טיול ייחודי לדרום אפריקה

טיול לדרום אפריקה

טיול ייחודי אל המיטב של דרום אפריקה,מפלי ויקטוריה ושמורת צ'ובה בבוצוואנה | 17 יום

טיול זה הינו טיול עומק לדרום אפריקה, אשר מכונה "ארץ הקשת בענן", לא רק בגלל השמש הזורחת אלא בגלל המגוון והשילוב המרתק של אנשים, נופים ותרבויות אפריקאיות ואירופאיות.
לדרום אפריקה נוסעים על מנת לחוש את רחש הנשמה של הטבע האפריקאי, להכיר את המקום שעיצב את אחד האנשים החשובים בעולם – נלסון מנדלה, לחוות טבע פראי ולהשתאות מול נופים מרהיבים.
בטיול מקיף וייחודי זה, נבקר גם במפלי ויקטוריה שממדיהם ויופיים משרים יראת כבוד ובשמורת צ'ובה בבוצוואנה אותה נגלה דרך ספארי שייט חוויתי.
הטיול שלפניכם הנו טיול גיאוגרפי מעמיק, אחד המקיפים והמרהיבים ביותר בדרום אפריקה!

מסלול הטיול

יום 1

תל אביב – קייפטאון

נצא בטיסת לילה דרך אדיס אבבה אל קייפטאון, אליה נגיע בשעות הצהריים. את שארית היום נקדיש לסיור אתרים במרכזה של קייפטאון; העיר משלבת ישן וחדש, היא מלאת חיים, ססגונית ומרגשת. בעלת מסורת עתיקה של הכנסת אורחים ומוניטין מודרני של יעד מבקרים מועדף על דרום אפריקאים ועל תיירים כאחד. "עיר האם" – זהו שמה בפי המקומיים – היא ערבוב קוסמופוליטי של תרבות ועסקים, תעשייה ופנאי, היסטוריה וחדשנות. לינה בקייפטאון.

יום 2

הר השולחן והמשך סיורים בקייפטאון

בשעות הבוקר (וכתלות במצב מזג האוויר והעננות) נעלה להר השולחן לתצפית על העיר. ההר עשוי אבן חול מעל בסיס של סלע גרניט והוא נישא לגובה של 1,067 מטר מעל המפרץ. אורך פסגת ההר השטוחה הוא כמעט 3 ק"מ מקצה אל והוא מהווה בית לכ-1,500 מיני צמחים, אשר רבים מהם מקומיים ואינם נמצאים בכל מקום אחר בעולם. לאחר הליכה קצרה בפסגה ותצפית מדהימה על העיר והסביבה נמשיך בסיורנו בקייפטאון ואתריה הרבים והמגוונים בניהם מוזיאונים, הרובע המלאי (Bo Kaap), בתי הפרלמנט, גני החברה ועוד. בשעות הערב נהנה במתחם הווטר פרונט – (Waterfront)  מרכז הקניות, הבידור והאוכל המהווה את אחד היעדים הפופולאריים ביותר על התיירים. כאן ניתן למצוא שחקני רחוב, בדרנים, פסטיבלי רחוב, מוסיקה חיה באמפיתיאטרון הפתוח, בתי קולנוע, בניינים היסטוריים, מסעדות רבות ועוד הרבה. נהנה מארוחת ערב באחת מהמסעדות הנהדרות בנמל ולאחר מכן חזרה לבית המלון ללינה.

