טיול מסע צילום אל דרום אתיופיה

מסע מרתק לחובבי צילום, אל הטבע והשבטים של דרום אתיופיה | 13 יום

הדפיסו שלחו שתפו
טיול לאתיופיה הינו טיול לאחת הארצות המרתקות בעולם, בה ניתן לחוות מקרוב מסורת בת יותר מ- 1600 שנים, מלאה בצבע ואש. אתיופיה, ארץ בעלת אחת התרבויות העתיקות באפריקה והיסטוריה כתובה של כאלפיים שנה, אתרי תרבות ומורשת מפוארים מחד ושבטים נידחים ונוודים למחצה מאידך. כל זאת על רקע של נופים מהמגוונים באפריקה - רמות גבוהות חרוצות בנתיבי נחלים עמוקים, בקעת השבר הסורי-אפריקאי, בה נקווים אגמי מים והרים נישאים לצידי הבקע. מסלול הטיול מתרכז בדרום אתיופיה, באזור אגמי השבר הסורי אפריקאי על שבטיו ותרבויותיו הייחודים.

מסלול הטיול

יום 1

ת"א - אדיס - לנגנו

בשעות הבוקר המוקדמות ננחת בעיר הבירה אדיס אבבה. עם הגעתנו, ניאסף ברכבי 4X4 ונצא בנסיעה דרומה אל לנגנו (Langano). בדרך נעבור בחבל סודו, מדרום לאדיס, בו נתגלו כ- 160 אתרים ארכיאולוגיים ונבקר באתר החשוב שבהם Tiya Stela Fields. באתר זה התגלו 36 מצבות, כאשר על 32 מתוכן חרוטים סמלים עתיקים, זכר לתרבות אתיופית עתיקה אשר חיה באזור בעבר. לינה בלנגנו.

 

יום 2

שמורת אגמי אביאטה ושלה

בשעות הבוקר נבקר בשמורת אביאטה (Abijata-Shalla snactuary) שנוצרה במיוחד לשם שימור (מקלט) ציפורים, עם יותר מ- 350 מיני ציפורים אשר מקננות בשטחה. השמורה כוללת שניים מאגמי השבר – אגם שלה (Shalla) המצוי במרכזו של מכתש וולקני ועומקו כ- 260 מ', המהווה מושבת גידול מרכזית לשקנאים ופלמינגו ביבשת ואגם אביג'טה (Abijata) הרדוד שעומקו כ- 14 מ' בלבד וכמו כן מעיינות חמים. בשמורה מספרים מרשימים של שקנאים ועופות הפלמינגו בין שאר בעלי החיים שניתן לראות בפארק. בתום ביקורנו נמשיך דרך העיירה Shashemene אל גובה (Goba). לינה בגובה.

ימים 3-4

הפארק הלאומי באלה

בשעות הבוקר המוקדמות נצא בנסיעה אל באלה ואת היום כולו נקדיש לפארק הלאומי באלה (Bale National Park). שמורת טבע יפהפייה זו מכילה הרים געשיים, אגמים אלפיניים מרהיבים, יערות עבותים ונופים עוצרי נשימה. נבקר ברמת סאנטי (Sanetti Plateau), בגובה של כ- 4000 מ', וביער הארנה (Harena Forest). הרמה נוצרה מסלעים וולקניים עתיקים אשר הופרדו על ידי נהרות ונחלים ויצרו ערוצים עמוקים, גושי הרים, מפלים ואגמים המספקים מחייה לציפורים הרבות המקננות בשמורה. נמשיך ליער הארנה, המשרה אווירה של קסם עתיק. נלך בין העצים המפותלים, בתוך גווני הירוק העשירים וננסה לשמוע את ציוצי הציפורים המייחדות את היער ומסתתרות בין העצים. למחרת בבוקר נצא בנסיעה לכיוון אוואסה (Awasa), כאשר בדרכנו נבקר בחלקו הצפוני של הפארק הלאומי באלה באזור הכפר דינשו (Dinsho), הממוקם בליבם של הרי באלה. באזור זה ניתן לתצפת על מגוון אדיר של מיני ציפורים וחיות ואם יאיר לנו המזל, נראה את ניאלת ההרים (Nyala mammal). בלילה הראשון לינה בגובה ובשני באוואסה.

