טיול לפפואה ניו גינאה צילום: אבישי רביב

טיול לפפואה ניו גיני – בהדרכת רז שרבליס

טיולי תרבות וטבע

ארץ 800 השבטים כולל פסטיבל במאונט האגן | 19 יום

הדפיסו שלחו שתפו
פפואה ניו גיני, על מחצית מהאי השני בגודלו בעולם שוכנת מדינה המורכבת מכ-800 שבטים שונים הדוברים כמניין זה שפות שונות, דבר המהווה כ-שמינית מהשפות בעולם!

 10מיליון תושבים, % 75 מהם גרים בכפרים ללא חשמל או מים מברז, חייהם מתנהלים תוך דואליות מרתקת. 

שילוב של אמונה מסורתית יחד עם נצרות, חינוך מודרני לצד חינוך המועבר בטכסים שונים, שיטור מערבי יחד עם פיקוח חברתי של מגיה וכישוף, לכל אשר נפנה נפגוש במערכות "כפולות" המנסות לחיות זו לצד זו תוך דיאלוג מרתק. כל זאת על רקע העובדה כי לשבטים רבים המפגש עם האדם המערבי התרחש במהלך מאה השנים האחרונות ואף פחות מכך. הטבע הסובב, טרופי, ירוק ושופע מהווה תפאורה רבת רושם המשפיעה רבות על צורת החיים והפילוסופיה שמשקפת ומעצבת בו זמנית את התנהלות החיים.

להרפתקנים שנכונים לוותר על נוחות לה אנו רגילים, תתאפשר גם הגעה למחוזות נידחים בהם מלונות אינם בנמצא, ופגישה בשבטים שפחות מתורגלים במפגשים שכאלו.



 

מסלול הטיול

ימים 1-2

ת"א–סינגפור

בשעות הערב נמריא  אל סינגפור דרך יעד ביניים. הגעה לסינגפור למחרת בשעות אחר הצהריים. סיור רגלי להכרות ראשונית עם העיר.

יום 3

סינגפור – פפואה

את הבוקר ננצל לסיור בפארק הציפורים החדש שבסינגפור, זהו פארק ותיק מהגדולים בעולם שהעתיק את מקומו למשכנו החדש, נשים דגש על האגף של ציפורי פפואה ניו גיני, אך, לא רק.  בשעות הלילה נצא בטיסה אל פפואה ניו גיני.

יום 4

נחיתה בפפואה וטיסת המשך לעיר וויווק

עם שחר ננחת בעיר הבירה פורט מורסבי ונצא לסיור היכרות עם העיר. נבקר במוזיאון, בבית הפרלמנט ובגנים הבוטניים כלל שיותיר הזמן.  אחר הצהריים נמשיך לוויווק, עיר מחוז זו משמשת מרכז אדמיניסטרטיבי ומסחרי לשבטי נהר הספייק. נלון במלון בעיר.

יום 5

העברה לנהר הספייק והתמקמות באחד מיובליו בכפר גוואמס

נצא מוקדם במשאית/מיניבוס על שביל שבחלקו עפר לכיוון נהר הספייק, נהר הספייק 1,280 ק"מ אורכו והוא מהגדולים בעולם מבחינת נפח מים העוברים בו, עם הגעתנו נפגוש את הצוות שילווה אותנו בימים הקרובים. השייט על הנהר יתבצע בסירות קנו מגולפות שמנוע בסופן, נכנס לקצב המיוחד לנהר ונעשה דרכנו לכפר גוואמס,  נלון בלינה כפרית מקומית, לינה זו מאפשרת קירבה מקסימלית למקומיים ויצירת תקשורת ישירה ובלתי אמצעית, במיוחד לאור העובדה שהדור הצעיר דובר אנגלית.

התפשרות על תנאים להם אנו רגילים, מאפשרת הגעה למחוזות מבודדים יותר, דבר שיבוא לידי ביטוי במספר מקומות לאורך הדרך. רחצה בנהר או בעזרת דלי, שירותי 'בול פגיעה', שינה על מזרון על רצפת הבקתה בחללים שלעיתים יתכן יהיו משותפים, לינה בגוואמס.

