טיול מקיף אל איי כף ורדה צילום: שמחה רז

טיול ייחודי אל איי כף ורדה כולל הקרנבל במינדלו

טיולי תרבות וטבע

בהדרכת בן קציר | 13 יום

הדפיסו שלחו שתפו
אי שם באוקיאנוס האטלנטי מול חופי סנגל שוכן לו ארכיפלג האיים של כף ורדה. קבוצת איים געשיים שהתגלו לראשונה במאה ה 15 ע"י הפורטוגזים במסעותיהם דרומה לאורך חופיה המערביים והמסתוריים של אפריקה במטרה לגלות את הדרך להודו. ארץ קטנה, וגעגועים אין סופיים אליה, שרה סזאריה אבורה, ובשירתה המופלאה והמרגשת עוררה בנו סקרנות גדולה להכיר ולפגוש את הארץ על נופיה הייחודיים אנשיה ותרבותם. הפורטוגזים יישבו את האיים וייבאו אליהם עבדים ממערב אפריקה.

בעקבות גילוי יבשת אמריקה התפתח מאוד המסחר הימי באוקיינוס האטלנטי; איי כף ורדה נמצאו על נתיבי השייט בין אירופה, אפריקה ודרום אמריקה, והדבר הביא לשגשוג כלכלי. גם הפיראטים לטשו עיניהם אל העושר והתקיפו את האיים פעמים רבות. תושבים רבים היגרו אל האיים ונוצרה אוכלוסייה מגוונת עם מסורת עשירה בעלת מאפיינים אירופאים, דרום אמריקאים ואפריקאים גם יחד. הזמרת הידועה סזאריה אבורה הייתה ילידת האיים ושילבה בשיריה את המקצבים הדרום אמריקאים, השפה הפורטוגזית והאופי האפריקאי של האיים.

טיולינו אל איי כף ורדה הינו טיול המשלב היכרות חווייתית עם המוזיקה המקומית, טיולי טבע בין נופים מרתקים ומפגש עם האנשים, תרבותם ואורח חייהם הייחודי. שיא הטיול בקרנבל הססגוני אותו נחגוג במינדלו- ברזיל הקטנה. הטיול יספק מפגשים עם אוכלוסיות מסורתיות ומודרניות מרתקות, נופים מרהיבים וסיפור היסטורי מרתק שהשפעותיו ניכרות עד היום.

מסלול הטיול

יום 1

תל אביב – יום סיור בליסבון – כף ורדה

בשעות הבוקר המוקדמות נטוס מתל אביב דרך אל ליסבון. עם הנחיתה נצא ליום טיול בליסבון, בירת אימפריית מגלי העולם החדש. ליסבון היא המערבית בבירות אירופה. לפי האגדה הוקמה העיר, על קבוצה של שבע גבעות. משערים כי העיר נוסדה בידי הפיניקים או היוונים. המיוחדת והשונה באופייה מערים אירופאיות קלאסיות אחרות, משלבת בתוכה ניחוחות ים תיכוניים ודרום אמריקאים בו זמנית ונחשבת לאחת הבירות העתיקות ביותר באירופה. נגיע אל הרובע העתיק של אלפמה. נמשיך לרובע המפורסם בעיר הוא רובע הקתדרלה ונסייר ככל שיותיר הזמן. בשעות אחר הצהריים המאוחרות חזרה לשדה התעופה לטיסה מליסבון אל האי סנטיאגו (Santiago) הגדול והמרכזי באיי כף ורדה. הגעה מאוחרת, העברה למלון ללינה.

Photo by ingusk

יום 2

פראייה וסביבתה

הבוקר נצא לסיור בעיר פראייה ובסביבתה; ניסע דרך כבישי האי הגעשי אל העיר העתיקה Velha Cidade בשמה הפורטוגזי, אתר מורשת עולמי שהוא המקום בו הקימו הפורטוגזים אתההתיישבות הראשונה באיים במאה ה- 15 ואת נקודת המסחר בעבדים. נסייר בין בתים בעלי ארכיטקטורה קולוניאלית מקורית, נבקר בכנסייה הקולוניאלית העתיקה ביותר בעולם ונראה עדויות לסחר העבדים אשר התקיים באי בעבר. נעשה גם הליכה קצרה באזור Grande Ribeira, נבקר במבצר העתיק ונשוב אל העיר פראייה. אם יאפשר הזמן נבקר בעיר פראייה, על בתיה הקולוניאליים המרשימים, ואת הרובע ההיסטורי ה-(Plateau). ארוחת ערב ולינה בפראייה.

