טיול להודו

הודו – שכונת הסלאמס דהארבי, בעקבות הסרט נער החידות ממומביי

מאת צוות אקו

רוצים לקבל עוד פרטים על הטיול?

הסיור בשכונת העוני דהארבי (Dharavi Slum Tours), הגדולה מסוגה באסיה, הוא חוויה מיוחדת במינה שכבר נחוותה על ידי אישים כמו ביל קלינטון או הנסיך צ'רלס מבריטניה. דהארבי אינה מקום מסוכן למי שמסתובב ברחובותיה הראשיים לבדו, אבל סיור מאורגן לוקח את המטיל אל הסמטאות הקטנות והרחובות הצדדיים בהם מתרחשים החיים האמיתיים: בתי מלאכה קטנים רוחשים פעילות, ילדים משוטטים ועיזים מלחחות כל מה שצומח. בדהארבי כמיליון תושבים, רבים מהם דור שני במקום. המקום אינו מזכיר במאום את כפר הדייגים שהיה בעבר, כיום זהו אוסף של סמטאות צרות ומלוכלכות.

הזמינו טיול לצפון הודו ולדאק עם אקו טיולי שטח >>>

הצטרפו לטיול המקיף לדרום הודו עם אקו טיולי שטח >>>

בסיור נוכל להבין מדוע יש המעריכים כי המחזור של העסקים הקטנים הפועלים במקום הוא כ-665 מיליון דולר בשנה!! עסקים אלו כוללים את תעשיית מחזור האשפה הענפה, כדרות, ריקמה, אפיה, בי"ח לסבון ועוד. גודלם של מרבית העסקים הוא זעיר ובכל זאת הם מצליחים לייצר מוצרי ביגוד, עור ועוד לשוק המקומי ולייצוא.
חלק נוסף ומרתק בסיור הוא הביקור באזורי המגורים שבשכונה. הודים מכל רחבי הודו ומכל הדתות הנפוצות חיים זה לצד זה, ובאותו רחוב ניתן למצוא מקדש הינדי לצד מסגד וכנסיה. בעיר שבה מחירי השכירות הם מהגבוהים בעולם, דהארבי מספקת פתרון דיור למי שזה עתה עבר לעיר הגדולה ומנסה להתקיים בה בכבוד.
לשלטון המקומי יש תוכנות פיתוח עבור השכונה, והוא מתכוון להפוך אותה לעיירה מודרנית עם בתי דירות, מרכזי קניות, בתי ספר ובתי חולים.

טיולים הקשורים למאמר