טיול לטנזניה ללא ילדים צילום: גלעד פלש

טיול לטנזניה ללא ילדים

טיולי תרבות וטבע

ספארי משמורת סינייה דרך הסרנגטי ומכתש הנגורונגורו - בהדרכת ד"ר עדין שווימר | 11 יום

טיול לטנזניה, אל מרחבי האין סוף של שמורת הסרנגטי, ואל מסתורי לוע הר הגעש הכבוי של הנגורונגורו. זהו ביתם של עדרי הבר הגדולים: מיליוני גנו, מאות אלפי זברות, רבבות אנטילופות, צבאים ושפע טורפים הדולקים אחריהם. נבקר באגם אייסי, מקום מושבם של שבטים עתיקים של לקטים וציידים, שם נפגוש את בני שבט ההדזבה והדטוגה. בשמורת סינייה הייחודית נתארח אצל שבטי המסאי, הרועים את עדרי הבקר על רקע נופה הפסטורלי של טנזניה, ונכיר לעומק את אורחות חייהם. נסייר בעמק אולדובאי, "ערש האנושות", כאן צעד האדם הקדמון לפני ארבעה מיליון שנה את צעדיו הראשונים בגב זקוף.
זהו טיול מורחב ומעמיק, בדגש על נושאים זואולוגיים ותרבותיים. הטיול מבוסס על נסיעה ברכבי ספארי מיוחדים עם גג נפתח לתצפיות ולינה בלודג'ים ברמה גבוהה, ואינו מיועד למשפחות.

מסלול הטיול

יום 1

הגעה לטנזניה ושמורת סינייה

נצא בטיסת בוקר מוקדמת דרך אדיס אבבה וננחת בשדה התעופה קילימנג'רו שבארושה, העיר המרכזית בצפון טנזניה. משם ניסע  אל המרחבים המשתרעים של שמורת סינייה (Sinya), ביתם של בני שבט המסאי, השוכנת למרגלות הר הקילימנג'רו. סינייה היא שמורה פרטית בבעלות המסאים ואינה נמצאת במסלול הטיולים השגרתי. היא סגורה למטיילים מן המניין והמטיילים בה הם אורחי המסאים. לינה בשמורת סינייה בלודג' בשמורה.

יום 2

שמורת סינייה - ארץ המסאים הפראית והלא מתויירת

יום טיול שלם בשמורת סינייה, אחת השמורות הבודדות בהן ניתן לערוך טיולים רגליים בליווי בני שבט המסאי, בין חיות השמורה. נבקר במניאטות – הכפרים המסאיים המסורתיים,  ונחווה בצורה הקרובה ביותר ובלתי אמצעית את אורחות חייהם.  לינה בסינייה.

יום 3

פארק ארושה

בבוקר נעזוב את שמורת סינייה וניסע לעבר הפארק הלאומי ארושה. הפארק משתרע על שטח של 137 קמ"ר ויש בו מגוון אזורי אקלים: יער גשם הררי, חורש עצי שיטה, סוואנות, אזורי ביצה ועוד. הפארק כולל בתחומו את הר הגעש מרו, החמישי בגובהו באפריקה (4566 מ'), וקלדרה (מכתש) בקוטר שלושה ק"מ שנוצרה מהתמוטטות קירות הר הגעש נגורדוטו. בתוך הקלדרה ניתן לראות עופות מים וביצה, ולעתים גם בופאלו ובעלי חיים נוספים. הפארק ידוע בקופי הקולובוס השחורים–לבנים הנמצאים בשטחו, כמו גם זברות, ג'ירפות, דיקדיקים ועוד. לינה בארושה.

יום 4

ארושה - מניירה אגם בלב בקעת השבר של טנזניה

בבוקר נצא משמורת ארושה וניסע בתוך בקעת השבר  לאגם הסודה מניירה (Lake Manyara), אחד מאגמי הבקע הסורי אפריקאי העובר בטנזניה. אחר הצהרים נצא לטיול ספארי ברחבי השמורה, המשופעת ביער צפוף, קופים מקפצים והיפופוטמים הרובצים סמוך לשפת האגם. לינה באחד הלודג'ים באזור אגם מניירה.

ימים 5-6

מישורי הסרנגטי האדירים של צפון טנזניה

זהו לב הטיול לטנזניה. בבוקר נעלה אל רמות הנגורונגורו ונמשיך לכיוון הסרנגטי (Serengeti), השמורה השנייה בגודלה בטנזניה. שטח השמורה כמעט כגודל מדינת ישראל וחיים בה ג'ירפות, פילים, אנטילופות וכל הטורפים למיניהם. בשטח השמורה מתקיימת נדידת בעלי החיים הטבעית האחרונה בעולם, כאשר עדרים שלמים של גנו וזברות נודדים בתוך השמורה. אחר הצהריים וכל היום הבא יוקדשו לסיורי ספארי בשמורה הייחודית הזו של טנזניה. ניסע במישורי העשב האינסופיים בהם חיים כל בעלי החיים המאפיינים את הסוואנה האפריקאית של טנזניה. לינה בשמורת הסרנגטי.

