טיול לקניה לספארי בשמורות הטבע

טיולי תרבות וטבע

| 9 ימים

הדפיסו שלחו שתפו
"הנדידה הגדולה של עדרי הגנו" – היא תופעת טבע ייחודית ומרשימה שמתחוללת בחודשי הקיץ יולי אוגוסט וספטמבר בשמורת הטבע של המסאי מארה בדרום קניה. שני מיליון גנו ומאות אלפי זברות ואנטילופות עוזבים את מישורי הסוואנה של הסרנגטי בטנזניה ונודדים אל המקום בו העשב ירוק יותר בחודשים אלו, המסאי מארה. עדרים עדרים הם מגיחים מן הסוואנה היבשה אל גבעות העשב הירוקות של קניה, חוצים בדרכם את המכשולים שבדרך. תארו לעצמכם אלפי חיות בר שחוצות בקפיצות ושחיה את הנהר הגדול מארה, אחד המחזות המרגשים ביותר בטבע. וכל זה קורה מידי שנה בקניה, בחבל ארץ המסאי בנהר המארה.

טיול ספארי לקניה הוא טיול אל שמורות טבע בהן נפגוש את עדרי חיות הבר בביתם, טיול בו נכיר בני שבטים מרתקים ונבקר במקומות בהם נראה כי הזמן עצר מלכת. בטיולינו נחצה את הרמות המעובדות של בני שבט קיקויו החקלאים היושבים למרגלות ההרים, נבקר ביער הגשם ההררי שבמורדות הר קניה ונתצפת על חיות היער שבאות לשתות מים וללקק מלח בקרחות היער. ניסע אל שמורת סמבורו שבקצה המדבר, בה מתרכזות חיות הבר לאורך הנהר האדום וכן בשמורת סוויטווטר הפרטית אשר בחבל ארץ לייקיפיה היפיפה.  בהמשך נטייל באזור האגמים של בקעת השבר ונצא לשייט מקסים באגם נאיוואשה. טיול לקניה כולל נסיעה במרחבי הסוואנה לספארי מרתק בשמורת מסאי מארה, היא שטח המרעה של העדרים הגדולים של חיות הבר - הזברות, הגנו, הפילים, האריות ועוד. הטיול בתנאי לודג'ים ברמת תיירות גבוהה ורכב ספארי מיוחד עם גג נפתח המותאם לתצפיות.

מסלול הטיול

יום 1

תל אביב – ניירובי - אל מול הר קניה

טיסת לילה דרך אדיס אבבה אל ניירובי בה ננחת בשעות הבוקר המאוחרות. לאחר הנחיתה נפגוש את הצוות המקומי ונצא בנסיעה אל העיירה ת'יקה (Thika) לארוחת צהריים. משם נמשיך צפונה, נחצה את נהר טאנה (Tana river) ודרך הרמות הגבוהות והפוריות של בני שבט קיקויו החקלאים, אל מרגלות הר קניה. נהנה מיופייה של חגורת יער הגשם המרשימה בקרבת קו המשווה ובשעות הערב המוקדמות נגיע אל הלודג' המיוחד השוכן למרגלות הר קניה. לינה וארוחת ערב באזור הר קניה (הלודג' בלילה הראשון הינו לודג' ביתי משפחתי בתנאים פשוטים באזור הר קניה).

ימים 2-3

סמבורו - שמורה בקצה המדבר

לאחר ארוחת הבוקר ניסע מן ההר אל שולי המדבר, לעבר שמורת סמבורו (Samburu National Reserve), ביתם של רועי גמלים ובקר משבט סמבורו. "הנהר האדום", אווסו ניירו (Ewaso Ng'iro), מהווה את עורק החיים של המדבר וחיות הבר מגיעות אליו לשתות מן המים ולאכול מן הצמחייה הירוקה. נצא לסיורי ספארי ברחבי השמורה, להכיר את חיות ספר המדבר – ראמים, ג'ירפות, זברות מדבריות, והטורפים האורבים להן. נבקר גם בכפר של בני שבט הסמבורו. לינה בסמבורו ב-2 הלילות.

