טרק מון בלאן

טרקים

שוויץ – איטליה – צרפת | 11 יום

מאסיב המון בלאן, ממוקם במשולש הגבולות בין צרפת, איטליה, ושוויץ, וזהו רכס ההרים הגבוה באירופה (פרט לקווקז, שמהווה את הגבול עם אסיה). רוב תחביבי הטבע שאנו מכירים הומצאו או פותחו לרמתם הנוכחיים ברכס זה. כאן צעדו ראשונים האלפיניסטים אל פסגותיו המושלגות במהלך המאה ה-19. כאן קמה תרבות הבקתות הידועה בעולם, כשבקתות רועים פשוטות התחלפו לאיטן לבקתות מטיילים בהן ניתן להניח את הראש מדי ערב. חופשות ההליכה הראשונות של אירופאים שיצאו מארצם, אחרי מלחה״ע ה-2, היו לכאן. 
וכל אלו, בצדק גדול. מכל נקודה בשביל אפשר להביט לנוף אדיר של קרחונים, עמקים ירוקים, או פסגות משוננות. שבילי ההליכה נוחים מאד ודרוכים היטב. בקתות המטיילים ערוכות בתפריט חם 
ומזין ונוף משגע. ולמרות שזהו אחד המסלולים הפופולריים בעולם – עדיין יש בו מספיק מרחב ונפח כדי להרגיש לבד אל מול אותם נופים. חוויה אלפינית אמיתית !

מסלול הטיול

יום 1

אל ההרים

נצא בטיסת בוקר לרומא, ומשם בטיסה לטורינו. העיר האיטלקית הקרובה ביותר לאלפים. בנסיעה של כשעתיים נגיע לקורמיור, שהיא עיירה איטלקית קטנטנה, הממוקמת מתחת לפסגת המון בלאן. אחרי התארגנות קצרה, נצא לטיול חימום לא ארוך, סביב העיירה.

 

לינה בבית מלון מקומי בעיירה קורמיור.

יום 2

מתחילים במסע !

נצא באוטובוס מקומי פנימה, אל Val Venni, ונתהלך בעליה מתונה בעמק עד refuge Elisabetta, שגם הוא, קרוי על שם אליזבטה סולדיני, מטפסת הרים איטלקית ידועה. מכאן, נעלה ל-Col de Seigne, תצפית מרהיבה, וגם הגבול בין איטליה לצרפת. העליה מתונה יחסית ואינה קשה במיוחד, טובה ליום ראשון של טרק באלפים. מהאוכף נרד בירידה מתונה יחסית עד ל- refuge Des Mottets, מעיין לודג' הררי בלב ״עמק הקרחונים״, שבעברו היה רפת ומחלבה.

 

כ-13 ק״מ, כ-500 מ׳ עלייה, כ-700 מ׳ ירידה. 

לינה בלודג' בחדרים של רביעיות, כשהמקלחת והשירותים הינם במסדרון.

יום 3

מעבר ההרים הגבוה

עם בוקר נרד בעמק הקרחונים, בין כפרים קטנים ומשקים חקלאיים, עד לכפר הקטן  La Chapieux, ומהכפר, נעלה כ-900 מ׳ (!) עד לבקתה היושבת במרפסת נופית בלתי רגילה, ליד מעבר ההרים Col de la Croix du Bonhomme. כאן גם מצטרף אלינו, השביל המפורסם החוצה את כל האלפים האירופאים – ה-GR5. נעבור בבקתה מקומית , וממנה נרד לעמק montjoie. אנחנו נעצור הלילה בבקתה נהדרת, מעט מעל העמק, שהיתה בעברה אורחן שיירות למובילי הסחורות בין צרפת לשוויץ.

 

כ-19 ק״מ, ירידה של כ-600 מ׳, עליה של כ-900 מ׳.

לינה בבקתה צנועה במיוחד, ללא הציוד הגדול, בחדרים של 7-8 מטיילים.

