טיול עצמאי לדרום הודו

קרנטאקה, טאמיל נאדו וקראלה כולל פסטיבל הפונגל | 15 יום

הדפיסו שלחו שתפו
טיול לדרום הודו, האזור הדרומי של תת היבשת ההודית. אזור ססגוני מלא בצבעים וריחות, מתאפיין בנופים טרופיים, שמורות טבע וחופים לבנים בצל עצי קוקוס. בכל אלו טובלים כפרים ציוריים, מקדשים מרהיבים וארמונות פאר. ממזרח, מדינת טאמיל נאדו, הנחשבת למדינה "הכי הודית" בתת היבשת ההודית כיוון שאזור זה לא נכבש מעולם על ידי עמים פולשים, נשמרה בו הארכיטקטורה הדראווידית המקורית והתרבות הצבעונית. ממערב נמצאת קרנטקה, המשופעת גם היא בערים עתיקות, ערי בירה של ממלכות קדומות ואוצרות טבע וקראלה, מדינת חוף ירוקה וקסומה. זוהי רצועת אדמה צרה ופורייה, ובנופיה בולטים אגמים לצד שדות אורז, עצי הקשיו, המנגו ושאר תבליני דרום הודו. טיול לדרום הודו הוא שילוב מרתק של תרבות וטבע.

פסטיבל הפונגל נחוג מידי שנה בדרום הודו לסיום עונת הקציר החקלאית. זהו חג חקלאי בדומה לחג שבועות שלנו, ובו מביאים האיכרים והרועים מנחות אסיף למקדשים בהודייה על השנה החולפת ותחינה לשנה הבאה. הפסטיבל משלב בתוכו תהלוכות, פרות מקושטות, ציורים מקמח אורז צבעוני, מוזיקה ומופעי אומנות. נבלה בין החוגגים ועולי הרגל המקומיים ונהנה מחוויה מיוחדת במינה!

מסלול הטיול

יום 1

הגעה אל מומבאי ומעבר למדינת טאמיל

בשעות הבוקר המוקדמות ננחת במומבאי, הכרך הגדול. נפגוש את הצוות המקומי, נאכל ארוחת בוקר ונתרענן, ולאחר מכן נמשיך לטיסה למדראס (צ'נאי), בירתה של מדינת טאמיל נאדו, השוכנת לחופה המזרחי של דרום הודו. נמשיך בנסיעה קצרה לאורך החוף עד לעיירה הקטנה והנעימה מהבליפורם. לעת ערב נצא לטייל לאורך החוף לחוות את האווירה המקומית. לינה במהבליפורם.

יום 2

חגיגות פסטיבל הפונגל

פסטיבל הפונגל נחגג בדרום הודו ובעיקר בטאמיל נאדו, עם תום תקופת הקציר. החוגגים מביעים תודה לאדמה ומתפללים לגשם ואדמה פוריה גם בשנה הבאה. נצא אל הכפרים של טאמיל נאדו, נבלה בין החוגגים ונצפה בפולחנים המקומיים. ניסע לבקר במקדשים של קנצ'יפורם. אחר הצהריים נשוב ונבקר במהבליפורם, עיר הנמל והבירה השנייה של ממלכת פאלאווה הטאמילית. שושלת זו הגיעה לשיא ביצירתה האומנותית במאה ה-7. נבקר במקדשי החוף המפורסמים, שיחד עם גלי הים יוצרים מראה רומנטי במיוחד. נמשיך אל אחד התבליטים היפים בהודו "סיגופו של ארג'ונה", המספר באמצעות חציבה באבן את סיפור המיתולוגיה של נהר הגנגס. לינה במהבליפורם.

יום 3

מקדשי הצ'ולה בטריצ'י וטאנג'וור וחגיגות הפונגל

ניסע לשדה התעופה של צ'נאיי ונטוס אל טריצ'י – עיר שוקקת חיים ובליבה מקדש חשוב, שריראנגם – אחד ממקדשי וישנו הגדולים ביותר בהודו, אשר תחום על-ידי נהר הקווארי ומעוטר ב-21 מגדלים מרהיבים. נצא אל הכפרים ונמשיך לחוות את החגיגות החקלאיות העממיות בבתי הכפריים. לקראת ערב נגיע אל העיר טאנג'וור, בה נמצאת גולת הכותרת של תרבות שושלת הצ'ולה, ששלטה במאות ה-9 עד ה-12 בהודו – זהו מקדש בריהאדישווארה, המתנשא לגובה של 63 מטר. המקדש הוכר על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית. בראש המקדש מתנוססת כיפה ובתוכה שיווה לינגם ענק, והוא משמש עדיין כמקום פולחן פעיל. לינה בטאנג'וור.