ימים 6-7

אגם 'מים שחורים'

בעזרת סירות קנו נעבור בין הכפרים תוך שאנו מתמקדים בחיי היום יום, בתי הרוחות האדירים המפארים את מרבית הכפרים, ננסה להעמיק ולהבין את משמעות הפסלים והמסכות שמייחדים כל כפר, נלמד על נוכחות הנצרות בצורתה המקומית,  את לילותינו נעביר בבתי הכפריים, תחת כילה ושמיכת כוכבים. בסיורנו נכנס ליובלים ונלון אצל דומניק ומשפחתו בכפר גאוואמס לפתחו של אגם "מים שחורים", צבע המים כהה וצלול ומכאן שם האגם, לא רבים המבקרים כאן והגעתנו בהחלט גורמת לשמחה. הליכה רגלית של כשעה תוביל אותנו דרך מיסיון קתולי לכפר בשם קנינגרה, כפר שרק הוא מדבר את שפתו, נראה את קצב התקדמות בניית בית הרוחות שלהם, מרכז דתי/ תרבותי של הכפר, נלון בגאוואמס.

יום 8

ביקור בכפרים שבספייק המרכזי

נשוט במורד הנהר ונשתלב לנהר הספייק תוך שנעצור בדרך בכפרים לאורך הדרך, אזור האגמים מזמן שלל ציפורי מים, יחד עם סירות קנו של דייגות מקומיות נוצרת פסטורליה מקסימה. סיורנו יוביל אותנו לשבט "אנשי התנין", שבט הייטמול בעל טכס הבגרות המקנה למתבגריו צלקות כשל תנין, את לילותינו נעביר בבתי הכפריים, תחת כילה ושמיכת כוכבים  לינה בקמינביט.

ימים 9-10

ספייק המרכזי

נמשיך לחקור את הכפרים לאורך הנהר, נחזור להתמקם בכפר קמינביט ונבקר בבית הרוחות החדש שהוקם לאחרונה . 

השהייה בכפר מאפשרת קשר ישיר ובלתי אמצעי עם המקומיים, העובדה שהם דוברי אנגלית נותנת הזדמנות מיוחדת להתערות באוכלוסייה שחיי היום יום שלה כה שונה משלנו.

נלמד להכיר את האומנות המקומית, זו של הגברים וזו של הנשים, מגילופי עץ, דרך סלים ועד תכשיטים מסורתיים. נלון בקמינביט.

יום 11

נהר הקראווארי

נשוט במעלה נהר הקראוורי ביום שייט ארוך עד לכפר יימאס, כפר שרק הוא דובר את שפתו, נתמקם ללינת לילה אצל בוני ונבלה את הערב האחרון בנהר במחיצת אנשי הכפר הלבביים. לינה ביימאס

יום 12

טיסה למאונט האגן

נטוס מעל נהר באייר שמנקז את העמק אליו נטוס, מטעי קפה לצד מטעי תה, גינות בטטות ובננות ירוקות יבנו פסיפס ירוק מתחתנו.  

בעמקים אלו שוכנים שבטים שונים הנמנים על  אחת החברות העתיקות בעולם לעבד את האדמה בגינות ירק, הקשר עם האדם הלבן החל כאן לפני כ-80 שנים ומאז חלו שינויים מרחיקי לכת. 

על פי אומדני ארכיאולוגים מתקיימת כאן חקלאות מזה 9000 שנה . ננסה להשתלב בחיי היום יום, נצא לגינות, נסייר בבקתות.

מאונט האגן היא העיר השלישית בגודלה בפפואה ניו גיני, ומהווה את עיר המחוז המרכזית בגב ההר. נתמקם בלב ליבו של כפר שהיה מהראשונים לארח את ה'אדם הלבן' הראשון שהגיע לכאן ב1933. זו אכסניה מקסימה שהקימה מגי וילסון ז"ל, מחלוצות התיירות בפפואה ניו גיני. באכסנייה שירותים ומקלחות משותפים ונוף מדהים הצופה אל העמק.

