טיול להודו

טיול לצפון הודו ולדאק

טיולי תרבות וטבע

מסע חוצה הימלאיה, כולל פסטיבל מקומי בהדרכת דנה מרזל | 16 יום

הטיול לצפון הודו ולדאק הוא טיול מקיף אל מרומי צפון הודו ואל ממלכת לדאק, המכונה גם "טיבט הקטנה", "ארץ הירח" ו"גן העדן האחרון". הנופים בחבל לדאק מרשימים במיוחד ומזכירים את "ההר הגבוה" של סיני, בתוספת פסגות מושלגות ממעל ונהרות עם רצועה חקלאית ירוקה מלמטה. טיול לצפון הודו ולדאק כולל הליכות קצרות בטבע ונסיעה בג'יפים לעומק נופי הבראשית של המדבר, דרך מעבר ההרים לרכב הגבוה בעולם, אל תוך עמקים מרשימים ונידחים. נבקר במנזרים ובכפרים ציוריים, ונפגוש בתושביהם ובתרבותם המרתקת. נחצה את רכס ההימלאיה דרך הרמה הטיבטית במעברים עוצרי נשימה ונשלב קטעי הליכה קצרים שייקחו אותנו אל פינות חמד ייחודיות. ניכנס אל עמק קולו המיוער ונבקר במרכז הטיבטי בדרמסאלה ובמקדש הזהב באמריצר. הטיול לצפון הודו ולדאק ממזג תרבויות מרוחקות עם נופים וטבע, ומאפשר מפגשים בלתי אמצעיים עם אנשי המקום ועם השטח.

מסלול הטיול

ימים 1-2

הטיסה להודו והמעבר ללדאק

נמריא מת"א דרך יעד ביניים אל דלהי, בירתה של הודו. ננחת לפנות בוקר ונמשיך בטיסת פנים אל לה (Leh) בירת חבל לדאק. העיר לה יושבת בעמק נהר האינדוס בגובה של כ-3500 מ', על הדרך המסורתית המקשרת את הודו עם סין וטיבט. לדאק שופעת מנזרים בודהיסטיים בהם חיים נזירים בעלי אורח חיים ייחודי ומרתק. הלדאקים ססגוניים ויחד עם זאת פשוטים ומסבירי פנים. לאחר נחיתה בלה, נמשיך אל מלוננו למנוחה והתאקלמות לגובה. ארוחות צהריים וערב במלון.  לינה בלה

יום 3

לה וסביבתה

נוף מדהים של פסגות ההימלאיה הגבוהות ניבט מכל נקודה בעיירה לה. נצפה עליהן ועל העמק מזוויות שונות, נבקר בארמון המקומי ונרד אל העיר והשוק השוקק חיים. אחר הצהריים נבקר בסטופת השנטי, הסטופה הגדולה הצופה על העיר והעמק והכפרים השוכנים בו. נשוב לכיוון העיר דרך הכפר צ'נגספה המשמש כמרכז תרמילאי האזור. לינה בלה

ימים 4-6

טיול אל נופי הרמה הלדאקית

בשעות הבוקר נצא לביקור חווייתי במנזר טיקסיי וניקח חלק בטקס הבוקר (טקס הפוג'ה) שנערך במקום. נמשיך מערבה לכיוון אולטוקפו (Uletokpo), לשלושה ימים בשטח בהם נצא לטיולים המשלבים נסיעה בג'יפים טובים עם הליכות קלות בנופים יפים במרחבי "המדבר הגבוה". נבקר בין מנזרים מבודדים, נפגוש באוכלוסייה הכפרית ונלך בטבע השלו והעוצמתי כאשר נופי הרמה הלדאקית האדירים משמשים רקע קבוע. נבקר במנזר אלצ'י בו נמצאים ציורי קיר עתיקים, בעמק הגבוה למאיורו ובמנזר ליקיר, נלך בין נופי "ארץ הירח" ונשוטט עם חקלאים בין שדות פוריים הצופים אל נוף פסגות. בשעות אחר הצהריים של היום השלישי ניסע חזרה אל מלוננו שבעיירה לה. לינה בשני הלילות הראשונים נלון בריזורט נוח ומותאם לתיירים, בלילה השלישי לינה בלה.

