צילום: נעם זיילר

רוצים לקבל עוד פרטים על הטיול?

איי כף ורדה השוכנים בסמוך לאפריקה, אי שם באוקיאנוס האטלנטי מול חופי סנגל, הם יעד כמעט בלתי מתוייר. מי שמגיע צפוי לגלות חופים בתוליים מדהימים עם חולות לבנים ועצי קוקוס ולחילופין שטחי מדבר מדוללי צמחיה, המנוקדים בהרים שעוצבו בהתפרצויות וולקניות. הוסיפו לזה אוכלוסייה מגוונת עם מסורת עשירה בעלת מאפיינים אירופאים, דרום אמריקאים ואפריקאים גם יחד, סיפור היסטורי מרתק שהשפעותיו ניכרות עד היום, תושבים מסבירי פנים ומעריצי ישראל ותקבלו מקום מזן הולך ונעלם. את כל אלו ניתן לגלות בשייט מרתק השלב טיול עומק באיי כף ורדה.

הכירו את כף ורדה בטיול שלא תשכחו עם אקו טיולי שטח >>>

קבוצת האיים הגעשיים התגלו לראשונה במאה ה 15 ע"י הפורטוגזים במסעותיהם דרומה לאורך חופיה המערביים והמסתוריים של אפריקה במטרה לגלות את הדרך להודו.

הפורטוגזים יישבו את האיים וייבאו אליהם עבדים ממערב אפריקה. בעקבות גילוי יבשת אמריקה התפתח מאוד המסחר הימי באוקיינוס האטלנטי; איי כף ורדה נמצאו על נתיבי השייט בין אירופה, אפריקה ודרום אמריקה, והדבר הביא לשגשוג כלכלי. גם הפיראטים לטשו עיניהם אל העושר והתקיפו את האיים פעמים רבות.

תושבים רבים הגרו אל האיים ונוצרה אוכלוסייה מגוונת עם מסורת עשירה בעלת מאפיינים אירופאים, דרום אמריקאים ואפריקאים גם יחד. הזמרת הידועה סזאריה אבורה הייתה ילידת האיים ושילבה בשיריה את המקצבים הדרום אמריקאים, השפה הפורטוגזית והאופי האפריקאי של האיים. בשירתה המופלאה והמרגשת עוררה בנו סקרנות גדולה להכיר ולפגוש את הארץ על נופיה הייחודיים אנשיה ותרבותם.

טיול שייט באיי כף ורדה הינו טיול המשלב היכרות חווייתית עם האוכלוסייה והמוזיקה המקומית, טיולי טבע בין נופים מרתקים ומפגש עם האנשים, תרבותם ואורח חייהם הייחודי.

טיולים הקשורים למאמר