טרק להר קניה צילום: עמית ליברמן

טרק להר קניה

בהדרכת שי טחנאי | 9 ימים

הר קניה – "קיריניאגה" בפי המקומיים, הוא הר געש עצום וכבוי המתנשא לגבהים של למעלה מחמישה קילומטרים ומעיד על עבר של פעילות געשית ענפה. בני שבט הקיקויו והמסאי מאמינים כי זהו מקום משכנו של האל "נגאי". המסע הרגלי, במעלה ההרים, מוביל אותנו דרך אזורי צמחייה ייחודיים של יערות במבוק, יערות גשם, אחו אלפיני וצמחי ענק מפתיעים, אל מדבר טרשים ארקטי, קרחונים ואגמי הרים.

המסע יתבצע בתנאי שטח, מלווה בצוות סבלים, טבחים ומדריכי הרים. הטרק מיועד למיטיבי לכת.

מסלול הטיול

יום 1

ת"א - קניה

נצא בטיסה מתל אביב לעבר ניירובי בירת קניה. בשעות אחר הצהריים ננחת בניירובי ונפגוש את רכב המשלחת המצויד ואת הצוות המקומי. ניסע ברמה המרכזית הגבוהה והנופים הירוקים, דרך מטעי קפה ואננס לעבר העיירה טיקה (Tika). נלון במחנה באכסניה צנועה למרגלות הר קניה ונקבל את החוויה הראשונית של הטבע במזרח אפריקה.

יום 2

מורדות הר קניה

בבוקר נערוך  הליכה ראשונית על מורדות הר קניה בנוף של יער גשם הררי ויפה. זהו יום ההתאקלמות הראשון, הנועד להכין את הגוף לנוע בגובה חדש ובלתי מוכר. לאחר ארוחת הצהריים, ניסע דרך העיירה נניוקי  (Nanyuki), נבקר בשוק המקומי ומשם נמשיך לעבר שער סירימון (Sirimon Gate), בו נלון.

יום 3

מסירימון אל אולד מוזס

כאן מתחיל המסע האמיתי לעבר פסגת לנאנה (Pt. Lenana) בשביל הקרוי סירימון וידוע כ- ה"יפה שבמסלולי הר קניה".  נטפס במעלה היער, נעלה עלייה מתונה לעבר אזורים ירוקים, דרך עצי החיזרן, הסיסם (מיני במבוק) והאברש (giant heather), עד לאזורי הבור המאפיינים את מקום לינתנו (moorland). לינה במחנה "אולד מוזס" (Old Moses, 3350 מ'), כ- 5 שעות הליכה.

יום 4

שיפטון

הדרך אל בקתת שיפטון אינה פשוטה; יום זה מתחיל מוקדם ולפנינו כ–7 שעות הליכה. נלך באזורי הבור הנרחבים מעל מחנה 'אולד מוזס'.  נלך בין הלובליות והסביונים המאפיינים את האזור, על שלוחות ההר, לעבר נופיהן המרשימים של פסגות הר קניה נליון (Nelion), ובטיאן (Batian). את רוב צעדינו היום נפסע בעמק מק'קינדרס (Mac'kinders valley), אשר יביאנו אל נקודת הלינה הבאה אשר במחנה שיפטון (,Shipton camp  4240 מ').

יום 5

מק'קינדרס

בשנת 1899, היה האלפורד מק'קינדרס (Halford Mac'Kinder) לראשון אנשי המערב אשר טיפס את הר קניה. היום נלך בעקבותיו, למרגלות מגדלי הסלע הוולקני לעבר הבקתה הקרויה על שמו. 5 שעות הליכה לפנינו. נלך בעמק בעוד לשמאלנו נופי הקרחונים המלווים אותנו ומזינים את אגמי ההר הקטנים, אובלונג והאוסברג (Oblong & Housburg Tarns). נמשיך דרומה, לעבר הבקתה, השוכנת למרגלות קרחון היהלום ופסגת הר קניה (4200 מ').

יום 6

פסגת הר קניה

זהו היום לו חיכינו. נצא באישון לילה לטיפוס על כתף הר קניה, נטפס על הקרחון ונעשה מאמץ אחרון לעבר פסגת לנאנה,השוכנת בגובה 4985 מ'. לנאנה משקיפה לעבר פסגותיו התאומות של הר קניה, ואל מרחבי קניה כולה. ביום יפה ניתן לראות מכאן את הקילימנג'רו (Kilimanjrao) המתנשא אי שם, מעל העננים, במרחק של מאות קילומטרים דרומה. כעת, לאחר שעלינו, ראינו וחווינו את הר קניה, נחל את הירידה מזרחה, בשביל המוכר כצ'וגוריה (Chogoria) בחזרה לאזורי האחו האלפיני, אל נופי אגמים ועצי סביון ענק, נלך באפרי העשב לעבר בקתות העץ של מחנה צ'וגוריה, שם נלון.

יום 7

צ'וגוריה - ניירובי

הליכה לשער, ממנו ניאסף ברכבים ונצא בנסיעה בדרך פתלתלה, העוברת ביער גשם סבוך לעבר העיירה צ'וגוריה אשר בחבל הארץ של שבט מרו (Meru). ניהנה מנוף חקלאי ירוק עד שנגיע לניירובי ללינה באחד המלונות בפאתי העיר.

