טיול לבהוטן ונפאל

טיולי תרבות וטבע

אל ממלכות ההימלאיה הנסתרות. בהדרכת ד"ר חזי שקד | 13 יום

טיול לבהוטן בנופים שאין כמותם, בחיק הרי ההימלאיה, בין הרמה הטיבטית מצפון ובין מישורי הודו מדרום, שוכנות תרבויות עתיקות המקיימות אורח חיים מסורתי ייחודי. ממלכת בהוטן היא הממלכה הטיבטית העצמאית האחרונה השומרת על אורח חיים בודהיסטי למאיסטי. גם נפאל ממשיכה לקיים אורח חיים ומסורת טיבטית לצד מסורות של הינדואיזם מרתק. זהו מסע אל עולמן הקסום והמסתורי של התרבויות השוכנות בהרי ההימלאיה, המקדשים, המנזרים ואורח חייהם המתקיים לרגלי הפסגות הגבוהות בעולם, בנופים של קרחונים, יערות וכפרים שלווים. מפגש אנושי ותרבותי מרתק עם אנשי דת וקבוצות אתניות שונות המאכלסות את חבלי הארצות האלה. 

מסלול הטיול

ימים 1-2

מתל אביב אל בהוטן והעיר טהימפו

ניפגש בנתב"ג בשעות הערב ונמריא בטיסה ישירה לדלהי. נחיתה למחרת בשעות הבוקר. לאחר סידורי הכניסה להודו, נמשיך בשעת צהריים בטיסה לבהוטן. המטוס נכנס אל תוך העמקים הצרים של ההימלאיה, ונדמה כי קצות כנפיו כמעט ונוגעות בשולי המצוקים הדרמטיים עליהם צומחים יערות מחטניים, ובינותם, כפרים ציוריים הנראים כמו הזמן קפא בהם. לאחר הנחיתה בשדה התעופה של פארו, נמשיך בנסיעה לא ארוכה לעבר טהימפו, בירת ממלכת בהוטן החל משנות ה-60 והמרכז הפוליטי והמנהלי שלה. לינה בטהימפו.

יום 3

טהימפו וסביבתה

לאחר ארוחת הבוקר נצא צפונית לעיר ונטפס במתינות אל מנזר טאנגו (Tango ) שמשמש כמכללה בה לומדים 200 נזירים לימודי פילוסופיה בודהיסטית. נבקר במנזר ונראה את ציורי הקיר המרשימים שבמקדש המקומי. נשוב לטהימפו ונכיר את הטאקין, החיה הלאומית של בהוטן שנמצאת בשמורה  קטנה בעיר. טהימפו שוכנת בצומת נהרות ומוקפת יערות מחטניים. נעלה לנק' תצפית מקסימה על העיר ונראה את העיר והעמק מלמעלה. נבקר גם במנזר מקומי בו חיות כ-70 נזירות ונקנח בביקור בשוק המקומי, שם מתאספים החקלאים מהכפרים כדי למכור את מוצריהם. בערב נשמע הרצאה על כלכלת האושר מפי מומחה מקומי.  לינה בטהימפו.

יום 4

מעמק טהימפו אל פונקהא

נצא בנסיעה אל עמק פונאקהא ונחצה את מעבר ההרים דוצ'ולה, האפוף רוב השנה בערפל. ביום בהיר ניתן לראות מכאן נוף מרהיב של הרי ההימלאיה המזרחיים. נסייר בין 108 הסטופות של מעבר דוצ'ולה, ונקדיש את הזמן לאזור המיוחד הזה, שמשמעויות רוחניות והיסטוריות נקשרות בו. משם נמשיך לפונקהא, אשר היתה בירתה של בהוטן עד 1955, ועד היום היא משמשת כמושב החורף של נזירי בהוטן. לאחר הגעתינו, נבקר במקדשו של "הקדוש המשוגע" ונשמע כמה מן האגדות הרבות המסופרות אודותיו. לינה בפונקהא.