Photo by barbarico

יום 3

האי סנטיאגו

נצא לטיול מקיף באי סנטיאגו. נבקר בשוק של העיר אסומדה (Assomada) ובבית ילדותו של הגיבור הלאומי אמיליו קאברל. נעצור לתצפיות נוף מרשימות על ההרים המרשימים של האי סנטיאגו. נעצור להפסקת צהריים במפרץ הדייגים של העיירה הצפונית טראפל (Tarafal) והמעוניינים יוכלו לטבול בים. אחר הצהרים נשוב לפראייה בנסיעה נופית דרך החוף המזרחי של סנטיאגו. בדרך נעצור לבקר בקהילה המיוחדת של כפרי הרבלאדוס (המהפכנים). ארוחת ערב בליווי מוסיקה מקומית בסנטיאגו.

יום 4

פראייה - האי פוגו

הבוקר נבקר בעיר פראייה, על בתיה הקולוניאליים המרשימים, ברובע ההיסטורי (ה-Plateau), ובשוק המקומי רב הגוני. העברה לשדה התעופה לטיסה קצרה אל האי השכן פוגו (Fogo), ואל העיירה סאו פליפה (Filipe Sao). נצא לסיור במרכז העיר הקולוניאלית העתיקה. נבקר במוזיאון המציג את התפרצות הר הגעש שהתרחשה באי. ארוחת ערב ולינה בבסו פליפה.

יום 5

האי הגעשי פוגו

האי פוגו כולו הינו הר געש עצום שפסגתו מתנשאת לגובה של 2829 מ', במרכזו לוע עתיק. אדמת הקלדרה הפוריה משכה אליה מתיישבים חקלאיים שגידלו בה עצי פרי נשירים ובעיקר כרמים ליין. לרוע המזל בנובמבר 2014 התפרץ ההר לכיוון הקלדרה והלבה כסתה את שני הכפרים. בדרכנו נחצה את שפכי הלבה שזרמו מהלוע לכיוון האוקיינוס בתקופות שונות. נחצה כפרים בהם נראה מקרוב את הגידולים החקלאיים ואת מטעי הקפה המשפחתיים. בסיורנו נעלה אל ההר, נסייר בקלדרה, ביינות לשפכי הלבה , נבקר בכפרים ההרוסים, נאכל ארוחת צהריים מסורתית בבית משפחה מקומית ונבקר בחווה לייצור יין. לקראת ערב נגיע אל המלון הממוקם בנוף הנוצר מההתפרצות הגעשית.

Photo by Thomas

יום 6

האי פוגו – האי סאו ויסנטה

הבוקר ניסע דרך החלק הצפוני של האי ונמשיך לחקור את סביבת הר הגעש, לקראת הצהריים נגיע אל העיירה Mosteiros השנייה בגודלה בפוגו שם נאכל צהריים ונטעם מהקפה המקומי. נמשיך בדרכנו מסביב לאי עד לחזרה אל סאו פליפה. נצא בטיסה חזרה אל האי סנטיאגו ממנו נמשיך בטיסה אל האי סאו ויסנטה (Vicente Sao). ננחת בעיר מינדלו – עירה של הזמרת הנודעת סזאריה אבורה, העברה למלון לארוחת ערב ולינה.

Photo by Monita Studios

יום 7

המעבר לאי סנטו אנטאו

בבוקר נעלה למעבורת שתחצה את המייצר אל האי ההררי הסמוך סנטו אנטאו (Santo Antao). נעגון בנמל פורטו נובו (PortoNovo) ומשם נטפס ברכב אל לב האי ההררי בדרך נופית עוצרת נשימה .בדרכנו מעלה נעבור מאזור צחיח (מדבר בצל הגשם) אל לב ההר המבותר בקניונים ועמקים פוריים, בדרכנו תצפיות מרשימות ונוף מרהיב. נעצור לתצפית אל cova crater. נצא להליכה נעימה בין הכפרים ומטעי הסוכר. לינה בכפר הדייגים הציורי פונטה דה סול.

