טיול צילום לאיסלנד

טיולי צילום

המשלב בתוכו; קרחונים, פיורדים והרי געש | 11 יום

סדנת צילום ייחודית באיסלנד המכונה "ארץ בראשית" אשר שוכנת בצפון האוקיאנוס האטלנטי וממוקמת בין גרינלנד, נורבגיה וסקוטלנד.

זהו מסע של צילום מרתק באי עשיר בתופעות וולקניות מיוחדות ובאתרי טבע הכוללים מפלים שוצפים, קרחונים, גייזרים, הרי געש פעילים, אתרים גיאותרמיים ומעיינות חמים, אגמים בצבע טורקיז, פסגות הרים מושלגות ומדבריות לבה נרחבים.

לאיסלנד ישנה היסטוריה מרתקת של מתיישבים ויקינגים וסיפורי הסאגות האיסלנדיות מהוות מורשת תרבותית. יש בה שפע של עופות ויונקים ימיים החיים באוקיינוס המקיף אותה, לצד חוות חקלאיות וערים מודרניות ומרשימות.

איסלנד הוא יעד יוצא דופן ומרתק להפליא עם אפשרויות צילום בתנאי שטח במרחבים ונופים מגוונים הייחודיים רק לאיסלנד.

מסלול הטיול

יום 1

רייקייאויק

נמריא מתל אביב בשעות הבוקר בטיסה דרך יעד ביניים באירופה (לטביה ) לריקיאוויק (Reykjavík) בירת איסלנד. לאחר הנחיתה נצא לסייר להנאתנו ברחובות העיר הציורית, נבקר בכמה מן האתרים היידועים. לאחר מכן נגיע למלון ללינה וארוחת ערב בריקיאוויק.

יום 2

ביקור בחצי האי סנפלנס

הבוקר נתחיל את מסענו צפונה אל חצי האי סנפלנס, נסע דרך העיר אקרנס שם נמצא מיגדלור יפייפה עוצר נשימה וספינה טרופה מיוחדת במינה. לאחר מכן נמשיך למחוז הירוק והפורה בורגרפיורדור (Borgarfjörður), ערש התרבות האיסלנדית ומקום הולדתן של סאגות איסלנדיות מפורסמות. נבקר בDeildartunguhver מעיין המים החמים נביעות וקיטור בעל העוצמה והספיקה הגדולים באירופה. נעצור לצלם את מפלי Glanni ונמשיך לעבר המכתש הצבעוני Grábrók crater; זהו המכתש הגדול מבין שלושת המכתשים הסמוכים למקום. ממרומי המכתש, ניתן לראות ביום בהיר את הנוף המרשים של הפיורד בורגרפיורדור. נמשיך למפלי Kirkjufellsfoss המרהיבים הצופים אל הר Kirkjufell .נבקר בגרונדרפיורדור (Grundarfjörður), עיירת פיורד המוקפת בהרים יפהפיים. נעצור ונצלם את "הר הכנסייה" המיוחד המתנשא לגובה של כ- 463 .לינה באזור סנפלסס.

יום 3

חצי האי וטנסס

לקראת בוקר נטייל בחצי האי סנפלסס, בעיירת הדייגים גרונדרפיורדור (Grundarfjörður) עיירת פיורד המוקפת בהרים יפהפיים. נקיף את חצי האי דרך Budir נבקר בכניסייה השחורה באזור, Hellnar and Arnarstapi שני כפרים קטנים הסמוכים זה לזה וממוקמים בחלק הדרומי של חצי האי סנייפלסנס. לאחר ארוחת צהריים נמשיך לחצי האי וטסנס (Vatnsnes Peninsula), אחר הצהריים נגיע אל קויטסרוקור (Hvítserkur)סלע מרשים וגדול המתרומם מן הים (כ- 15 מטר) מזויות מיוחדות יש הרואים בתצורת האבן טרול גדול מימדים וקסום .איזור זה נודע גם בשל מושבות כלבי הים ובעלי הכנף הרבים החיים במקום.