יום 5

עמק פונקהא

נבקר במבצר המרשים של פונאקהא אשר נמצא על החיבור בין נהר ה-מו לנהר ה-פו. נסייר בדזונג ובמקדשים הסמוכים לו, נצא לטיול הליכה ונעצור בתצפיות נוף מרהיבות על העיירה והעמק. נמשיך לסיור באחד מכפרי הסביבה, שם נראה את אורח החיים הבהוטני הכפרי. נבקר במקדש פרטי בו נערוך שיחה עם לאמה צעיר ונשמע ממנו על החיים כנזיר. נתנסה גם בספורט הלאומי של בהוטן – קליעה למטרה בחץ וקשת. לינה בפונקהא

יום 6

מפונקהא אל מרכז בהוטן

יציאה מוקדמת מפונקהא מזרחה אל העמקים היפים והשלווים של מרכז בהוטן.  נבקר תחילה בעמק וואנגדי ונראה את הדזונג המרשים שניצב במפגש נהרות. לאחר חציית מעבר הרים נגיע אל עמק פובג'יקה, עמק קרחוני ויפהפה בגובה 3000 מ' המאופיין בצמחייה אלפינית ויערות אורנים. נערוך הליכה קלה ואולי נראה את העגורים שחורי הצוואר הנדירים, אשר נודדים לכאן בחורף מאזור טיבט ולדאק. העמק הוא בית החורף של העגורים. במרכזו, ניצב אחד ממנזרי הנינגמה העתיקים ביותר בבהוטן, גומפת גאנגטיי. לאחר ארוחת הצהרים נבקר במנזר גאנגטיי ובמרכז המידע על העגורים.  לינה בפובג'יקה.

יום 7

מפובג'יקה אל פארו

עם בוקר נצא להליכה ביער האורנים  ונשקיף על עמק גאנגטיי הירוק. לאחר מכן נצא בנסיעה אל עמק פארו ואל העיר פארו שבמערב  בהוטן. בשעות הערב נגיע אל מלוננו. לינה בפארו  

יום 8

עמק הא

את היום הזה נקדיש למרחב הכפרי שמצפון לפארו – עמק הא (Haa) ,עמק בתולי שנפתח לתיירות בשנים האחרונות ומשובץ בכפרים ובשדות חקלאיים של תבואות דגנים. נעבור דרך מעבר ההרים "צ'לה לה" אל העמק היפה ונראה מרחוק את ההר הקדוש ג'ומולרי שעל גבול טיבט-בהוטן. בעמק נמצאים מס' רב של בתי חווה. נתארח בבית חווה ישן ונלמד על ההיסטוריה של המקום ועל אורחות החיים הפשוטים אשר מתקיימים כאן. אחרי ארוחת פיקניק נבקר במקדש של אחד הכפרים המספר את ההיסטוריה של העמק כולו. נשוב לפארו. לינה בפארו

יום 9

פארו ומנזר טקסאנג

נקדיש את היום לטיול בעמק פארו המנוקד כפרים ציוריים ושדות אורז. נטפס אל מנזר טקטסאנג, הבנוי על צדו של צוק הנישא מעל עמק פארו. המנזר קרוי גם "קן הטיגריסית" על שמו של גורו רינפוצ'ה. עפ"י האגדה, הגורו הגיע לבהוטן מטיבט כשהוא עף על גבי טיגריסית, והביא לבהוטן את בשורת הבודהיזם. מאז נחשב המנזר לקדוש ביותר בממלכת בהוטן. בהתאם לשעת סיום הביקור במקום, נמשיך את סיורנו בעמק פארו ובעיירה.  ארוחת ערב אחרונה בבהוטן בליווי מופע פולקלור מקומי. לינה בפארו.  

יום 10

מבהוטן לנפאל ועמק קטמנדו

בשעות הבוקר העברה לשדה"ת וטיסה מעל הרי ההימלאיה אל קטמנדו, בירת נפאל. לאחר הנחיתה ניסע אל סטופת בודהנאת, הסטופה הגדולה ביותר בנפאל, ומרכז בודהיסטי חשוב אליו מגיעים המאמינים להתפלל ולשנן מנטרות. נמשיך אל מתחם מקדשי פשופטינאת, אחד המקומות החשובים והקדושים  ביותר לאל שיווה, בנמצא לגדות נהר הבאגמאטי ומשמש כמרכז לעולי רגל הינדואיסטיים מהודו ונפאל. מכאן ניסע אל העיירה בהאקטפור, שהייתה בירת ממלכת נפאל בין המאות ה- 14-16, והוכרזה כאתר שימור מורשת של אונסק"ו. נסייר ברחובות וסמטאות העיר היפה ובכיכר דרבר. בתום הסיור נמשיך אל הכפר נאגרקוט, פינת חמד הממוקמת בקצה העמק. לינה בנאגרקוט.