יום 3

כף התקווה הטובה - קייפטאון

יום סיור בשמורת כף התקווה הטובה. הכף הנישא לגובה 256 מטר מעל פני הים, מסמן את נקודת המעבר לכלי שייט העושים את דרכם בין דרום האוקיינוס האטלנטי והאוקיינוס ההודי, ומכונה גם מפגש זרמי האוקיינוסים. באופן מוטעה נחשב הכף לנקודה הדרומית ביותר של היבשת; קייפ אגולס (Cape Agulhas) הנמצא כ- 200 ק"מ דרומית-מזרחית לכאן, היא הנקודה הדרומית ביותר באפריקה. האירופאי הראשון שהקיף את כף התקווה הטובה היה הנווט הפורטוגזי ברתולומיאו דיאז בשנת 1488. הוא קרא למקום "כף הסערות" בגלל הסערות החזקות שכמעט מנעו ממנו את המעבר מזרחה. כאשר חזר והים שקט- שינה את שמו לכף התקווה הטובה (זו אחת הגרסאות למקור השם). נפתח בנסיעה לאורך החוף המערבי דרך פרברי גרין פוינט ,(Green Point) סי פוינט .(Sea Point) קאמפס ביי ,(Camps Bay) קליפטון (Clifton) ועוד, עד להגעתנו לעיירה הוט ביי .(Hout Bay) נמשיך בנסיעה דרך פסגת צ'פמן Chapman's) Peak ) רצועה של 10 קילומטר שנחצבה אל תוך הסלע האנכי בחלקו – הנחשבת לאחת הדרכים המרהיבות ביותר בדרום אפריקה (דרך זו לא תמיד פתוחה למעבר). היא מתחילה במפרץ האוט ומתפתלת מעלה עד לצ'פמנ'ס פיק ומגלה נופים עוצרי נשימה של מפרצי החול מתחת, עד שחוזרת שוב לגובה הים בנורדהוק .(Noordhoek)  נמשיך לשמורת כף התקווה הטובה על נופיה המרהיבים, חופיה, מגוון החי והצומח שבה, שלדי האוניות הטרופות וההרים הדרמתיים. בעלי החיים בשמורה כוללים בבונים ואנטילופות מסוגים שונים. בפארק יש גם מגוון רחב של עופות, וביניהם יענים. השמורה מהווה למרות שטחה הקטן את אחת מבין שש ממלכות הצמחים בעולם ויש בה אחד הריכוזים הגבוהים ביותר של זני צמחים שונים, שאת רובם לא ניתן למצוא בשום מקום אחר בעולם. הצמחייה המיוחדת לאזור כוללת את הפרוטאה (למעלה מ-300 זנים) שהוא הפרח הלאומי של דרום אפריקה. נעלה ברכבל אל בית המגדלור ההיסטורי שנבנה בקייפ פוינט (Cape Point) זהו מקום מרהיב להביט ממנו אל הצוקים, הסלעים והים האינסופי, עם ניחוח ומראות הגלים הענקיים המתנפצים אל תוך הסלעים. נבקר גם בכף התקווה הטובה שהוא הנקודה הדרומית מערבית ביותר באפריקה, באי כלבי הים אליו נשוט בסירה ובמושבת הפינגווינים בסיימונס טאון. אחר הצהרים נחזור לקייפטאון לאורך החוף המזרחי ואם ישאפשר הזמן נעצור לביקור בגן הבוטני .Kirstenbosch  לינה בקייפטאון.

יום 4

קייפטאון – רובן איילנד והמשך אל דרך היין

בשעות הבוקר נשוט במעבורת אל Robben Island –  האי הידוע, אשר בבית הכלא שבשטחו היה כלוא נלסון מנדלה 18 שנה (מתוך 27 השנים בהן היה אסיר) והיום נחשב לאתר מורשת עולמית ולסמל לניצחון הדמוקרטיה והרוח האנושית על פני הגזענות והדיכוי. לאחר שובנו מהאי נצא בנסיעה אל דרך היין הידועה; נבקר בבירת ארץ היין סטלנבוש (Stelenbbosch) העיר השנייה שנוסדה בדרום אפריקה ובה נמצאת אוניברסיטה גדולה בעלת מוניטין. נבקר במוזיאון סטלנבוש, במרתף יין, ונערוך טעימת יין בחוות היין העתיקות השוכנת במרכזו של העמק הנפלא. נמשיך לארוחת ערב ולינה בפרנצ'הוק.

יום 5

בדרך 62 אל אודסהורן

בשעות הבוקר נצא לסיור הליכה קצר בעיירה המקסימה פרנצ'הוק שנחשבת לבירה הגסטרונומית של דרום אפריקה, נספוג את האווירה הצרפתית של המקום, הגלריות הקטנות והסגנון הייחודי. לאחר מכן נצא בנסיעה בדרך 62 – אחת הדרכים היפות ביותר בדרום אפריקה שמספקת נופים מגוונים ועוצרי נשימה החל מדרך היין ועד אזור חצי מדברי המכונה הקארו הקטן (Little Karoo). בשעות אחה"צ נגיע אל העיר אודסהורן הידועה כ"ירושלים הקטנה" בגלל הקהילה היהודית הגדולה אשר חיה שם בתחילת המאה ה-20. נבקר במערות קנגו (Cango Caves) – מערות נטיפים הנמצאות במתחם הרי סווארטברג (Swartberg) בתוך חגורת אבן גיר. במערות המשתרעות על אורך של 16 קילומטרים והטמפרטורה בהן קבועה (18 מעלות) נראה צורות נטיפים וזקיפים מרהיבות.