יום 4

אקוריירי – ביקור בחוות בתי דשא מסורתיים

הבוקר נצא לצלם את קויטסרוקור (Hvítserkur); סלע מרשים וגדול המתרומם מן הים (כ- 15 מטר) מזויות מיוחדות יש הרואים בתצורת האבן טרול גדול מימדים וקסום. איזור זה נודע גם בשל מושבות כלבי הים ובעלי הכנף הרבים החיים במקום. בדרך לאקוריירי (Akureyri) בירתה של צפון איסלנד נערוך סיור הכרות קצר בעיר ונעצור לביקור בחווה איסלנדית מסורתית המכונה גלאומבאייר (Glaumbær), שם נצלם את בתי דשא הייחודיים שנבנו  בסגנון בניה איסלנדית מסורתית, שכבות על גבי שכבות של מצע לדשא ונשקיף  אל הנוף מרשים. לאחר מכן נבקר במפל גודפוס (Godafoss) המכונה "מפל האלים" שם נצלם את המפל העוצמתי אשר מהווה חלק בלתי נפרד מההיסטוריה המרתקת של העם האיסלנדי. נמשיך משם ליעד צילומי מרהיב, אגם מיוואטן (Lake Mývatn); האגם הרביעי בגודלו באיסלנד, הממוקם באזור של פעילות געשית פעילה בצפון איסלנד ואחד הפעילים ביותר בעולם. הנוף שנוצר כאן מדהים ואין דומה לו בכל איסלנד. במקום נוכל להנות משילוב של תצורות לבה מרהיבות, אדים וולקנים העולים מן האדמה, מכתשיםץ לינה באזור מיוואטן

יום 5

מפלי דטיפוס – אגילסטדיר

עם בוקר נצא לצלם את מפל דטיפוס (Dettifoss); המכונה מפל האלים, מפל פראי ועוצמתי הנחשב למפל בעל ספיקת המים הגבוהה ביותר באירופה (רוחבו כ- 100 מטר ומימיו נופלים מגובה של כ- 45 מטרים), תהיה זו הזדמנות נהדרת לצלם תמונות מהמפל העוצמתי ולהבין את עוצמת הטבע. נסיים את היום בדרך הררית יפה אל אגילסטדיר ((Egilsstaðir, בכביש הישן העובר דרך רמות מד'רוטאלור בהן שוכנת החווה הגבוהה ביותר (מבחינה טופוגרפית) באיסלנד. האזור מתאפיין בנופים ובמרחבים אינסופיים ועוצמה של דממה.. בדרכנו, באופק נשקיף על הר  הרד'וברייד' (Herðubreið) המלכותי אשר זכה לכינוי "המלכה של הרי איסלנד. לקראת ערב נגיע למלוננו באגילסטדיר.

יום 6

הפיורדים המזרחיים

היום ניסע מאגילסטאדיר (Egilsstaroir) דרומה בכביש המתפתל לאורך חופי הפיורדים המזרחיים (Austfirðir) המתחתרים בין הרים בעלי מדרונות תלולים ומהעתיקים באיסלנד, כביש המזמן לנו תצפיות נוף מרהיבות. תחילה נבקר באגם לאגארפליוט (Lagarfljót Lake); האגם השלישי בגודלו באיסלנד, שמתפרס על פני שטח של כ-53 קילומטרים מרובעים ומגיע לעומק של כ- 112 מטרים ונשמע את האגדה הקשורה למקום. נמשיך למפל הנגיפוס (Hengifoss) המכונה "המפל הנטוי"; השני בגובהו באי ומתנשא לגובה של כ- 120 מטרים. שכבות הלבה השלישוניות המעטרות את הקירות שמשני צדדי המפל מעניקות לנוף מראה אדמדם ומיוחד. הנוף באזור זה מלא ניגודים ומרשים ביופיו הודות לפיורדים רבים ומרהיבים הנפרשים לאורך החוף, עיירות דייגים ציוריות, הרים תלולים, חוות הממוקמות ברמה, פלגי מים צלולים הזורמים בהרים, מצוקים עמוסי ציפורים וממפלים עוצמתיים. לינה באזור הופן (Höfn).