יום 5

קונסו ושבט הדורזה

בשעות הבוקר נבקר בשוק הדגים באוואסה ולאחר מכן נמשיך אל אזור קונסו לביקור של בני שבט הדורזה (Dorze). זהו שבט קטן ומיוחד במינו, המפורסם בזכות עברו המפואר כשבט לוחמים ובזכות יכולתו ותרבותו להתקיים כמעט ורק מגידולו של צמח אחד, הוא ה"בננה המזויפת" (enset), ממנה הם מפיקים את לחמם, לבושם ובתיהם. היום דורזה הינו שם נרדף לאורג מעולה. אריגיהם ידועים בכל אתיופיה, בעיקר הטוגות אותן הם מייצרים, הנקראות בשפה המקומית שמאס (Shammas). סממן נוסף לשבט זה הוא בקתותיו המיוחדות, העשויות בעיקר מבמבוק ואנסט. לינה בקונסו.

 

יום 6

אל טורמי ושבטי הארבורה וטסמאי

בשעות הבוקר נצא לעבר העיירה טורמי. בדרכנו נבקר בכפרי שבט הארבורה (Arbore) ובשוק השבועי של שבט ה Tsemai. לינה בטורמי.

יום 7

שבטי נהר האומו

בבוקר נעזוב את אזור טורמי וניסע למורולה (Murulle) לביקור של בני שבט הקארו (Karo) הידועים בעיטורי הגוף המיוחדים שלהם, המזכירים את עוף הפנינית ובשיערם של גברי השבט. לאחר מכן נחצה את נהר האומו בסירות קאנו קטנות ונבקר מהעבר השני את שבט ה- Nyangatom. בני שבט זה חיים בגדה המערבית של נהר האומו ושטחם מגיע עד לקניה בדרום ולסודן במערב. נשות השבט מתאפיינות בחצאיות ארוכות מעורות עיזים ובשרשראות כבדות על צווארן. לינה בטורמי.

 

יום 8

שבטי ההאמר ודסאנצ'ה

בשעות הבוקר נצא אל אזור Omorate לביקור שבט ה- Dassanetch, הוא השבט הדרומי ביותר באתיופיה, המצלק (scarifications) את גופו הן ליופי (אצל הנשים) ואצל הגברים כסימן המזהה כמה אויבים ובעלי חיים הצליח הגבר להרוג. בשעות אחה"צ נחזור לטורמי לשוק השבועי ונבקר גם בכפרי שבט ההאמר (Hamer) הידועים במריחת שיערם באוקרה ובחמאה ובקישוט גופם בנוצות ובחרוזים. לינה בטורמי.

יום 9

טורמי - ג'ינקה

לאחר סיור נוסף בכפרי שבט ההאמר נמשיך אל עבר עיר המחוז ג'ינקה (Jinka), הידועה בעיקר בקפה המשובח הגדל בה. בדרך נבקר בשוק השבועי של בני שבט הדימקה (Dimeka). לינה בג'ינקה.

 

יום 10

שבט המורסי

היום נפגוש את בני שבט המורסי (Mursi), שבט של רועים-חקלאים, המתגוררים בבקתות מעוגלות מקש ואשר נשותיו ידועות בצלחות העגולות שהן נוהגות לשים בשפתן התחתונה עם תחילת גיל ההתבגרות. בשעות אחה"צ נבקר בשוק של ג'ינקה ובמוזיאון האתנוגרפי בכפר. לינה בג'ינקה.

יום 11

ג'ינקה - ארבמינץ'

בשעות הבוקר נצא לכיוון ארבמינץ' (Arbaminch). בדרכנו נבקר בשוק השבועי ב- Key Afer וכן בכפרי שבט הדורזה. לינה בארבמינץ'.

