טיול לסרי לנקה צילום: עידו שמר

טיול עצמאי לסרי לנקה

אי קסום באוקיינוס ההודי | 8 ימים

טיול לסרי לנקה הוא טיול עומק אל אי טרופי ירוק בו נפגוש ערים עתיקות ומקדשים בודהיסטים מרשימים, כפרי דייגים ציוריים, יערות וצמחי תבלין, מטעי תה אינסופיים וחופים זהובים המשופעים בעצי קוקוס. סרי לנקה, שנקראה בעבר ציילון, היא מדינת אי באוקיינוס ההודי, סמוך מאוד לקצה הדרום מזרחי של תת היבשת ההודית. צורת האי היא כטיפת ענק שנשרה מהודו. על פי האפוס ההודי המפורסם "הרמאיינה", בנה האל הקוף האנומן גשר של איים קטנים המחבר את סרי לנקה אל הודו, וכך הגיע לסרי לנקה עם צבא הקופים שלו כדי לשחרר את הנסיכה סיטה מידי השד הנורא רוואנה שחטף אותה לשם. טיול לסרי לנקה מקים לתחייה את סיפורי המיתולוגיה, מאופיין במפגש קרוב עם האוכלוסייה המקומית, והכל בחיק הטבע העשיר על רקע נופים מרהיבים ומגוונים.

מסלול הטיול

יום 1

נחיתה בקולומבו ואל עיירת הדייגים נגומבו

בשעות הרב ננחת בקולומבו, בירתה של סרי לנקה, ומיד נצא בנסיעה לאזור נגומבו, שם נלון.

יום 2

בית היתומים לפילים וסלע סיגירייה

נצא לסיור בנגומבו, עיירת חוף עטורת כנסיות, מקדשים ונמל דייגים צבעוני. בבוקר נבקר בשוק הדייגים הענק לחוויה ססגונית (וריחנית!) במיוחד. לאחר ארוחת הבוקר נצא אל פינוואלה, בה נמצא אחד מבתי היתומים הראשונים בעולם לפילים. הפילים הובאו למקום מכל רחבי סרי לנקה במשך השנים, בעקבות ניסיונות ציד מקומיים ומתוך הרצון לשמור על אוכלוסיית הפילים. נמשיך למרכז סרי לנקה לכיוון "המשולש התרבותי" של הערים העתיקות: דמבולה, פולונרואה וסיגירייה. נמשיך אל סיגירייה – עיר מבצר עתיקה ומרשימה בגובה 200 מטר. נטפס במדרגות לולייניות אל ראש הסלע, נבקר בעיר החצובה, ונראה את ציורי הפרסקו הארוטיים המפורסמים והמבהיקים, שנשתמרו בצבעיהם המקוריים במערה מהמאה החמישית לספירה. בשעות הערב נגיע למלוננו באזור הבראנה.

יום 3

עתיקות פולונרואה ושמורת מינרייה

בשעות הבוקר נצא לבקר בעיר העתיקה והמרשימה שהנה אתר מורשת עולם, פולונרואה, הבירה העתיקה של שושלת הצ'ולה. במקום ארמונות ומאגרי מים עתיקים, ומקדשים הינדואיים ובודהיסטיים. אחת האטרקציות המיוחדות של המקום היא מתחם ובו פסלי בודהא ענקיים חצובים בסלע גרניט: הבודהא העומד, הבודהא היושב על פרח הלוטוס והבודהא השוכב – רגע לפני שהגיע לנירוואנה הסופית. לאחר סיור מרתק ומרשים נעלה על ג'יפים ונצא לספארי בשמורת מינרייה המפורסמת באוכלוסיית הפילים הגדולה שנמצאת בה. נוכל לצפות שם גם בעדרי בופאלו, צבאים, חמוסים זוחלים ומיני ציפורים. בערב נחזור להבראנה ללינה.

יום 4

ממקדש מערות דמבולה דרך ארץ התבלינים אל הבירה העתיקה קאנדי

נבקר במערות דמבולה, קומפלקס מרשים של חמש מערות המשמש כמקום קדוש כבר מהמאה הראשונה לספירה, ומכיל מאות פסלים וציורי קיר מרהיבים המתארים את חיי הבודהא. מכאן נמשיך אל קאנדי – בירתם העתיקה של הסינהאלים, והיפה בערי סרי לנקה. העיר מוקפת גבעות ובמרכזה אגם ציורי. בדרך נבקר בחוות תבלינים ליד העיר מטאלה, שם נכיר צמחי תבלין מגוונים המשמשים לבישול, לקוסמטיקה ולרפואה משלימה. נסיעה קצרה תביא אותנו אל קאנדי, בה נראה את המקדש החשוב של סרי לנקה, מקדש השן של הבודהא המושך אליו מאות מאמינים בכל יום. על פי המסורת, לפני שנשרפה גופתו של הבודהא בהודו נעקרו ארבע שיניו, ואחת מהן הוברחה במאה הרביעית לספירה לאי בשערותיה של נסיכה הודית. לעת ערב נצפה במופע ריקוד ולהטוטי אש, כולל "ריקוד השטן" המהווה חלק מהאמונה השמאנית של התושבים המקומיים. לינה בקאנדי.

