טיול לחצי האי קמצ'טקה

טיול עצמאי לחצי האי קמצ'טקה

מסע אל טבעת האש במזרח הרחוק הרוסי | 14 יום

הדפיסו שלחו שתפו
חצי האי קמצ'טקה נמצא ב"סוף העולם", או ליתר דיוק במזרח המזרח הרחוק של הפדרציה הרוסית. לחוף האוקיינוס השקט, בואכה מיצרי ברינג ומנגד לאלסקה. קמצ'טקה מהווה קטע מ"טבעת האש" המקיפה את שולי האוקיינוס. אזור געשי פעיל מאוד, הנמצא בקווי החיכוך של נדידה גיאולוגית של פלטות טקטוניות. בתחומי קמצ'טקה יש למעלה מ-100 הרי געש, 29 מהם פעילים. למעלה ממאה גייזרים פורצים בעמקים וברמות הגעשיות, בצד פעילות תרמית ענפה של מעיינות חמים ובריכות בוץ מבעבעות.
בשטחו של חצי האי שמורות טבע ענקיות, המשמרות את תופעות הטבע מרהיבות העין, ואת השגשוג של החי והצומח בחצי האי. זהו טבע בראשיתי במיטבו, בו ניתן לצפות בדובים הצדים דגי סלמון במפלים, עופות ימיים הדורסים דגים באגמים ובפלגים הצלולים, עדרי איילים במישורים, ויונקים ימיים המתפרקדים בחופי איים באוקיינוס. בקמצ'טקה ישנם כמה ישובים של צאצאי שבטים נוודיים המהווים אבות לשבטים האסקימוסים שחצו את הדרך לאלסקה והתנחלו באלסקה ואח"כ גם בשאר יבשת אמריקה. ביקור בכפרי מיעוטים היא חוויה יוצאת דופן.
מסע אל עולם הטבע הגעשי והבתולי של קמצ'טקה, גיחה בהליקופטרים אל יערות והרים שאין דרך אחרת להגיע אליהם. שיט בסירות ומסלולים רגליים אל תופעות געשיות מגוונות. לינה בלודג'ים מקומיים, בשילוב קמפינג לינה באוהלים.

מסלול הטיול

ימים 1-2

ת"א - קמצ'טקה

טיסה מישראל לפטרופאבלובסק (Petropavlovsk) בקמצ'טקה, דרך מוסקבה. הגעה לקמצ'טקה בשעות הבוקר של היום ה – 2. התארגנות ראשונית מול מושגי "סוף העולם". סיור עירוני בפטרופאבלובסק וביקור במוזיאון הגיאולוגי- אנתרופולוגי. לינה בפטרופאבלובסק.

יום 3

הנסיעה צפונה אל העיירה קוזירבסק

נסיעה ארוכה צפונה לאורך עמק הנהר קמצ'טקה בכביש היחיד של קמצ'טקה אל הצפון. עצירה בעיירה מילקובו וחניית לילה בעיירה קוזירבסק. הנסיעה תערך ברכב שטח מיוחד שיכולתו המופלאה להתמודד עם בעיות עבירות, היא מהגבוהות בעולם.

ימים 4-5

הר הגעש טולבאצ'יק

נחצה את יער הטייגה הענק שבשולי נהר קמצ'טקה ומשם נטפס אל המדרונות הדרומיים של הר הגעש פלוסקי טולבאצ'יק Plosky Tolbachik)). האזור מכוסה בלבה שהיא תוצאה של ההתפרצות האימתנית האחרונה של 2012. ייפתחו לפנינו נופים אין סופיים של לבה טרייה המדומים לנופי ירח. נערוך סיורים על משטחי הלבה, ואחה"צ נטייל באזור "היער המת" ובמערות לבה תת קרקעיות. משם נטפס גם על קונוסים של הרי געש. למרגלות ההר נלון שני לילות בלינת קמפינג.

יום 6

הירידה מההר והנסיעה לאסו

נרד ברכב המיוחד מן ההר, נחצה את יערות הטייגה וניסע  אל העיירה אסו. מנוחה והתרעננות באסו. זהו יישוב של בני האיבן ((Even. שבט זה שייך לקבוצת האליאוטים (מונגולים – אסקימואים), שעקר פרנסתם היא על מסחר בפרוות של חיות ניצודות וגידול איילי צפון. ביקור במוזיאון האתנוגרפי העוסק בחיי השבט, וצפייה בהופעת פולקלור של ריקודים ומוסיקה מסורתית של בני השבט. לינה באסו.

יום 7

בחזרה לפטרופבלובסק

נשוב בנסיעה ארוכה אל אזור פטרופאבלובסק, ואל עמק פאראטונקה (Paratunka), שבו מבעבעים עשרות מעיינות תרמו-מינראלים. נתיש את גופינו במים החמים כדי לישון בבית המלון.