יום 7

פסטיבל דאק טוק (Dak Thok Festival)

נצא מהעיר לה אל הכפר סאקטי בו נערך בימים אלו פסטיבל ה"דאק טוק", אחד הפסטיבלים המיוחדים בלדאק. משמעות השם היא "סלע שחור" ומקורו במערת האבן הסמוכה למנזר המקומי, שם לפי המיתולוגיה הבודהיסטית חי במשך זמן גורו רימפוצ'ה, מייסד הבודהיזם הטיבטי, אשר נחשב גם כ"בודהה השני" ושלזכרו נערך פסטיבל זה כל שנה. הפסטיבלים הדתיים הם אחת מהדוגמאות הבולטות ביותר של התרבות העשירה החיה של לדאק, ונערכים באמצעות ריקודי מסכות שמבוצעים ע"י נזירים ואנשים מקומיים. השתתפות בפסטיבל היא זכות גדולה לעולי הרגל הבודהיסטים ומקום מפגש חברתי למאמינים המגיעים מכל קצוות המדינה. לינה באזור הכפר סאקטי.

ימים 8-9

מסע חוצה הימלאיה מלדאק אל מנאלי

נצא לטיול רכוב בן יומיים דרך אזורי נוף עוצרי נשימה. נעבור מהמדבר הלדאקי הגבוה, דרך מעברי הרים מושלגים מהגבוהים בעולם, אל אזורי ההימלאיה שופעי המים, המיוערים והירוקים. נעלה בעמקים צרים, נחצה נחלים ונופי סלע משתנים. נעבור במעברי הרים כמו הטנגלנג-לה, בגובה 5360 מטר, והלצ'ולונג-לה, בגובה 5065 מטר. נחצה מישורים צחיחים רחבי ידיים, נפגוש בנוודים, התיישבויות מרוחקות ובבעלי החיים השוכנים באזור. נחצה את הברלצ'ה-לה, בגובה 4892 מטר, דרכו נעבור לעמק לאהול הציורי – עמק מיושב וירוק יותר. למחרת נמשיך את מסענו בעמק לאהול היפהפה, ודרך הכביש החדש נחצה אל עמק סולאנג הפורה, שם נמצא ארץ שופעת מים, נהרות ויערות. נערוך טיול הליכה מסולאנג לכיוון מנאלי. לינה בלילה הראשון בג'יספה, בלילה השני לינה במנאלי.

יום 10

מנאלי

בין הרים נישאים, יערות עד ונהרות גועשים חבויה לה מנאלי – עיירה קטנה יפהפייה, מוקפת כפרים ציוריים ומעיינות חמים. נקדיש את היום לביקורים בחלק העתיק של מנאלי, במערת "האלה הדימבה", מקדש עץ מעניין במיוחד ובמקדש האל 'מנו', "אבי האנושות" על פי המיתולוגיה ההודית. עד כמה שהזמן יאפשר לנו, נוסיף ונטייל בכפרי הסביבה, ביערות ובנופים של עמק נהר הביאס. לינה במנאלי.

יום 11

עמק קאנגרה ודרהמסאלה

את הבוקר מתחיל בביקור בכפר נגאר ובטירה שנמצאת במקום, בניין מרשים ויפה אשר משמש כיום כגלריה לאמנות. מעמק קולו נעבור אל עמק קאנגרה, עמק יפהפה וירוק אשר שוכן במורדות המערביים של רכס הדאולדר. נבלה בין תצפיות נוף מהממות על הפסגות הגבוהות של רכס ההימלאיה, בטיולים רגליים קצרים ובנופי היער הקסומים, ונעצור גם לביקור במקדש בג'ינאת. נמשיך ונעלה בדרך הררית אל העיירה מקלוד גאנג' (Mcleod Ganj) שמעל העיר דרמסאלה (Dharamsala). פה נמצא מרכז חיי הרוח של העם הטיבטי עם ממשלתו הגולה, לאחר שמנהיגם הרוחני, הדלאי-לאמה, נמלט מטיבט מאימת הכיבוש הסיני ואיתו עם רב. קול צלצולי פעמונים וגלגלי תפילה ילוו אותנו בימי הביקור בדרמסאלה. משהו קסום שורה במקום, השובה כל לב.  לינה בדרמסאלה.

ימים 12-13

דרהמסאלה והמרכז הטיבטי

נפתח את היום בשיעור יוגה. לאחר ארוחת הבוקר נצא לטיול הליכה בכפרי הסביבה, על רקע נופי ההימלאיה. נבקר בכפר הילדים הטיבטי – עד היום פליטים ויתומים הנמלטים מטיבט נקלטים במקום זה וזוכים למחסה, חינוך וחיי קהילה שאינם יכולים לקיים בארצם. נטייל בכפר הטיבטי, נפגוש ונשוחח עם תושבים ונזירים, נלך את ה"קורה" המקיפה את המקדש, דרך שהטיבטים נוהגים לעבור תוך שינון מנטרות וסיבוב גלגלי התפילה. באחד הערבים נשמע הרצאה על בודהיזם מפי נזיר טיבטי ונבקר גם בנורבולינקה, מרכז האמנויות הטיבטי. המקום משמר את האמנותיות הטיבטיות העתיקות ומספק אמצעי תעסוקה לאוכלוסיית בני המקום.  ארוחת ערב ולינה בדרמסאלה.

