טרק באלבניה, מונטנגרו וקוסובו

מסע רגלי חוצה גבולות אל פסגות הבלקן | 10 ימים

הדפיסו שלחו שתפו
רכסי הבלקן והאלפים הדינריים נמתחים בין הים השחור והים האדריאטי ומסתיימים בפסגות הגבוהות של צפון אלבניה. הטרק אל פסגות הבלקן חוצה גבולות ומבקר באלבניה, מונטנגרו וקוסובו, במסלול מעגלי מרתק עם נופי הרים מרהיבים ואנשי הרים, העוסקים ביערנות וחקלאות ונחשבים לאנשים הגבוהים בעולם. שרידים של ביצורים עתיקי יומין ברחבי ההרים מהווים עדות למאות שנים של לחימה באזור, החל מן השבטים האי ליריים, שהתנגדו לכיבוש הרומאי ועד לפרטיזנים יוגוסלבים שניהלו מלחמת גרילה בהרים במלחמת העולם השנייה.

מסלול הטיול

יום 1

הגעה לאלבניה

נצא בטיסת בוקר מוקדמת מאד ( 01:00 בלילה ) דרך יעד ביניים באירופה אל טירנה, בירת אלבניה. לאחר הגעתנו, ניסע צפונה לכיוון שקודרה (Shkodra), העיר הגדולה והעתיקה ביותר בצפון אלבניה. בכניסה לעיר נבקר במבצר רוזפה (Rozafa Fortress) הממוקם בנקודת תצפית מושלמת המאפשרת לנו לראות את האגם, נקודת המפגש של הנהרות בונה ודרין (Buna & Drin) ואת קו הרי האלפים הדינריים באופק.
אחר הצהריים נבלה בהליכה רגלית וחקירה של העיר, ולאחר מכן נאכל את ארוחת הערב במסעדה מקומית. לינה: מלון בשקודרה.

יום 2

קלמנד (Kelmend) והמפל של סלפי (The Waterfall of Sllapi)

נצא בבוקר במיניבוס וניסע לאורך חופי אגם שקודרה (Shkodra Lake) היפיפה עד שנגיע ליעדנו- מחוז קלמנדי המרוחק. בשני צידי הכביש משקי חווה קטנים בהם מגדלים שיחי תבלין כמו מרווה, רוזמרין ולוונדר. הכביש עולה ומטפס למעבר הרים לקט-א-הוטיט (Leqet e Hotit Pass), וממנו נוכל לצפות בנופים של עמק צ'ם (Cem) הנהרי אשר זורם לעבר מונטנגרו.
נעבור בכפר תמרה (Tamare) אנו נגיע לכפר סלקה (Selca). בדרכנו נעבור בעמק קרחוני אשר בו ניווכח בפעילות הבלייה הקרחונית. במקום זה נתחיל את הטרק הרגלי שלנו. תחילת השביל היא חצצית למדי אך היא נעשית יותר מוצקה בגובה ושם נוכל ליהנות מנופים מרהיבים של העמק הצר הנפרס לרגלנו. היעד שלנו הוא להגיע למפל המרהיב של סלפי. בתחילת הקיץ ובסתיו מפל זה נופל מגובה של 75 מטר בסביבה המזכירה סיפורי אגדות. ארוחת פיקניק בסמוך למפל ואז נחבור לשביל נוסף אשר יוביל אותנו במורד ההר, דרך האחו הרגוע של מראג (Pastures of Mreg), ונגיע לעמק התחתון, בו נפגוש באוטובוס. ניסע אל הכפר האלפיני לפוש (Lepush alpine village). נלון בבית הארחה חמים, בסביבה נעימה ויפה, ויכינו לנו מנות מקומיות מסורתיות וטעימות עבור ארוחת הערב.
הטרק: נתחיל ב 360 מטר עד ל 840 מטר, משם נרד ל 400 מטר / קו לינארי: 8 ק"מ / משך הטיול: כ 5 שעות.