ימים 13-14

פסטיבל מאונט האגן

את מרבית זמננו נבלה בקרב קבוצות הרוקדים השונות, עשרות קבוצות מגיעות בכדי לסמל ולחזק את יחסי הידידות ביניהן, פסטיבל הסינג סינג הנו אירוע מסורתי שהתרחש עוד טרם המפגש עם המערב, לכל קבוצה איפור שונה, תכשיטים מגוונים ומקצב אחר, יחד מתקבלת חוויה צבעונית מהיפות בעולם, נקדים לסייר בין הקבוצות בכדי לפוגשם מתאפרות ומעלות עדיים רבים כגון: צדפים, ניבי חזיר ,נוצות ועוד, ננסה להבין מעט את העיר כמרכז נותן שרות לתושבי העמק, את המתח הקיים בין עיר לכפר, מסורתי ומודרני, כלכלת חליפין מול כלכלת שוק ועוד. לינה באכסניה.

יום 15

מדאנג

נסיעה לאורך כביש גב ההר וכניסה לעמק ראמו הפורה, יום נסיעה מפרך וארוך שבו נופים משתנים של פסגות נישאות מהגבוהות בחצי הכדור הדרומי, גינות ירק, מטעי קפה יתחלפו למטעי דקלי קוקוס ושמן, מטעי קנה סוכר ויער טרופי בראשיתי, בסוף היום נגיע למלון מקסים השוכן לחוף סלעי של הפאסיפיק.

ימים 16-17

עיר החוף מדאנג

מדאנג, עיר זו נחשבת לאחת היפות בדרום הפאסיפיק. נסייר בעיר, במוזיאון הקטן והמעניין ,בשוק המקומי, יום זה יאפשר לצאת להכרות עם האזור תוך דגש על הטבע המדהים בו העיר ממוקמת. חופים לבנים, חופים שחורים של אפר וולקני. נעמוד על שונות הצמחייה בין זו הפונה לאוקיינוס לזו הפונה ליבשת וכל זאת על אי קטן שניתן להקיפו במספר דקות, נסייר במטע קקאו, וניל, וקוקוס בדרכנו לבקר רופא שאמאן מתוך תקווה שלא יצא לביקור בית. נחזור ללינה במלון.

יום 18

מדאנג- פורט מורסבי – סינגפור

 טיסה ממדאנג לעיר הבירה פורט מורסבי ומשם טיסת המשך לסינגפור.

יום 19

סינגפור– ת"א

טיסת המשך מסינגפור , הגעה לתל אביב בשעות הבוקר.

  • הטיול המקיף, הארוך והמגוון ביותר בשוק הטיולים לפפואה ניו-גיני
  • הטיול מגיע לעומק המדינה ומאפשר מפגש בלתי אמצעי עם שבטי המקום
  • חוויה אנתרופולוגית מדהימה, ביקור בשני פסטיבלים מקומיים אותנטים וייחודיים

רוצים לקבל עוד פרטים על הטיול?


תאריכי יציאה ומחירים

תאריך יציאה תאריך חזרה מדריך מחיר לאדם בחדר לשניים הנחת רישום מוקדם הערות הרשמה
טיול מיסי נמל מחיר כולל
05/08/2024 23/08/2024 רז שרבליס $11,875 $100 $11,975

תוספת ליחיד בחדר: 1200 $



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות בינלאומיות בחברות אמירייטס ואייר ניו גיני
מסי נמל בטיסות בינלאומיות ופנימיות
טיסות פנים – כמפורט במסלול הטיול
כניסות לאתרים, לינה, כלכלה, תחבורה וצוות כמפורט במסלול הטיול
תשר לנותני שירותים מקומיים
דמי רישום וטיפול