יום 5

הגנים הבוטניים בפראדנייה ומטעי התה של נוארה אלייה

בשעות הבוקר נערוך סיור קצר במרכז העיר קאנדי והשוק. לאחר מכן נמשיך אל הגנים הבוטניים של פראדנייה, שניטעו לראשונה לפני כמעט מאתיים שנה, וכוללים אוסף מרשים של עצים וצמחים ייחודיים, גינה יפנית, אוסף של עשרות סוגי במבוק, חממת סחלבים ועוד. נמשיך בנסיעה דרומה, בטיפוס דרך ההרים הגבוהים של מרכז האי אל עבר נוארה אליה. הדרך רצופה מראות עוצרי נשימה בין מטעי תה ומפלים הזורמים מההרים. נפגוש את נשות המיעוט הטאמילי של סרי לנקה, המלקטות את עלי התה לתוך סלי קש גדולים אותם הן נושאות על גבן. נבקר במפעל לייצור תה וכמובן גם נטעם ממנו. לינה בנוארה אלייה.

יום 6

שמורת מישורי הורטון

נקום מוקדם ונצא בוואנים אל שמורת מישורי הורטון היפהפייה, המאכלסת סוגים רבים של בעלי חיים וצמחייה ייחודיים למקום. הליכה של כ-6 ק"מ תביא אותנו אל "סוף העולם": צוק תלול היורד בחדות מגובה רב. הנוף הנשקף משם ושמיכות העננים שבמקום מקנים תחושה מיסטית למבקרים כאן. לאחר שנבקר בשמורה נמשיך אל חופו המערבי של האי. לינה באזור החוף.

יום 7

עיר המבצר גול, שייט בנהר המאדו וחופי סרי לנקה

היום ניסע דרומה לאורך החוף של סרילנקה, ונבקר בעיר גול (Galle), ששימשה בעברה כנמל המרכזי של האי, אליו הגיעו במרוצת השנים כובשים שונים. נבקר במבצר שבנו הפורטוגזים והרחיבו ההולנדים ונסייר בין סמטאות העיר העתיקה. נצא לשיט בדלתת נהר המאדו שבאזור בלפיטיה, במהלכו נוכל לראות את החיים הכפריים המתנהלים לצד הנהר. נשוט באזור של מים מתוקים אשר מתערבבים במי הים, נעבור בין האיים ויערות המנגרובים ונחזה בשפע של ציפורים, גידולי קינמון ועוד. נבקר גם בעיירה אמבלנגודה בה חיים אומני מסיכות העץ המפורסמות של סרי לנקה, המשמשות לריקודים עממיים וטקסיים באזור. לאחר מכן נמשיך אל מלוננו באזור החוף.

יום 8

מאזור החופים לקולומבו וחזרה לישראל

ננצל את הבוקר לפרידה מחוף האוקיינוס ונצא לדרכינו אל קולומבו, בירת סרי לנקה. בדרך נעצור בקוסגודה ונבקר במדגרת צבי ים. נראה כיצד מגנים על הצבים ושומרים על הביצים המוטלות לאורך החוף. לאחר ארוחת צהריים נערוך סיור בעיר המסחרית והתוססת ביותר באי. נבקר באזור הנמל ובשווקים צבעוניים, נראה את המצודה ואת מגדל השעון שיזכיר לנו (ולא בכדי) את יפו. בתום הסיור נעבור לשדה התעופה לטיסה ארצה.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.



אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

בעלי חיים באומנות הסלע

ציורי הסלע והמערות הם הביטוי הפיזי הפומבי הראשון שנתן האדם לדימויים ולתמונות שעלו בראשו. זו הפעם הראשונה […]

ציד קרנפים באפריקה

בתחילת המאה ה-19 חיו באפריקה כ-500,000 קרנפים. כיום, לאחר שנים של השמדה יסודית, נותרו בקושי 7,000, שזה […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול עצמאי לסרי לנקה

אי קסום באוקיינוס ההודי | 8 ימים