טרק באיים האזוריים

טרקים

גן עדן לטיולי הליכה בטבע בלב האוקיינוס האטלנטי | 12 יום

אי שם בלב האוקיינוס האטלנטי צפות גלויות מפעימות של הנופים היפים בעולם.

האיים האזוריים הם ארכיפלג איים פורטוגלי, געשי וציורי, שכל אחד מהאיים שבו שונה מהשני באופן יוצא דופן.

הטרק באיים האזוריים, הנודד בין מספר סוגי אקלים, ובשילוב עם פעילות געשית רחבה, מזמן נופים מרהיבים ותופעות טבע מרתקות וייחודיות. שילוב מנצח של ירוק עד וכחול עמוק, עשן העולה מן האדמה ופסגות בתוך העננים

מיקומם המיוחד של האיים, בלב האוקיינוס, היווה מראשית תקופת התגליות אבן דרך מרכזית ומשמעותית בגילוי העולם החדש על ידי האימפריה הפורטוגזית.

האיים האזוריים מהווים סמל לתקופות שלמות של חדוות גילוי, התגברות על פחדים, יציאה מהקופסא והתרגלות לצורות חיים חדשות.

מגוון של תרבויות התנקזו להם לאיים האזוריים ויצרו מרקם אנושי מרתק המורכב מפאזל של פלמים, איביריים, יהודים ועוד.

ליאור מורג, שחוקרת את האיים האזוריים ומתגוררת בחווה בפורטוגל, מזמינה אתכם למסע הליכות שהוא דילוג בין איים. מסע שהוא אסופה של דרכי ההליכה המרתקות ביותר שיש לאטלנטי להציע. מסע שהוא סיפור תקופה. מסע שהוא מסע האנושות המערבית תחת דיגלה של פורטוגל לגילוי מחדש של מחוזות לא נודעים.

מסלול הטיול

יום 1

מישראל לאיים האזוריים – האי טרסיירה

 לפנות בוקר נצא בטיסה מישראל דרך ליסבון לאי טרסיירה בו ננחת בשעות הצהריים. האי טרסיירה. בתרגום ישיר – האי השלישי, הינו האי השלישי בגודלו בארכיפלג וגם האי השלישי שהתגלה בתקופת עידן התגליות הפורטוגזי – עידן שעיצב את העולם המערבי כפי שהוא מוכר לנו היום. האי, המכונה גם "אי שמיכת הטלאים" מתאפיין בנוף יחודי המזכיר שמיכה גדולה הפרוסה על כל האי.
עם הגעתינו לאי נצא להליכה ראשונה במסלול הכולל יערות, נקודות תצפית וצוקים על שפת האוקיינוס.
אורך המסלול: 5 ק"מ
עליה: 200 מטר
ירידה 200 מטר

יום 2

השחור המסתורי ואל בטן האדמה

מסלול השחור המסתורי עובר במקום בו חלה התפרצו געשית בסוף המאה ה18, התפרצות שהכנסיה לא הצליחה להסביר ועל כן הדביקה למקום את המונח "האיזור המסתורי". מדובר במסלול מיוחד הממוקם בשמורת הטבע סנטה ברברה בתוך הפארק הלאומי הגיאולוגי של טריסרה. יער אנדמי צפוף, שיחי אוכמניות, טיפוס בין אבני בזלת, נוף שנפתח ונסגר לפרקים ופינות חמד אקזוטיות. נגיע לנקודות תצפית על מבחר הפיקים הוולקניים של האי ולמערה בבטן האדמה שהיא למעשה צינור לבה וולקני מאוזן המאפשר ראיה נוספת על התופעות הגאולוגיות המרתקות על האי.
בחלק השני של היום נבקר בביסקוטיש, כפר אשר בו בו אפו, כך על פי המקומיים, ביסקוויטים מיוחדים שנועדו להישמר לאורך זמן בבטן הספינה כאשר היו יוצאים למסעות ארוכים בספינות הפורטוגזיות בעידן התגליות.

סה"כ 8 קמ'

עליה: 250 מ'

ירידה: 250 מ'

יום 3

בתוך שמיכת הטלאים

בשעות הבוקר נגיע למרכז האי ונצא למסלול הליכה המטפס לגובהו של צוק במרכז האי. נחצה יערות מסוג לאוריסילבה ונתחיל להעמיק בעולם המלא של הצמחיה האנדמית הייחודים של האיים האזוריים. הערער האזורי והאריקה, האברש וכמובן עצי הארז היפני המדהימים, שאינם אנדמים, אינם יפנים ואינם ארזים אבל הם עתיקים ומרשימים מאין כמותם. עם הגעתינו לפיק נתוודע לתצורות גאולוגיות המעידות על תהליך היווצרותו של האי הנחשב צעיר מאוד מבחינה גאולוגית. בחלקו השני של היום נבקר בהר ברזיל – הר געש הצמוד לאי טרסיירה אך נפרד ממנו, נסייר בנקודות התצפית על ההר ונשמע סיפורים מרתקים על דרמות גדולות שהתחוללו על האי לאורך ההסטוריה.

