טרק לפירנאים צילום: אשר ארזי

טרק בפירנאים הצרפתים והספרדים

טרקים

| 8 ימים

הדפיסו שלחו שתפו
הפירנאים הם שרשרת הרים המשתרעים על פני 450 קילומטר מחופי הים התיכון  ועד האוקיאנוס האטלנטי אשר חוצים את ספרד, צרפת ואנדורה. רכס הפירנאים נחשב לאחד מחבלי הארץ היפים באירופה המכיל אין ספור הרים מושלגים מצד אחד ומרחבים מכוסים יערות במגוון רחב של עצים מצד שני. רכס ההרים שופע המים משובץ בעשרות אגמים ואלפי מפלים כמו גם בפסיפס של כפרים עתיקים שהשתמרו כמעט ללא שינוי מימי הביניים. הפירנאים מחורצים במאות קניונים ונהרות המהווים בתי גידול ייחודיים של בעלי חיים וצמחים האופייניים לאזור. נצעד ברחבי הפירנאים במסלול בלעדי  חוצה שמורות טבע ידועות  בהן אגואס טורטס, אורדסה - מונטה פרדידו ושמורת גברני. נלון בבתי מלון מקומיים ובבקתות הרים.

מסלול הטיול

יום 1

תל אביב - ברצלונה - הפירנאים

נצא בטיסה לברצלונה, עם הנחיתה ניסע לכיוון פולר, נחלוף על פני קומיולס (1000 מטר), לתצפית נהדרת על רכס הפירנאים. לאחר ארוחת צהריים, טיול אחר הצהריים ליד נהר נוגרה פאלרסה (אפשר לשחות), מג'רי דה לה סאל, שם נבקר בכנסייה הגדולה ובמפעל המלח, נצא צפונה לארקליס (כפר השודדים), חולפים על פני הארבולו. הרמיטאז', להליכת חימום ראשונה של 8.5 ק"מ ו-295 מטר בעלייה.
לינה בעיירה סורט במלון מקומי.

יום 2

התאקלמות אל הכפר לולסי

נצעד מהעיירה סורט, המרכזת רבות מהפעילויות האתגריות באזור הפירנאים. נלך אחר שביל מסחר עתיק דרך כפרים רומנסקיים, תוך שמירה על האווירה העתיקה ונלך לעבר העיירה הציורית Llessui, שבמרכזה מגדל כנסייה מפואר וסביבו בתי אבן מסורתיים. יש גם מוזיאון קטן המשמר את מסורת הרועים המקומיים לאורך השנים. האוטובוס יחזיר אותנו לסורט.
מרחק 12 ק"מ זמן 5,30 שעות +900 מטר – 140 מטר

ימים ימים 3 - 4

הפארק הלאומי אגואס טורטס

ביומיים הבאים נטייל באחת משמורות הטבע היפות באירופה ואחת הפנינות של חצי האי האיברי. השמורה היא אחת מ- 11 שמורות הטבע הלאומיות בכל ספרד ושטחה הוא 150 קמ"ר בלבד. שמה של השמורה, שפירשו בעברית הוא 'מים מתפתלים', ממחיש אולי בצורה הטובה ביותר את מה שילווה אותנו לאורך כל הטיול, הרבה מים – ברחבי השמורה כ- 50 אגמים ומאגרי מים קבועים ותקופתיים. בין תצורות הנוף שנראה בתחומי הפארק הוא מופע הררי דרמטי בהפרשי גבהים של החל מ- 1650 מ' עד ל- 3,000 מ', מגוון בוטני אלפיני עשיר ולא נשאר אדישים למראה הפרפרים שיעופפו סביבנו. את היום הראשון נתחיל בעיירה אספוט משם נוקפץ על ידי רכבים מקומיים לנקדות ההתחלה של הטרק. נצעד אל  לאגם
אגם סנט מאוריסי (San Maurici) שנסכר על יד הגנרל פרנקו בימי הדיקטטורה, נעלה לכוון מעבר ההרים פורט דה רטרה המהווה חלק מאחד מקווי פרשת המים של השמורה בין עמק ארן  (Aran) ובין עמק הפאיירסה (Pallaresa).משם בבקתת ההרים באחת מפסגות השמורה.
טווח: 15 ק"מ בכל יום הליכה
שעות הליכה: 7-8 שעות
קושי: בינוני

יום 5

חציית הפירנאים מספרד לצרפת פס וולדרן

אחד הימים עם הנופים המרשימים במעברים בין הפירנאים הספרדיים בדרך לצרפת. זהו האזור הצפון-מערבי של הפירנאים הקטלאניים על הגבול עם אזור אראגון והר הטבעי אנטו מלדטה .
האזור ידוע בזכות יערות עצי האשוח, לצד זרימת נחלים מקומיים, אזור שהוא גם פורה למרעה צאן ובקר. נהנה מנוף פסטורלי מהאגדות ונסיים בעיירה לורד.
סה"כ 12 ק"מ הליכה של מעבר פסים עם עליה של 986 מטר וירידה של  968 מטר.

יום 6

סיריק דה גברני המפל הגובהה באירופה לכיוון ברשה דה רולנד

נסיעה מוקדמת מלורד לגאברני ( 1100  מטר), מתחילים את הטיול שלנו כדי לחזות במפל Gavarnie המעורר כבוד (400 מטר נופל), הגבוה באירופה. משם נמשיך בצעדה חזרה לכיוון ספרד במגמת עלייה לנוף עוצר נשימה של הרי הפירנאים. לינה בבקתה אלפינית מקומית. יום הליכה לא ארוך של 12 ק"מ בעלייה של 1000 מטר.

