טיול להודו

טיול לצפון הודו וההימלאיה הירוקה

טיולי תרבות וטבע

בהדרכת דנה מרזל | 16 יום

הדפיסו שלחו שתפו
טיול לצפון הודו על רכס ההימלאיה, העובר בין נופי הפסגות של מדינת הימאצ'ל פרדש – "מדינת השטיח הלבן". בטיול להימלאיה הירוקה נשלב הליכות קצרות ונעימות שבאמצעותן נוכל לחוות ולהרגיש את טבע המקום, להגיע לכפרים נידחים ולהכיר את התושבים המקומיים. נבקר בדלהי ממנה נצפין אל הארידוואר ורישיקש, "עיר החכמים", אל שימלה ואל האזור היפהפה של העמקים בנג'ר וקולו, נבקר במנאלי, דרמסאלה והמרכז הטיבטי, במקדש הזהב באמריצר ועוד. טיול לצפון הודו וההימלאיה הירוקה הוא מסע בין נופים מרהיבים בעולם תרבותי ודתי מגוון ומרתק, בתנאים טובים של לינה ונסיעה. לאוהבי לכת.

מסלול הטיול

יום 1

טיסה להודו: תל אביב - דלהי

בשעות הצהריים ניפגש בשדה התעופה ונצא בטיסה דרך יעד ביניים אל  דלהי. 

יום 2

נחיתה בהודו והמעבר למדינת אוטרקהנד – הארידוואר ורישיקש

נחיתה לפנות בוקר בדלהי. לאחר סידורי הכניסה למדינה, נעלה על רכבים נוחים וניסע אל העיירה הארידוואר, הנחשבת לאחד המקומות החשובים והקדושים ביותר בהודו. בעיירה נערך פעם ב– 12 שנה הפסטיבל הגדול בעולם "הקומבה מלה". לאחר ארוחת הבוקר נערוך ביקור בשוק הססגוני שבמקום ונטייל לאורך הגאטות שלצד הנהר הקדוש, הגנגס. בתום הביקור נמשיך בנסיעה קצרה  אל רישיקש הלא היא "עיר החכמים". העיירה הקדושה והנעימה השוכנת על גדות נהר הגנגס, באזור בו יוצא הנהר הקדוש מהרי ההימלאיה אל מישורי צפון הודו. מרכזים רוחניים (אשראמים) רבים קמו על גדות הנהר ומחפשי דרך מכל רחבי תת היבשת והעולם מגיעים אליהם ללמוד הינדואיזם, יוגה ומדיטציה. נסייר ברישיקש, ולעת ערב נצפה בטקס ה"ארטי" המיוחד למקום, טקס המוקדש לנהר הגנגס הקדוש, ונערך על ידי הכוהנים בזמן השקיעה. ארוחת ערב ולינה ברישיקש.

יום 3

רישיקש ומקדש קנג'פורי

בשעות הבוקר נערוך שיעור יוגה ולאחריו נשוב אל רישיקש. נטייל בין הגשרים "ראם ג'ולה" ו"לאקשמן ג'ולה", נבקר באשראמים הפזורים לאורך הנהר, נראה את המקדשים ועולי הרגל הפוקדים את המקום.  לאחר מכן נצא מהעיירה צפונה אל מרגלות ההימלאיה הסמוכים וניסע אל מקדש קנג'פורי המבודד בלב טבע. מהמקום נשקף נוף פנוראמי של פסגות ההימלאיה, עמק הדון ונהר הגנגס. נערוך טיול הליכה במורד ההר ונבקר במפל ובכפר שבמקום, לעת ערב נשוב אל רישיקש ונצפה בטקסי הערב. ארוחת ערב ולינה ברישיקש.

יום 4

טבע באזור רישיקש

לאחר ארוחת הבוקר נצא מרישיקש אל המרחב הכפרי במעלה הגנגס. נבקר בכפרים, במקדשים הינדואיים הממוקמים בחיק הרי ההימלאיה, נחזה במפלים ונהרות שוצפים ונשלב הליכות יפות בטבע, לצד נופים מרהיבים של רכס ההימלאיה ההודית. אחר הצהריים נשוב אל רישיקש. ארוחת ערב ולינה ברישיקש

