טיול לונצואלה

רוצים לקבל עוד פרטים על הטיול?

מרחבי סוואנה, אגמים, יערות משופעים בדקלים וחיות בר שלא תראו במקומות אחרים. רונן רז ביקר בחבל היאנוס, מקום הולדתו של הוגו צ'אבז, ניגן על גיטרה עם 4 מיתרים ורקד בזוגות עם המקומיים.

מהמפל הגבוה בעולם אל חגיגות הפסחא בפופאיין - טיול לוונצואלה וקולומביה עם אקו טיולי שטח >>>

טיול בוונצואלה אינו דבר של מה בכך, וצריך לבחור היטב את האזורים והמקומות שכדאי לטייל בהם. אחד המקומות המדהימים ביופיים בוונצואלה הוא חבל הולדתו של המנהיג הבלתי מעורער במדינה, הוגו צ'אבז, והוא נקרא חבל היאנוס (Llanos) הנמצא במרכז דרום המדינה. גודל האזור כ-300 אלף קמ"ר - בערך פי 15 ממדינת ישראל, ואפשר למצוא בו מרחבי סוואנה שהופכים לאגמים ויערות של דקלים. האזור גם משופע בחיות בר מרתקות - מתנינים, צבים ואנקונדות, דרך דולפינים, אופוסומים, איילים ודביבונים ועד ליגוארים, פומות וציפורי שיר.
חבל היאנוס מהווה 30% משטחה של ונצואלה - ערבה מישורית עצומה שממנה מתנקז הנהר השלישי בגודלו בדרום אמריקה, האורינוקו. תושבי האזור המקוריים, אינדיאנים שהתקיימו מציד ודיג, התערבבו עם בעלי אדמות אירופיים שלקחו להם נשים אינדיאניות, וכך ונוצר גזע של מסטיצוס - בני תערובת.
רוב אדמות היאנוס שייכות לבעלי אחוזות גדולים ואותם חוואים לקחו להם מאהבות אינדיאניות והולידו ממזרים בני תערובת. כך, מי שיגיע לאזור ייתקל באנשי היאנוס של ימינו, שהם אינדיאנים בגופם ובנשמתם.

אינדיאנים וחץ וקשת

במהלך הטיול תוכלו להיתקל במסורת המיוחדת של המקומיים האינדיאניים - הם מרחרחים עקבות, רוקחים עשבים לתרופות ואוכלים בשר של חיות בר, מתוך אמונה שכך הם מאמצים את סגולותיהן של החיות. הם גם קולעים בידיהם ערסלים, דגים שפמנוני ענק בחץ וקשת ולא מפחדים מציד תנינים.
בטיול חווייתי כזה אפשר ליהנות מהמנהגים הנעימים של תושבי המקום - לצחוק ולנגן, בעיקר בכלי הנגינה האינדיאני שנקרא "מרקס", בנבל וב"קוארטו" - גיטרה בת ארבעה מיתרים. הם אף יצרו ריקוד זוגות מיוחד למוזיקה האינדיאנית הנהדרת הזו, והמטיילים יכולים להצטרף אליהם בכל עת.

בירות ואלכוהול בסוף השבוע

גם הבליינים מבינכם יכולים להיות רגועים - תושבי המקום הם חובבי בירות ואלכוהול, בעיקר בסופי השבוע. מי שחובב ספורט דווקא יכול להצטרף לספורט המיוחד שהתפתח באזור שנקרא "טורו קוליאדו" - תחרות רוכבי סוסים הרודפים אחרי הזנב של הפר המקומי.
לאלה מכם שחושבים שיוכלו לתקשר בקלות עם תושבי היאנוס כדאי לחשוב שוב: לתושבים יש דיאלקט מיוחד, שגם לדוברי ספרדית קשה להבינם. יש להם גם סלנג וביטויים מיוחדים שקשורים לטבע ולסביבה. כך למשל, אם מעביד ירצה לנזוף בעובד שלו, תוכלו לשמוע משפט כגון: "כשהיגואר נמצא, אין חמור עצלן".
אנשי היאנוס חיים בתוך הכפרים ומעטים מהם נחלצים ממעגל החיים של הקושי והעוני. מי שמהווה עבורם דוגמא הוא מנהיג ונצואלה, הוגו צ'אבז, שעל פי החלטת התושבים במדינה יוכל להמשיך לכהן כראש המדינה עד סוף חייו. העם הפשוט בחבל היאנוס ושאר האזורים הנידחים של ונצואלה רואים בו גיבור לאומי והאיש שעוזר למצוקותיהם והם בסיס התמיכה הגדול שלו.

הכתבה פורסמה באתר NRG

טיולים הקשורים למאמר