טיול לאתיופיה - אל מדבר דנקיל צילום: גלעד פלש

טיול לאתיופיה אל מדבר דנקיל

טיולי תרבות וטבע

מסע אל המדבר החם ביותר בעולם כולל ביקור באקסום בעת חגיגות הטימקט | 9 ימים

טיול אל אחד האזורים הקשים אך הייחודיים ביותר בעולם - מדבר דנקיל - בו ניחשף למראות עוצרי נשימה של תופעות וולקאניות מרגשות ואגמי מלח מרהיבים.

בטיול זה יש לנו 2 מוקדי עניין מיוחדים במינם: האחד בהיבט נופים וטבע - שקע דנקיל במדבר עפאר - אחד האזורים המרהיבים והמרתקים במזרח אפריקה בו קיימים הרי געש פעילים והשני - הפולקלורי - הכולל ביקור בעיר אקסום בצפון אתיופיה שם נחווה את  חגיגות הטימקאט (Epiphany=חגיגות ההתגלות) אחד האירועים הדתיים החשובים ביותר באתיופיה.



מסלול הטיול

יום 1

תל אביב - אקסום וחגיגות הטימקט

נצא בשעת לילה בטיסה לאתיופיה אליה נגיע בשעות הבוקר המוקדמות ונמשיך בטיסה אל אקסום  (Axum) אשר במחוז טיגריי בצפון אתיופיה. אקסום הייתה לבירה ההיסטורית של הממלכה האקסומית העתיקה והינה היעד האולטימטיבי לחוות בו את חגיגות הטימקט; על פי האמונה הנוצרית וכן לפי פלגים מסוימים ביהדות, באקסום צפון ארון הברית, אליה הועבר לאחר חורבן בית המקדש. בחג זה מוציאים מכל הכנסיות באתיופיה את ההעתק של ארון הברית ועורכים תפילות המוניות וססגוניות. זהו אירוע אותנטי במיוחד, המאפשר להבין את תרבותה של אחת העדות הנוצריות הקדומות בעולם, הקשורה במהותה למסורת היהודית. נבקר גם במתחם האובליסקים, בכנסיית ציון הקדושה ובמוזיאון המקומי הקטן בו נוכל להתרשם מהתצוגה של הפריטים הארכיאולוגיים השונים שהתגלו באזור. בשעות הצהריים נצטרף לאלפי החוגגים את חג ההתגלות האתיופי, הטימקט (Timkat). לינה באקסום.

יום 2

מחגיגות הטימקט באקסום אל ווקרו

בשעות הבוקר נמשיך לחזות בחגיגות הטימקט באקסום ובשעות הצהריים נצא ברכבי 4X4 אל ווקרו (Wukro) אשר באזור גרלטה (Gheralta). בדרכנו נבקר באחת הכנסיות העתיקות ביותר באתיופיה אשר ב Yeha. לינה וארוחת ערב בווקרו.

יום 3

גרלטה והכנסיות החצובות בסלע

בשעות הבוקר נצא לביקור בכנסיות של חבל גרלטה (Gheralta ) אשר במזרח טיגראי. הכנסיות המרשימות נחצבו באבן החול של הרי גרלטה לפני כ-1600 שנה, פנים הכנסיות מקושט בציורי קיר יפיפיים והגישה אליהן היא בטיפוס או על ידי סולמות חבלים..לינה בווקרו.

