טיול לאלבניה ואגם אוכריד

טיול לאלבניה ואגם אוכריד

"מסע בזמן" בהדרכת ד"ר גילי חסקין | 12 יום

אזור הבלקן הוא אזור שבו מיתוס ומציאות מתערבבים זה בזה. טיול לאלבניה ואגם אוכריד הוא טיול ייחודי ומקיף החוצה את אלבניה לאורכה ולרוחבה. נתחיל את מסענו בצפונה של אלבניה ונגיע עד לדרומה של המדינה. נתוודע לנופי הרים, עמקים ירוקים, אגמים וטבע פראי, עיירות עתיקות ומבוצרות, מבנים היסטוריים מתקופות שונות בעלי השפעות של כובשים ושולטים. נחצה את הגבול למקדוניה, שם נסייר באתרים שמסביב לאגם אוכריד המרהיב. נשמע את סיפורם  ההיסטורי של המקומיים הכוללים מאבקים לכיבוש ושליטה בחלק זה של הבלקן.

נחזה במופע פולקלור לצלילי מוזיקה אותנטית, נבקר במסעדות מקומיות מסורתיות ונטעם מן המאכלים האותנטים המשובחים ונהנה מהתושבים  מסבירי הפנים באזור הבלקן!

מסלול הטיול

יום 1

הגעה לאלבניה

נפגש בנתב"ג ונטוס דרך יעד ביניים לאלבניה. לאחר ההגעה נצא הנסיעה בת כשעה ונגיע למלוננו בעיר קרויה (Kruja) לארוחת ערב מאוחרת ולינה.

יום 2

קרויה – שקודרה, בירתה של "עם האילירים"

נפתח את טיולנו באלבניה עם סיור בעיר קרויה (Kruja) בעלת חשיבות רבה בתרבות ובהיסטוריה של אלבניה ונחשבת לאחת הערים היפות ביותר במדינה. תחילה נשוטט בבזאר התורכי והססגוני ומשם נצא לסיור קצר בעיר; נעלה אל מצודת קרויה העומדת בסימן מלחמותיו של סקנדרבג (Skanderbeg), במתחם המצודה נבקר בשני מוזיאוניים: מוזיאון סקנדרבג והמוזיאון האתנוגרפי בהם נלמד על התקופות השונות בהיסטוריה של אלבניה וכן על אורחות חייהם של האלבנים בתקופות הקדומות. לסיום היום, נסע לשקודרה (Shkodra); אחת הערים העתיקות ביותר באלבניה, שם נבקר במצודת רוזפה (Rozafa), השולטת על העיר ומבואותיה ונטייל בעיר עד לרדת החשיכה. לינה בשקודרה.

יום 3

צפון אלבניה: טיול באלפים האלבנים בעמק ת'ט'י

הבוקר נצא לסיור מרתק בהרי האלפים האלבנים שמצפון מזרח לשקודרה ובמרכזו ביקור בכפר הנידח ת'ט'י (Thethi). נצא בג'יפים לסיור באזור הפארק הלאומי ת'ט'י. עם הגיענו לכפר, נסייר בין המבנים העתיקים, טחנת הקמח המסורתית, מגדל "קרנות המזבח" שמבטא את מנהג נקמת הדם הקיים עד היום בחבל ארץ זה. נצא להליכה בחיק הטבע בין ההרים. ארוחת הצהריים תהיה על בסיס אירוח מקומי באחד מבתי הכפר. לקראת ערב נשוב למלוננו בשק ודרה.ש

יום 4

שייט באגם קומאן וטיול בעמק וולבונה היפיפייה

בשעות הבוקר נעזוב את שקודרה וניסע אל עבר העיירה קומאן (Koman) השוכנת לצד אגם סכור ארוך וצר. נשוט באגם לאורך קניון נהר הדרין ((Drin העובר דרך ערוצים עמוקים ואגמים מחוברים כאשר לצדי האגם הרים ירוקים וגבוהים והתיישבות דלילה בלבד. נסיים את השייט בעיירה פירזה (Fierza). נמשיך משם בנסיעה בדרך הררית לעיירת המחוז ביירם צורי (Bajram Curri). אחר הצהריים ניסע בדרך נופית מרשימה אל עמק הוולבונה (Valbona) השוכן בלב נופים אלפיניים. נשלב הליכה בחיק הטבע אל כפר מקומי מסורתי. לקראת ערב נגיע למלוננו בעמק וולבונה.