יום 5

בדרך העולה אל שימלה

בשעות הבוקר נצא בנסיעה אל שימלה, עיירת נופש על רכס ההימלאיה (בגובה 2205 מטר), בירת מדינת הימאצ'ל פראדש. שם המדינה בתרגום לעברית, הינו "מדינת השטיח הלבן" והכוונה היא למרבד השלג, הפסגות המושלגות שנראה מסביבנו לאורך הטיול. זהו יום של נסיעה בין פיתולי ההרים והגבעות המוריקות, בו נעלה על שיפולי ההימלאיה ואוויר פסגות צלול וקריר ילוונו מכאן וכמעט עד סוף הטיול. בדרך נבקר בגורודוורה (מקדש סיקי)  שבפאונטה סאהיב (Paonta Sahib) שנמצאת על גדת נהר היאמונה הקדוש. בשעות אחר הצהריים נגיע למלון, ולאחר מכן נצא להתאוורר ב"מול", השדרה המרכזית, על שלל החנויות, בתי הקפה והמסעדות שבה. ארוחת ערב ולינה בשימלה.

יום 6

משימלה אל עמק בנג'ר

שימלה היא עיירה עם סגנון קולוניאלי ייחודי. הבריטים שברחו מחום הקיץ של אזורי השפלה הקימו אותה בשנת 1819. המקום, שהפך לבירת הקיץ של הודו הבריטית, רווי היסטוריה. המבנים הקולוניאליים והאווירה יעידו על כך. ערבוב הודי–אירופאי של בתי קפה ושדרה מרכזית שוקקת חיים. נערוך סיור קצר בעיר הנעימה ונשקיף על תצפיות נוף יפות. נמשיך בנסיעה צפונה לכיוון עמק בנג'ר, בדרך נעצור בכפרים מקומיים ונתרשם מאורח החיים במקום. לינה בשולי עמק בנג'ר, בפנינת טבע מרהיבה ביופייה. ארוחת ערב ולינה בסוג'ה

יום 7

עמק בנג'ר

יום טיול יפהפה, בו נבקר בכפרים המבודדים של עמק בנג'ר ונראה את מקדשי העץ העתיקים האופייניים לאזור. נעפיל לתצפיות נוף פנוראמיות של הרי ההימלאיה, ואל "מעבר ג'לורי" (Jalori Pass) ונצעד במסלולי הליכה דרך תמונות נוף מרהיבות. בערב נהנה ממופע פולקלור ייחודי לאזור. ארוחת ערב ולינה בסוג'ה.

יום 8

מעמק בנג'ר אל מנאלי

ניסע לכיוון העיירה מנאלי, ובדרך נעצור לביקור בכפר נגאר ובטירה שנמצאת במקום, בניין מרשים ויפה אשר משמש כיום כגלריה לאמנות. נעצור לאורך הדרך במקדשים עתיקים ובכפרים מעניינים של עמק קולו. נערוך טיול הליכה  באזור ונסע אל מנאלי החבויה בין הרים נישאים, יערות עד ונהרות גועשים. נגיע למנאלי לפנות ערב. עיירה קטנה יפהפייה, סביבה כפרים ציוריים ומעיינות חמים. ניהנה מסיור ערב בעיירה. לינה במנאלי.

יום 9

מנאלי

היום יוקדש לביקורים בחלק העתיק של מנאלי, במערת "האלה הדימבה", מקדש עץ מעניין במיוחד ובמקדש האל 'מנו', "אבי האנושות" על פי המיתולוגיה ההודית. עד כמה שהזמן יאפשר לנו, נוסיף ונטייל בכפרי הסביבה, ביערות ובנופים של עמק נהר הביאס. נבקר גם בכפר ואשישט השוכן מעל מנאלי ובו מעיינות חמים הידועים בסגולותיהם הרפואיות והמרגיעות. ארוחת ערב ולינה במנאלי.

 

יום 10

עמק קאנגרה ודרהמסלה

עם בוקר ניסע מעמק קולו אל עמק קאנגרה, עמק יפהפה וירוק אשר שוכן במורדות המערביים של רכס הדאולדר. נבלה בין תצפיות נוף מהממות על הפסגות הגבוהות של רכס ההימלאיה, בטיולים רגליים קצרים ובנופי היער הקסומים, ונעצור גם לביקור במקדש בג'ינאת. נמשיך ונעלה בדרך הררית אל העיירה מקלוד גאנג' (Mcleod Ganj) שמעל העיר דרמסאלה (Dharamsala). פה נמצא מרכז חיי הרוח של העם הטיבטי עם ממשלתו הגולה, לאחר שמנהיגם הרוחני, הדלאי-לאמה, נמלט מטיבט מאימת הכיבוש הסיני ואיתו עם רב. קול צלצולי פעמונים וגלגלי תפילה ילוו אותנו בימי הביקור בדרמסאלה. משהו קסום שורה במקום, השובה כל לב. לינה בדרמסאלה.