יום 4

משמורת סמבורו אל שמורת סוויט ווטר

לאחר ארוחת הבוקר נצא בנסיעה משמורת סמבורו אל אזור השימור סוויטווטרס (Sweetaters Game Reserve) – שמורה פרטית ייחודית אשר מהווה בית למגוון בעלי חיים, מתוכם "חמשת הגדולים" (פיל, קרנף, אריה, בופאלו ונמר), אשר בכולם ניתן לצפות עם קצת מזל ברחבי השמורה בעודם באים להרוות את צימאונם בבור המים. בנוסף מציעה השמורה מפגש מרגש עם שימפנזים בבית מחסה אשר נבנה במתחם השמורה ומטרתו לקלוט, לשמר ולשקם שימפנזים מרחבי אפריקה אשר נלקחו מהטבע וגודלו בתנאים קשים בשבי ולהעניק להם את הסיכוי לחיים טובים יותר ולחופש שמגיע לבעל חיים אינטליגנטי זה אשר הינו הקרוב אלינו ביותר. ארוחת ערב ולינה באזור.

יום 5

אגם נקורו - אגם ניוואשה

הבוקר נצא בנסיעה אל עבר אגם נקורו, אגם "סודה" רדוד אשר שוכן בגובה 1,750 מטר מעל פני הים בשבר הסורי אפריקני. האגם מפורסם בכמות ומגוון הציפורים (מעל 400 סוגים) ובו הפלמינגו הורוד היפהפה. נאכל ארוחת צהריים ונסייר באזור ונוכל לראות ולהתרשם מהמוני הציפורים וכמו-כן מקרנפים, ג'ירפות, אריות, באפלו ועוד חיות. נמשיך אל אגם נאיוואשה – אגם מים מתוקים, הדרומי מאגמי השבר הסורי אפריקאי, אשר מהווה בית למגוון בעלי חיים – בין השאר לאוכלוסייה מכובדת של היפופוטמים ועופות מים. ארוחת ערב ולינה בלודג' שעל שפת האגם.

ימים 6-7

מאגם ניוואשה אל שמורת המסאי מרה

בשעות הבוקר המוקדמות נצא לשייט באגם ניוואשה שבמהלכו נוכל עם קצת מזל לצפות במגוון עופות מים והיפופוטמים. לאחר השייט נמשיך אל שמורת הטבע הנודעת מסאי מארה (Masai Mara), ביתם של בני שבט המסאי. שמורה ייחודית זו היא אמנם לא השמורה הגדולה ביותר בקניה (למרות שטחה המכובד של 1510 קמ"ר), אך זוהי השמורה הנודעת ביותר. ייחודה העיקרי נובע בעיקר בזכות אוכלסיית בעלי החיים המגוונת והמיוחדת שבה וכמו כן בגלל העובדה שחיים בה יחדיו, מזה מאות שנים, בני המסאי (אשר על שמם גם נקראת השמורה) עם בעלי החיים הפראיים. בשמורה זו חיים העדרים הגדולים של חיות הבר באפריקה: גנו, זברות, צבאים, תאואים, ג'ירפות, פילים, ובעקבותיהם הטורפים – אריות ברדלסים ועוד. נצא לסיורי ספארי עד לנהר המארה ובריכות ההיפופוטמים שבגבול טנזניה, אל אזורי הגבעות והסוואנות. לינה בשמורה ב-2 הלילות.

ימים 8-9

סיום הספארי וחזרה הביתה

לאחר ארוחת הבוקר מצא בדרכנו החוצה משמורת המסאי מארה ולאחר מכן חזרה לניירובי, בירת קניה. הגעה לעיר הבירה בשעות הצהריים ולאחר ארוחת צהריים המשך לשדה התעופה לטיסת ערב דרך אדיס אבבה לתל אביב. נחיתה לפנות בוקר של היום התשיעי.