ימים 4-5

מקלה - חאמד אלה ואגמי המלח המרהיבים

בשעות הבוקר נצא ברכבי 4X4 בדרך ה – Salt Caravan Trail, בדרך נצטרף להליכה יחד עם שיירת גמלים והמקומיים ונחווה את אווירת המקום בצורה הכי ישירה. נקדיש את היומיים הבאים לחקור את האזור הייחודי הזה שנחשב לאחד החמים והקשים ביותר בעולם. נטייל באזור משקע דאלול (Dallol Cobar Sink) בו נחשף למראות עוצרי נשימה של אגמי גופרית המבעבעים מן הקרקע. נמשיך אל אגם אסאלה (Lake Asale), אתר בו מתקיימת פעילות ענפה של חציבת מלח בטכניקות אשר לא השתנו כבר אלפי שנים. עבודת החציבה נעשית בתנאים בלתי אפשריים של חום קיצוני אשר אף מתעצם כתוצאה מהקרינה החוזרת מהמלח הלבן. את התוצרת מעמיסים על גמלים אשר יוצאים בשיירות מערבה, מרחק מספר ימי הליכה אל השווקים המרכזיים בהם נמכרת הסחורה. לינה בחאמד אלה בתנאי קמפינג.

יום 6

הר הגעש ארטה אלה

בשעות הבוקר נצא בנסיעה דרך קורסוואד (Kursewad) למחנה גליבולה (Galibula campsite) אשר יהווה את נקודת היציאה לשולי לוע הארטה אלה (Erta Ale). ההר הינו הר געש בזלתי מגן (Shield Volcano) אשר בסיסו 500 מ' מתחת לפני הים והוא מתרומם לגובה של 613 מ'. ההר ממוקם בתוך שקע דנקיל (Danakil Depression) בחבל עפאר והינו הר הגעש הפעיל ביותר באתיופיה – עובדה אשר הקנתה לו את שמו בשפת העפאר – "ההר המעשן". בתחילת שנת 2017 חלה התפרצות אשר שינתה את פני ההר ואת הגישה אל הלוע המקורי. יש לקחת בחשבון שמטבע הדברים ומאחר ומדובר בהר געש, בכל שנה הטיפוס אל הר הגעש והמראות הנלווים אליו שונים מהשנה שקדמה לה, לועות קורסים ולועות אחרים נפערים במקומם ולא בכל שנה ניתן לראות התפרצויות ולבה פעילה. בשעות אחה"צ, נתחיל בטיפוס אשר יימשך חצי שעה-שעה אל שפת הר הגעש לתצפית. בשעות הערב נרד ללינה במחנה.

**באם יוחלט בשטח כי התנאים על ההר עלולים לסכן את הקבוצה, ניאלץ לבטל את הטיפוס על ההר או לעלות באופן חלקי בלבד. ההחלטה נתונה לשיקולו של המדריך הישראלי בהתייעצות עם הצוות המקומי.

יום 7

חזרה לאל דום והמשך לאפדרה

בשעות הבוקר המוקדמות נעלה פעם נוספת לתצפית הר הגעש בזריחה, נטייל על  ההר ועל מורדותיו, לרוות מהחוויה שאין שניה לה לחובבי הרי געש והרפתקאות שלא מהעולם הזה. נשוב לארוחת בוקר במחנה ולאחר מכן נצא בנסיעה אל אפדרה (Afdera). נבקר באגם אפדרה (Afdera Lake), בו נוכל לחזות בעבודות המרשימות של הכרייה המסורתית במלח. מי שירצה יוכל לטבול/לצוף באגם המלח. לינת קמפינג באפדרה.

ימים 8-9

אפדרה - מקלה - אדיס - תל אביב

בשעות הבוקר ניסע דרך Erebti אל מקלה לארוחת צהריים והתרעננות במלון ובשעות הערב נמשיך בטיסה אל אדיס וממנה בטיסת המשך ארצה. נחיתה ביום ה-9 לפנות בוקר.