יום 5

נופים ונהרות דרך העיירות: האס – קוקס – פשקופי

נעזוב הבוקר את אזור עמק וולבונה ונמשיך בנסיעה לאורך נהר הדרין לכיוון העיירה האס (Has) הממוקמת בצפון מזרח אלבניה. נעצור להתרעננות בעיירה קוקס (Kukes). נמשיך בדרך ההרים המרשימה שבין האס לקוקס, מהכביש ניתן לראות את  הצטלבותן של  הנהרות, נהר דרין הלבן שמגיע מקוסובו ונהר דרין השחור, הזורם מאגם אורכיד. בשעות הצהריים נמשיך בנסיעה לאורכו של הנהר, נעבור בכפרים שכוחי אל ושדות יפיפיים. עד שנגיע לפשקופי (Peshkopi); הנמצאת למרגלות רכס הררי. לינה בפשקופי.

יום 6

חציית הגבול למקדוניה – אגם אוכריד

בשעות הבוקר ניסע דרומה בין ההרים, לקראת צהרים נעבור את הגבול למקדוניה, ומשם נמשיך אל העיר הקסומה אוכריד (Ochrid) השוכנת לחופו הצפוני של אגם אוכריד. אחר הצהרים נצא לסיור היכרות בסמטאות העיר, נהנה מהאווירה הפסטורלית ומשעת ה"וולטה" כשכל תושבי העיירה יוצאים לטייל ברחוב הראשי של העיירה. ארוחת ערב ולינה באגם אוכריד.

יום 7

יום מסביב לאגם אוכריד

את היום נקדיש לסיור בעיר אוכריד (Ohrid) המכונה "ירושלים של הבלקן", בחלקו הראשון של היום נערוך סיור רגלי באתרי העיר השונים, נסייר גם בחלקה העתיק של העיר בעלת כנסיות מרשימות, מנזרים חשובים, שרידים ארכיאולוגיים ופנינים ארכיטקטוניות. נפתח בביקור בעיר העליונה העתיקה שם נבקר בתיאטרון היווני-רומי. אח"כ נעלה אל מצודת העיר מימי המלך סמואל הראשון כשאוכריד הייתה בירת האימפריה הבולגרית הראשונה. מן המבצר נשקף נוף מרשים ועדות לעוצמת ביצורי העיר. נרד ברגל בדרך מיוערת את העיר העתיקה ונבקר בכנסייה העתיקה והמיוחדת של סנטה סופיה, שם נלמד על חשיבותה של העיר בהתנצרותם של השבטים הסלאבים בימי הביניים; כמו כן נערוך שייט עם סירות משוטים אל מקורות הנביעה של המים המזינים את אגם אוכריד. לקראת ערב נחזור למלוננו ולאחר התארגנות נצא לארוחת ערב שתוגש במסעדה מקומית.

יום 8

חציית הגבול, דרום מזרח אלבניה – שמורת הטבע דרילון

לאחר ארוחת הבוקר נסע אל דרום האגם אל מנזר סנט נחום, נסייר בו ונלמד על חשיבותו לאזור כולו. משם נמשיך לעבר העיר פוגרדץ' (Pogradec) בדרום-מזרח אגם אוכריד. העיר התפתחה בזמן השלטון העות'מאני במאה ה-18 ורוב המבנים העתיקים בה נהרסו במהלך המלחמות השונות באזור. בתחילת שנות ה- 90 בזמן נפילת המשטר הקומוניסטי  הפכה העיר ליעד תיירותי גם עבור יתר תושבי המדינה. לאחר מכן ניסע לשמורת הטבע היפיפייה דרילון (Drilon), בתום הביקור נמשיך בנסיעה אל קורצ'ה (Korca) שם נבקר במוזאון לאומנות ימי הביניים, הממוקם בבית הספר הראשון באלבניה שהחל ללמד אלבנית במאה ה- 19. המוזיאון מוקדש לתיאור בית הספר ומציג את הפן הבלשני האלבני. נבקר גם בעיירה ווסקופויה (Voskopoja) או בשמה הקדמוני מוסקופולה, הוקמה ככל הנראה במאה ה- 15 על ידי ארומנים שהפכו אותה בהדרגה למרכזם הכלכלי והמסחרי, השיא היה בשנת 1788. היתה זו עיר גדולה ומאוד משגשגת בבלקן במאה ה-18 וכיום הכפר קטן, המונה כמה מאות תושבים ולא נותר בו זכר לימי הזוהר. תושבי הכפר מתפרנסים בעיקר מגידול חיות משק וירקות. את יומנו נסיים בקורצ'ה ((Korca לינה בקורצ'ה.

