טיול לחצי האי קמצ'טקה

טיולי תרבות וטבע

מסע אל טבעת האש במזרח סיביר | 13 יום

חצי האי קמצ'טקה נמצא ב"סוף העולם", או ליתר דיוק במזרח המזרח הרחוק של הפדרציה הרוסית. לחוף האוקיינוס השקט, בואכה מיצרי ברינג ומנגד לאלסקה. קמצ'טקה מהווה קטע מ"טבעת האש" המקיפה את שולי האוקיינוס. אזור געשי פעיל מאוד, הנמצא בקווי החיכוך של נדידה גיאולוגית של פלטות טקטוניות. בתחומי קמצ'טקה יש למעלה מ-100 הרי געש, 29 מהם פעילים. למעלה ממאה גייזרים פורצים בעמקים וברמות הגעשיות, בצד פעילות תרמית ענפה של מעיינות חמים ובריכות בוץ מבעבעות.

בשטחו של חצי האי שמורות טבע ענקיות, המשמרות את תופעות הטבע מרהיבות העין, ואת השגשוג של החי והצומח בחצי האי. זהו טבע בראשיתי במיטבו, בו ניתן לצפות בדובים הצדים דגי סלמון במפלים, עופות ימיים הדורסים דגים באגמים ובפלגים הצלולים, עדרי איילים במישורים, ויונקים ימיים המתפרקדים בחופי איים באוקיינוס. בקמצ'טקה ישנם כמה ישובים של צאצאי שבטים נוודים המהווים אבות לשבטים האסקימוסים שחצו את מיצרי ברינג והתנחלו באלסקה ואח"כ גם בשאר יבשת אמריקה.

מסע אל עולם הטבע הגעשי והבתולי של קמצ'טקה, גיחה בהליקופטרים אל יערות והרים שאין דרך אחרת להגיע אליהם. שיט בסירות ומסלולים רגליים אל תופעות געשיות מגוונות. לינה בלודג'ים מקומיים, בשילוב קמפינג לינה באוהלים.

מסלול הטיול

ימים 1-2

ת"א - קמצ'טקה

טיסה מישראל לפטרופאבלובסק (Petropavlovsk) בקמצ'טקה, דרך מוסקבה. הגעה לקמצ'טקה בשעות הצהרים של היום ה – 2. התארגנות ראשונית מול מושגי "סוף העולם". סיור עירוני בבירת קמצ'טקה – פטרופאבלובסק ובאתריה העיקריים. לינה בפטרופאבלובסק.

יום 3

עמק הגייזרים ולוע אוזון

מרביתו של חצי האי קמצ'טקה הוא שמורת טבע עצומה, שאין אליה גישה בדרכי רכב. בשעות הבוקר נטוס בהליקופטרים צפונה אל שמורת "עמק הגייזרים" – מצבור פעילות תרמית של מעיינות חמים, בריכות בוץ מבעבעות ולמעלה מעשרים גייזרים פעילים.  נאכל ארוחת צהריים בלב העמק, ולאחריה נמשיך אל קלדרת אוזון, לוע של הר געש מרשים עם תופעות גיאוטרמיות רבות, הנמצא בתחום השמורה. אחר הצהרים נשוב בטיסה לפטרופאבלובסק, ונצא לארוחה ייחודית בה ניהנה מאוכל מקומי מגוון. נשוב ללינה בפטרופאבלובסק.

הביקור בעמק הגייזרים יתאפשר רק במידה ומזג האוויר יאפשר זאת.

יום 4

יום שיט במפרץ אבצ'ה

נצא לשייט בסירה במפרץ אבצ'ה Bay)  (Avacha. נבקר באי סטאריצ'קוב, שם נוכל לצפות בציפורי ים וביונקים שונים בסביבתם הטבעית. זוהי הזדמנות ייחודית לראות את אזור פטרופאבלובסק במבט מהים. על הסירה, נהנה מארוחה טרייה שכולה תמשה מהים. נשוב ללינה בפטרופאבלובסק.

יום 5

הנסיעה צפונה אל העיירה קוזירבסק

נסיעה ארוכה צפונה לאורך עמק הנהר קמצ'טקה בכביש היחיד של קמצ'טקה אל הצפון. עצירה בעיירה מילקובו למנוחה ומבט אל עיירה בקצה העולם. חניית לילה בעיירה קוזירבסק. הנסיעה תערך ברכב שטח מיוחד שיכולתו המופלאה להתמודד עם בעיות עבירות, היא מהגבוהות בעולם.

