טיול למונגוליה

טיול עצמאי למונגוליה

מסע לארץ הנוודים, כולל פסטיבל נאדאם | 11 יום

טיול למונגוליה לוקח אותנו אל ארץ מולדתם של ג'ינגיס חאן ולוחמיו, שכבשו בעבר בשעטת סוסים כמעט את כל העולם הישן. היום מונגוליה היא ארץ ערבות נידחת בסוף העולם, המשמרת טבע בלתי מופרע של מדבריות עצומים וקרים, ערבות עשב אינסופיות, אגמים ויערות. במונגוליה עדיין נודדים התושבים עם עדריהם, וחיים באוהלים מסורתיים את חייהם הבלתי משתנים. טיול למונגוליה הוא מסע שטח אמיתי אל אחד מאחרוני מחוזות הנוודים בעולם.

מסלול הטיול

ימים 1-2

מתל אביב דרך סיאול לאולאן בטאאר

נצא מתל אביב בטיסת קוריאן לסיאול, ממנה נמשיך אל אולאן בטאר, בירת מונגוליה. בהגיענו ימתין לנו רכב שייקח אותנו למלון למנוחה. לינה באולאן בטאאר.

יום 3

מרחביה הפראיים של מונגוליה

הבוקר נצא לדרך בנסיעה צפונה אל לב מונגוליה במרחבים ירוקים עצומים ובלתי נגמרים. בשעות אחר הצהריים נגיע למנזר אמרביאסגלאנט, מהגדולים במנזרי מונגוליה, בו חיים ולומדים כשישים נזירים. מנזר זה נחשב לאחד ממוסדות הדת המרכזיים במונגוליה ומורכב מעשרים ותשעה מקדשים שונים. לינה בגר קאמפ מסורתי.

יום 4

מאמרביאסגלאנט למורון

הבוקר ננסה להצטרף אל הנזירים במנזר אמרביאסגלאנט לטקס ה"פוג'ה" היומי, ולחזות בשינון המנטרה הטיבטית. לאחר מכן ניסע דרך בולגאן, בירת המחוז, להר הגעש אוראן טוגו. נטפס לפסגתו ונזכה בנוף מרהיב. נמשיך בנסיעה אל עבר העיר מורון, בירת מחוז חובסגול. ארוחת ערב ולינה במלון במורון.

יום 5

מורון ואגם חובסגול

את היום אנחנו מתחילים בסיור בשלל אתריה של מורון, נבקר במנזר דנזהדארג'ה, ששוקם לאחר הריסת מנזר מורונגין, בתקווה שיתמזל מזלנו ונזכה לראות בו טקס פוג'ה. נמשיך ונבקר בחלקיה השונים של העיר. נצא ממורון לביקור בבית קברות עתיק המתוארך לתקופת הברונזה המוקדמת ומנציח מנהיגים ולוחמים של שבטים מקומיים. לאחר מכן נמשיך צפונה לכיוון אחד ממקורות המים המתוקים הגדולים בעולם, אגם חובסגול וסביבתו המיוחדת. האזור הוא בית לחלק מהקבוצות האתניות המעניינות ביותר, כמו הצַאַטאן, רועי איילים שחיים באזור האגם. האיילים מספקים לרועים את כל הצרכים: כאמצעי תחבורה, למזון -חלב ובשר, עורות, עצמות וקרניים שמשמשות לבנייה. האזור המוגן סביב האגם הוא מקלט למגוון רחב של בעלי חיים. לקראת ערב נתמקם במחנה הגרים לחופו של האגם, לארוחת ערב וללינה.

יום 6

רכיבה על סוסים לצדי אגם חובסגול

היום נצא לרכיבה נינוחה על סוסים בסביבת אגם חובסגול. נחצה כרי דשא, יערות ואדמות מרעה בסביבתו של האגם, שמימיו עמוקים, כחולים ובוהקים, והוא מוקף בהרים גבוהים וירוקים. נרכב במעבה יער אורנים מעוטר במרבדי פרחים, ונתבשם מיופיו של אזור זה, המכונה "הפנינה הכחולה" של מונגוליה. ארוחת ערב ולינה בגר.