מחיר הטיול אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען
הוצאות בעלות אופי אישי
שתייה וארוחות שאינן כלולות
אשרת כניסה לפפואה ניו גיני אשר תוצא על ידי כל מטייל דרך האינטרנט (עלות כ- 50 $)

לתשומת ליבכם

פפואה ניו גיני הינה מדינת עולם שלישי ושירותי התיירות בה נעים מסטנדרטיים באזורים מסוימים עד למקומות שבהם אין בכלל שירותי תיירות. על אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה, עדיין ייתכנו בעיות שלא תמיד נדע על קיומן מראש (לדוגמא כבישים סגורים מפאת שיפוצים, מפולות, שינויי מועדים של אירועים וכיו"ב). על הנוסע לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארץ היעד הזו. באם יהיה צורך מדריכינו יעשו שינויים בשטח, לטובת ורווחת הנוסעים.
סדר הביקורים בטיול יכול להשתנות ותלוי בהחלטת המדריך שהוא הסמכות הקובעת בשטח.
יתכנו שינויים במחירי התעופה ומיסי הנמל ועימם שינוי במחיר הטיול.
מסלול הטיול עלול להשתנות בהתאם לטיסות הפנים בפפואה, שמתקיימות במטוסים קטנים.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה והמחיר ישתנה טרום כרטוס, תחול התוספת על הנוסע.
טיסות - ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה, ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו, ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות.
כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו".

אופי המסע:

מסע שעיקרו טיול בסגנון תרמילאי, המשלב חוויה אנתרופולוגית על רקע נופים בתוליים. ביקור אצל השבטים בלב ליבו של הטבע, במקומות שלא ניתן להגיע אליהם בצורה אחרת. פפואה ניו גיני היא מדינה טרופית הקרובה לקו המשווה, לפיכך, מזג האווויר הוא חם ולח ברובו.

הערות חשובות:

לינה: התנאים בפפואה ניו גיני בחלק מהטיול הינם בסיסיים. בעיר וויווק לינה במלון ברמה הטובה בנמצא בחדרים נפרדים ושירותים צמודים. בנהר הספייק לינה משותפת בבתי המקומיים (3 מקומות שונים, 7 לילות). רחצה בנהר או בעזרת דלי, שירותי "בול פגיעה", שינה על מזרון על רצפת הבקתה בחללים שלעיתים יתכן ויהיו משותפים. במדאנג מלון יפה ונוח בחדרים נפרדים. במאונט האגן לינה באכסניה, לינה בחדרים משותפים, שירותים ומקלחות משותפים.
תחבורה: טיסות פנים במטוסי סילון, או טורבו פורופ, תחבורה ציבורית משאית או מיניבוס מקומי. סירות קאנו ממונעות בנהר.
כלכלה: ארוחת בוקר לאורך כל הטיול כולל סינגפור. כלכלה מלאה בעת השייט בנהר הספייק (7 לילות), במאונט האגן (3 לילות) בסינגפור, וויווק, ובמדנג ארוחת בוקר בלבד(5 לילות). לאורך כל השהייה בפפואה יסופקו מי שתייה (לא מינרלים).
צוות: מדריך הטיול - רז שרבליס יוביל את המסע, בעזרת מדריכים מקומיים בנהר, ומלווים מקומיים לאורך הדרך.
גודל הקבוצה: 10-18 מטיילים.
חיסונים: לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

מסע לפפואה ניו גיני – בין שני פסטיבלים ו 800 שבטים – רז שרבליס

פפואה ניו גיני, על מחצית מהאי השני בגודלו בעולם שוכנת מדינה המורכבת מכ-800 שבטים שונים הדוברים כמניין […]

פפואה ניו גיני

קובכה מאלי הוא שמו של פסל האל המקומי בכפר גוואמאס, השוכן ליד אגם "המים השחורים" שבפפואה ניו […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לפפואה ניו גיני – בהדרכת רז שרבליס

טיולי תרבות וטבע

ארץ 800 השבטים כולל פסטיבל במאונט האגן | 19 יום

הדפיסו שלחו שתפו