יום 9

פרמט – ג'ירוקסטרה

נצא מהמלון בשעות הבוקר המוקדמות וניסע דרך אחד הכבישים המרהיבים באלבניה המשלבת נוף טבעי של נחלים, שדות, הרים צבעוניים, נהרות, קניונים ויערות עוצרי נשימה. ממזרח לרכס ההרים בנוף אלפיני משתרעת בקעה פוריה שבמרכזה נמצאת העיירה הציורית פרמט (Përmet), נעצור לצהריים ולאחר מכן נמשיך לעבר ג'ירוקסטרה (Gjirokastra), העיר הינה אחת הערים החשובות  ביותר באלבניה בה נולד איסמעיל קאדרה הסופר האלבני הידוע. העיר יושבת על מדרונות  תלולים שעוטפים את עמק דרינו, בתיה מעוצבים בסגנון עות'מאני עם גגות אבן מיוחדים, מרפסות עץ וקירות אבן מסוידים, נסייר בעיר ובאתריה המיוחדים, ; נבקר במצודה הגדולה ביותר באלבניה מהמאה ה- 4 שבתוכה שוכן המוזיאון הלאומי לכלי נשק, נבקר במוזיאון לאתנוגרפיה הפועל בבית ילדותו של הרודן אנוואר הוג'ה וממגדל השעון נחזה בתצפית מרהיבה אל העיר.לקראת סיום היום, נגיע למלוננו ללינה.

יום 10

"העין הכחולה" של אלבניה – האתר הארכיאולוגי בוטריניטי –– סרנדה

הבוקר נצא בנסיעה לסרנדה "היוונית" (Saranda), העיר הדרומית ביותר באלבניה, בנקודת המפגש בין הים האדריאטי לים היוני ממוקמת בקצה "הריבריירה האלבנית". נמשיך בנסיעה אל האתר היפה ביותר באלבניה המכונה "העין הכחולה"/סירי אי קלטר ((Syri i Kaltër; מעיין קרסטי עמוק וצלול, הנמצא במורדותיו המערביים של רכס מאלי אי ג'רה בדרום אלבניה, סביב המעיין הוכרזה שמורת טבע בשטח של כ-1,800 דונם. נבקר גם בכנסיית סנט ניקולס שבמסופוטאם (Mesopotam) ובאתרים נוספים  באזור. לאחר מכן נגיע אל בוטרינטי (Butrinti); שם נערוך סיור באתר הארכיאולוגי של המקום שהיה מיושב מאז התקופה הפרהיסטורית והיה לעיר יוונית  רומית ומושב הבישוף הביזנטי עד שנזנח, ב-1992 הוכרז כאתר מורשת עולמית מטעם אונסק"ו. נמשיך בנסיעה ולקראת אחר הצהריים נגיע לינה בסרנדה.

יום 11

מהריביירה האלבנית עד לברט

נקדיש את היום לרצועת החוף של דרום אלבניה המכונה "הריביירה האלבנית"; רצועת חוף יפיפייה ובתולית עם נוף עוצר נשימה. נעצור לביקור במצודה עתיקה בשם פורטו פלרמו (Porto Palermo), היתה למקום מושבם של שודדי הים שטופחו על ידי שליט דרום אלבניה עלי פאשה. בהמשך נטפס בנסיעה לגובה של כ- 3000 מטר שם נעצור לנקודת תצפית מרהיבה על האזור. נעבור על פני כפרים מעניינים, כגון הכפר הימרה (Himara), דרמי (Dhermi) ולוגארה (Llogara) שם נעצור לארוחת צהריים במסעדה מקומית. לקראת אחר הצהריים נגיע לסיור בעיירה ולורה (Vlorë); שהייתה לבירתה הראשונה של המדינה, עצמאותה הוכרזה ב-1912. לאחר מכן נמשיך מזרחה ונסיים את היום בעיר בראט (Berat), הידועה בכינוייה "עיר 1,000 החלונות". לאחר התארגנות במלון נצא לארוחת ערב הכוללת הופעת פולקלור מסורתית עם מוזיקה אותנטית.

יום 12

סיורים בערים היפות בראט וטירנה

את הבוקר נפתח בסיור בעיר בראט Berat), אחת הערים העתיקות והיפות באלבניה, כאשר מעל העיר מתנשאת מצודה מרשימה, בה נבקר ובתחומה עדיין חיות משפחות רבות. נבקר גם בכנסייה שהפכה גלריה לצייר האלבני המפורסם אונופרי ואח"כ נצפה על העיר. נסייר בין הבתים העות'מאניים והסמטאות הצרות, נבקר בטקה של הבקטאשים במקום ובקבר המפואר שבחצר. בשעות הצהריים המוקדמות נמשיך לטירנה (Tiranë); בירת אלבניה והעיר הגדולה ביותר ברפובליקה האלבנית. נסייר בעיר כולל במוזיאון הלאומי, בכיכר העיר על שם סקנדברג, במסגד העיר, באזור "הבלוק" ועוד. בשעות הערב, נצא לשדה התעופה לקראת הטיסה חזרה ארצה. נחיתה ביום ה- 13 לפנות בוקר.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