יום 11

זריחה על האוורסט, העיר פטאן והמרחב הכפרי של עמק קטמנדו

בשעות הבוקר המוקדמות נשכים ונערוך תצפית זריחה על רכס ההימלאיה המזרחי, ועל ההר הגבוה ביותר בעולם, האוורסט שבתנאי ומזג האוויר יאפשר לנו, יתגלה לעיננו מעבר לעננים וקרני השמש הראשונות. נשוב אל קטמנדו ובדרך נעצור בעיירה פטאן, נבקר ברחובות והסמטאות, חצרות האבן, מקדש הזהב המפואר ובכיכר דרבר היפה, משובצת המקדשים של  העיר. נראה את 'ציפור האבן'  מהשיר הידוע, ונתוודע לפאר האדריכלות המאפיין את אנשי הנוואר – התושבים ההיסטוריים של עמק קטמנדו. בתום הסיור בעיירה נצא אל הכפר הסמוך, קוקנה, כפר נווארי יפה. נסתובב בכפר, נראה את חיי היום יום, ואת הארכיטקטורה הנווארית. אחר הצהריים נגיע לקטמנדו, ונתמקם במלוננו שבטאמל, מרכז המטיילים התוסס של נפאל, שם יהיה לנו זמן להסתובב בין שלל חנויות ובתי קפה. לינה בקטמנדו  

יום 12

מקדש קאלי והעיר קטמנדו

לאחר ארוחת הבוקר ניסע אל מחוץ לעיר, אל מקדש האלה קאלי, אלת ההרס והחורבן, החיים והמוות, במיתולוגיה ההינדית. נטייל במתחם המקדש הייחודי ונלמד על הפולחן המקומי. נשוב לקטמנדו, ונעפיל אל מקדש הקופים, סווהימבונאת, לתצפית מרהיבה על העיר והעמק. נמשיך אל מרכז העיר קטמנדו, ואל כיכר העיר המרכזית, כיכר דרבר על מקדשיה המגולפים וארמון האלה  קומארי.  ארוחת ערב חגיגית לסיום הטיול. לינה בקטמנדו. 

יום 13

סיום הטיול וחזרה לישראל

בשעות הבוקר העברה לשדה התעופה של קטמנדו, ממנו נטוס לדלהי. לאחר הגעתנו נפרד מהודו ונמשיך בטיסה ישירה אל ת"א. הגעה בשעות הלילה לת"א.

  • מדריך מומחה– ד"ר חזי שקד
  • פנסיון מלא ברוב ימי הטיול
  • קבוצה קטנה - עד 22 מטיילים
  • מפגשים ייחודיים עם אנשי דת וחברה בבהוטן ונפאל
  • וותק וניסיון בהוצאת טיולים ליעד זה
  • טיול עומק בבהוטן (8 לילות) כולל העמקים של פובג'יקה והא

רוצים לקבל עוד פרטים על הטיול?


תאריכי יציאה ומחירים

תאריך יציאה תאריך חזרה מדריך מחיר לאדם בחדר לשניים הנחת רישום מוקדם הערות הרשמה
טיול מיסי נמל מחיר כולל
10/10/2024 22/10/2024 ד"ר חזי שקד $6,785 $6,785 $100 הנחה לנרשמים עד 10/07/2024

תוספת ליחיד בחדר: 570 $



דגשים מיוחדים

אופי הטיול:

טיול לבהוטן ונפאל הוא טיול תרבות וטבע, טיול לנופי הרי ההימלאיה אל ממלכה השומרת על אורח חיים בודהיסטי למאיסטי, ואל נפאל המקיימות אורח חיים ומסורות טיבטיות, לצד הינדואיזם. נשלב הליכות נעימות בטבע ונבקר בכפרים קטנים, מקדשים, תצפיות, נופי הרים ציוריים ומפגשים עם בני המקום.

המחיר כולל:

טיסות בינ"ל ישירות לדלהי וחזרה בחברת "אינדיאן איירליינס"
3 טיסות בינ"ל במהלך הטיול (דלהי-פארו-קטמנדו-דלהי) בחברות מקומיות
תחבורה, לינה, כלכלה וצוות כמפורט בהמשך.
פעילויות וכניסות לכל האתרים המפורטים בתוכנית הטיול.
הרצאה על כלכלת האושר מפי נציג מקומי.
תשר לנותני השירותים המקומיים.
מיסי נמל
אשרה לבהוטן
מים מינרלים לאורך הטיול

המחיר אינו כולל:

ויזה להודו -25$ אונליין
ויזה לנפאל- 30$
ביטוח רפואי וביטוח מטען.
שתייה בארוחות.
הוצאות אישיות, והיטלים שאינם ידועים מראש.