  • טיול ייחודי הכולל את חגיגות הטימקט באקסום
  • טיול באווירה מיוחדת והרפתקנית לאוהבי טבע, הליכות ולינת שטח
  • 2 לילות באזור גרלטה וביקורים בכנסיות החצובות בסלע
  • חדרי מלון להתרעננות (day use) במקלה ביום האחרון לפני הטיסה ארצה
  • קבוצה קטנה ואיכותית, 12-20 מטיילים

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת ליחיד בחדר: 350 $



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסה בינלאומית במסלול ת"א-אדיס אבבה- ת"א, ו-2 טיסות כמפורט במסלול הטיול.
תחבורה: ג'יפים 4X4 (עד 4 מטיילים בג'יפ), 2 טיסות פנים בחברת אתיופיאן איירלינס.
כלכלה: כלכלה מלאה לאורך כל הטיול, מארוחת צהריים ביום הראשון ועד ארוחת ערב ביום האחרון, כולל מים מינרלים חופשי ברכבים.
לינה: בצפון בתנאים פשוטים אך נוחים, באזור דנקיל לינה תחת כיפת השמיים/בתנאי קמפינג בדרגת תיירות פשוטה מאד (אך היחידה הקיימת באזור זה)
דמי כניסה ולינה בשמורות הטבע ובאתרים.
אשרה לאתיופיה.
תשר לנותני השירותים המקומיים.
דמי רישום וטיפול.
מיסי נמל.

מחיר הטיול אינו כולל

ביטוח אישי ומטען.
שתייה וארוחות שאינן כלולות.
הוצאות אישיות.

לתשומת ליבכם

בתחילת שנת 2017 חלה התפרצות אשר שינתה את פני ההר ואת הגישה אל הלוע המקורי. יש לקחת בחשבון שמטבע הדברים ומאחר ומדובר בהר געש, בכל שנה הטיפוס אל ההר והמראות הנלווים אליו שונים מהשנה שקדמה לה, לועות קורסים ולועות אחרים נפערים במקומם ולא בכל שנה ניתן לראות התפרצויות ולבה פעילה.
באם יוחלט בשטח כי התנאים על ההר עלולים לסכן את הקבוצה, ניאלץ לבטל את הטיפוס על ההר או לעלות באופן חלקי בלבד. ההחלטה נתונה לשיקול דעתו של המדריך הישראלי בהתייעצות עם הצוות המקומי.
קבוצה וצוות: 12-19 מטיילים, נהגים ומדריכים מקומיים ומדריכה ישראלית מצוות אקו טיולי שטח.
לתשומת לבכם – ידוע לנו כי דרוש חיסון כנגד קדחת צהובה (!) עם זאת, ישנם רופאים שממליצים למטיילים מעל גיל 60 להימנע מקבלת החיסון. אנא התייעצו עם רופא טרם הרשמתכם לטיול ובמקרה של פטור מקבלת החיסון מפאת גילכם או מסיבה רפואית אחרת חובה להציג מכתב באנגלית ממשרד הבריאות אשר מאשר זאת.
יש לקחת בחשבון שלוח הזמנים בטיסות פנים לאתיופיה יכול להשתנות.
בטיסות הפנים באתיופיה לא ניתן לקחת יותר מ- 20 ק"ג מטען בטיסות.
אקו אינה יכולה להתחייב לתנאי מזג האוויר בכלל, ובנקודות התצפית בפרט.
על המטיילים לקחת בחשבון שהתשתית התיירותית של בתי המלון באתיופיה היא פשוטה, ובחלק מהמקרים בסיסית ביותר.
לצורך ויזה לאתיופיה יש צורך בדרכון בתוקף לחצי שנה לפחות + שתי תמונות פספורט + טופס בקשת אשרה לאתיופיה (שימו לב כי נותרו לפחות 3 דפים ריקים בדרכון שלכם).
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

אתיופיה – מסע למדבר דנקיל

על שפת לוע הר געש פולט ענני גופרית, הבטתי בזריחה בלב כבד. כבכל בוקר, עת הפציעה השמש […]

אתיופיה – מסע למדבר דנקיל

על שפת לוע הר געש פולט ענני גופרית, הבטתי בזריחה בלב כבד. כבכל בוקר, עת הפציעה השמש […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לאתיופיה אל מדבר דנקיל

טיולי תרבות וטבע

מסע אל המדבר החם ביותר בעולם כולל ביקור באקסום בעת חגיגות הטימקט | 9 ימים