יום 3

פסגת גרבן ווורמוש (Peak of Gerben and Vermosh) – אגם פלאב

נעזוב את לפוש ברגל ובמעבר פרדולק נלך לאורך שביל יערי מתפתל (אינו סלול) אל פסגות האלפים.
מכאן נמשיך בהליכה הדרגתית, דרך יערות וכרי דשא, ונגיע לפסגת גרבן, משם נזכה לנופים נהדרים של הר טרויאן (Mount Trojan), הקרקס האלפיני של לפוש וקו המתאר המשונן של 'ההרים המקוללים' באופק. נמשיך ללכת על הרכס הרמתי עד שנגיע למעבר זאבלי (Pass of Zabeli), מכאן נתחיל את הירידה לכיוון וורמושי (Vermoshi) – הכפר הצפוני ביותר באלבניה. נעצור לפיקניק צהריים בבקתות רועי הצאן מתחת למעבר ההרים.
הטרק ממשיך לתוך יער אשור בשביל אשר יוביל אותנו לוורמוש משם נעלה על רכב שיקפיץ אותנו לפלאב ללינה
הטרק: נתחיל ב 1100 מטר ונעלה ל 1837 מטר, משם נרד ל 1050 מטר / קו לינארי: 12 ק"מ / משך הטיול: 7 שעות.

יום 4

הליכה ברגל ממונטנגרו לאלבניה- מעבר פז'ה (Peja Pass)

העברה קצרה ברכבים תוביל אותנו לכפר ווטהאז' (Vuthaj), נעמיס את הציוד על סוסים ונתחיל בטרק רגלי ארוך בכדי להגיע לעמק ת'ת'י (Thethi Valley) – ליבו של האלפים האלבנים.
נטפס לאט ובהדרגה לאורך עמק רופוז'אנה (Ropojana) ונמשיך בטיפוס תלול יותר לאחר האגם האלפיני גז'שטאר (Gjeshtar), עד שנגיע לרמה הסלעית של רוניקה (Runica). לצידי המסלול פסגותיהם המרהיבות של לאנגוז'-קאראנפיל (Langoj-Karanfil ) מצד ימין, ומצד שמאל ג'זרקה (Jezerca) "פסגת האגם" – הפסגה הגבוהה ביותר באלפים האלבנים הנישאת לגובה של 2,694 מטר. בעודנו מוקפים בנופים אלו, ניתן להרגיש לעיתים שנחתנו על הירח.
במעבר פז'ה נעצור לאכול את ארוחת הצהריים, ונביט בעמק ת'ת'י היפה, לפני שנתחיל בדרכנו מטה. השביל מתפתל לצידו של הכיפה הסלעית של פסגת האראפית (Harapit Peak), השולטת בנוכחותה בקצה העמק.
בחלק האחרון של הטרק ביום זה, נעבור דרך שכונת אוקול (Okol) העליונה, אשר תוביל אותו לבית ההארחה הממוקם במרכזו של הכפר. שם ננוח, נאכל את ארוחת הערב ונלון.
הטרק: נתחיל ב 1020 מטר ונעלה ל 1700 מטר, משם נרד ל 750 מטר / קו לינארי: 21 ק"מ / משך הטיול: כ 8 שעות.