מידע נוסף והערות:

מיסי הנמל והדלק, וכן עלויות הוויזה, נכונים ליום פרסום הטיול. במידה יחול שינוי, יעודכן המחיר בהתאם.
תחבורה - בבהוטן – מיניבוס צמוד לנסיעות בינעירוניות ולסיורי ערים (שני מיניבוסים בקבוצה מעל 16 איש). אוטובוס בנפאל.
כלכלה - פנסיון מלא לאורך הטיול בבהוטן. בנפאל – חצי פנסיון
לינה - בנפאל - לינה במלון מדרגת תיירות ראשונה (מקביל ל-4 כוכבים). בבהוטן לינה במלונות בדרגת 3 כוכבים ובבתי הארחה טובים (יש לשים לב כי רמת בתי המלון בבהוטן נמוכה מרמת המלונות בהודו).
קבוצה: גודל הקבוצה 15-22 מטיילים. מדריך ישראלי מצוות "אקו" יוביל את הטיול בעזרת צוות מקומי.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש להפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
לצורך הנסיעה יש צורך למינימום של 3 עמודים ריקים בדרכון ואשרת כניסה להודו. אנא הצטיידו גם ב- 2 תמונות פספורט.
על כל מטייל להיות מצויד בדרכון בתוקף ל-6 חודשים לפחות מיום החזרה לארץ.
גבהים בטיול לבהוטן ונפאל - במהלך טיול זה נטפס לגבהים של כ -3900 מ' מעל פני הים. בגבהים אלו עלולים להופיע בסיכון נמוך סימפטומים של מחלת הגבהים. תנאים אלו אמורים להספיק לבעלי בריאות תקינה. בכל מקרה אנו ממליצים להיוועץ עם רופא טרם היציאה לטיול. גובה לינה מקסימלי – 2200 מ' (טהימפו)
רמת בתי המלון בבהוטן נמוכה מהרמה המערבית ואף ההודית המקובלת ויש לקחת זאת בחשבון כחלק מאופי הטיול. לחלק מהמלונות אין מיזוג, ואין בהם צורך בעונה הזו. בחלק גדול מהמלונות אין מעליות (גובהם נע בין 2-3 קומות). צוות מקומי ישמח לעזור לכם עם המזוודות. לכל התיירים בבהוטן מוקצה אוטובוס ממשלתי מאותו סוג, ללא מיזוג (אין לו צורך בעונה זו).
בהוטן הינה מדינה אשר עדיין לא מפותחת דיה במתן שירותי תיירות, כולל תחבורה, אוטובוסים ושאר התשתיות. אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה עדיין ייתכנו בעיות שלא תמיד נדע על קיומם מראש (לדוגמא כבישים משובשים, אתרים סגורים או בשיפוצים וכיוצ"ב). מדריכנו יערוך שינויים (לטובת ורווחת הנוסעים) וזאת רק ע"מ לשפר את מסלול הטיול להביא להצלחתו המלאה.
יתכן שסדר הביקורים של האתרים בטיול ישתנה בהתאם להחלטת המדריך בשטח.
טיסות - ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה, ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו, ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות.
כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו".
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

צפון קוריאה – תעודת זהות

אין וכנראה לא תהיה בעולם מדינה כמו צפון קוריאה. כנגד כל הסיכויים, המדינה הקומוניסטית, המסוגרת ביותר בעולם, […]

טיולים לנוסע העצמאי בעולם הסיני

העולם הסיני הוא כינוי לאזורים אשר בהם חיים בני העם הסיני, השפה המדוברת היא הסינית והתרבות, גם כן, סינית…. העולם הסיני הוא השטח הביתי שלנו. בטיול עצמאי תוכלו להגיע גם לאזורים המוכרים לכל תייר, אבל גם לצאת ממסלול התיירות השחוק ולהיכנס לעומק השטח, אל מקומות אשר שמם עובר מפה לאוזן בין תרמילאים והרפתקנים. בואו לגלות את העולם הסיני עם […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לבהוטן ונפאל

טיולי תרבות וטבע

אל ממלכות ההימלאיה הנסתרות. בהדרכת ד"ר חזי שקד | 13 יום