ימים 6-7

הר הגעש טולבאצ'יק

נחצה את יער הטייגה הענק שבשולי נהר קמצ'טקה ומשם נטפס אל המדרונות הדרומיים של הר הגעש פלוסקי טולבאצ'יק Plosky Tolbachik)). האזור מכוסה בלבה שהיא תוצאה של ההתפרצות האימתנית האחרונה של 2012. ייפתחו לפנינו נופים אין סופיים של לבה טרייה המדומים לנופי ירח. נערוך סיורים על משטחי הלבה, נטייל באזור "היער המת" ובמערות לבה תת קרקעיות. נטפס גם על קונוסים של הרי געש. למרגלות ההר נלון שני לילות בלינת קמפינג.

יום 8

הירידה מההר והנסיעה לאסו

נרד ברכב המיוחד מן ההר, נחצה את יערות הטייגה וניסע  אל העיירה אסו. מנוחה והתרעננות באסו. זהו יישוב רוסי בו חיים גם בני האיבן ((Even. שבט זה שייך לקבוצת האליאוטים (מונגולים – אסקימואים), שעקר פרנסתם היא על מסחר בפרוות של חיות ניצודות וגידול איילי צפון. ביקור במוזיאון האתנוגרפי העוסק בחיי השבט, וצפייה בהופעת פולקלור של ריקודים ומוסיקה מסורתית של בני השבט. לינה באסו.

ימים 9-10

טיסת הליקופטר אל חוות איילים פעילה של בני שבט איבן

נצא בטיסה אל חוות איילים של בני שבט האיבן החיים חיים מסורתיים ורועים את עדרי איילי הצפון בצפון חצי האי קמצ'טקה. נבלה את היום בקרב הרועים, נצא לטייל ביערות הטייגה מסביב. נישן באוהלים ונתכבד בארוחות מקומיות עם אנשי החווה. למחרת עם תום הסיור נשוב בטיסה אל העיירה אסו.

יום 11

בחזרה לפטרופאבלובסק

נשוב בנסיעה ארוכה אל אזור פטרופאבלובסק, בדרכנו נעצור לטבילה במקום שבו מבעבעים עשרות מעיינות תרמו-מינראלים. נמשיך ללינה באזור הנופש והמעיינות החמים פארטונקה.

יום 12

אגם קוריל דובים וסלמונים

נצא בטיסת בוקר בהליקופטרים אל אגם קוריל  (Kurilskoye Lake). באגם קוריל וביובלים שבשוליו יש כמות עצומה של דגי סלמון המגיעים בעונה הזאת להטיל את ביציהם. כמה מאות דובים קמצ'טקים מגיעים לכאן כדי לעשות סעודה דשנה מהדגים האלה.

נצא למסלול הליכה וצפיה בדובים הבאים לקנח את ארוחתם בתותי בר. ככל שיזדמן, נצפה בשלל הציפורים וחיות הבר החיים מן האגם והיערות סביבו.  בנוסף, נפליג בסירות מנוע על אגם קוריל, וניהנה ממראות הטבע המיוחדים. האגם שופע בדגי סלמון ודובים השוחרים אחריהם לטרף. בתום הביקור נשוב בטיסה אל פטרופאבלובסק.

יום 13

קמצ'טקה – תל אביב

בשעות הבוקר המאוחרות העברה לשדה התעופה. לקראת הצהרים נצא בטיסה מפטרופאבלובסק אל מוסקבה. המשך בטיסה לתל אביב, אליה נגיע לקראת הערב.