יום 14

מדרמסאלה לאמריצר וטקס הדגלנים בגבול

בשעות הבוקר נשלים את סיורינו במקלוד ג'אנג' ונרד מרכס ההימלאיה אל העמקים הפוריים של מדינת פנג`ב ,(Punjab) "ארץ חמשת הנהרות". בצהריים נגיע אל העיר החשובה לדת הסיקהית, אמריצר, וניסע אל גבול הודו-פקיסטן ונצפה יחד עם הקהל המשולהב בטקס הורדת הדגלים המפורסם שנערך במקום.  לקראת ערב נשוב למלון. ארוחת ערב ולינה באמריצר.

יום 15

"מקדש הזהב" וביקור בכפר

בשעות הבוקר המוקדמות נצא אל "בריכת הנקטר" ומקדש הזהב שבתוכה, המכילים יחדיו את המרכז הרוחני והמנהיגותי של מאמיני הדת הסיקהית. נתערה עם עולי הרגל המבקרים בו ונבקר בקודש הקודשים המכיל את ספר תורתם הקדושה של הסיקהים, נקשיב לשירת ההלל הנמשכת ללא הפסק ונשתתף בחוויה מדהימה במטבח הצמוד למקדש, המשרת עשרות אלפי עולי רגל ביום. נשוב למלון לארוחת בוקר ולאחר מכן נצא לאזור הכפרי של פנג'אב ונראה את אורח החיים המסורתי של בני המקום. לאחר ארוחת הערב נצא לראות את מקדש הזהב  המואר ואת עולי הרגל הרבים אשר עולים אליו ללא הפסקה. נתבונן ונתרשם מיופיו של המקדש הזוהר בחשיכה, נפגוש בעולי רגל סיקהים הבאים להיטהר במימי הבריכה, ונראה את טקס ה'פאלקי' שמתקיים כל ערב נחווה את אווירת הקדושה האופפת את המקום המיוחד הזה. מכאן נמשיך לשדה התעופה של אמריצר ונטוס לדלהי.

יום 16

חזרה לישראל וסיום הטיול בצפון הודו ולדאק

לאחר הנחיתה בדלהי נמשיך אל טרמינל הטיסות הבינ"ל ונמריא חזרה בטיסה לת"א. נחיתה בשעות הבוקר. 

  • טיול מקיף ומגוון לאזור הרמה הלדאקית וההימלאיה הירוקה. כולל ביקור בלדאק, מנאלי, דרמסאלה ובמקדש הזהב באמריצר.
  • קבוצה קטנה – מינימום 15 מטיילים, מקסימום 26 מטיילים
  • דנה מרזל, מדריכת הטיול, מומחית הודו ובעלת ניסיון רב
  • חצי פנסיון ועוד 7 ארוחות צהריים כלולות
  • מסלול אשר נבנה על סמך ניסיוננו רב השנים ביעד זה וכולל התאקלמות נכונה לגובה.
  • שילוב של הליכות מהנות לאורך תוואי נוף שונים ומיוחדים בלדאק והימאצ'ל פראדש אשר מאפשרים הגעה למקומות מעניינים הנמצאים מחוץ למסלול המוכר והידוע.
  • מופעי פולקלור ופגישות מעניינות עם אנשי דת ורוח מקומיים

רוצים לקבל עוד פרטים על הטיול?


תאריכי יציאה ומחירים

תאריך יציאה תאריך חזרה מדריך מחיר לאדם בחדר לשניים הנחת רישום מוקדם הערות הרשמה
טיול מיסי נמל מחיר כולל
10/07/2024 25/07/2024 דנה מרזל $4,725 $70 $4,795 $100 הנחה לנרשמים עד 10/04/2024

תוספת ליחיד בחדר: 925$ 

 

>>> לטיולים נוספים להודו – הקליקו כאן <<<



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל:

טיסות בינ"ל להודו ושתי טיסות פנים בהודו (דלהי-לה, אמריצר-דלהי), כולל תוספת משקל (עד 20 ק"ג)
הדרכה של דנה מרזל, מומחית הודו, בליווי מדריכים מקומיים דוברי אנגלית
כניסות לכל האתרים וסיורים כמפורט במסלול הטיול
כלכלה: חצי פנסיון (ארוחות בוקר וערב) לאורך כל הטיול, ועוד שבע ארוחות צהריים נוספות.
תחבורה: ג'יפים ברמה גבוהה מסוג טויוטה אינובה או דומה, עד 4 נוסעים ברכב. (בלדאק – ללא מיזוג אוויר. בשאר הטיול – ממוזג)
לינה: במלונות טובים או בבתי הארחה מקומיים וטובים, בחדרים נקיים עם מקלחות חמות ושירותים צמודים.
קבוצה: 26-15 מטיילים בקבוצה.
צוות נהגים ועוזרים
בלון חמצן לאורך הטיול בלדאק
מופע פולקלור, שיעור בישול
טיפים לנותני השירותים המקומיים
2 בקבוקי מים מינרליים ליום לאדם
מיסי נמל ודלק
דמי טיפול ורישום