יום 4

קרחון "Miage"

נקום מוקדם יחסית, ונרד לכיוון העיירה Les Contamines. בסופר המקומי נקנה מעט גבינות טובות ונקניקים, וניסע מעט רק כדי לעבור את העיירה עצמה. משם – נעלה לצד הקרחון עד ל- Col de Tricot, ממנו נוכל לראות את כל הדרך עד ל-Col de Balme , אליו נגיע בהמשך הטיול. בדרך נעבור עוד שתי בקתות, וכהרגלנו, נביט בכמה תצפיות נפלאות על האזור עד שנגיע לעמק קרחוני קטן, חבוי וקסום בו נלון בבקתה משפחתית שהחלה את דרכה כחוות רועים אלפינית קלאסית.

 

כ-13 ק״מ, עליה מצטברת של כ-600 מ׳, ירידה של כ-760 מ׳.

לינה בבקתה צנועה דורמיטורית 

יום 5

קרחון "ביונסיי"

נתחיל את הבוקר בהעפלה אל מעבר ההרים Col de Tricot. ממעבר ההרים נרד לעמק שופע מים, ונחצה בו גשר הימלאיה גבוה, מהגשר נעלה לאתר הסקי Bellevue. בו עוברת רכבת המון בלאן הידועה, שנבנתה באמצע המאה הקודמת, ומטפסת באיטיות מאות מטרים רק על מנת להביא תיירים בקלות רבה יותר אל הרכס. מאתר הסקי, נרד ברכבל לעיירה לה-זוש, וממנה ניסע לשמוני. לבית מלון. 

 

כ-8 ק״מ, עליה מצטברת של כ-700 מ׳, ירידה של כ-475 מ׳.

לינה בבית מלון בשמוני.

יום 6

קצת נחת בין הקרחונים

שמוני היא אתר סקי מהידועים באירופה, ואולי בעולם כולו, וכל העמק בו היא יושבת מלא רכבלים העולים לכל כיוון. היום ניקח את אחד הרכבלים, ואיתו נעלה עד ל-plan du auguille  (מישור המחט), מתחת ל-"רכס הקוסמי". מהמישור נצא להליכה קלה יחסית, על האזור המכונה "ים הקרח", שבו בעבר השתרע קרחון שהלך ונסוג לו במאה האחרונה, עדות אילמת לשינויי האקלים המחריפים. זהו יום קצר יחסית, ומטרתו היא מנוחה וצבירת כוחות להמשך הטיול.

 

כ-7 ק"מ, 450 מ' בירידה. 

לינה בבית מלון בשמוני.

יום 7

עוברים לשוויץ

מיד לאחר ארוחת הבוקר נסע לכיוון קצה העיירה. וממנה, נעלה ברכבל נוסף, ל״Col de balme״, (״קול״ = אוכף, פאס, מעבר הרים). זהו הגבול בין צרפת לבין שוויץ, וממנו ניתן לראות עד אגם אמוסון השוויצרי בצפון. מהאוכף נלך על קו הרכס, נרד בירידה תלולה לכיוון עמק ״הענקים״ ,שהכוונה בשם היא לקרחונים האדירים השיורדים אליו. מהעמק נעלה לתוך היער, נישן בכפר רועים קטנטן, ובליבו – מלון מטיילים.

 

כ-8 ק״מ, עליה של כ-200 מ׳ וירידה של כ-600 מ׳.

לינה במלון המטיילים, בחדרים משותפים שלא בכולם יש מקלחת/שירותים (הם יהיו במסדרון).

יום 8

האלפים השוויצריים

טיול בהרים, במיוחד באלפים, הוא לא דבר קל כל כך. העליות ארוכות, הירידות תלולות, והשבילים רק בחלק קטן מהזמן באמת מישוריים. היום נרגיש זאת כבר יותר טוב… מהכפר, נעלה דרך היער אל ערבות המרעה של Alp Bovine, אזור זה מתאפיין בחוות חקלאיות קטנטנות, חלקן מדי פעם מוכרות מצרכים להולכים בדרך, חלקן נטוש, וחלקן, כמו כאן, עדיין מייצרות חלב וגבינות. מהערבות נרד לכיוון אגם Champex. זהו אזור מלא קסם, שבליבו אגם כחול ועיירה שלווה נטועים להם בין הרים גבוהים ומושלגים. מהעיירה ניסע לכיוון כפר הרועים פאולי, למלון משפחתי וקטנטן.