ימים 7-8

פנינת הטיול לטנזניה - מכתש הנגורונגורו וחיות הבר

ניסע דרך הסוואנות, ובדרך נעצור לביקור בערוץ אולדובאי (Olduvai gorge). במקום פועל מוזיאון קטן, שם ניתן לצפות בשרידים שנמצאו במקום ולהתחקות אחר התפתחות האדם הקדמון, הוא האדם המיומן (Homo Habilis), מאבותינו הקדומים ביותר. נמשיך לעבר מכתש הנגרונגורו אשר הנו חלק מאתר מורשת עולמית מטעם אונסק"ו, ומהווה את אחת האטרקציות היפות של צפון טנזניה. המכתש (קלדרה) נוצר לפני כ-2-3 מיליון שנה עקב התמוטטות הר געש, ומהווה סביבת מגורים טבעית לחיות בר שונות. למחרת נרד עם רכבי הספארי אל קרקעית הלוע, לספארי עשיר ומפגש עם חיות הבר של אפריקה. במשך כחצי יום נשהה במכתש המפורסם, ולקראת אחר הצהריים נרד לכיוון אגם אייסי (Eyasi) שם נפגוש בשבטים מקומיים. בלילה הראשון נלון בלודג' יפהפה על שפת המכתש, ובלילה השני בלודג' בסמוך לאגם אייסי, לא רחוק מהשבטים אותם נבקש להכיר.

יום 9

השבטים של אגם אייסי - ההדזבה והדטוגה

בשעות הבוקר המוקדמות נתלווה לבני שבט ההדזבה (Hadzabe), מאחרוני השבטים הנוודים של טנזניה. זהו שבט ציידים-לקטים, שחי בגבעות הסמוכות לאגם אייסי ומבחינה אנתרופולוגית משתייך לשבטי הבושמנים של טנזניה. נבקר במחנה השבט, ואולי אף נוכל להתלוות אל הגברים לציד או לראות את נשות השבט מלקטות. בשעות הצהריים ניפגש עם שבט נוסף, שבט הדטוגה (Datoga). במקור היה זה שבט נוודים, אך כיום נוטים אנשיו לעסוק בחקלאות, רעיית בקר ועבודות מלאכה מרשימות, אשר ניתן לראות מעטרות את נשות השבט. בהמשך היום נעלה מאגם אייסי וניסע לעבר קרטו. לינה באחד הלודג'ים באזור.

ימים 10-11

מקראטו דרך ארושה, ובחזרה הביתה

נרד מאזור קראטו בנסיעה לכוון ארושה, נבקר בשוק או בבית ספר מקומי ולאחר מכן נמשיך אל שדה התעופה בזמן לטיסתנו ארצה. הנחיתה בארץ בבוקר היום ה-11.

  • חוויה ייחודית בשמורת סינייה (Sinya) - ביקור ולינה בשמורה פרטית, בבעלות המסאים, שאינה נמצאת במסלול הטיולים השגרתי וסגורה למטיילים מן המניין. נתארח בשמורה כאורחי המסאים ונישן בלודג' אוהלים בחיק הטבע.
  • מפת טנזניה, כולל מגדיר בעלי חיים בשמורות.
  • נסיעה ברכבי טויוטה לנדקרוזר ארוכים ומרווחים - ג'יפים 4X4, בעלי גג נפתח, המיוחד לטיולי ספארי.
  • ערכת מכשירי קשר איכותיים בכל רכב, המאפשר הדרכה וקשר רציף בין רכבי הספארי, המטיילים והמדריך.
  • לינה בלודג'ים - מלונות כפריים בחיק הטבע האפריקני, בלב השמורות.
  • לינה לחוף אגם אייסי, המאפשרת לנו ביקור אצל שבט ההדזבה (Hadzabe), החל משעות הבוקר המוקדמות ועד הצהריים, בהן נוכל להתוודע אל חייהם המסקרנים של בני השבט ולצפות בכישוריהם המרשימים כציידים-לקטים.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת ליחיד בחדר: 500$

 

אפשרות המשך לזנזיבר:
לאחר הספארי ניתן להמשיך באופן עצמאי לנופש בזנזיבר, למספר ימים נוספים. האי זנזיבר, הידוע כ"אי התבלינים", הוא יעד מרתק שעונה על הרצון להמשיך לטייל ולחוות את אפריקה, ובמקביל על הצורך במנוחה ובשקט. זהו אי טרופי עם חופים נפלאים ושפע של יערות גשם, ביתם היחיד של קופי הקולובוס האדום הזנזיברי, והוא בעל היסטוריה מרתקת בשל היותו מרכז סחר העבדים של מזרח אפריקה ומקום מושבו של הסולטן. המעוניינים מוזמנים לפנות למשרד.