Photo by Igor Tichonow

יום 8

סיור ומסלול הליכה בסנטו אנטאו

נצא להליכה ב"דרך האהבה" בין נופי טרסות מעובדות וים כחול לכפר הנסתר, פונטניאש, כפר ציורי היושב על מדרון תלול ובתחתיתו צוקים שחורים נושקים לים. בדרך ניראה בית קברות יהודי קטן. ניראה גם את העיירה סינגוגה. נמשיך וניסע אל עמק פאול (Paul valley), המקום הירוק ביותר באיי כף ורדה. לסיום הליכה קצרה בעמק המכשפות ג'נלה בו כתובת מסתורית שנחקקה על אבן לפני מאות שנים. נבקר במזקקה מסורתית לייצור רום הקשורה באופן מפתיע לסיפור היהודי. לקראת ערב נגיע אל המלון בפורטו נובו.

יום 9

טיול רכבי שטח בסנטו אנטאו – תחיל ת הקרנבל במינדלו

היום נחווה את האי היפהפה בדרך מרתקת אחרת. נעלה על הרכבים ונחל בנסיעה בנופים מרהיבים של קניון, הרים וגבעות ירוקות. נגיע לחוף עם חול שחור ומיוחד ונשם נאכל ארוחת צהריים פיקניק. נמשיך בנסיעה לאזורים ההררים הגבוהים של האי ונגיע לכפר Norta De Cha לתצפית יפהפיה על הצוקים ולסיור בכפר הקטן והאותנטי. בעצירה הבאה נצפה בפסגה הגבוהה באי – Coroa De Topo בגובה של 1,972 מטר מעל פני הים. בדרך חזרה לפורטו נובו נוכל להתרשם מהנוף נפלא של המיצר בין האי סנטו אנטאו ולאי סאו ויסנטה. נעלה על מעבורת חזרה אל האי סאו ויסנטה. בשעות הערב יחל הקרנבל וצעדת הסמבה המקומית היא חוויה בלתי נשכחת. העברה למלון ללינה.

יום 10

האי סאו ויסנטה - טיול רכבי שטח – הקרנבל במינד לו

לאחר ארוחת הבוקר נעלה על טנדרים פתוחים ונצא לטייל באי המדברי סאו ויסנטה. ניסע בדרכי עפר אל אחד החופים היפים של האי, נבקר בדיונות החול של חוף פראייה גראנד (Praia Grande), נבקר בכפרים קטנים, ולסיום נעלה לתצפית אל הנקודה הגבוהה ביותר באי, מונטה ורדה. נגיע למינדלו ונצא לסיור בשכונת Bote Ribeira שנחשבת לשכונה הקשה באי ותושביה מתמודדים גם היום עם בעיות סוציו-אקונומיות רבות, יחד עם זאת השכונה תוססת. נתוודע למציאות המורכבת ונתרשם מהמוזיקה והאומנות אשר נמצאים בכל פינה. בשעות אחר הצהרים והערב נשב במרפסות מלון מרכזי ונצפה בחגיגות הקרנבל, ולחילופין נצא להסתובב בקרב החוגגים, לצלם, להשתתף ולשמוח עם הכף וורדיאנים עד תום החגיגות בשעות הערב. העברה למלון ללינה.

יום 11

מינדלו

היום נעמיק את הביקור במינדלו. נבקר בבית מלאכה משפחתי לבניית גיטרות וקוואקיניו, ובעוד מספר מקומות תוססים בעיר
שיאפשרו לנו לחוות את התחושות המקומיות במיטבן. נבקר בשוק המקומי, בכיכרות הנאים וב- Lisboa De Rua במרכז
העיר. בסיום הסיור העברה למלון ללינה.

יום 12

פרידה מהאיים – ליסבון

בשעות הבוקר ניפרד מהאי סאו ויסנטה וניסע אל שדה התעופה ממנו נמשיך בטיסה אל ליסבון. נחיתה בליסבון בשעות הערב המוקדמות, העברה למלון בעיר לארוחת ערב ולינה .

יום 13

ליסבון – תל אביב

הבוקר נוכל לשוטט רגלית במרכז העיר ליסבון ולהנות מכל הטוב שיש לעיר להציע. בשעות הצהריים העברה לשדה התעופה לטיסה חזרה ארצה. נחיתה בתל אביב בשעות הלילה המוקדמות של יום 13.

