ד"ר זאב לוין

מדריך

מדריך טיולים ד

קצת על ד"ר זאב לוין

ראש יחידת מחקר מרכז אסיה במכון טרומן וראש יחידת מחקר יהודי בוכרה במכון בן צבי. מומחה לקהילות יהודיות, אסלאם וקבוצות מיעוטים במרכז אסיה והקווקז. עמית מחקר במכון טרומן, האוניברסיטה העברית.  דובר רוסית, אוזבקית וערבית. מדריך טיולים לחו"ל מזה 20 שנים, מתמחה באזור הגיאוגרפי של ברית המועצות לשעבר. סיים את לימודי הד"ר באוניברסיטת תל-אביב בחוג ללימודי המזרח התיכון, עם התמחות ברפובליקות המוסלמיות של ברית המועצות. בעברו היה שליח מטעם המחלקה לחינוך של הסוכנות היהודית במדינות מרכז אסיה והקווקז וחי מספר שנים ברפובליקות אלו. האני מאמין של זאב: לא מדריך בארצות שאני לא דובר את שפתן. מחויב לחוויית המטיילים ורואה עצמי כמקשר הישיר בין הנופים, התרבויות, וההיסטוריה המקומית. וכמובן, איך לא, האוכל המקומי, בלעדיו החוויה אף-פעם לא שלמה.

 

שלוש ארבע לעבודה... - א. איינשטיין

הטיולים הבאים בהדרכתו/תה

המלצות

אוזבקיסטן – זאב לוין / מאת שמואל רשף

יוצא מהכלל - הרצאות והסברים מקיפים ברמה גבוהה ביותר. אדיב ומאד מתחשב.

אוזבקיסטן – זאב לוין / מאת גודין ליליאנה

מעבר לידע הרב אותו מעביר בקלות וקלילות זאב היה קשוב ורגיש מאוד לצורכי המטיילים וידע בדיוק בזמן מתי לוותר ולמי . פינק ודאג . העשיר את חווית הטיול עם ארוחות במקומות בלתי שגרתיים אשר איפשרו הצצה חטופה לחיי המקומיים . ניהל את הכל ברוגע וקלילות ללא לחץ .באמת תודה.

אוזבקיסטן – זאב לוין / מאת רותי ומיקי סטרהובסקי

רק תשבחות על מקצועיותו של זאב, תכנון הלו"ז והזמנים, הדאגה לפרטים ולצרכי כל מטייל וכמובן, אי אפשר מבלי לציין את הסוכריה של כוס האספרסו ממכונתו הניידת של זאב, שתמיד הייתה בזמן הנכון. ראוי לציין את תשומת הלב לסעודות הערב שחשפו בפנינו סוג ייחודי של תפריט, ו\או הציגו מופע של פולקלור מקומי ועממי. גם ארוחות הצהרים היו מאורגנות מראש ואיפשרו אתנחתא מאורגנת.

אוזבקיסטן – זאב לוין / מאת אסתר רשף

זאב לוין היה מדריך מצוין: מלבד ידע עצום ויכולת לתת תמונה רחבה מעבר לאוזבקיסטן עצמה, הוא דאג לגוון הארוחות, לתת פתרון לכל המשאלות של המשתתפים ולתת הרגשה של איכפתיות ורצון טוב. שמחנו שהוא הקדיש זמן מצומצם לקניות ולא בזבז שעות רבות בחנויות. לסיכום: מדריך מעולה שאין טוב ממנו לאזור זה.

אוזבקיסטן – זאב לוין / מאת שרונה כפיר

מצוין, קשוב, רהוט, עם ידע פנטסטי ויחסי אנוש מצוינים.

פצצה אטומית. אני חותם בליינד על הדרכה, ארגון ושרות כאלו בכל טיול מאורגן שאשתתף בו. זאב יודע להוסיף פרטים גם לאלו שאוהבים חפירות לעומק, מוסיף נופך סיפורי-הומוריסטי והכל בצניעות שיש רק למי שבאמת יודע. באחד הימים האוטובוס יצא מכלל שימוש, הסיור המקומי שהוביל זאב, שכלל ארוחת דגים קלה, היה כאילו תוכנן מראש.

המלצה על המדריך ד"ר זאב לוין / מאת אילנה וצבי פרידמן
זאב הדריך אותנו בטיול בקמצ'טקה. מעבר להיותו מדריך בעל ידע רב בחומר, התמצאות בכל גורמי ה"פרוצדורות" המסובכות ופתרון הבעיות שנבעו עקב מזג אויר קשה ובעקבות כך שינויי מסלול ושינוי מקום לינה, שמחנו לגלות אדם נחמד, קשוב לכל בעיה, אישית או קבוצתית, פותר בעיות במאור פנים מבלי לאבד סבלנות תוך כדי מתן שרותי תרגום בין המקומיים לחברי הקבוצה ובתוספת פעילויות מעבר למפורט במסלול הטיול.

נשמח לטייל עימו בטיולים נוספים.

 

בברכה
אילנה וצבי פרידמן כפר חגלה