יום 7

אגם ארכיל

הבוקר נצא בנסיעה מאגם חובסגול דרומה אל אגם ארכיל, שמשמש גם כתחנת מנוחה לעופות מים בדרכם הארוכה בין הטאיגה הסיבירית וארצות דרום אירופה ואפריקה. לקראת אחר הצהרים נשוב למורון. אם יאפשר זאת הזמן, נבקר בשוק המקומי של העיירה. משם נמשיך בנסיעה בדרך הררית שתוביל אותנו אל הגר קמפ החדש לחופי אגם זון (Zuun) היפהפה. ארוחת ערב ולינה בגר קמפ.

יום 8

הר הגעש חורגו ואגם טֶרחין צַאגַאן

נפתח את היום בנסיעה באחת מהדרכים היפות ביותר במונגוליה, כשאנחנו חוצים מעברי הרים, כרי דשא אין סופיים וערוצים צרים ומרהיבים. לקראת הצהרים נרד מהרכבים ונטפס על הר הגעש לתצפית מרהיבה על המכתשים ושדות הלבה סביבו. נמשיך בהליכה דרך שדות הבזלת המשובצים עצי אורן. בדרכנו נעצור במערת הכלב הצהוב, שנוצרה כתוצאה מהתפרצות וולקנית של ההר. לסיום הביקור בסביבת הר הגעש נעלה ברגל לאגם טֶרחין צַאגַאן. לקראת ערב נגיע אל הגר קאמפ, לארוחת ערב ולינה.

יום 9

נהר נארין, צטסרלג וחארחורין

נתחיל את היום בנסיעה קצרה אל נקודת תצפית מרהיבה על קניון צ'ולאווט. בקרבת מקום שוכן "העץ בעל מאה הענפים", שמראהו המיוחד הפך אותו למקום פולחן מקומי. נמשיך בנסיעה על כביש סלול לעיירה צטסרלג, בירת המחוז, ולקראת ערב נגיע לחארחורין. ארוחת ערב ולינה בחארחורין.

יום 10

חארחורין, אולאן באטאר

הרחק במאה ה-13, כשנשמע שמה של העיר קאראקורום, נרעדו אף גדולי המלכים של אירופה ואסיה, מפחד האימפריה המונגולית, והעומד בראשה, ג'ינגיס חאן וצאצאיו. באותה מאה המונגולים הקימו את האימפריה היבשתית הגדולה ביותר שידע העולם עד ימינו – מקוריאה במזרח, ועד להונגריה במערב, ואפילו לסוריה, מצרים וישראל הגיעו. היום נבקר בחארחורין, שבה נמצאות חורבות הבירה העתיקה של האימפריה. נבקר בשרידי העיר, במוזיאון ארדן זו הפעיל במקום, ובמונומנטים נוספים באזור. בצהרים ניסע אל הבירה אולאן בטאר. ארוחת ערב ולינה באולאן באטאר.

יום 11

פסטיבל נאדאם

הנאדאם הינו החג הלאומי המונגולי, פירוש המילה נאדאם הוא שעשוע, ואכן עיקר החגיגות הן מופע מרשים של משחקים מונגולים – האבקות מונגולית, קליעה בקשת ומירוצי סוסים, כל זה לצד תהלוכות ססגוניות באיצטדיון הלאומי. הבוקר נצא אל האצטדיון ונשתתף בטקס פתיחת פסטיבל הנאדם. בתום הטקס, ייפתחו משחקי הנאדם באצטדיון בטורניר האבקות, ומחוץ לאיצטדיון יתחילו משחקי חץ וקשת. במשך פסטיבל הנאדם, האצטדיון הלאומי עובר הסבה מיוחדת למעין עיר גרים מונגולית מסורתית, עם דוכני אוכל, צעצועים וחפצים מסורתיים המוצעים למכירה. נזכה לסייר באופן חופשי בזירת הפסטיבל, ולהיטמע בין המונגולים החוגגים את האירוע השנתי הגדול שלהם. ארוחת ערב ולינה באולאן בטאאר.