יום 5

ת'ת'י (Thethi) בלב האזור הגבוה של האלפים הדינרים

ההליכה ביום זה עשירה באתרים בעלי עניין, בעודנו נחקור את אחד מהכפרים הצבעוניים ביותר ובעלי אופי של צפון אלבניה, ת'ת'י – ליבו של האלפים האלבנים. הנוף העשיר והתרבות ההררית העתיקה היוו השראה למספר משוררים וסופרים, הידועה ביותר היא אדית' דורהם (Edith Durham) אשר כתבה את "אלבניה הגבוהה".
נעבור דרך הכנסייה הקתולית, נבקר במגדל 'נקמת הדם' ונדון ב'קנון' של דוקאז'ין ('Kanun of Dukagjin') – קאנון החוקים שבעל-פה בן מאות השנים של ההרים. נמשיך בטיולנו למפל ת'ת'י לאורך קירות וטראסות מתקופת הברונזה המאוחרת, ונצא לטרק לבריכות הטבעיות של נדרליסה (Nderlysa) ומשם הלאה לעמק קאפרז'ה (Kapreja) הצר.
נאכל את ארוחת הצהריים על השביל ב'עין הכחולה' של קפרז'ה בצילם של העצים. נשוב בחזרה לנדרליסה, נפגוש ברכבים ונשוב לת'ת'י. נאכל את ארוחת הערב ונלון באותו בית מלון של הלילה הקודם.
הטרק: נתחיל ב 750 מטר, נעלה ונרד עד שנגיע ל 500 מטר / קו לינארי: 8 ק"מ / משך הטיול: כ 6 שעות.

יום 6

מעבר וואלבונה (Valbona Pass)

נעמיס את הציוד על סוסים, נעזוב את עמק ת'ת'י (750 מטר) ונתחיל בעלייה לכיוון מעבר וואלבונה (גובה 1759 מטר) בכדי להגיע לעמק הבא, וואלבונה. זהו השביל המוכר ביותר באלפים, ומהיפים שבהם, והוא עדיין השביל היחיד המקשר לעמק וואלבונה. השביל מתפתל בין יערות אשוח וממשיך לכרי עשב. ביום בהיר, ניתן לראות ממעבר ההרים נופים של הפסגות של האלפים הדינריים, כמו ג'זרקה, ראדוהימה (Radohima) ורבים נוספים. משם המסלול מתפתל מטה לכיוון מעיינות וואלבונה ושביל יער אשר יוביל אותנו לכפר רוגאם (Rrogam) בגובה 900 מטר הממוקם בתחתית העמק.
מתחתית העמק נמשיך לצעוד עוד קילומטרים ספורים באפיק יבש של נהר עד שנגיע למלוננו ההררי.
הטרק: נתחיל ב 750 מטר נעלה ל 1759 מטר, ומשם נרד ל 1000 מטר / קו לינארי: 14 ק"מ / משך הטיול: כ 7 שעות.

יום 7

לתוך הטבע הזך של קרמי (Ceremi) ולאלפים של דורבדול

נצא בהליכה רגלית לכיוון תחתית עמק וואלבונה ורכבים יעבירו אותנו בדרך עם נופים יפים (כ 30-40 דקות), מעבר לערוץ ירוק, לתחילת השביל אל כפר קטן בשם צ'רם (Çerem) – יעד מיוחד במינו בעל יופי ערטילאי. משם נעלה של שביל שהולך על הגבול בין הארצות עד שנגיע לכפר האלבני הצפוני ביותר, דורבדול (בחלק זה של אלבניה). אירוח פשוט בבית של רועי צאן מקומיים.
הטרק: נתחיל ב 1350 מטר עד שנגיע ל 1920 מטר, משם נרד ל 1400 מטר / מרחק : 12ק"מ / משך הטיול: כ 6 עד 8 שעות.

יום 8

פסגת שלושת הגבולות וירידה לקוסבו

עם בוקר נטפס אל עבר משולש הגבולות אלבניה, מונטנגרו וקוסובו ,נצעד על רכסי ההרים עד לפסגת שלושת הגבולות בה למראה פריסתן של שלושת הארצות. לאחר מנוחה וקפה טוב נתחיל בצעדה מטה ,נכנס לתוך יערות חורש צפופים בתוך קוסובו. נלך עד לבקתה מקומית שממנה יקפיץ אותנו רכב מקומי לג'קובה שבקוסובו לארוחת ערב חגיגית ולינה במלון מקומי.