יום 6

מפגש עם סוריקטות, צ'יטות וסיור במעבר סווארטברג

היום נקום מוקדם מאוד (לפני הזריחה), נתלבש בבגדים חמים ונצא למפגש ייחודי עם אחת החיות המקסימות ביותר בדרום אפריקה – הסוריקטות. נצא בהליכה לכיוון אזור המחילות של הסוריקטות שם נשב עם כוס קפה לאור זריחה ונצפה בסוריקטות כאשר הן יוצאות מהמחילות ומתחילות את יומן. הסוריקטות מורגלות בנוכחות בני אדם אך אינן מואכלות או מטופלות על ידם וזוהי זכות להצצה נדירה בחיות קטנות אלה בטבע. נשוב למלון לארוחת בוקר ולאחר מכן נצא ליום סיור מלא באזור אודסהורן – נבקר במוזיאון המקומי, בחוות קנגו בה נפגוש צ'יטות ובעלי חיים נוספים ואת שעות הצהריים נקדיש למעבר ההרים סווארטברג המרהיב (Swartberg pass). לצורך הנסיעה במעבר ההרים נעבור לרכבים קטנים יותר המותאמים לתנאי הדרך ולאורך הנסיעה נלמד על החי, הצומח, הגיאולוגיה וההיסטוריה של הדרך ונוכל גם לעצור להליכות קצרות. חזרה לארוחת ערב ולינה באודסהורן.

יום 7

אודסהורן - נייזנה ושמורת פת'רבד

לאחר ארוחת הבוקר נצא בנסיעה דרך רכס הרי Otiniquwa המרשים חזרה לכיוון קו החוף, נעצור במוזיאון דיאז המשחזר את מסעו הנועז של ברתולומיאו דיאז ב-1488 ומכיל העתק מדויק של ספינת המפרשים הבנויה כולה מעץ ונמשיך דרך אל נייזנה (Knysna) כאשר בדרכנו נעבור בעיירות נופש יפות כמו העיר המרכזית של נתיב הגנים ג'ורג  (George) והעיירה ווילדרנס(Wilderness) . בשעות אחה"צ נגיע לנייזנה נעלה על ספינה ונשוט אל שמורת פת'רבד  (Featherbed) – שמורה פרטית ייחודית הנחשבת לאתר טבע לשימור וניתן להגיע אליה בשייט בלבד. בהגיענו לשמורה, נצא לסיור הליכה מהיפים בדרום אפריקה ואולי אם יתמזל מזלנו נאתר את הציפור היפיפייה Knysna Loerie או את אנטילופת הדוויקר (Blue Duiker) הקטנה והנדירה אשר השמורה מהווה חלק מתכנית שימור של בעל חיים זה.

יום 8

יערות ציציקמה ושפך נהר הסערות

לאחר ארוחת הבוקר נצא מזרחה אל עבר מפרץ פלטנברג, עיירת נופש יוקרתית ונצפה במפרץ הענק. נמשיך מזרחה אל שמורת החוף של יער הציציקמה (Tsitsikama = "המקום של המים השופעים") ושפך נהר הסערות (Storms River Mouth). זהו חלק יפהפה בנתיב הגנים(Garden Route)  המפורסם בהריו המלכותיים והיערות הנפלאים העבותים אשר מוגנים על ידי המדינה ומהווים בית לעצים בני מאות שנים, מהם ענקיים אמיתיים בני קרוב ל-1000 שנים. נצא לטיולי הליכה ביערות ציציקמה העתיקים ובהמשך היום נמשיך בנסיעה מזרחה, נעצור לתצפית מגשר בלוקרנס (Bloukrans Bridge) ונגיע לארוחת ערב ולינה בפורט אליזבת'.