יום 12

פסטיבל נאדאם

היום נקדים ונצא בנסיעה אל דולון חודאג (במונגולית – "שבע הבארות"), כדי לחזות במרוץ הסוסים המאתגר ביותר בעולם, הנערך על פי מיטב המסורת המקומית. לאחר ארוחת הצהריים נשוב לאולאן בטאר. נבקר במנזר גנדן, המנזר הטיבטי הגדול והקדום ביותר במדינה. נטייל במרכז דולון חודאג, בכיכרות וברחובות ההיסטוריים שלה, בבניין הפרלמנט ובתאטרון. ארוחת ערב ולינה באולאן באטאר.

יום 13

הפארק הלאומי טֶרֶלְג'

הבוקר נתחיל את טיולנו בנסיעה אל הפארק הלאומי טֶרֶלְג'. בעבר שימש הפארק את ראשי המפלגה הקומוניסטית שלקחו את בני משפחתם לסופ"ש בטבע, וגם לאירוח של ראשי הגוש הקומוניסטי שביקרו במונגוליה. היום הפארק, עם תצורות הסלע המרהיבות שלו, מרחבי העשב האינסופיים ונחלי המים החוצים אותו הוא אתר משיכה לתושבי הבירה שבאים לנפוש פה מעמל יומם. בפארק נצא לטיול רגלי באזור סלע הצב, המסמל חוכמה ואריכות ימים, נבקר במנזר אריאבאל שהושמד בתקופת הפרעות בשנות ה-30 של המאה הקודמת, ונבנה מחדש בימינו. לאחר ארוחת צהריים מאוחרת ניסע אל המונומנט החדש של ג'ינגיס חאן המתנשא לגובה של 40 מטר וצופה אל עבר ערבות מונגוליות, שהיו חלק מהאימפריה החזקה בתבל. כיום המקום הוא סמל לאומה המונגולית שרואה את עצמה כממשיכת דרכו של המצביא הדגול. נמשיך למרכז מבקרים שבו מוצג אורח החיים בתקופת האימפריה, במאה ה-13. לעת ערב נגיע בחזרה לבירה אולאן באטאר לארוחת ערב ולינה.

יום 14

אולאן באטאר

היום נצא להכיר את אולאן בטאר מקרוב. נטייל במרכז העיר, בכיכרות וברחובות ההיסטוריים שלה, נבקר במוזיאון הלאומי להיסטוריה המציג את התרבויות השונות והמגוונות שפרחו במונגוליה במרוצת השנים. נמשיך ונבקר בשוק השחור של העיר בו ניתן למצוא ולרכוש מוצרים מכל רחבי מונגוליה הענקית, שוק ששום ביקור במונגוליה אינו שלם בלעדיו. לאחר ארוחת ערב חגיגית לסיום הטיול, נעפיל לגבעת זאיסן, החולשת על אולאן באטאר ונצפה בעיר בשלל אורותיה. כאן ניפרד ממונגוליה, נמשיך אל שדה התעופה ונטוס לתל אביב דרך סיאול.

יום 15

הגעה הביתה

הגעה לארץ בשעות הערב המאוחרות.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.



אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

יומן מסע אלבניה קוסובו ומקדוניה

קרויה לאחר הנחיתה בשדה התעופה על שם אימא תרזה באלבניה יצאנו  בנסיעה לעבר עיר המבצר קרויה (Kruja) למלון […]

משחקי הכס באיסלנד, כשפנטזיה ומציאות נפגשים

הקשר בין תעשיית הסרטים לתיירות הוא לא דבר חדש. סרט על מקום מסוים יכול להקפיץ את התיירות […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול עצמאי למונגוליה

מסע לארץ הנוודים, כולל פסטיבל נאדאם | 11 יום