המחיר אינו כולל:

ביטוח רפואי ומטען
שתייה וארוחות שאינן כלולות
הוצאות אישיות
אשרה אלקטרונית להודו (ניתן לעשות עצמאית או דרך חברת ויזות)

אופי הטיול:

טיול מקיף ומעמיק לאזור צפון הודו וחבל לדאק, המשלב טיול ג'יפים )עם נהגים הודים מקצועיים( בכבישים הרריים בנופים עוצרי הנשימה של הרי ההימלאיה ורמת טיבט, עם הליכות קלות וקצרות באמצעותן נוכל להגיע הכי קרוב שאפשר לטבע המקום. במהלך הטיול נעבור בשתי הדרכים הגבוהות ביותר בעולם. טיול מגוון, המשלב טיול מקיף באזור לדאק עם סיורים ב מדינת הימאצ'ל פרדש )Pradesh Himachal )וביקור במקדש הזהב באמריצר. טיול לצפון הודו ולדאק מתאים לכל גיל, למטיילים המחפשים 'חוויה אחרת' בלתי אמצעית, המעוניינים לצאת לשטח ולמזג מפגש תרבויות עם נופים וטבע, למטיילים שנהנים מהליכות ונכונים ללכת, מפעילות שטח ומנסיעות באזורים מרוחקים, תוך נכונות למאמץ קל. באזורים המרוחקים תנאי הלינה והנסיעה הינם בין הטובים שבנמצא – רמה זאת מתאימה למטיילים הרוצים להגיע לעומק השטח וליהנות מתנאים טובים יחסית.

טיול לצפון הודו ולדאק – הערות חשובות:

לקבלת מידע בנושא חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים. אנו איננו גורם מוסמך להמליץ על חיסונים וכדורים למחלת גבהים – נא התייעצו עם רופא מומחה בעניין זה.
בריאות: טיול באזורים גבוהים אינו מתאים לכל אחד. נא התייעצו עם רופא באם קיימת אפשרות להחמרת מצב בריאותי קיים.
באחריות המטייל להוציא אשרת כניסה להודו )ניתן לעשות דרך חברת ויזות או עצמאית דרך אתר האינטרנט ב-$25 .)הנחיות לגבי הוצאת האשרה יישלחו כחודש לפני היציאה לטיול.
על כל מטייל להיות מצויד בדרכון בתוקף ל-6 חודשים לפחות מיום החזרה.
מיסי הנמל והדלק בגובה 70$, נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי יעודכן מחיר הטיול בהתאם.
הודו היא מדינה בעלת מאפיינים של עולם שלישי. על אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה, עדיין ייתכנו בעיות שלא תמיד נדע על קיומן מראש )לדוגמא כבישים סגורים מפאת "אקו – טיולי שטח" רח' המסגר 55 ת"א e-mail: mail@eco.co.il 03 - 6879090 :טל שיפוצים, מפולות, שינויי מועדים של אירועים וכיו"ב(. על הנוסע לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארץ היעד הזו. באם יהיה צורך מדריכינו יעשו שינויים בשטח, לטובת ורווחת הנוסעים.
סדר הביקורים בטיול יכול להשתנות ותלוי בהחלטת המדריך שהוא הסמכות הקובעת בשטח.
טיסות - ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי )צ'ק אין( באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק )כשלוש שעות לפני הטיסה( אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה, ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו, ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות.
כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו".
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

הודו – מקדש הזהב באמריצאר

על פנג'אב, אמריצאר והעדה הסיקהית אָמְריצָר (Amritsar) היא בירתה של מדינת פנג'אב שבצפון-מערב הודו. ליתר דיוק, מה […]

גנדהי ג'יאנטי

גנדהי ג'יאנטי. הודו ידועה כמדינה החוגגת חגים רבים. הסיבה לריבוי החגים היא דתות שונות שנוצרו והתמזגו בגבולותיה […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לצפון הודו ולדאק

טיולי תרבות וטבע

מסע חוצה הימלאיה, כולל פסטיבל מקומי בהדרכת דנה מרזל | 16 יום