ימים 11-12

דרמסאלה והמרכז הטיבטי

נפתח את היום בשיעור יוגה. לאחר ארוחת הבוקר נצא לטיול הליכה בכפרי הסביבה, על רקע נופי ההימלאיה. נבקר בכפר הילדים הטיבטי – עד היום פליטים ויתומים הנמלטים מטיבט נקלטים במקום זה וזוכים למחסה, חינוך וחיי קהילה שאינם יכולים לקיים בארצם. נטייל בכפר הטיבטי, נפגוש ונשוחח עם תושבים ונזירים, נלך את ה"קורה" המקיפה את המקדש, דרך שהטיבטים נוהגים לעבור תוך שינון מנטרות וסיבוב גלגלי התפילה. באחד הערבים נשמע הרצאה על בודהיזם מפי נזיר טיבטי ונבקר גם בנורבולינקה, מרכז האמנויות הטיבטי. המקום משמר את האמנותיות הטיבטיות העתיקות ומספק אמצעי תעסוקה לאוכלוסיית בני המקום. ארוחת ערב ולינה בדרמסאלה.

יום 13

מדרמסאלה לאמריצר ו"מקדש הזהב"

בשעות הבוקר נשלים את סיורינו במקלוד ג'אנג' ונרד מרכס ההימלאיה אל העמקים הפוריים של מדינת פנג`ב ,(Punjab) "ארץ חמשת הנהרות". בצהריים נגיע אל העיר החשובה לדת הסיקהית, אמריצר, וניסע אל גבול הודו-פקיסטן ונצפה יחד עם הקהל המשולהב בטקס הורדת הדגלים המפורסם שנערך במקום. לאחר ארוחת הערב נצא לראות את מקדש הזהב  המואר ואת עולי הרגל הרבים אשר עולים אליו ללא הפסקה. נתבונן ונתרשם מיופיו של המקדש הזוהר בחשיכה, נפגוש בעולי רגל סיקהים הבאים להיטהר במימי הבריכה, ונראה את טקס ה'פאלקי' שמתקיים כל ערב נחווה את אווירת הקדושה האופפת את המקום המיוחד הזה. ארוחת ערב ולינה באמריצר.

יום 14

אמריצר, "מקדש הזהב" וסיום הטיול בצפון הודו

בשעות הבוקר נשוב אל "בריכת הנקטר" ומקדש הזהב שבתוכה, המכילים יחדיו את המרכז הרוחני והמנהיגותי של מאמיני הדת הסיקהית. נתערה עם עולי הרגל המבקרים בו ונבקר בקודש הקודשים המכיל את ספר תורתם הקדושה של הסיקהים, נקשיב לשירת ההלל הנמשכת ללא הפסק ונשתתף בחוויה מדהימה במטבח הצמוד למקדש, המשרת עשרות אלפי עולי רגל ביום. לאחר מכן נצא לביקור מחוץ לאמריצר, באחד הכפרים שבאזור, נתארח בבית משפחה ונלמד על אורח החיים במקום.  נשוב למלון לארוחת ערב אחרונה ולאחריה נשים פעמינו אל שדה"ת ונמריא בטיסת לילה אל דלהי.

יום 15

סיום הטיול וחזרה לישראל

לפנות בוקר נמריא מדלהי דרך יעד ביניים אל ת"א. הגעה לישראל בשעות הבוקר המאוחרות

  • מסלול ייחודי ל"אקו", הכולל טיול באזור הימאצ'ל פרדש בנופים היפהפיים של ההימלאיה הירוקה, ועד לאמריצר ומקדש הזהב
  • שילוב של הליכות נעימות בטבע, היכרות עם האזור הכפרי
  • הטיול בתקופה מיטבית מבחינת מזג האוויר
  • טיול בקבוצה קטנה
  • רמה גבוהה של הדרכה
  • הכנה מלאה לטיול ופגישה מקדימה עם המדריך
  • לחברת "אקו טיולי שטח" ותק וניסיון בהוצאת טיול זה

רוצים לקבל עוד פרטים על הטיול?