סה"כ: 10 ק"מ

עליה: 350 מטר

ירידה 350 מטר

ימים 4-5

אי התנין

בשעות הבוקר נטוס לאי התנין הלא הוא סאו ג'ורג'. שמו של האי מרמז על צורתו הצרה והארוכה. האי מתאפיין בצוקים גבוהים מאות שלרגליהן פאג'ות – מישורי בזלת מוקפים צוק מכיוון אחד ואוקיינוס מכל כיוון אחר. צורת ההתיישבות המודדת הזאת השפיעה רבות על אופן החיים באי עליו קשיי נגישות הסטוריים.

במהלך השהות על האי נצא למסלולי הליכה בין הצוקים לפאג'ות, נתוודע לקו החוף היחודי של האי ונתעמק באופן ההתישבות על הפאג'ות ובאתגרים שאורך חיים זה נושא עימו. נעבור בנחלים ובלגונות ובמידת האפשר נהנה מרחצה במים הצוננים.

יום 4: 8 ק"מ

700 מטר ירידה 

200 מטר עליה

יום 5 : 10 ק"מ

600 מטר ירידה

600 מטר עליה

יום 6

מסאו ג'ורג' לפיקו: מבוכי הכרמים ודרכי החמורים

פיקו, המכונה גם האי השחור, הוא האי בעל הפסגה הגבוהה ביותר בפורטוגל. לאי היסטוריה משמעותית בכל הקשור לגפנים וליין. תושבי האי יצרו לאורך השנים תוואי שטח הכולל מאות הקטרים של מבוכי בזלת צפופים אשר ביניהם נשתלו הגפנים שיועדו לייצור יין ליצוא לכל רחבי אירופה. תוואי מבוכי הבזלת הוכר לא מכבר על ידי אונסק"ו כאתר שימור מורשת בינלאומי.
בשעות הבוקר נעלה על מעבורת שתיקח אותנו אל חופי האי ומשם נצא למסלול הליכה ותיק אשר בו היו נוהגים לחצות את האי עם שיירות חמורים מלב האי אל חופו הדרומי עוברת ביערות לאוריסילבה ותיקים, תוואי של בזלת ופיקים ותיקים של הרי געש לא וותיקים. נזכה לראות ולהבין צד נוסף בחיי האי האינטנסיבים ובהתפתחות התרבותית שלו לאורך השנים.
משם נמשיך לאיזורי הכרמים העצומים שהוכרו זה לא מכבר כאתר לשימור מורשת תרבות בין לאומית של יונסק"ו. נטייל בין הכרמים. מסלול שכולו בין מבוכי בזלת יקרב אותנו אל תרבות היין המפותחת על האי הדרמטי.
אורך המסלול: 10 ק"מ

100 מטר עליה.

800 מטר ירידה

יום 7

אל פסגת הפיקו

בשעות הבוקר המוקדמות נתחיל להעפיל אל פיסגתו העגלגלה והידועה של הפיקו. מדובר באחד המסלולים הידועים ובאחד הימים הנהדרים ומאתגרים במסעינו. ההר שמתנשא לגובה של 2351 מטר מספק זויות ראיה מרשימות אל הארכיפלג כולו ומהווה אתגר נפלא לאוהבי הליכה.

אורך המסלול: 8 ק"מ

עליה וירידה 1,120 מטר

יום 8

מפיקו לסאו מיגל – חלון לגהנום באי הירוק כל ימות השנה

 גלויית הגלויות. עושר וולקני, נופי ותרבותי. האי סאו מיגל מתהדר בתופעת הקלדירות הנפלאה. הקלדירות הינן אגמים בתוך הרים שנוצרו מתוך קריסה של לוע של הרי הגעש כתוצאה מהתרוקנות התאים הוולקניים שהכילו את המאגמה לפני ההתפרצות. ימי הטיול על האי יאפשרו לנו להנות ממגוון רחב של קלדירות בגוונים של כחול, טורקיז וירוק, מהליכה ביערות, העפלה לפסגות ומעיינות חמים.

בשעות הבוקר נטוס אל האי ועם נחיתתנו נועבר אל תחילת מסלול הליכה מפורסם שהומלץ לא מכבר על ידי נאשיונל ג'אוגרפיק כאחד ממסלולי ההליכה המומלצים בעולם. נעבור דרך מנהרות עתיקות להובלת מים, נעלה ביער צפוף עד שנגיע אל החלון שממנו, כך מספרים, אפשר לצפות אל הגהנום.
בשעות אחר הצהריים נצא לשוטט בפונטה דלגדה, עיר הבירה של האיים האזוריים, הידועה בארכיטקטורה הייחודית שלה, רחובות משובצים בשחור לבן, כיכרות, סיפורי עמים ועושר תרבותי רב.
אורך המסלול: 8 קמ
עליה וירידה: 200  מטר

יום 9

לגונת האש

התפרצותו האחרונה של הר הגעש שיצר את לגונת האש היתה כל כך חזקה עד כי היה אפשר לראות אותה מכל האיים בארכיפלג. תושבי הארכיפלג שצפו בתימרות העשן והאש היו בטוחים כי כל האי סאו מיגל נחרב. האי, כאמור, לא נחרב, אבל ההפרצות הותירה לגונה מהממת ביופיה אשר ממנה ניתן לצפות על כל החוף הדרומי של האי. 