חודש משוער לצאת הטיול הבא:
מאי 2020

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות: טיסה בינלאומית עם עצירת ביניים דרך יעד באירופה
לינה: בכפרים ובערים במלונות בדרגת תיירות ראשונה (מקביל ל- 4 כוכבים), במלונות כפריים (מקביל ל- 3 כוכבים) ובמלונות הטובים בנמצא בחדרים לשניים עם מקלחות ושירותים צמודים
תחבורה: אוטובוס תיירים ברמה גבוהה, שייט כפי שמפורט במסלול הטיול
כלכלה: על בסיס חצי פנסיון (מתוכן 3 ארוחות במסעדות מקומיות)
קבוצה: גודל הקבוצה 15-26 מטיילים
מדריך ד"ר גילי חסקין מצוות "אקו" יוביל את הטיול בעזרת צוות מקומי היכן שנדרש
דמי כניסה וסיורים באתרים: כמפורט בתכנית כולל ביקור בבית משפחה אלבנית מסורתית
הופעת פולקלור מקומית
2 בקבוקי מים מינרליים כל יום, לאדם
מיסים מקומיים
תשר לנותני שירות מקומיים
דמי רישום וטיפול
מפגש הכנה לטיול

המחיר אינו כולל

ביטוח בריאות ומטען.
ארוחות שאינן כלולות, שתייה בארוחות
הוצאות בעלות אופי אישי (כביסה, טלפונים, משקאות, ארוחות נוספות וכד').

לתשומת ליבכם

אופי הטיול: טיול שעיקרו תרבות וטבע באירופה שטרם נחשפה למטייל מערבי. נגיע אל אזורים שמעבר למסלול הטיול התיירותי הרגיל, אתרי טבע מרהיבים, עיירות אותנטיות וכפרים בלקניים. נשלב הליכות רגליות קלות ונעימות בשמורות ובאתרי הטבע.
למידע בריאותי יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
מלונות דרגה ראשונה באזורי הטיול הזה אינם תואמים לסטנדרט של מלונות 4 כוכבים במדינה מערבית והם בעלי אופי כפרי יותר. יש לקחת זאת בחשבון כחלק מתנאי הטיול.
מזג האוויר בתקופה זו עלול להיות בלתי צפוי ועקב כך, ייתכן ונידרש לבצע שינויים במסלול הטיול המתוכנן. במידת הצורך מדריך הטיול יידע למצוא את האלטרנטיבה הראויה ביותר.
סדר הביקורים בכל יום עשוי להשתנות וזאת בהתאם ללוח הזמנים ולשיקול דעתו של המדריך. ייתכן ויעברו סיורים מיום אחד למשנהו. כמו כן ייתכן כי מפאת קוצר זמן, או הרחבה של ביקורים באתרים מסוימים, נוותר על ביקור באתרים אחרים. כל זאת אך ורק למען הצלחת הטיול ולרווחת המטיילים.
אין אפשרות לבחור מקומות ישיבה על המטוס במסגרת כרטוס קבוצתי. אין ביכולתנו להבטיח מראש הטבות בכרטיסי טיסה קבוצתיים (נקודות נוסע מתמיד, בונוסים וכד') המוצעים על ידי חברות התעופה ליעדים שונים.
חשוב להבהיר ולציין כי כל שינוי הקשור בחברות התעופה אינו מהווה עילה לתביעה כנגד חברת "אקו טיולי שטח" והאחריות כולה היא על חברות התעופה במקרה זה וכי "אקו טיולי שטח" תהיה פטורה מכל פיצוי בגין שינוי ו/או מחדל שכזה.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה והמחיר ישתנה, יעודכן המחיר בהתאם.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

אלבניה – ארץ הנשר השחור היא ההפתעה של אירופה

אמור לחבריך או לבני משפחתך שאתה נוסע לאלבניה וכנראה תזכה לאחת מהתגובות הבאות: "זה לא מסוכן?", "אין […]

רשימת ספרי קריאה מומלצים לטיול לסין

פינה חדשה למעוניינים… ספרי קריאה הקשורים לתרבות הסינית ומעבירים אותה דרך סיפור… קריאה נעימה הצטרפו לטיול המקיף […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לאלבניה ואגם אוכריד

"מסע בזמן" בהדרכת ד"ר גילי חסקין | 12 יום