 

ימים 12-13

ארבמינץ' - אדיס - ת"א

בשעות הבוקר נצא לשייט מקסים על אגם צ'אמו (Lake Chamo), הקטן יחסית (551 קמ"ר) אך מיוחד ביופיו; נפליג לתצפית על התנינים, עופות המים וההיפופוטמים החיים בו. בשעות הצהריים ניסע לשדה התעופה המקומי בארבמינץ', לטיסתנו אל הבירה אדיס אבבה. בשעות הערב ארוחה במסעדה מסורתית שלאחריה ניסע לשדה התעופה לטיסה חזרה ארצה. נחיתה בארץ ביום ה- 13 של הטיול.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.



דגשים מיוחדים

הטיול כולל

לינה: בדרום לינה בדרגת תיירות נמוכה (אך היחידה הקיימת בדרום אתיופיה).
תחבורה: אוטובוסים מקומיים, ג'יפים 4X4 (עד 4 מטיילים בג'יפ) וטיסת פנים בחברת אתיופיאן איירלינס.
כלכלה: כלכלה מלאה לאורך כל הטיול, מארוחת צהריים ביום הראשון ועד ארוחת ערב ביום האחרון,כולל מים מינרלים (בקבוק לאדם ליום).

לתשומת לבכם

אופי הטיול: טיול בתנאים פשוטים בדרום המדינה, טבע, נופים מרהיבים ומסע אנתרופולוגי בקרב שבטי נהר האומו.
קבוצה וצוות: קבוצה קטנה עד 18 איש, בליווי של מדריך מקומי מקצועי ודובר אנגלית, בעל ידע נרחב. נהגים מקומיים ומדריך ישראלי מצוות "אקו".
חברת "אתיופיאן איירליינס" אינה מאפשרת הושבה מראש (אף לא מטעמים רפואיים). חברת "אקו טיולי שטח" לא תוכל לארגן הושבה בהתאם לבקשה מוקדמת. כל המעוניינים לשבת במקום ספציפי ו/או עם בני זוג מסוימים, אנו ממליצים להגיע לצ'ק אין מוקדם מן הרגיל על מנת לתאם את הושבתכם בהתאם לרצונכם.
יש לקחת בחשבון שלוח הזמנים בטיסות פנים לאתיופיה יכול להשתנות.
בטיסות הפנים באתיופיה לא ניתן לקחת יותר מ- 20 ק"ג מטען בטיסות.
על המטיילים לקחת בחשבון שהתשתית התיירותית של בתי המלון באתיופיה היא פשוטה, ובחלק מהמקרים בסיסית ביותר.
"אקו" אינה יכולה להתחייב לתנאי מזג האוויר בכלל ובנקודות התצפית בפרט.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים. חובה חיסון כנגד קדחת צהובה (!) אנו ממליצים לפנות למרפאתו של פרופסור שוורץ בבית חולים תל השומר.
לצורך ויזה לאתיופיה יש צורך בדרכון בתוקף לחצי שנה לפחות + שתי תמונות פספורט + טופס בקשת אשרה לאתיופיה;יש להעביר את הנ"ל אל משרדי "אקו" עם ההרשמה לטיול (שימו לב כי נותרו לפחות 3 דפים ריקים בדרכון שלכם).
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

מדגסקר: על חידת ייחודיות המינים באי (לא) "לכל החידות נמצא פותר"

מדגסקר, האי הרביעי בגודלו בעולם "צף" לו בדד באוקיינוס ההודי כ-430 ק"מ ממזרח לחופי מוזמביק לאחר שהתנתק […]

מונגוליה – 800 שנה להכתרת ג'ינגס חאן

אזור האצטדיון הגדול של בירת מונגוליה אולאן בטאר (Ulaan Baatar) היה כמרקחה. אלפי אנשים לבושים בחליפות מונגוליות […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול מסע צילום אל דרום אתיופיה

מסע מרתק לחובבי צילום, אל הטבע והשבטים של דרום אתיופיה | 13 יום

הדפיסו שלחו שתפו