ימים 8-9

פארק ניירובי וחזרה לת"א

בבוקר נבקר בפארק ניירובי ונערוך ספארי מקומי בשמורת פארק ניירובי הסמוכה לעיר. לאחר מכן נבקר ב'ג'ירף סנטר', מרכז לטיפוח וגידול ג'ירפות. עם תום הביקור ניסע לשדה התעופה (NBO) לטיסה מניירובי לת"א (דרך אדיס אבבה). נחיתה בשעות הבוקר של היום התשיעי.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת ליחיד בחדר: 190$



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות בינלאומיות בחברת אתיופיאן איירליינס + מס נמל
*תחבורה - העברות מנמל התעופה ובחזרה. הסעה אל שער השמורה, וכן איסוף משער השמורה עם תום הטרק. רכב ספארי לסיורים בשמורות הטבע.
כניסה לשמורת הטבע הר קניה ואישורי טיפוס + ספארי בשמורת פרק ניירובי וביקור מרגש בג'ירף סנטר.
דמי רישום וטיפול.
מיסי נמל ובטחון.
תשר לנותני השירותים המקומיים.
ויזה לקניה
מדריך מקומי הרים מקומי עם צוות סבלים וטבח
טלפון לווייני לחירום
ערכת עזרה ראשונה מיוחדת לטרקים.

מחיר הטיול אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען.
שתייה והוצאות אישיות.

לתשומת ליבכם

טרק להר קניה - אופי הטיול: מסע רגלי למיטיבי לכת, העולה לאחת מהפסגות הגבוהות ביותר באפריקה, ומגיע לגבהים של 5000 מ'. המסע מתקיים בתנאי שטח בליווי של מדריך ישראלי מצוות "אקו", וצוות מקומי של סבלים, טבחים ומדריכי הרים. בסיום הטרק המשך טיול ספארי בתנאי קמפינג.
טרק להר קניה - תחבורה: העברות מנמל התעופה ובחזרה. הסעה אל שער השמורה, וכן איסוף משער השמורה עם תום הטרק. רכב ספארי לסיורים בשמורות הטבע.
טרק להר קניה - לינה: לינה בתנאי קמפינג ובבקתות הרים משותפות. בלילה הראשון לינה בלודג' צנוע למרגלות הר קניה ובלילה האחרון לינה באכסניה מקומית בניירובי (תנאי הלינה בערים יהיו בדרגת תיירות )
טרק להר קניה - כלכלה: כלכלה מלאה, החל בארוחת בוקר ביום הראשון ועד ארוחת הערב ביום האחרון, כולל בערים. במהלך המסע הרגלי על הר קניה, כל הארוחות ומים לשתייה כלולים. למסע יצטרף צוות מטבח מקומי אשר יטפס עם המטיילים במעלה ההר ויספק את כל צורכי הארוחות. בימי הספארי כלכלה מלאה כולל מים מינרלים ברכבים.
טרק להר קניה – קבוצה וצוות: 10 – 20 מטיילים. מדריך ישראלי מצוות "אקו" וצוות מקומי של סבלים, טבחים ומדריכי הרים.
מאז 2001 קניה נמצאת ברשימת המדינות תחת אזהרות המסע של משרד החוץ. עם זאת, אנו מוציאים טיולים רבים לשם. היציאה לטיול היא על פי שיקול דעתו האישי של הנוסע.
הטרק מתאים למיטיבי לכת בלבד.
ביום האחרון המטיילים בניירובי ילוו על ידי מדריך מקומי, ללא מדריך ישראלי, זאת כיוון שבאותו היום ימשיך המדריך הישראלי לטנזניה לטיפוס על הר קילימנג'רו. המטיילים בקניה ילוו לכל היעדים וכן ייאספו לשדה התעופה על ידי מדריכים מקומיים מנוסים.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים. חובה להתחסן כנגד קדחת צהובה (!). אנו ממליצים לפנות למרפאתו של פרופסור שוורץ בבית חולים תל השומר.
אקו אינה יכולה להתחייב לתנאי מזג האוויר. בנקודות התצפית ייתכנו ערפילים המסתירים את הנוף. חודשי ינואר-מרץ הם העונה היבשה והמתאימה ביותר לטיפוס.
חברת אתיופיאן איירליינס אינה מאפשרת הושבה מראש (אף לא מטעמים רפואיים), על כן לא נוכל לארגן הושבה בהתאם לבקשה מוקדמת. בהתאם, כל המעוניינים לשבת במקום ספציפי ו/או עם בני זוג מסוימים, אנו ממליצים להגיע לצ'ק אין מוקדם מהרגיל על מנת לתאם את הושבתכם בהתאם לרצונכם.
העלות בהר קניה גבוהה בשל היותה שמורת טבע תחת פיקוח המדינה. הביקוש גבוה ומחיר הכניסה עולה באופן שנתי; לזאת מתווספת עלות הסבלים והמדריכים המקומיים.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול (01/10/2018). במידה ויחול שינוי, המחיר ישתנה בהתאם.
מחיר הטיול נכון ליום פרסום הטיול (01/10/2018), במידה וחברת התעופה אתיופיאן איירליינס תשנה את מועדי הטיסות ו/או תעלה את מחירן, ישתנה מחיר הטיול בהתאם לתוספת.
לצורך הוצאת ויזה נצטרך דרכון ושתי תמונות פספורט
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

מול הר קניה

הר קניה, אשר העניק את שמו לארץ המארחת שלו, הוא ההר השני בגובהו באפריקה (5,199 מ'). הוא […]

טורקנה: מסע בצפון קניה

מהר מרסביט ועד אגם טורקנה במקום שמסתיים בו כביש האספלט, ונמתחת דרך עפר ארוכה וישרה שנעלמת צפונה […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טרק להר קניה

בהדרכת שי טחנאי | 9 ימים