רוצים לקבל עוד פרטים על הטיול?


תאריכי יציאה ומחירים

תאריך יציאה תאריך חזרה מדריך מחיר לאדם בחדר לשניים הנחת רישום מוקדם הערות הרשמה
טיול מיסי נמל מחיר כולל
14/08/2024 22/08/2024 אופיר מיטרני $4,818 $432 $5,250
$50 הנחה לנרשמים עד 02/05/2024

* תוספת ליחיד בחדר: 895$

 

הנחות לילדים ונוער:

הנחת ילד עד גיל 12 עם שני מבוגרים בחדר: 900$

הנחת ילד עד גיל 12 עם מבוגר אחד: 410$

הנחת ילד עד גיל 12-16 עם שני מבוגרים בחדר: 350$

הנחת ילד עד גיל 12-16 עם מבוגר אחד: 250$



דגשים מיוחדים

המחיר כולל:

טיסות בינלאומיות בחברת אתיופיאן איירליינס במסלול ת"א-ניירובי-ת"א.
כניסות לכל האתרים ושמורות הטבע כמפורט במסלול הטיול.
תחבורה: נסיעה ברכבי ספארי - ג'יפים 4X4, 5 עד 6 מטיילים לרכב.
נהגים-מדריכים מקומיים דוברי אנגלית.
לינה: במהלך ימי הספארי נלון בלודג'ים אפריקאיים ברמת תיירות גבוהה.
כלכלה: ארוחות מלאות (חלק מהארוחות הצהריים ארוחות ארוזות) לאורך כל טיול הספארי. מים מינרלים ברכבים.
קבוצה וצוות: 10-24 מטיילים. נהגים מקומיים ומדריך ישראלי מצוות אקו – אופיר מטירני.
אשרת כניסה לקניה בסך 70$ לאדם.
דמי רישום וטיפול.
מיסי נמל וביטחון.
תשר לנותני השירותים המקומיים.
מפגש הכנה לפני היציאה והרצאות ערב במהלך הטיול.

המחיר אינו כולל:

ביטוח רפואי ומטען.
שתייה וארוחות שאינן כלולות.
הוצאות בעלות אופי אישי.

טיול משפחות לקניה – לתשומת לבכם:

אופי הטיול: טיול ספארי מרתק בתנאי לודג'ים, מותאם למשפחות.
תחבורה: רכב ספארי מיוחד למשך כל ימי הספארי, עם גג נפתח לתצפיות ספארי.
לינה: בלודג'ים - מלונות כפריים ייחודיים ברמה גבוהה מהשורה הראשונה, הממוקמים בחיק הטבע ובשמורות.
כלכלה: כלכלה מלאה בימי הספארי, כולל מים מינראליים ברכבים.
חיסונים – איננו מוסמכים לתת מידע לגבי חיסונים. לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור מגוריכם - אנו ממליצים לפנות למרפאתו של פרופ' שוורץ בבית חולים תל השומר.
לתשומת לבכם – ידוע לנו כי דרוש חיסון כנגד קדחת צהובה (!) עם זאת, ישנם רופאים שממליצים למטיילים מעל גיל 60 להימנע מקבלת החיסון. אנא התייעצו עם רופא טרם הרשמתכם לטיול ובמקרה של פטור מקבלת החיסון מפאת גילכם או מסיבה רפואית אחרת חובה להציג מכתב באנגלית ממשרד הבריאות אשר מאשר זאת.
אקו אינה יכולה להתחייב לתנאי מזג האוויר. בנקודות התצפית ייתכנו ערפילים המסתירים את הנוף. קניה היא מדינה משוונית (ממוקמת על קו המשווה), על כן, יכול לרדת גשם אף בעונות המוגדרות כיבשות. בבקרים ובערבים קריר, ובמהלך היום נעים עד חם.
חברת אתיופיאן איירליינס אינה מאפשרת הושבה מראש (אף לא מטעמים רפואיים), על כן לא נוכל לארגן הושבה בהתאם לבקשה מוקדמת. בהתאם, כל המעוניינים לשבת במקום ספציפי ו/או עם בני זוג מסוימים, אנו ממליצים להגיע לצ'ק אין מוקדם מהרגיל על מנת לתאם את הושבתכם בהתאם לרצונכם.
מאז 2001 קניה נמצאת ברשימת המדינות תחת אזהרות המסע של משרד החוץ והמטה ללוחמה בטרור. עם זאת, אנו מוציאים טיולים רבים לשם. היציאה לטיול היא על פי שיקול דעתו האישי של הנוסע.
התוכנית מתארת את אתרי הביקור ,אך לא בהכרח את סדר הביקורים לאורך הימים.
זמני טיסה ומסלול הטיסה יכולים להשתנות בהתאם לשיקולי חברת התעופה.
מיסי הנמל, הדלק ומחיר התעופה נכונים ליום פרסום הטיול. במידה והמחיר ישתנה, תחול התוספת על הנוסע.
מחיר הטיול נכון ליום פרסום הטיול, במידה וחברת התעופה אתיופיאן איירליינס תשנה את מועדי הטיסות ו/או תעלה את מחירן, ישתנה מחיר הטיול בהתאם לתוספת.
מחיר הטיול תלוי בין השאר במחיר הכניסה לשמורות הטבע על פי המחירים הרשמיים אותה מפרסמת ממשלת קניה. במידה וישתנו מחירי הכניסה יותאם מחיר הטיול בהתאם.

מדריך הטיול – אופיר מטירני

אופיר מדריך טיולים מנוסה ומקצועי כבר למעלה מעשור, מומחה לאפריקה, שם התגורר והתנדב במשך תקופה ארוכה, ולעוד מגוון יעדים גיאוגרפיים ואנתרופולוגיים ברחבי העולם. מורה דרך בארץ עם תואר שני בדיפלומטיה ויחסים בינלאומיים ותואר שני מחקרי נוסף באנתרופולוגיה, כיום עוסק במחקר בדגש על תרבויות מסורתיות, טקסים שמאניים ומצבי תודעה במסגרת המחלקה לאנתרופולוגיה באוניברסיטת תל אביב. חוקר ומטייל כדרך חיים, עבורו הטבע הוא המקדש והמהות היא דרך השילוב בין חיים להוויה = החוויה. עבור אופיר ההדרכה היא איזון עדין ומיומן בין תיווך של המקום והתרבות הזרה, העצמת החוויה הרגשית והאינטלקטואלית של המטיילים ולא פחות חשוב - ההנאה והחוויה יחד עם המטיילים, כי רק ככה שומרים על הגחלת, התשוקה והברק בעיניים בכל טיול וטיול. התשוקה שלו בחיים היא לטעום מהאקזוטי ולהכיר את האחר, והאהבה הגדולה שלו זה להעביר את הקסם הזה הלאה.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

גיאורגיה וארמניה – תעודות זהות

גיאורגיה ת"ז: שם: בגיאורגית סכתוולו, ברוסית גרוזיה ובפי ארצות אירופה גיאורגיה. שם רשמי בעבר: הרפובליקה הסובייטית הגרוזית, […]

גואטמלה – עולם שלישי במצב טוב

מתוך סיור עיתונאים בגואטמלה, בארגון "אקו טיולי שטח" ובהדרכת רונן רז (Y-Net 5.2.07) עיר שנעלמה במעמקי הג`ונגל, […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לקניה לספארי בשמורות הטבע

טיולי תרבות וטבע

| 9 ימים

הדפיסו שלחו שתפו