  • קבוצה קטנה עד 20 מטיילים.
  • חגיגות הקרנבל במינדלו.
  • לינה בנוף הר הגעש פוגו.
  • הליכה ב"דרך האהבה".
  • יום טיול בליסבון.
  • ביקור ב-4 איים בכף ורדה.
  • טיולי ג'יפים בסנטו אנטאו ובסאו ויסנטה.
  • פנסיון מלא בכף ורדה.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

* תוספת ליחיד בחדר: 480 €

קצת על מדריך הטיול בן קציר:
בעל תואר ראשון בחקלאות וביוטכנולוגיה מהאוניברסיטה העברית ולימודי אפריקה באוניברסיטה הפתוחה. בוגר קורס מדריכי טיולים מטעם אוניברסיטת חיפה. סטודנט לתואר שני בביולוגיה אבולוציונית באוניברסיטת חיפה. עסק בעשור האחרון בפעילות ענפה, עזרה לילדי הרחוב של קטמנדו, פרויקטים של בריאות הציבור באתיופיה, חקלאות בהאיטי וחינוך לא פורמאלי במלאווי – מאמין בתיירות ככלי פיתוח מהמעלה הראשונה. מדבר שוטף אמהרית, נפאלית וקריאול ויכול לשיר שירי ילדים ב- 12 שפות שונות, אוהב אדם, טבע וחיות.

 

 



דגשים מיוחדים

הטיול כולל

טיסות בינלאומיות – ת"א-ליסבון-סנטיאגו // סאו ויסנטה-ליסבון-ת"א. טיסות פנים כמפורט במסלול הטיול.
תחבורה: אוטובוס תיירים, טנדרים פתוחים, הפלגות במעבורות ובסירות ממונעות. טיסות ומעבורות בין האיים.
לינה: לינה במלונות טובים (4 כוכבים) או הטובים בנמצא.
כלכלה: כלכלה מלאה לאורך כל התוכנית באיים בכף ורדה (בליסבון לפי התוכנית).
כניסה לאתרים למוזיאונים ולשמורות הטבע כמפורט.
כל הפעילויות במהלך הטיול כמפורט בתוכנית.
ויזה לכף ורדה.
מדריך ישראלי מצוות "אקו" , בן קציר , יוביל את הטיול בעזרת צוות מקומי.

הטיול אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען.
שתיה בארוחות.
הוצאות אישיות.

לתשומת ליבכם

אופי הטיול: טיול אל איי כף ורדה, המקפל בתוכו את סיפור העבדות והתפתחות איי האוקיינוס האטלנטי, עם ההתיישבות בעולם החדש של אמריקה. זהו טיול בתנאים נוחים, הכולל נסיעות באוטובוס, משלב הליכות רגליות והרבה מפגשים בלתי אמצעיים עם אנשי האיים.
קבוצה וצוות: 12 - 20 מטיילים, מדריך מצוות אקו – בן קציר , נהגים ומדריכים מקומיים דוברי אנגלית.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש להפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים. אנו ממליצים לפנות למרפאתו של פרופסור שוורץ בבית חולים תל השומר.
התוכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים לאורך הימים.
התכנית מציינת הופעות מוסיקה מקומיות במהלך הטיול – ימי ההופעות עלולים להשתנות במהלך הטיול.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, המחיר ישתנה בהתאם.
מחיר הטיול נכון ליום פרסום הטיול, במידה וחברת התעופה תשנה את מועדי הטיסות ו/או תעלה את מחירן, ישתנה מחיר הטיול בהתאם לתוספת.
מחיר הטיול מבוסס על טיסות הפנים הרצויות בהתאם לתכנית הטיול. עם זאת טרם אושרו טיסות הפנים בכף ורדה ואישור ההזמנות יתאפשר רק לאחר שהטיסות המבוקשות יהיו זמינות במערכת. במקרה בו לו"ז טיסות הפנים או מחירן לא יהיה תואם את ההצעה, תעודכן ההצעה הסופית בהתאם.
אין הושבה מראש בחברת TAP – ההושבה תתבצע במעמד הצ'ק אין.
סדר הביקורים בכל אי עשוי להשתנות בהתאם ללו"ז הטיסות הסופי והחלטת המדריך בשטח.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

ההיסטוריה הקדומה של מערב אפריקה – גאנה ומאלי

השרידים הקדומים ביותר של בני אנוש במערב אפריקה, כלי אבן וחפצים, מתוארכים לכ-200 אלף שנים, ומיוחסים ל'הומו […]

שבט ההדזא-הדזאבה אגם הייסי טנזניה

באזור ימת הסודה אגם אייאסי בצפון-טנזניה חיים כ-1,750-700 בני ובנות הדזא (הדזאבה, הדזאפי) החיים כמו בתקופת האבן, […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול ייחודי אל איי כף ורדה כולל הקרנבל במינדלו

טיולי תרבות וטבע

בהדרכת בן קציר | 13 יום

הדפיסו שלחו שתפו