תאריכי יציאה ומחירים

תאריך יציאה תאריך חזרה מדריך מחיר לאדם בחדר לשניים הנחת רישום מוקדם הערות הרשמה
טיול מיסי נמל מחיר כולל
20/04/2024 05/05/2024 דנה מרזל $4,160 $135 $4,295

  תוספת חדר ליחיד: 895$



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות בין לאומיות בחברת "גולף אייר" ועוד טיסת פנים (כולל משקל עד 20 ק"ג)
מדריכה ישראלית בכירה מומחית הודו (דנה מרזל ומדריך מלווה דובר אנגלית
כניסות לכל האתרים וסיורים כמפורט במסלול הטיול
כלכלה ע"ב חצי פנסיון (ארוחות בוקר וערב) לאורך כל הטיול ועוד 6 ארוחות צהריים נוספות!
לינה במלונות טובים לכל אורך הטיול (4-5*), או הטוב בנמצא במקומות הפחות מפותחים (עמק בנג'ר), שם נלון שני לילות בבית הארחה ציורי וטוב איתו יש לנו היכרות טובה, בפינת טבע ייחודית, בחדרים נקיים
תחבורה: נסיעה ברכבים פרטיים מדלהי ועד אמריצר - ג'יפים (2X4) ברמה גבוהה מסוג טויוטה אינובה, עד 4 נוסעים ברכב.
מופע פולקלור.
שיעור יוגה.
הרצאה על בודהיזם.
מיסי נמל בטיסות הבינ"ל –135$
טיפים לנותני השירותים המקומיים.
מים מינרליים לאורך הטיול.
דמי טיפול ורישום.

מחיר הטיול אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען.
ויזה אלקטרונית להודו .
שתייה וארוחות שאינן כלולות.
הוצאות בעלות אופי אישי.
מסי נמל ביציאה במידה ויוטלו.

לתשומת ליבכם

מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי יעודכן המחיר בהתאם.
אופי הטיול: טיול אל צפון הודו המשלב טיול ג'יפים (עם נהגים הודים מקצועיים) בכבישים הרריים על רקע נוף הרי ההימלאיה של מדינות אוטרקהאנד והימאצ'ל פרדש (Himachal Pradesh), עם הליכות נעימות בטבע שבאמצעותן נוכל להגיע ולפגוש מקרוב את טבע המקום. ביקור בכפרים קטנים, מקדשים ונופים ציוריים וביקור במקדש הזהב באמריצר. **הטיול אינו מתאים למתקשים בהליכה

הערות חשובות:

חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
באחריות המטייל להוציא אשרת כניסה להודו (ניתן לעשות עצמאית דרך האינטרנט). הנחיות לגבי הוצאת האשרה יישלחו כחודש לפני היציאה לטיול.
על כל מטייל להיות מצויד בדרכון בתוקף ל-6 חודשים לפחות מיום החזרה.
הודו היא מדינה בעלת מאפיינים של עולם שלישי. על אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה, עדיין ייתכנו בעיות שלא תמיד נדע על קיומן מראש (לדוגמא כבישים סגורים מפאת שיפוצים, מפולות, שינויי מועדים של אירועים וכיו"ב). על הנוסע לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארץ היעד הזו. באם יהיה צורך מדריכינו יעשו שינויים בשטח, לטובת ורווחת הנוסעים.
סדר הביקורים בטיול יכול להשתנות ותלוי בהחלטת המדריך שהוא הסמכות הקובעת בשטח.
טיסות - ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה, ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו, ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות.
כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו".
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

גנדהי ג'יאנטי

גנדהי ג'יאנטי. הודו ידועה כמדינה החוגגת חגים רבים. הסיבה לריבוי החגים היא דתות שונות שנוצרו והתמזגו בגבולותיה […]

צפון הודו ולדאק – בין פסגות העולם

לא אחת אנחנו מסיימים טיול מופלא ומבטיחים לעצמנו שנחזור שוב לאותו המקום. למעשה זה כמעט ולא קורה, […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לצפון הודו וההימלאיה הירוקה

טיולי תרבות וטבע

בהדרכת דנה מרזל | 16 יום

הדפיסו שלחו שתפו