טיול לאוזבקיסטן צילום: מיקה אור בך

טיול עצמאי לאוזבקיסטן

אימפריה נידחת במרכז אסיה | 9 ימים

טיול לאוזבקיסטן לוקח אותנו אל המחוזות הנידחים של מרכז אסיה. אלכסנדר מוקדון קרא למקום "טרנסאוקסניה", וכובשי ערב נתנו לו את השם "מווארה אל-נהר". כל אלו הם ביטויים לארצות הרחוקות שמעבר לנהר, בגבול הארץ המיושבת, בואכה הערבות העוינות של הנוודים. מרכז אסיה, ערבות הצפון והאזור שבין הנהרות אמודריה וסירדריה, היוו משחר ההיסטוריה מחוז המפגיש בין אנשי התרבויות המפותחות מן הדרום - פרס, הודו וסין, ובין שבטי הנוודים והלוחמים שדהרו על סוסיהם מן הערבות וגזלו מיושבי הקבע את רכושם. במרכז אסיה נעו צבאות לוחמים של היוונים, המונגולים, הסינים, הפרסים והערבים. סחורות, תרבויות ודתות נעו על פני דרך המשי העתיקה, סוחרים לנו בפונדקי הדרכים של מרכז אסיה והציעו את מרכולתם בשווקים הגדולים של בוכרה וסמרקנד. טיול לאוזבקיסטן, מרכז אסיה של ימינו, הוא טיול לאחד המקומות הנידחים בעולם שטרם נתגלו על ידי עולם התיירות. טיולנו לאוזבקיסטן מציע מכלול של ערבות מדבריות עם נאות מדבר, נהרות זכים והרים ירוקים. זוהי ארץ שמתאוששת מן הקומוניזם ושווקיה מלאים בכל טוב של התוצרת המקומית. הווה מרתק הצופן בתוכו היסטוריה מרשימה, שרידי ערים עתיקות, מסגדים, מדרסות וארמונות ענק בעלי ארכיטקטורה מדהימה.

מסלול הטיול

יום 1

טיסה לאוזבקיסטן: ת"א - טשקנט

בשעות הלילה נצא בטיסה מת"א לטשקנט, בירת אוזבקיסטן, אליה נגיעה בבוקרו של היום, אותו נקדיש לבירה טשקנט. נתחיל בסיור בעיר העתיקה, במוזיאון המקומי לאומנות שימושית בו ניתן לראות עבודות ממיטב אמנויות אוזבקיסטן, ביניהן עבודות קרמיקה ורקמות הסוזאנה.  נהנה מהארכיטקטורה המקומית, ארכיטקטורה מוסלמית מרהיבה, תוך ביקור במגוון מבניה המרשימים של העיר (המתחם הדתי של האימאם חסטי הכולל את המדרסה המפורסמת ברק-חאן, במסגד מואי מוברק ומדרסות נוספות). לינה בטשקנט.

יום 2

סמרקנד

לאחר ארוחת הבוקר נצא ברכבת אל עבר סמרקנד, בירתו המפוארת של האמיר טימור לנג שנבנתה בידי אדריכלים ובנאים מרחבי העולם. סמרקנד היא היפה בערי דרך המשי והייתה מרכז לאמנות ולמדע בעולם העתיק. העיר היא רב-לאומית כשעל דיגלה חרוטה הסובלנות.
את ביקורנו נתחיל בשוק הצבעוני משם נמשיך לכיכר רג'יסטן המוקפת במדרסות מרשימות ובמסגד הזהב, דרך מבני הקבר של האמיר טימור לנג ובני משפחתו, ואל מצפה הכוכבים של אולוג בק. נבקר במסגד הענק ביבי חאנום אשר נבנה לכבוד אשתו האהובה של טימור לנג, במסגד שיר-דור. נבקר באל שח-אי זינדה שעל פי המסורת זהו מקום קבורתו של בן דודו של הנביא מוחמד, המהווה אתר עלייה לרגל לתושבי אוזבקיסטן ולעולם המוסלמי. נמשיך בסיור ברובע היהודי הישן בו חיים כמה מאות יהודים. נבקר בבית הקברות היהודי בסמרקנד ונאכל ארוחת ערב מקומית. לינה בסמרקנד.