 

כ-16 ק״מ, עליה של כ-700 מ׳, וירידה של 750 מ׳

לינה בבית מלון משפחתי, בחדרים זוגיים ודורמיטורים (בהתאם לזמינות) 

יום 9

מדלגים לאיטליה

את הבוקר נתחיל כמה שיותר מוקדם בעליה ארוכה אך מתונה, אל Col de ferret grand, שהוא הגבול בין שוויץ לאיטליה, וממנו יורד Val Ferret  האיטלקי, וממנו ניתן לראות רכס המון בלאן הנמשך עד האופק. מהאוכף, נרד בירידה תלולה במיוחד לבסיס העמק, ונעלה שוב על הצלע המזרחית שלו. נלך מעל העמק כמה שעות, עד שנגיע לבקתת בונטי המעולה, שקרויה על שם וולטר בונטי, מטפס הרים איטלקי אגדי.

 

הבקתה היא אחת מהבקתות הידועות באלפים, וידועה בזכות ארוחות הערב הצמחוניות (והאיטלקיות!) הטובות שלה. בבקתה נישן בחדרים קטנים, בהם ישנן 4 מיטות בכל חדר. לבקתה זו אין אפשרות להביא את התיקים הגדולים. השירותים והמקלחות הינם משותפים לכל הבקתה. זה זמן נהדר להכיר מעט יותר מתרבות הטיול במון בלאן, בבקתה הגדולה נראה משפחות, מטיילים בודדים, וקבוצות כמונו. זו הזדמנות לשבת ולשתות כוס יין, לקשקש עם חבר מזדמן על המסלול שהיה, או היום שיהיה, וכו׳… הבקתות מהוות חלק תרבותי חשוב בטיול.

 

כ-17 ק״מ, עליה של כ-1200 מ׳ ויריד של כ-800 מ׳.

לינה בבקתת ״בונטי״ חדרים דורמיטורים 

יום 10

אל העיירה האיטלקית קורמיור

זהו היום האחרון לטיול, והיום נמשיך מעל עמק ה-Val Ferret, וממנו נעבור לתצפיות שכבר הרבה יותר קרובות למון בלאן עצמו, ועל קרחוני עמק ה- Venni.

נתחיל בעלייה לאזור שאינו נמצא על השביל המוכר, אלא מהווה  ״ואיריאנט״ של השביל. לאורך הטיול, נשתמש כמה פעמים בשבילים עוקפים או שונים מהמסלול הקלאסי, על מנת לגוון את הנוף ולהגיע למקומות יפים יותר מאלו שעל המסלול המקובל. בוריאנט שנבצע, נחצה שני עמקים, שבהם הסיכוי לראות מרמיטות או את יעל ההרים האלפנית גבוהים במיוחד. מהעמק השני, נעלה עוד קצת, על מנת לרדת על רכס ה-Mont de la Saxe. זו שלוחה ארוכה שכל כיוון אליו נביט, התצפית תהיה נהדרת. מהרכס נרד לכיוון בקתה קטנה היושבת בנוף, לארוחת צהריים, וממנה בירידה ארוכה ותלולה עד לעיירה האיטלקית Courmayeur. שם התחלנו את הטיול. 

 

כ-16 ק״מ, עלייה של 700 מ׳, ירידה של כ-900 מ׳.

לינה בבית מלון בעיירה.

יום 11

אל הפסגות – וחזרה הביתה.

עם בוקר, נעלה ברכבל ה-"מונטה ביאנקו", לגובה של 3482 מ' (!), למבט היקפי על האזור בו הלכנו בימים האחרונים. העליה ברכבל חוויתית במיוחד, ותהיה סיום הולם לטיול שלנו. נאכל ארוחת צהריים במסעדה הגבוהה שברכס, ואחרי כן נרד למטה, ונצא בנסיעה חזרה לטורינו. חזרה הביתה.  נחיתה בבוקר היום ה- 12.