יום 4

מקדשי טאנג'וור ויום אילוף השוורים

בבוקר נצא לסיורים בטנג'וור. נבקר במקדשים הציוריים והפעילים דהראסורם ובריהאדישווארה. נשתתף בחגיגות פסטיבל ג'אליקאטו, בהם הצעירים הנועזים נתלים על גבם של שוורים דוהרים, וכל המתמיד הרי זה משובח. לאחר שנשבע מפעילות הפסטיבל נבקר בשוק המקומי, נכיר את התוצרת החקלאית העשירה והמגוונת של דרום הודו, ונבקר בבתי המלאכה למוצרי בראס ונחושת. לינה בטאנג'וור.

יום 5

מדוראי ומקדש מינקאשי

בבוקר נצא בנסיעה אל מחוז צ'טינדו. זהו אזור כפרי ותיק בו חיה קאסטה גדולה של סוחרים עוד מזמן ממלכת הצ'ולה. המעמד העמיד הזה צבר רכוש רב ונבנו כאן כפרים ועיירות עם בתי אחוזה מפוארים. נערוך סיור מורשת רגלי בין שכיות החמדה בעיירה קראיקודי. נמשיך בנסיעה אל מדוראי, עיר תוססת, עמוסת עולי רגל, ואחת הערים העתיקות ביותר בדרום הודו. נבקר במוקד המשיכה העיקרי של העיר – מקדש האלה מינאקשי, השוכן בלב לבה. מקדש עצום זה נודע בארכיטקטורה המדהימה שלו, עם מגדלים המכוסים כולם בדמויות צבעוניות. נבקר במקדש הפעיל אליו נוהרים אלפי מאמינים מדי יום. בשעות הערב נצפה בטקס מרהיב, המתקיים במקדש יום יום משך אלפי שנים, בו נישא פסלו של שיווה אל מיטתה של מינאקשי. לינה במדוראי.

ימים 6-7

המעבר אל מישורי קראלה ושמורת פריאר

בשעות הבוקר נצא דרך שדות התבלינים אל עבר המישורים הטרופיים של קראלה, "ארץ דקל הקוקוס". נבקר באזור הפורה והמרשים של מטעי הגומי, תה, קפה, קינמון ופלפל, וביומיים הקרובים נשלב הליכות בטבע, רכיבה על גבי פילים, ונערוך שייט באגם פריאר הגדול, בו נצפה על חיות הבר השוכנות בשמורה: אוכלוסיית פילי בר גדולה, ביזונים, נמרים, קופים ועוד. בערב אחד נערוך שיעור הדגמה של אוכל דרום הודי ובערב השני נצפה במופע של אומנות הלחימה הקראלית, הקלאריפאטיו. לינה בשמורת פריאר.

יום 8

שייט תעלות והמעבר אל קוצ'ין

בשעות הבוקר ניסע אל אלאפי ונצא לשייט בבית סירה בין הלגונות והתעלות בהן מתגוררות משפחות בין איים מוקפים דקלי קוקוס, סירות דייג ורשתות דייג סיניות. נצפה באורח החיים המעניין לשפת התעלות. בסיום השייט נמשיך בנסיעה אל קוצ'ין, עיר נמל בעלת עבר היסטורי עשיר שהייתה תחת כיבוש פורטוגזי, הולנדי ואנגלי. לינה בקוצ'ין.

יום 9

עבר מפואר בקוצ'ין

קוצ'ין היא אחת הערים החשובות בדרום הודו, עיר בעלת מורשת היסטורית גדולה. נצא לשייט בנמל העתיק של העיר ונמשיך ונבקר בבית הכנסת וברובע היהודי, עדות לקהילה היהודית המפוארת שהתקיימה במקום. נסייר בארמון ההולנדי, בכנסיית הקדוש פרנסיס, ונצפה ברשתות הדייג הסיניות האופייניות לאזור. בשעות הערב נצא לראות את מופע הריקוד המסורתי, הקטאקאלי. לינה בקוצ'ין.