ימים 9-10

אגם קומאן, קרויה והטיסה הביתה (LAKE KOMAN, KRUJA)

נצא מוקדם בבוקר לשיט על המעבורת של אגם קומאן – כשעתיים וחצי בתוך קניון דמוי פיורד של נהר דרין (Drin). לאחר הגעתנו למזח בקומאן, נעלה על הרכבים וניסע לקרויה – העיירה ההיסטורית שממנה סקנדרבג (Skanderbeg) הגיבור הלאומי האלבני, הוביל את ההתנגדות נגד העות'מאנים במאה ה- 14. ארוחת הצהריים תוגש במסעדה מסורתית השוכנת בין קירות המבצר. בשעות אחר הצהרים ניסע לשדה התעופה ונצא בטיסה בחזרה הביתה. הנחיתה בארץ בשעות לפנות בוקר של היום ה- 10.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת ליחיד 95 יורו (3 לילות בלבד).



דגשים מיוחדים

הטיול כולל

לינה: 2 לילות בבתי מלון בדרגת תיירות בתחילת ובאמצע הטרק. 8 לילות בבקתות הרים בחדרים משותפים – דורמיטורי, עד 5 מיטות בחדר פשוט וצנוע במהלך הטרק. בדורבדול הלינה היא ברמה מאד פשוטה על בסיס אירוח כפרי פשוט ביותר.
תחבורה: אוטובוס ומיניבוסים להעברות וסיורים, סוסים לנשיאת הציוד בהרים.
כלכלה: פנסיון מלא (כל הארוחות ) במהלך כל הטיול, מארוחת צהריים ביום הראשון ועד ארוחת צהריים ביום האחרון.
דמי כניסה לאתרים.
דמי רישום וטיפול.

הטיול אינו כולל

טיסה בינלאומית.
מיסי נמל.
ביטוח אישי ומטען.
שתייה והוצאות אישיות.
כל פעילות שאינה מופיעה בסעיף כלול.

לתשומת ליבכם

אופי הטיול: טרק הררי חוצה גבולות המשלב טבע וכפרים מסורתיים. הטרק משולב בהעברות ברכבים שונים. מיועד מטיבי לכת בלבד.
קבוצה וצוות: 12-20 מטיילים. מדריך ישראלי מצוות "אקו", נהג ומדריכים מקומיים על פי הצורך.
למזמינים חדר ליחיד – ניתן לעשות זאת רק בשני לילות הראשון והאמצעי. במהלך הטרק הלינה תהיה משותפת בחדרי דורמיטורי. (עד 5 איש בחדר) (כולל מס נמל) ועל יחס מטבעות דולר יורו של יורו 1 = 1.1 דולר.
המחירים הנקובים לעיל נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ותחול עליה הגבוהה מ- 3% בשערי המטבעות יעודכנו מחירי הטיול בהתאם ותחול התוספת על הנוסע.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה והמחיר ישתנה, תחול התוספת על הנוסע.
מחיר הטיול הוא ללא טיסות בינלאומיות ומס נמל ,אבל מסלול הטיול מבוסס על טיסות טורקיש איירלינס .
תנאי תשלום ודמי ביטול - כמופיע בדף הרישום המצורף.
אנו ממליצים לסגור בהקדם כך שנוכל להבטיח את המחיר הטוב ביותר לטיסות.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

בלקן בלגן: האזור התרבות והמדינה

מדינת יוגוסלביה לשעבר הייתה בשנות ה-70 ו-80 של המאה ה-20 יעד תיירות פופולרי בקרב תיירים מכל העולם. […]

יומן מסע אלבניה קוסובו ומקדוניה

קרויה לאחר הנחיתה בשדה התעופה על שם אימא תרזה באלבניה יצאנו  בנסיעה לעבר עיר המבצר קרויה (Kruja) למלון […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טרק באלבניה, מונטנגרו וקוסובו

מסע רגלי חוצה גבולות אל פסגות הבלקן | 10 ימים

הדפיסו שלחו שתפו