  • מסלול מגוון ומקיף, ויחד עם זה יעיל ומאוזן. אין הליכה מיותרת על כביש, ולא נעלה ברגל היכן שנוכל לעלות ברכבל.
  • לינה בתנאים טובים בעיירות הגדולות ולינת מעונות צנועה בבקתות ההרים.
  • בחירת מקומות הלינה המהנים והנופיים ביותר. מבלי להתפשר על אופי המסלול.
  • מזון מגוון ובשפע, ארוחות צהריים בפיקניק בשטח או בבקתות, ארוחות ערב במלונות/מסעדות מקומיות.
  • עליה ברכבל הגבוה – ה-sky-way שעולה לגובה של 3482 מ', לתצפית נפלאה.
  • הציוד הגדול יגיע מדי יום, פרט לשני הלילות בבקתות הגבוהות.
  • ניסיון ארוך שנים באלפים בתכנון טיולים והובלתם באופן בטיחותי התואם ליכולות המטיילים.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסה ת"א – אירופה - ת"א .
תחבורה: במהלך הטיול ניעזר במיניבוס להגעה מטורינו, ובאוטובוסים מקומיים בסביבת העיירה שמוני. כמו כן, נעשה שימוש ברכבלים הפזורים על הרכס, שמשמשים לסקי בחורף, או לקיצור עליות בקיץ…
לינה: מלונות קטנים ומשפחתיים במהלך הטרק ו – 2 לילות בבקתות הרים אליהן הציוד הגדול לא יוכל להגיע.
כלכלה: מלאה מהערב ביום הראשון ועד צהריים ביום האחרון. את ארוחות הבוקר נאכל בבקתות/במלונות. אלו יהיו ארוחות בוקר צנועות יחסית לסטנדרט הישראלי, ויכללו לחם, דייסה, קפה ומיץ, גבינה/ממרחים וכו'. את ארוחות הצהריים נאכל כפיקניק בשטח או בבקתה, את ארוחות הערב נאכל בבקתות, חוץ מבעירות בהן נלך למסעדות מקומיות.
הדרכה – מדריך מקומי מצוות אקו טיולי שטח ומדריך הרים מקומי
תשר לנותני שירותים מקומיים.

מחיר הטיול אינו כולל

ביטוח אישי ומטען.
שתייה והוצאות אישיות.
כל פעילות שאינה מופיעה בסעיף כלול.

לתשומת לבכם

אופי הטיול: טרק נודד באלפים האירופאים בין בקתות או עיירות קטנות. לא נעלה מעל גובה של 2500 מ׳ (לא יהיו בעיות נשימה או חמצן), אבל בכל יום הפרשי הגבהים יהיו גדולים, והממוצע ליום הוא כ-800 מ׳ בעליה מצטברת. כמו כן, גם הירידות עשויות להיות מאתגרות, שכן השבילים לעיתים תלולים או בוציים. בכל יום נלך בין 12-15 ק״מ בממוצע.
הערה חשובה: המון בלאן הינו חלק מרכס האלפים, וכמו בכל רכס הרים, עשויים להיות בו שינויים מהירים של מזג האוויר (גשם, סופות ואפילו שלג). אנו מזמינים מקומות בבקתות ובבתי המלון לאורך הטיול, ומתכננים את מסלולי ההליכה – אך חשוב לדעת ולהבין כי מסלול הטיול עלול להשתנות בהתאם לתנאי מזג האוויר להחלטת המדריך בשטח.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה והמחיר ישתנה, יותאם מחיר הטיול לשינוי שהתרחש
תנאי תשלום ודמי ביטול - כמופיע בדף הרישום המצורף.
הבקתות במהלך הטרק הן צנועות והלינה היא בתנאי מעונות דורמיטוריות.
את הציוד האישי פוגשים במהלך הטרק מלבד הלילה השלישי והתשיעי - את הציוד יעביר רכב מנהלה שבכל יום נשאיר לו את התיק הנוסף (בלבד) שהבאנו איתנו. בשתי בקתות, לא תהיה אפשרות להביא את הציוד, מפאת הדרך או המרחק.
הטיול מיועד למטיבי לכת בלבד או לאנשים בעלי כושר גופני ברמה גבוהה.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

מה נשתנתה טנזניה מקניה?

מה משותף לכל האנשים שרוצים לצאת למסע ספארי מאורגן באפריקה? משיכה לחיות ולטבע. ומה עוד? שהם עומדים […]

קמצ'טקה – הסטוריה עתיקה של שבטי קמצ'טקה

הקבוצות האתניות של צפון מזרח סיביר היו קבוצות פרימיטיביות יותר מן האחרות. הן חיו בתקופת האבן למעשה, […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טרק מון בלאן

טרקים

שוויץ – איטליה – צרפת | 11 יום