יום 9

פורט אליזבת' – יוהנסבורג

בשעות הבוקר המוקדמות נצא בנסיעה אל שדה התעופה בפורט אליזבת' בזמן לטיסתנו ליוהנסבורג. בהגיענו נצא אל סווטו (Soweto) – ראשי תיבות ל"טריטוריה הדרום מערבית" (South Western Townships). בסווטו חיים 2 מיליון איש אשר בעקבות מדיניות האפרטהייד שהייתה נהוגה במדינה עד לשנת 1994, לא הייתה להם אפשרות להתגורר ביוהנסבורג וכך הם נדחקו לשולי העיר, לחיים בצפיפות ובתנאים קשים. סווטו הייתה מרכז ההתקוממות נגד השלטון הלבן ב-1976 וממנה יצאו מנהיגים מנהיגים שחורים רבים בהם גם נלסון מנדלה והיום ניתן לראות בה סמל לדרום אפריקה החדשה כאשר במקביל לשכונות העוני שעדיין לא התאוששו מתקופת האפרטהייד קיימות גם שכונות חדשות ותוססות. נבקר במוזיאון המקומי, בכנסייה ובאתרים חשובים נוספים. בסיום הסיור נצא בנסיעה לכוון מ'פומאלאנגה ללינה בליידנברג (Lydenburg).

יום 10

סיורים בדרך הפאנורמה

יציאה לכיוון דרך הפנוראמה (Panorama Route) המפורסמת, המציעה אחדים מהנופים היפים ביותר באזור. נעצור בחלון האלוהים  (God's Window) אשר קיבל את שמו בזכות הנופים הדרמתיים, הנשקפים מנקודות תצפית שונות, הצופות אל ירידה תלולה של 300 מטר לתוך גיא עטור יער טבעי וסבוך. לאחר מכן נבקר בבורות המזל של בורקה (Bourke's potholes) אשר נחצבו על ידי מים שזרמו לתוך נהר בלייד ויצרו גלילים מרהיבים (עד לעומק של 6 מטרים) בעלי שוליים חלקים וצבעוניים. מבנה טבעי זה מסמן את תחילת קניון נהר בלייד, שהוא הקניון השלישי בגודלו בעולם, המפורסם ביופיו הטבעי ובמגוון הצומח והחי שבו. קרוב לשם נמצאת נקודת שיא נוספת של מסלולנו מרהיב-העין: שלושת הרונדאבלים (Three Rondavels) – שלוש תצורות סלע דמויות בקתות. לינה בהייזיוויו (Hazyview).

יום 11

שמורת קרוגר

נקדיש את היום כולו לספארי בשמורת קרוגר הידועה – אחת משמורות הטבע הגדולות והמוכרות ביותר באפריקה. הפארק, המכסה שטח השווה בגודלו למדינת ישראל (20 מיליון דונם), מהווה בית גידול למספר מרשים של מינים (כ-150 סוגים של יונקים, יותר מ-500 סוגים של ציפורים ו-100 סוגים של זוחלים) אשר ביניהם נמצאים "חמשת הגדולים": אריה, נמר, קרנף, פיל, ותאו (בופאלו). מספר מיני בעלי החיים הנמצאים בשמורת הקרוגר עולה על מספרם בכל שמורה אחרת בעולם. כמו כן יש בפארק יותר מ-300 מיני עצים שונים.

יום 12

הליכה בטבע וספארי בשמורה פרטית

בשעות הבוקר ניסע לכיוון מפלי מק-מק (MacMac falls) ובהגיענו נצא לטיול הליכה קצר בטבע וביקור במפלים והבריכות היפות. לאחר מכן נמשיך בנסיעה אל השמורה הפרטית, נהנה מארוחת צהריים והתרעננות ונצא לספארי אחר צהריים לגלות את השמורה ובעלי החיים שבה. לינה בלודג' שמורה.

יום 13

שמורה פרטית - יוהנסבורג

נשכים קום ונצא לספארי בוקר שבסיומו נשוב אל הלודג' לארוחת בוקר מפנקת שלאחריה נמשיך בנסיעה אל יוהנסבורג. בהגיענו ליוהנסבורג נבקר במוזיאון האפרטהייד החשוב אשר מתאר וממחיש את שלטון האפרטהייד שהונהג בדרום אפריקה עד 1994. לינה ביוהנסבורג.