יום 8

הר הגעש קסודץ'

נצא בטיסת בוקר בהליקופטרים אל תוך הלוע של הר הגעש Ksudach, ליד מעיינות חמים הנובעים מן ההר. נסייר באגם שבלוע הר הגעש Schtubelya , ונצפה במפלי מים הגולשים אל מחוץ ללוע ההר. ננוח לצד המעיינות החמים, ולאחר מכן נמשיך בטיסה קצרה אל אגם קוריל (Kurilskoye Lake). באגם קוריל וביובלים שבשוליו יש כמות עצומה של דגי סלמון המגיעים בעונה הזאת להטיל את ביציהם. כמה מאות דובים קמצ'טקים מגיעים לכאן כדי לעשות סעודה דשנה מהדגים האלה. בלילות באגם קוריל נלון בלודג' על שפת האגם, בבקתת עץ, בחדרי דורמיטורי עם שירותים ומקלחת משותפים.

ימים 9-10

אגם קוריל דובים וסלמונים

ביומיים הבאים נפליג בסירות מנוע על אגם קוריל, וניהנה ממראות הטבע המיוחדים. האגם שופע בדגי סלמון ודובים השוחרים אחריהם לטרף. נצא למסלולי הליכה ביערות הטייגה המלווים את חופי האגם, יחד עם הדובים הבאים לקנח את ארוחתם בתותי בר. ככל שיזדמן, נצפה בשלל הציפורים וחיות הבר החיים מן האגם והיערות סביבו.

יום 11

מעיין חם חודוטקה והר הגעש מוטנובסקי

נסיים את הביקור באזור אגם קוריל בהליכה בסביבת האגם וצפייה בדובים בקרבת הלודג'. לקראת הערב נצא בטיסה בהליקופטר מאגם קוריל. ננחת לביקור בנהר חודוטקה (Khodutka) מתחת להר געש הנושא אותו שם, במקום בו נובע מעיין חם ויוצר אגם גדול וחם. נתרחץ במעיינות החמים. נמשיך בטיסה אל הר הגעש מוטנובסקי (Mutnovsky) בעל פעילות תרמית עניפה. טיסה מעל. אם מזג האויר יאפשר, ננחת על ההר ונצא להליכה בלוע הר הגעש, בין בריכות הבוץ והגופרית המבעבעים, ונראה את האגם החומצי הנמצא באחד הלועות הגבוהים. נמשיך בטיסה בהליקופטר לפרטונקה, לינה במקום.

יום 12

עמק הגייזרים ולוע אוזון

מרביתו של חצי האי קמצ'טקה הוא שמורת טבע עצומה, שאין אליה גישה בדרכי רכב. בשעות הבוקר נטוס בהליקופטרים צפונה אל שמורת "עמק הגייזרים" – מצבור פעילות תרמית של מעיינות חמים, בריכות בוץ מבעבעות ולמעלה מעשרים גייזרים פעילים. נאכל ארוחת צהריים בלב העמק, ולאחריה נמשיך אל קלדרת אוזון, לוע של הר געש מרשים הנמצא בתחום השמורה. אחר הצהרים נשוב בטיסה לפטרופאבלובסק, נצא לארוחה חגיגית בה ניהנה ממופע פולקלור ומאוכל מקומי מגוון.
לינה בפרטונקה.
הביקור בעמק הגייזרים יתאפשר רק במידה ומזג האוויר יאפשר זאת, ביקור זה אינו כלול במחיר הטיול.

יום 13

יום שיט במפרץ אבצ'ה

נצא לשייט בסירה במפרץ אבצ'ה (Avacha Bay). נבקר באי סטאריצ'קוב, שם נוכל לצפות בציפורי ים וביונקים שונים בסביבתם הטבעית. זוהי הזדמנות ייחודית לראות את אזור פטרופאבלובסק במבט מהים. על הסירה, נהנה מארוחה טרייה שכולה תמשה מהים. לינה בפטרופאבלובסק.

יום 14

קמצ'טקה - תל אביב

לקראת הצהרים נצא בטיסה מפטרופאבלובסק אל מוסקבה. המתנה במוסקבה והמשך לתל אביב, אליה נגיע לקראת חצות.

קמצ'טקה
  • הטיול המקיף ביותר לקמצ'טקה: מכפרי המיעוטים ורכס הטולבצ'ק בצפון, ועד אגם קוריל, בדרום.
  • טיול המשלב נסיעות ברכבי שטח, טיסות בהליקופטרים והליכות ויחד עם זאת אינו מוגדר כטיול אתגרי.
  • ביקור בהר הגעש טולבאצ'יק, עם שדות הלבה שחלקה עדיין חמה - משטחים מרהיבים ביופיים.
  • ביקור בעיירה אסו - כפר של האליאוטים איבנים. מפגש עם האוכלוסייה המקומית והתרבות המיוחדת שלהם, שם נבקר במוזיאון אתנוגרפי מיוחד ונצפה במופע פולקלור ייחודי.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

 

 



אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

בעלי חיים באומנות הסלע

ציורי הסלע והמערות הם הביטוי הפיזי הפומבי הראשון שנתן האדם לדימויים ולתמונות שעלו בראשו. זו הפעם הראשונה […]

מסע לאוגנדה ורואנדה – יערות גשם, שימפנזים גורילות, אנשים מסבירי פנים ונופים עוצרי נשימה

כתבה: דבי שטראוס כבר כמה שנים אני נאבקת ומתאמצת למצוא את עצמי, כל כך הרבה שאלות ומעט […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול עצמאי לחצי האי קמצ'טקה

מסע אל טבעת האש במזרח הרחוק הרוסי | 14 יום

הדפיסו שלחו שתפו