קמצ'טקה
  • הטיול המקיף ביותר לקמצ'טקה: מכפרי המיעוטים, חוות איילים ורכס הטולבצ'יק בצפון, ועד אגם קוריל, בדרום. טיול שמשלב נסיעות ברכבי שטח, טיסות בהליקופטרים והליכות
  • ביקור בהר הגעש טולבאצ'יק, עם שדות הלבה הטריים - משטחים מרהיבים ביופיים
  • ביקור בעיירה אסו - מושבם של האליאוטים איבנים. מפגש עם האוכלוסייה המקומית והתרבות המיוחדת להם, שם נבקר במוזיאון אתנוגרפי מיוחד ונצפה במופע פולקלור ייחודי
  • טיסת הליקופטר לצפון הרחוק לביקור בחוות איילים ולינה במקום.
  • טיסת הליקופטר לביקור באגם קוריל לצפייה בדובים החומים ודגי הסלמון
  • טיסת הליקופטר לעמק הגייזרים הייחודי (יש רק 4 כאלו בעולם)
  • לחברתנו ניסיון רב בהוצאת טיולים מוצלחים לקמצ'טקה מאז 2008
  • מחיר הטיול כולל את מחיר הטיסות, פנסיון מלא בקמצ'טקה, ואת התשר לנותני השירות המקומיים

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת ליחיד בחדר:  790 יורו (בבתי המלון, בתי ההארחה והאוהלים)

הערת מחיר טיסה: מחושב על פי מחיר 1350 יורו + 150 יורו מיסים



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות בינלאומיות ומיסי תעופה
תחבורה, לינה, כלכלה וצוות כמפורט
דמי כניסה לשמורות הטבע
תשר לנותני השרותים המקומיים

מחיר הטיול אינו כולל

הוצאות אישיות
ביטוח רפואי ומטען
שתייה

לתשומת ליבכם

אופי הטיול: מסע אל שמורות הטבע הגעשיות והלא מטוילות של קמצ'טקה. גיחה בהליקופטרים אל מקומות שאין דרך אחרת להגיע אליהם. שיט בסירות באגמים ובים, ומסלולים רגליים אל תופעות הגעשיות.
תחבורה: הליקופטרים אל עמק הגייזרים, חוות איילים ושמורת האגמים בדרום קמצ'טקה. טיולית 6WD בעל עבירות גבוהה החיונית לאזור טולבאצ'יק, סירות לשיט אגמים וסיורים ימיים.
לינה: בפטרופאבלובסק ובפראטונקה לינה במלון מדרגת תיירות טובה, בעיירה אסו לינה בלודג' מקומי, בשילוב 2 לילות בתנאי קמפינג במחנה הר טולבאצ'יק, ועוד ליל קמפינג בחוות האיילים. אכסניה פשוטה בקוזירבסק.
כלכלה: פנסיון מלא - 3 ארוחות ביום מהגעה לקמצ'טקה ועד עזיבה. בימי השדה - טבח שיכין ארוחות בשטח.
קבוצה: 10 - 16 מטיילים, מדריך ישראלי מצוות "אקו", ומדריכים מקומיים דוברי אנגלית.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה והמחיר ישתנה טרום כירטוס, תחול התוספת על הנוסע.
הערה: קמצ'טקה נמצאת באזור בלתי צפוי מבחינת מזג האוויר, וכמו כן צפויות בה תקלות רבות ושיבושי תכניות עקב שינויי מזג האוויר, אישורים בירוקרטיים עקב הפעילות הצבאית במפרץ אבצ'ה, רכב שנתקע בדרך ושאר תקלות של "סוף העולם". במקרה של תקלות שכאלו ניאלץ לבצע שינויי תכניות. קיום טיסות הליקופטר מותנה בתנאי מזג אוויר מתאימים. במקרה של ביטול חלק מהטיסות, חברת אקו תעשה כמיטב יכולתה לקבלת החזרים על שיבוש התכניות, אולם לא נוכל להתחייב על כך.
טיסות - ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה, ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו, ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות.
כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו".
במקרה של שינוי במחירי הטיסה או המיסים, נעדכן את מחיר הטיול בהתאמה.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

הגאוגרפיה של אלסקה

אלסקה היא המדינה הגדולה ביותר בארה"ב, מספר תושביה קטן יחסית (היא המדינה הפחות צפופה מכל מדינות אמריקה […]

טבעת האש סביב האוקיינוס השקט

נדידת היבשות קמקורה היא עיר השוכנת לחוף האוקיינוס השקט, מדרום מזרח לטוקיו, ומשתרעת על פני המדרון המטפס […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לחצי האי קמצ'טקה

טיולי תרבות וטבע

מסע אל טבעת האש במזרח סיביר | 13 יום