יום 14

יוהנסבורג – מפלי ויקטוריה (Victoria falls)

הבוקר העברה לנמל התעופה לטיסה למפלי ויקטוריה, אחד משבעת פלאי עולם ומחזות הטבע המרהיבים ביותר. המפלים, שהוכרזו כאתר מורשת עולמית עוד ב-1989, והעיירה בעלת אותו השם, מהווים חלק מפארק לאומי גדול. אחה"צ נערוך שייט על נהר הזמבזי עד זמן השקיעה. ארוחת ערב ולינה במפלי ויקטוריה.

יום 15

מפלי ויקטוריה – שמורת צ'ובה (Chobe)

היום נערוך ספארי מרתק ברחבי שמורת צ'ובה שבבוצוואנה, המשתרעת על פני 11,000 קמ"ר. זוהי שמורה מגוונת ביותר: יש בה נופי סוואנה, יער, ביצות, וחופי נהר ונופים יובשניים תת מדבריים. בשטח העצום הזה מצויים שפע של בעלי חיים ומאות היפופוטמים הרובצים בשעות הקרירות על גדותיו ו"משתזפים" בחום. ביניהם מסתובבים עופות מים רבים כגון אנפות, כפנים וברווזים, והענקים הרובצים אינם מתייחסים אליהם כלל. עדרי פילים יורדים לרחוץ במים ולשתות מהם, ואנטילופות שונות רועות בעשב שלחוף הנהר. נערוך גם שייט בשמורה בטרם נחזור חזרה למפלי ויקטוריה לארוחת סיום חגיגית ולינה.

ימים 16-17

מפלי ויקטוריה וטיסה חזרה ארצה

לאחר ארוחת בוקר מוקדמת נצא לביקור במפלים. נצפה במפלי ויקטוריה – שם המזכיר אגדות וזיכרונות ילדות ששימשו רקע למאות ספרים וסרטים על מקום קסום זה. אנשי המקום קראו למפלים המשתרעים לרוחב של 1.6 ק"מ – מוסי-אואה-טוניה-"העשן הרועם", המים הנופלים מגבהים שונים המגיעים עד 108 מ', יוצרים ענן נתזים הנראה כעשן ומסתיר לעיתים את המפלים. האנרגיה הרועמת של המפלים עומדת בניגוד בולט לרוגע של סביבת הבר המקיפה אותם. צעידה בשבילי יער גשם, הצומח תחת קשת נתז המפלים, אל נקודות התצפית הרבות – כל אחת טובה יותר מקודמתה-תספק לנו הזדמנויות נפלאות לצילום תמונות מרהיבות. בתום סיורנו נשוב אל שדה התעופה המקומי לקראת טיסתנו חזרה ארצה. נחיתה לפנות בוקר יום 17.

  • לינה בבתי מלון ברמת 4 כוכבים לאורך כל הטיול
  • ספארי בשמורת קרוגר – אחת השמורות הגדולות והמוכרות ביותר באפריקה
  • ספארי בשמורה פרטית
  • מפגש חוויתי עם סוריקטות בטבע
  • ביקור בחוות צ'יטות
  • ביקור ברובן איילנד – האי שבשטחו היה כלוא נלסון מנדלה 18 שנה
  • שייט וסיור הליכה בשמורה הפרטית פת'רבד
  • תכנית מלאה ועשירה ללא זמן חופשי
  • קבוצה קטנה 15-25 מטיילים
  • ארוחת ערב חגיגית במסעדה במפלי ויקטוריה
  • טיסה ארצה ממפלי ויקטוריה

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת יחיד בחדר  –  950$



דגשים מיוחדים

המחיר כולל

טיסות בינלאומיות בחברת אתיופיאן איירליינס וטיסות פנים על פי מסלול הטיול.
כניסות לכל האתרים וסיורים כמפורט במסלול הטיול.
תחבורה: טיסות פנים וטיסות אזוריות כמפורט בתכנית; נסיעה באוטובוס תיירים ממוזג עם נהג מקומי.
לינה: בתי מלון בדרגת 4 כוכבים לאורך כל הטיול.
כלכלה: ארוחות בוקר וערב במשך כל ימי הטיול + 3 ארוחות צהריים.
דמי טיפול ורישום
מיסי נמל.
מים מינרליים ברכבים (2 בקבוקים לאדם ליום).
תשר לנותני השירותים המקומיים.
מפגש הכנה לטיול.