מדובר ביום טיול נפלא נוסף בין נופיו המגוונים, הפראיים ושומטי הלסטות של האי סאו מיגל ובאחר משמורות הטבע המסופרסמות ביותר על האי. המסלול מרשים ותמונות גלוייתיות במיוחד מובטחות.

אורך המסלול 12 ק"מ

עליה וירידה: 500 מטר

יום 10

הלגונה הכחולה והלגונה הירוקה

אחת התמונות ה"גלוייתיות" ביותר של האיים האזוריים היא בדיוק בנקודה הזאת.
בשעות הבוקר נועבר לנקודת הפתיחה למסלול שבו נתחיל לצעוד ולגלות את אחת הקלדירות היפות ביותר של האיים האזורים. לגונה כחולה שלצידה לגונה ירוקה השוכנות יחדיו במכתש קלדירי שנפער בלוע של הר געש.
בליבה של הקלדירה נבנה כפר "שבעת הערים" אליו נגיע בהליכה מצוקי הקלדיירות. זהו מסלול פנטסטי סביב אגמים וולקניים ולאורך הרכסים מלווה לעיתים בערפל המעניק לו אווירה מיוחדת.

מסלול: 12 ק"מ 

100 מטר עליה

500 מטר ירידה

יום 11

כפר מבעבע, אגם הסטורי ומעיינות

יומינו האחרון במסע יהיה הרפתקאה מפנקת. נחקור את מזרח האי הפעיל וולקנית ונהנה מטבילה במעיינות חמים בלב גן בוטני. נצעד על שפת אגם שלו סיפור הסטורי רומנטי במיוחד ונצפה בכפר שליבו מבעבע ומאדמתו נובעים מי סודה מינרלים.

יום 12

תום המסע וחזרה לישראל

לפנות בוקר נועבר לשדה התעופה של סאו מיגל לטיסה מוקדמת לליסבון ומשם בטיסה ישירה לתל אביב.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת ליחיד בחדר: 600 יורו



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות בינלאומיות ומיסי נמל ו – 2 טיסות פנים
לינה בבתי האחרה ובתי מלון מדרגת תיירות
כלכלה – פנסיון מלא מארוחת ערב ביום הראשון ועד ארוחת בוקר ביום האחרון.
תחבורה – מיניבוסים להקפצות בכל אי ואי ושייט מעבורות.
הדרכה – מדריכה ישראלית מצוות אקו – ליאור מורג ומדריכים מקומיים על פי הצורך.
כניסה לאתרים ושמורות טבע בהתאם למסלול הטיול
תשר לנותני שירותים מקומיים
דמי טיפול ורישום
מפגש הכנה לפני יציאת הטיול

מחיר הטיול אינו כולל

ביטוח בריאות ומטען.
ארוחות שאינן כלולות ושתייה
הוצאות בעלות אופי אישי

לתשומת ליבכם

גודל הקבוצה - 12- 18 מטיילים.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, המחיר ישתנה בהתאם.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים. על כל המטיילים להיות מחוסנים נגד קורונה
מסלול הטיול – תכנית הטיול כפופה לשינויים ותלויה במזג האוויר, בתנאי השטח ובנסיבות נוספות. באם יהיה צורך צוות אקו ומדריכינו יערכו שינויים במסלול (לטובת ורווחת הנוסעים) וזאת רק ע"מ לשפר את מסלול הטיול להביא להצלחתו המלאה בהתאם לתנאים בשטח. בימים בהם אנו משתמשים בשירותי תעופה יתכנו שינויים במסלול הטיול בהתאם לשינויים בלו"ז הטיסות והגעת הכבודה האישית
טיסות: ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה, ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו, ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות. כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו".
טיסות: ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה, ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו, ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות. כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו".
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

סיביר ואגם בייקל

"ספסיבה, דז'דושקה בייקל" (תודה, סבא בייקל), קרא נהג הסירה ששייטה לידינו ופרש זרועות ארוכות לצדדים. הסירות קיפצו […]

טוהוקו: יפן בניחוח כפרי

מרבית המטיילים המערביים ליפן אינם מגיעים לאזור צפון האי הונשו – וחבל. אזור זה נקרא טוהוקו (Tohoku), […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טרק באיים האזוריים

טרקים

גן עדן לטיולי הליכה בטבע בלב האוקיינוס האטלנטי | 12 יום