רוצים לקבל עוד פרטים על הטיול?

אחרי שמיליוני מטיילים אסייתיים כבר גילו את נפלאות טאיוואן, מדינת האיים מתחילה לעלות בשנים האחרונות גם על מפת המטיילים מהמערב.

טיול בטאיוואן משלב בתוכו אלמנטים רבים: שמורות טבע, תרבות מגוונת, דת והיסטוריה, מרחב כפרי, חוויה אורבנית ואפילו חופים יפים. נכון, החופים בטאיוואן לא משתווים ביופיים לאלו של תאילנד ואיי הפיליפינים, אבל טאיוואן היא מדינת איים טרופית באוקיינוס השקט ויש בה חופים מרשימים במיוחד ולא פחות חשוב, חופים בתוליים וריקים שנותנים חוויה אחרת למבקרים בהם.

את רשימת עשרת החופים שאנחנו הכי אוהבים בטאיוואן דרגנו לפי יופיים ובעיקר לפי מה שהם מציעים למטיילים שמגיעים לחוות את האי המיוחד הזה במזרחה של אסיה.

10. פולונג ( Fulong ) – חוף זה הנמצא בצפון מזרח טאיוואן הוא החוף המועדף על תושבי עיר הבירה טאיפיי. פחות משעה נסיעה מהעיר הגדולה נמצא החוף שמציע חול לבן, מסעדות המציעות תפריט עשיר של מאכלי ים ואפילו מקדש פוטוגני היושב על שפת הים.

9. וואי או ( Wai Ao ) – זהו חוף האהוב על הזרים בטאיפיי ועל קהילת הגולשים המקומית. ממוקם ממש מול תחנת רכבת בעלת שם זהה. החוף משקיף על אי הצב הנמצא בלב ים ומציע רצועה רחבה עם גסט האוסים, חנויות להשכרת גלשנים וכמה בתי ספר לגלישה.

8. נאן וואן (Nan Wan) – הכי קרוב לתאילנד שתמצאו בטאיוואן. חוף זה נמצא בחצי האי קנדינג, האיזור הדרומי, החם והטרופי ביותר בטאיוואן. חול לבן, מים צלולים, צמחייה טרופית מסביב, מה עוד צריך?

7. ג'יה לה שוואי (Jialeshui) – חוף נוסף בחצי האי קנדינג, אבל הפעם בצד הפסיפי שלו. זהו אחד הספוטים הטובים ביותר בטאיוואן לגולשי גלים. זהו חוף עצום היושב במפרץ ציורי ועיקר ייחודו בנידחות שלו, היוצרת תחושה שהחוף שייך כולו רק לך.

6. סאן שיאן טאי (San Xian tai) – נמצא בלב החוף המזרחי של טאיוואן. חוף זה שונה מעט מהחופים האחרים. רצועת החוף חצצית ומרשימה וגולת הכותרת היא האי הסלעי הנמצא מול החוף - "אי שלושת בני האלמוות". אלו הן שלוש דמויות מהמיתולוגיה הסינית, המופיעים לעיתים באיורים במקדשים כשלוש צלליות אחת ליד השנייה. האי הסלעי המורכב משלוש גבעות סמוכות, הזכיר למקומיים את הדמויות מהמקדשים, ומשם שמו. מהחוף יוצא מסלול הליכה יפה, תחילתו בסבך מנגרובים והמשכו בגשר קשתות אשר מגיע עד לאי עצמו.

5. דולאן (Dulan) – הכפר דולאן הפך בשנים האחרונות לאחד היעדים האהובים על התרמילאים בטאיוואן. כפר אבוריג'יני, חלקו על קו החוף וחלקו על צלע הר אשר מושך אליו אמנים רבים, מקומיים וזרים כאחד. החוף היפהפה של הכפר נמצא כרבע שעה הליכה מהכביש הראשי, והוא אחד הפראיים ביותר באי.

4. ג'יה מו דזה (Jia mu zi) – חוף שהוא גלויה. מפרץ טורקיז עם סלעי ענק המבצבצים מתוכו, חוף פראי ומעליו ג'ונגל בתוכו משובצים דקלי קוקוס. נקודת עצירה נהדרת בדרך מחצי האי קנדינג לדולאן.

3. לונג דונג (Long Dong) – "מערת הדרקון" בסינית. בניגוד לחופים הנ"ל, זהו אינו חוף רחצה טיפוסי, אלא חוץ סלעי אשר מצריך הליכה קצרה מהכביש הראשי על בולדרים. הפרס – מים צלולים במגוון צבעים, מקום נהדר לשנירקול ולקפיצות צוקים.

2. צ'י שינג טאן (Qi Xing Tan) – חוף שבעת הכוכבים. ממוקם בעיר Hualian, העיר הגדולה ביותר בחוף המזרחי. זהו אחד החופים המפורסמים במדינה. חוף פסיפי במיטבו, עם רצועת חול בלתי נגמרת עם רקע מרשים של הרים מאחור.

1. צ'ינג שוואי (Qing Shui) – "חוף המים הצלולים" בסינית. חוף זה, ונקודת התצפית שמעליו, הפכו לאחד מסמליה של טאיוואן. רכס ההרים המרכזי של טאיוואן, נשבר כאן על חופי האוקינוס השקט, ויוצר מראה מטריף של מצוקים הנופלים לים. החוף סגור לעיתים לאחר מפולות סלעים, אבל נקודת התצפית היא עצירת חובה בכל טיול בטאיוואן.

 

טיולים הקשורים למאמר