יום 3

העיר הירוקה שחריזבס, סמקרנד

הבוקר נצא בנסיעה בדרך הררית יפה אל שחריזבס העיר הירוקה, עיר הולדתו של האמיר טימור לנג. בשחריזבס נותרו שער העיר המרשים, מדרסות ומבני קבר של משפחת האמיר. נסייר בעיר הירוקה והנעימה, באתרים ובשווקים. נשוב לסמרקנד נבקר במפעל לייצור שטיחי משי, בבית כנסת, נעלה למצפה אולגבק, נבקר במוזיאון הארכיאולוגי של העיר העתיקה אפרוסיאב, במוזילאום של דניאל הקדוש ונשתתף בסדנה לייצור ניירות משי. בערב נאכל ארוחת ערב מיוחדת אצל משפחה יהודית. לינה בסמרקנד.

יום 4

סאראמיש, בוכרה

נשלים את ביקורינו בסמרקנד ונבקר בערוץ סאראמיש, והעיירות גיג'דובאן ו-וובקנט. כשנגיע לבוכרה היפה נבקר בארמון הקיץ של האמיר. לינה וארוחת ערב בבוכרה.

יום 5

בוכרה

בוכרה היא עיר נעימה ושקטה. בעיר בתי תה בצל עצים, בריכות מים, שווקים צבעוניים על רקע תפאורה עתיקת יומין של חומות, מבצרים, עשרות מדרסות ומסגדים, עדויות לקדושתה הרבה של בוכרה בעולם המוסלמי.
נטייל בבתי קבורה, במתחמים קדושים, במסגדים, בסמטאות העיר העתיקה, נבקר בשווקי המשי, בבתי המלאכה לעבודות היד ובחנויות השטיחים. נהנה מארוחת ערב. לינה בבוכרה.

יום 6

מבוכרה אל עיר המבצר חיווה

בבוקר נצא בנסיעה ארוכה דרך מדבר הקיזילקום אל חיווה, עיר מבצר בנאות המדבר השחור – קרקום. חיווה היא העיר הצעירה ביותר מבין הערים הקסומות שהוקמו על דרך המשי באוזבקיסטן, והיא השתמרה על חומותיה ושעריה, ארמונות העץ והמסגדים. העיר התפתחה סביב המסחר באזור והציעה שירותים שונים לעוברים והשבים: לינה, חמאם, מנוחה לבעלי החיים, מסגד, שווקים גדולים ומקום קבורה. נהנה מארוחת ערב מקומית. לינה בחיווה.

יום 7

חיווה

נסייר בחיווה המציעה מבט אל שנות העבר ומשמשת כמוזיאון פתוח המשמר את אורך החיים שהיה. במתחם איטחן-קלה המוקף בחומות מרוכזות מירב יצירות האומנות של העיר, נבקר במדרסות, מסגדים, ארמונות ובתי מלאכה מסורתיים. נאכל ארוחת ערב מוקדמת ונהנה ממופע פולקלור מקומי. ארוחת ערב ולינה בחיווה.

יום 8

טשקנט

הבוקר נצא בטיסה מאורגנץ' הסמוכה לחיווה בחזרה אל הבירה טשקנט. נמשיך בנסיעה אל השלוחות המערביות של הרי הטיאן שן באזור צ'ימגאן. יום זה בטיול יציע היכרות עם צד אחר שלה – הרים ירוקים, אגמים ואוכלוסייה כפרית של רוכבי סוסים ורודי דבש. נהנה מארוחת צהריים בחיק הטבע, ונשוב  לטשקנט. לעת ערב נהנה מארוחת ערב לסיכום הטיול לאוזבקיסטן. לינה בטשקנט.

יום 9

סיום הטיול לאוזבקיסטן

היום נסיים את טיולנו לאוזבקיסטן ונצא אל שדה התעופה. נשוב בטיסת בוקר מטשקנט לת"א.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

 

 

>>> לטיולים נוספים לאוזבקיסטן – הקליקו כאן <<<



אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

אינדונזיה של המאה ה-21 דמוקרטיה, חירויות אזרחיות וזכויות פרט

אינדונזיה נחשבת למדינה המוסלמית הגדולה בעולם, ובצדק יש לומר. עם שטח של כמעט 2 מיליון קמ"ר ואוכלוסיה […]

האדריכלות של מבני הדת ברומניה

ההיסטוריה הסבוכה של רומניה מלווה במאבקים בין אמונות שונות הבאים לילדי ביטוי במגוון יוצא הדופן של כנסיות […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול עצמאי לאוזבקיסטן

אימפריה נידחת במרכז אסיה | 9 ימים