יום 7

לפסגות הפירנאים ב-ברשה דה רולנד, הפארק הלאומי אורדסה

ביום המאתגר ביותר בטרק טיפסנו לחלק השני בגובהו של הרי הפירנאים עד למעבר שנכנס לפארק הלאומי אורדסה. נתעורר לזריחה לאור הנוף המיוחד של סירק דה גווארני עם הפסגות המדהימות של 3000 מטר. השמורה היא תופעת טבע יוצאת דופן בה חלק מפסגות ההרים מתנשאות לגובה של למעלה מ-3,000 מ'. הנוף של השמורה נגזר מנסיגת הקרחונים בתקופת הקרח האחרונה שהביאה ליצירת עמקי הפירנאים ומעגלי הקרחון המאפיינים את האזור. על מרחבי הפארק שולטת פסגת מונטה פרדידו – 'ההר האבוד') שהיא הפסגה השנייה בגובהה בשרשרת הפירנאים ורכס אבן הגיר הגדול ביותר במערב אירופה. נצעד חזרה לספרד לאזור אראגון. סה"כ הליכה 15 ק"מ הליכה 700 מטר טיפוס ו-1200 מטר ירידה. לינה בעיירה נרין בספרד.

יום 8

קניון אניסקלו – שמורת הר המונטסראט/הר – נמל התעופה של ברצלונה – תל אביב

נתחיל את היום האחרון שלנו בהליכה קלה במורד קניון אניסקלו, מקום לבקר בו עם קניונים גבוהים, מפלים, צפייה קלה בציפורים והיסטוריה עתיקה. בתום ההליכה ניסע מזרחה ונסעד צהריים במסעדה מקומית. נמשיך לביקור קצר ברכס הרי מונטסראט עליו יושב המנזר המפורסם בו נראה את פסל המדונה השחורה המפורסמת בעולם. כמו כן עם רכבל נגיע לפסגה כדי ליהנות מהנופים של כל מרכז קטלוניה. לאחר הביקור במנזר נצא לשדה התעופה לטיסה. חזרה מאוחרת בלילה. נחיתה בבוקר היום

 

 

  • שילוב של הפינראים הספרדים והצרפתים.
  • יומיים טרק בשמורת אגואסטורטס.
  • שמורת אורדסה.
  • כלכלה מלאה מארוחת ערב ביום הראשון עד לצהריים ביום האחרון
  • שמורת סיריק דה גאברני
  • מדריך הרים מקומי ומדריך ישראלי.
  • מיניבוס אישי לקבוצה.
  • פסגת מונטה פרדידו

רוצים לקבל עוד פרטים על הטיול?


תאריכי יציאה ומחירים

תאריך יציאה תאריך חזרה מדריך מחיר לאדם בחדר לשניים הנחת רישום מוקדם הערות הרשמה
טיול מיסי נמל מחיר כולל
04/07/2024 11/07/2024 עופר רונן €2,585 €60 €2,645 €75 הנחה לנרשמים עד 04/04/2024
€50 הנחה לנרשמים עד 05/05/2024

תוספת ליחיד בחדר: 295 € ( לארבעה לילות בלבד )



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

העברות משדות התעופה לשטח ובחזרה.
לינה בבתי מלון ו – 3 לילות בבקתות הרים.
כלכלה - כל הארוחות במהלך הטיול – מארוחת צהריים ביום הראשון ועד ארוחת צהריים ביום האחרון (חלק מארוחות הצהריים יהיה פיקניק בשטח)
מדריך הרים מקומי מוסמך על פי החוק האירופאי
מדריך ישראלי מטעם "אקו" – עופר רונן
תשר לנותני שרות מקומיים.
טיסה בינלאומית ומיסי נמל
כניסות לאתרים ושמורות הטבע

המחיר אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען.
הוצאות בעלות אופי אישי.
שתייה וארוחות שאינן כלולות.

לתשומת ליבכם

מסלול הטיול – תכנית הטיול כפופה לשינויים ותלויה במזג האוויר, בתנאי השטח ובנסיבות נוספות. באם יהיה צורך צוות אקו ומדריכינו יערכו שינויים במסלול (לטובת ורווחת הנוסעים) וזאת רק ע"מ לשפר את מסלול הטיול להביא להצלחתו המלאה בהתאם לתנאים בשטח.
גודל הקבוצה - 12- 16 מטיילים בלבד .
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, המחיר ישתנה בהתאם.
טיסות: ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה, ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו, ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות. כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו".
הציוד האישי לא יהיה צמוד כל הטיול ובלילות של הבקתות הרים ניקח עימנו את המינימום הנדרש.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

טרק לטג'יקיסטן

את לבי השארתי בהרי הפאן המשורר הרוסי יורי ויזבור כתב בהשראת הנוף המדהים, הבתולי והפראי את שורת […]

אגם טורקנה: מסע אל ערש האנושות

האירופים הראשונים שהגיעו ב-1888 לאגם טורקנה שבלב המדבריות של קניה נותרו פעורי פה נוכח הטבע הציורי שנפרש […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טרק בפירנאים הצרפתים והספרדים

טרקים

| 8 ימים

הדפיסו שלחו שתפו