 

>>> לטיולים נוספים לטנזניה – הקליקו כאן <<<



דגשים מיוחדים

הטיול כולל

טיסה בינלאומית בחברת אתיופיאן איירליינס.
כניסות לכל האתרים וסיורים כולל ביקור בכפר מסאי, כמפורט במסלול הטיול.
תחבורה: נסיעה ברכבי ספארי לנדקרוזר מוארכים - ג'יפים 4 4 X עם גג נפתח מיוחד לספארי.
נהגים-מדריכים מקומיים דוברי אנגלית.
לינה: לודג'ים מדרגת תיירות טובה, שני לילות בלודג' ברמת תיירותית טובה, לילה אחד באזור אגם אייסי בלודג' נעים אך פשוט.
כלכלה: ארוחות מלאות לאורך כל טיול הספארי, ומים מינרלים ברכבים.
דמי רישום וטיפול.
מיסי נמל.
תשר לנותני השירותים המקומיים.
אשרת כניסה לטנזניה שתונפק במעברי הגבול.

מחיר הטיול אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען.
הוצאות אישיות.
שתייה וארוחות שאינן כלולות.
הוצאות בגין בדיקות וטיפול בקורונה.

לתשומת ליבכם

טיול לטנזניה - אופי הטיול: טיול בדגש על נושאים זואולוגיים, תרבותיים ומעולם הטבע. מפגש עם חיות באזור המחייה הטבעי שלהן, ומפגש מרתק עם שבטים. נסיעה ברכבי ספארי מיוחדים עם גג נפתח לתצפיות, ולינה בלודג'ים ברמה גבוהה.
קבוצה וצוות: 21-12 מטיילים. נהגים-מדריכים מקומיים ומדריכ/ה ישראלי/ת מצוות אקו.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש להפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים. חובה להתחסן כנגד קדחת צהובה (!). אנו ממליצים לפנות למרפאתו של פרופסור שוורץ בבית חולים תל השומר.
לתשומת לבכם – ידוע לנו כי דרוש חיסון כנגד קדחת צהובה (!) עם זאת, ישנם רופאים שממליצים למטיילים מעל גיל 60 להימנע מקבלת החיסון. אנא התייעצו עם רופא טרם הרשמתכם לטיול ובמקרה של פטור מקבלת החיסון מפאת גילכם או מסיבה רפואית אחרת חובה להציג מכתב באנגלית ממשרד הבריאות אשר מאשר זאת.
התוכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים לאורך הימים.
אקו אינה יכולה להתחייב לתנאי מזג אוויר אופטימליים. טנזניה היא מדינה משוונית (הממוקמת על קו המשווה), כך שייתכן גשם אף בעונות המוגדרות יבשות. בדרך כלל בבקרים ובערבים קר, ובמהלך היום נעים עד חם.
חברת אתיופיאן איירליינס אינה מאפשרת הושבה מראש (אף לא מטעמים רפואיים), על כן לא נוכל לארגן הושבה בהתאם לבקשה מוקדמת. בהתאם, כל המעוניינים לשבת במקום ספציפי ו/או עם בני זוג מסוימים, אנו ממליצים להגיע לצ'ק אין מוקדם מהרגיל על מנת לתאם את הושבתכם בהתאם לרצונכם.
למבקשים חדר ליחיד, ייתכן ובשמורת סינייה יהיה קשה להשיג חדר ליחיד בשל כמות מוגבלת של מקומות לינה.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, המחיר ישתנה בהתאם.
מחיר הטיול נכון ליום פרסום הטיול, במידה וחברת התעופה אתיופיאן איירליינס תשנה את מועדי הטיסות ו/או תעלה את מחירן, ישתנה מחיר הטיול בהתאם לתוספת.
מחיר הטיול תלוי בין השאר במחירי הכניסה לשמורות הטבע, שנקבע על פי המחירים הרשמיים אותם מפרסמת ממשלת טנזניה. במידה ויועלו מחירי הכניסה יותאם מחיר הטיול בהתאם.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

הנדידה הגדולה בטנזניה

לשונות של אש נשלחו אל תוך יריעות הברזנט העצומות והכדור עצום הממדים התנפח ומילא את חלל האוויר. […]

טיול לטנזניה – יותר מרק ספארי

בשנים האחרונות עולה קרנה של טנזניה כמדינה המפתחת תיירות איכותית ומיוחדת. הסיבות לכך הן רבות: בעיות בשכנה […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לטנזניה ללא ילדים

טיולי תרבות וטבע

ספארי משמורת סינייה דרך הסרנגטי ומכתש הנגורונגורו - בהדרכת ד"ר עדין שווימר | 11 יום