טרק בירדן בשמורת דאנא

טרקים

| 4 ימים

הדפיסו שלחו שתפו
בשנת 1993 הוקמה שמורת דאנא, שטחה הוא כ–300 קמ"ר והיא הגדולה בשמורות ממלכת ירדן. מוקד השמורה הוא הכפר העתיק והיפה דאנא. השמורה היא אוצר ארכיאולוגי של מאות אתרים, רבים קשורים לכריית נחושת בתקופות קדומות, לצד תופעות גיאולוגיות מגוונות בסלעי גיר, סלעים מגמטיים, אבני חול לבנות ואדומות ועד לדיונות חול בקצה השמורה בוואדי ערבה. הטיול הרגלי המוצע כאן עובר באזורים שונים של השמורה המרתקת וחושף אותנו למגוון אוצרות הטבע וההיסטוריה שיש לשמורה להציע. ואדי רואיר נחשב לאחד הנחלים היפים בקניוני אדום , נצעד , נשחה ונהנה מהירוק שצומח על קירותיו.

מסלול הטיול

יום 1

מעבר הגבול ערבה – מצודת סלע

ניסע ממעבר הגבול בכביש הערבה הירדני ונעלה בכביש המוביל צפונית לכפר סיל . משם נצעד לעבר למצודת סלע . המצודה נמצאת בגובה של 1600 מטר  בצפון אדום,סלע שימשה מצודת המפלט של בירת אדום – בוצרה. בעלייה למצודה ניתן לראות תחריטים ותבליטים  של נבונאיד מלך בבל שכבש את המצודה והכניע את ממלכת אדום. לאחר ביקור במצדה נחזור לסיל ומשם ניסע לשמורת דנה ללינה . סה"כ 10 ק"מ הליכה עליה וירידה של 400 מטר .

יום 2

גאבל רומנה

מכאן ניסע דרומה לקדיסיה ונרד בכביש צר לעבר ג'אבל רומאנה – גוש ענק של כיפות אבן חול לבנות בחלק הצפוני של השמורה. נלך מהחניון הנמצא למרגלות פסגת ההר אל עבר הכפר דנה, כשהשביל עובר בנופי כיפות מרהיבות של אבן חול לבנה, מפגיש אותנו עם העושר הייחודי של צומח השמורה ומזכה אותנו בתצפיות נוף נפלאות לעבר ודי דנה, הערבה והנגב. לינה בדנה בבית הארחה מקומי. סה"כ עליה כ – 250 מטר. סה"כ ירידה: כ – 300 מטר. הליכה של 9 ק"מ.לינה במלון בשמורת דנה או בוואיד מוסא

יום 3

אל עבר המצודה האדומית שאג א-ריש

בבוקר נצעד דרומה לעבר המצודה האדומית שאג א-ריש. הגישה אל המצודה, כמו אל רבות מהמצודות האדומיות, דרמטית במיוחד. במצודה עצמה בורות מים, שרידי ביצורים ומקדשים, וכמובן תצפית נרחבת אל הנוף יוצא דופן של מרכז שמורת דנה. מכאן נמשיך דרומה לעבר מעינות נוואטף –  מקבץ נביעות בינות לצוקים יפהפיים, שיתכן שבעונה זו אף ממלאים בריכות. משם נחזור בנסיעה לכפר דנה, ואם הזמן יאפשר נשוטט בכפר עצמו ונבקר בחנויות בעלי המלאכה שלו, האמונים על טכניקות מסורתיות, ונתרשם מיצירותיהם. עליה של כ-200 מטר, ירידה של כ-300 מטר. הליכה של 13.5 ק"מ.
לינה בדנה או בואדי מוסא.

יום 4

ואדי גוואר (רואר)

עם בוקר נוקפץ דרך אזור מבצר שובכ והכפר מנסורה אל כביש פתלתל המוריד אותנו למעמקי ודי ע'ווייר התלול. ההליכה בואדי היא מהחוויות המופלאות בירדן: ההתחלה היא בקניון אבן חול לבנה צר, המתחלף במהרה בנקיק של אבן חול אדומה העטור כולו ציורים צבעוניים טבעיים מדהימים ביופים. אחרי שחוצים בריכה עמוקה וקרירה מופיע פתאום פלג מים זורם, והנחל הופך לגן עדן של מצוקי אבן חול אדומה מהם משתלשלים גנים תלויים של תמרים וסחלבים. לבסוף נצא שוב לפינאן, ומכאן נוקפץ שוב בג'יפים אל האוטובוס, שיסיע אותנו אל מעבר הגבול. ירידה של 400 מטר, הליכה של 10 ק"מ.

 

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.



דגשים מיוחדים

המחיר כולל

לינה
כלכלה מלאה מארוחת ערב ביום הראשון ועד צהריים ביום האחרון.
תחבורה
הדרכה – מדריך ישראלי מצוות אקו ומדריך מקומי
כניסה לאתרים ושמורות טבע בהתאם למסלול הטיול
תשר לנותני שירותים מקומיים
אשרת כניסה לירדן
דמי טיפול ורישום

המחיר אינו כולל

מס יציאה מהארץ בסך 110 ₪
ביטוח בריאות ומטען
ארוחות שאינן כלולות ושתייה
הוצאות בעלות אופי אישי

לתשומת לבכם

גודל הקבוצה - 10- 20 מטיילים.
מסלול הטיול – תכנית הטיול כפופה לשינויים ותלויה במזג האוויר, בתנאי השטח ובנסיבות נוספות. באם יהיה צורך צוות אקו ומדריכינו יערכו שינויים במסלול (לטובת ורווחת הנוסעים) וזאת רק ע"מ לשפר את מסלול הטיול להביא להצלחתו המלאה בהתאם לתנאים בשטח.
ההליכה בנחל הגוואר היא במים ובחלקים ומסוימים גם בשחיה .
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

טיולי ספארי באפריקה

יבשת שהיא גן העדן לגדולים ולקטנים, חובבי טבע וחובבי הטבע האנושי מזרח אפריקה מציע שפע הזדמנויות לספארי […]

צפון קוריאה – תעודת זהות

אין וכנראה לא תהיה בעולם מדינה כמו צפון קוריאה. כנגד כל הסיכויים, המדינה הקומוניסטית, המסוגרת ביותר בעולם, […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טרק בירדן בשמורת דאנא

טרקים

| 4 ימים

הדפיסו שלחו שתפו