יום 10

מחוז וואיאנד בצפון קראלה – טבע ובני מיעוטים

בשעות הבוקר נעלה לרכבת שתוביל אותנו אל צפון מדינת קראלה – אזור וואיאנאד (Wayanad), חבל ארץ עשיר בפנינות טבע ונופים מרשימים. נבקר בכפר של בני מיעוט מקומי, וניכנס אל מקדש עתיק, נצא להליכה בטבע, בין שדות אורז ומטעי תבלינים, נלך דרך אזור מטעי גומי ונראה את דרך יצור הגומי. נעבור גם בשדות אורז ונוכל להתרשם ממגוון רחב של בעלי חיים וצמחייה האופייניים לאזור. לינה בוואיאנאד, בפינת טבע יפהפייה.

יום 11

המעבר מקראלה לקרנטקה

בשעות הבוקר נצא למסלול הליכה נעים וקל בנוף שמורת הטבע והמטעים לאורך הנהר ויט'רי. נבקר בבית מלאכות בו הנשים מייצרות כלים ואמנות מבמבוק. לקראת הצהריים נצא בנסיעה לעבר מייסור, עיר עץ הסנדל הגדל בשפע באזור. נעלה לגבעת צ'אמונדי לתצפית על העיר וסביבתה. במקום נוכל לראות את פסלו של נאנדי (השור שמשמש כרכבו של שיווה) ואת מקדש דורגה. לינה במייסור.

יום 12

מקדש שושלת הויסאלה והעיר הציורית מייסור

בשעות הבוקר ניסע אל מקדש שושלת הויסאלה בעיירה סומנטהפורה. מקדשים אלו שימשו במאה ה-12 כמרכז האימפריה של הויסאלה וקירותיהם מעוטרים בתבליטים המתארים את האלים השונים ואת סיפורי המיתולוגיה ההודית. נשוב אל מייסור.  נבקר בארמון המהרג'ה שהינו אחד מהארמונות הגדולים והמרשימים בהודו. נבקר גם בשווקי הירקות והפרחים הססגוניים שהנם מהיפים והגדולים בהודו, ונראה גם כיצד מייצרים שמן עץ סנדל במפעל מקומי. לינה במייסור.

יום 13

שראוואנה בלגולה ושמורת הציפורים

בשעות הבוקר נצא אל שמורת רגנטיטו, שמורת הציפורים הגדולה ביותר במדינת קרנטקה. השמורה פרוסה על שטח ענק שטומן בחלקו גם את נהר הקווארי וששה איונים בתוך הנהר שמשמשים בית גידול למגוון רחב של בעלי כנף. נעלה על סירה ונשוט בנהר, נתקרב לציפורים השונות, נתצפת עליהם ונקשיב לזמרתן. אחר הצהריים ניסע אל הכפר שראוואנה בלגולה, אחד האתרים החשובים ביותר לבני דת הג'יין. נטפס במעלה 600 מדרגות אל ראשה של גבעת גרניט בה נמצא פסלו העצום של הקדוש ג'ייני והמקדש שהוקם סביבו. לינה במייסור.

יום 14

מייסור ובחזרה אל מומבאי

לאחר ארוחת הבוקר ניסע לבקר בארמון הקיץ שריראנגאפאטנה. העיירה שוכנת על אי בנהר קאוורי, ובה מקדש ידוע מוקד לעולי רגל מכל דרום הודו. נבקר במקדש ונסייר בעיירה. משם נמשיך אל העיר בנגלור, בירת מדינת קרנטקה. אחר הצהרים נמריא אל מומבאי, בה ננחת בשעות הערב. לינה בבנגלור.

יום 15

מומבאי - תל אביב

לאחר ארוחת בוקר ניסע אל שדה"ת ונמריא בטיסה בחזרה לישראל.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.



אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

גנדהי ג'יאנטי

גנדהי ג'יאנטי. הודו ידועה כמדינה החוגגת חגים רבים. הסיבה לריבוי החגים היא דתות שונות שנוצרו והתמזגו בגבולותיה […]

קוצ'ין וסביבתה – טיול בין תעלות המים ושווקי התבלינים במרכז מדינת קראלה

בדרום-מערב הודו, בין רצועת רכסי הרי הגטס (Ghats) המערביים לבין הים הערבי, נמצאת מדינת המחוז קראלה (Kerala). […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול עצמאי לדרום הודו

קרנטאקה, טאמיל נאדו וקראלה כולל פסטיבל הפונגל | 15 יום

הדפיסו שלחו שתפו