המחיר אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען.
שתייה וארוחות שאינן כלולות.
הוצאות בעלות אופי אישי.
מסי נמל ביציאה במידה ויוטלו.
אשרת כניסה לזימבבווה (כ-50 דולר לכל אשרה) המשולמת במקום.

לתשומת לבכם

אופי הטיול: טיול מקיף בתנאים טובים בארץ בעלת תשתיות מודרניות. הטיול סוקר נושאים היסטוריים, נופים וטבע בארץ גדולה ומגוונת להפליא.
קבוצה וצוות: 15-26 מטיילים, ומדריכה ישראלית מצוות אקו.
מחיר הטיסות הבינלאומיות והפנימיות בטיול לדרום אפריקה מבוסס על מחיר קבוצתי כפי שנתקבל מחברות התעופה בעת הזמנת הטיול. המחיר הקבוצתי מובטח לנרשמים לטיול עד 90 יום לפני מועד היציאה. מטיילים שירשמו לטיול בטווח של 89 ימים לפני היציאה ופחות, ייתכן וייאלצו לרכוש כרטיסי טיסה במחירים יקרים יותר, בהתאם לזמינות הטיסות ועלות הכרטיסים בעת ההרשמה בפועל. מומלץ להקדים ולהירשם על מנת לשמור על מחירי הטיסות הקבוצתיות.
בחודש יוני 2017 התרחשה שריפה באזור נייזנה ושמורת פת'רבד. השמורה ומתקניה צפויים להשתקם עד חודש פברואר 2018 אך אם יחולו עיכובים נשנה את התוכנית בהתאם.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, המחיר ישתנה בהתאם.
מחיר הטיול חושב לפי יחס הראנד לדולר נכון ליום פרסום הטיול. במידה והמטבע המקומי יתחזק לעומת הדולר ב 1% או יותר, תחול התוספת של שירותי הקרקע המשולמים במטבע המקומי על הנוסעים.
התוכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים לאורך הימים או את סדר טיסות הפנים בין היעדים השונים.
נוסעים המגיעים ממדינות אחרות ביבשת אפריקה יתבקשו להציג פנקס חיסונים המעיד על חיסון קדחת צהובה.
החל מה 1 באוקטובר 2014 ילדים הנוסעים אל ומדרום אפריקה יתבקשו להציג תעודת לידה בשפה האנגלית. ילדים חייבים להיות מלווים ע"י הוריהם או אפוטרופוס חוקי המחזיק מסמכים מתאימים. (אנא פנו אלינו למידע נוסף בנושא).
ניתן להיכנס לדרום אפריקה רק עם דרכון קריא ע"י מכונות. כלומר ללא הארכות או שינויי שם ידניים. (משמע רק דרכון בתוקף ל- 10 שנים, דרכונים שהופקו ל - 5 שנים או פחות עם הארכות לא יורשו להיכנס)
דרכון - עליו להיות בתוקף לפחות 6 חודשים מיום החזרה לארץ. כמו כן חשוב לציין כי רשויות ההגירה מחייבות שלושה דפים ריקים בדרכון לפחות, בדפים לאשרות. ללא 3 דפים אלה, הרשויות אינן מתירות כניסה למדינה. על כן יש לוודא שבדרכונכם יש 3 דפים ריקים לפחות.
נוסע/ת המגיע לאחת מנקודות ביקורת הגבולות – (אוויר, יבשה וים) כשתוקף דרכונו הוארך במדבקת הארכה – תימנע כניסתו לתחומי דרום אפריקה ובאותו מעמד יוחזר למדינת המוצא.
תיתכן עצירה תפעולית של כשעה בטיסה ממפלי ויקטוריה לאדיס אבבה.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

בוסניה הרצגובינה – בין מזרח למערב, בין מיתוס למציאות

בוסניה הרצגובינה היא המקום הקלאסי לאמרה: "עבור המזרח הוא המערב, עבור המערב הוא המזרח". המדינה הצעירה יחסית […]

סיציליה, תערובת ים תיכונית משובחת

הסיציליאנים רואים בעצמם ובאי הולדתם ישות נפרדת. כל מבקר המגיע מאיטליה ירגיש מיד כי הגיע למקום שונה […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לדרום אפריקה

טיול ייחודי אל המיטב של דרום אפריקה,מפלי ויקטוריה ושמורת צ'ובה בבוצוואנה | 17 יום