יום 7

יום של קרחונים הכולל שייט בלגונה הקרחונית וסיור במזחלת שלג ממונעת

היום נצא בנסיעה דרך נופיו המרהיבים של הפארק הלאומי ואטנאיוקול ((Vatnajokull, הנוף יספק לנו אינספור הזדמנויות צילום. את יום הצילומים נפתח ב"לגונה הקרחונית" יוקולסורלון (Jökulsárlón) הנמצאת בחלקו הדרומי של קרחון ואטנאיוקול, בה משייטים נציבי קרח המתנתקים מן הקרחון הגדול ומוסעים לאיטם לעבר הים הפתוח. הלגונה מדהימה ביופייה בעלת צבעים מיוחדים, קרחוני ענק, ושקט ויופי נדיר שנשקף לנגדנו. כדי להכיר מקרוב את הלגונה, נשוט ברכב אמפיבי בין הקרחונים הצפים המדומים לפסלי קרח מעוצבים. לאחר מכן נגיע אל מרחבי הקרח האדירים של הקרחון הענק ונצא לסיור במזחלת שלג ממונעת בקרחון ואטנאיוקול (*הפעילויות מותנות במזג האוויר). הפארק מציע מגוון עשיר של פלאי טבע החל בקרחון ואטנאיוקול, המפלים המרשימים בשמורת סקאפטפל (Skafteffel), נופים מרהיבים של הרים, אצבעות קרח הגולשות עד למרחק של קילומטרים ספורים מהים, דיונות בצבעי אפור שחור שנוצרו מסחף של קרחונים ואפר געשי, תצפיות נוף וקניונים עמוקים. לינה באזור הופן.

יום 8

החוף הדרומי: מצוקי הים בדירהוליי, החוף השחור בויק

החוף הדרומי אוצר כמה מאטרקציות הטבע המרהיבות ביותר באי. האזור משלב הרי געש יחודיים לבין שדות לבה, קרחונים, חופי בזלת שחורים ופראיים, צוקים אדירים, תצורות סלעים המתרוממות מהים וכמה מפלים מרהיבים ומרשימים. נסע לצלם את שדה הלבה המכוסה טחב שבאלדראון (Eldhraun) ומשם אל החוף השחור בוויק (Vik), בחוף רייניסדראנגר (Reynisdrangar) נתרשם מהתצורות הבזלתיות, ונחווה גלים רבי-עוצמה פראיים.  נמשיך לעבר מצוקי דירהוליי (Dyrhólaey Cape); הנקודה הדרומית ביותר באיסלנד ומקום קינונן של ציפורים רבות. פירוש השם באיסלנדית: "חור בדלת" מקור השם הוא הסלע המפורסם בצורת קשת שיוצא מקצה הצוק אל הים. נסע לצלם את מפל סקוגאר (Skógar). מפל יפהפה ומיוחד בגובה 60 מטר, החבוי בתוך הסלעים, נגיע גם אל מפל סליילנדפוס (Seljalandfoss) ומשם נצא לצלם את הר הגעש התת-קרחוני אייפיאטלאיוקול (Eyjafjallajökull) שהתפרץ בשנת 2011, ועצר את תנועת המטוסים באירופה. בתום הסיור נגיע למלוננו באזור ויק (Vik).

יום 9

דרום איסלנד

נגיע אל החוף השחור ברייניספיארה (Reynisfjara) השוכן ממול לצוקי דירהוליי כאשר במקום ישנן שורות של תצורות בזלת מרשימים הנישאים מהים. נבקר גם בחוף רייניסדראנגר (Reynisdrangar), בו ישנם גלים רבי-עוצמה, פראיים ושעלולים להיות מסוכנים. נתרשם מהתצורות הבזלתיות, ונחווה גלים רבי-עוצמה פראיים. נסע לצלם את מפל סקוגאר (Skógar) מפל יפהפה ומיוחד בגובה 60 מטר, החבוי בתוך הסלעים. נגיע גם אל מפל סליילנדפוס (Seljalandfoss) ומשם נצא לצלם את הר הגעש התת-קרחוני אייפיאטלאיוקול (Eyjafjallajökull) שהתפרץ בשנת 2011 ועצר את תנועת המטוסים באירופה. לינה באזור laekur.

יום 10

"משולש הזהב" - מפל גולפוס - הפארק הלאומי ת'ינגוואליר

היום נבקר ונצלם באזור "משולש הזהב" (Golden Triangle) הידוע. נתחיל את היום בביקור בפארק הלאומי ת'ינגוואליר (Pingvellir);. זהו אתר גיאולוגי ייחודי הממוקם בשבר שבין הלוח הטקטוני האירופי לבין הלוח הטקטוני האמריקני, זהו אתר מורשת עולמית והאתר ההיסטורי המשמעותי ביותר באיסלנד. בהמשך נבקר במפל גולפוס (Gullfoss) השוכן על רקע הר הגעש המפורסם הקלה. נמשיך לביקור בגייזר (Geysir), שמימיו המתפרצים לגובה כל כמה דקות ועל שמו קרויים כל הגייזרים בעולם ונחזה במופע של גייזרים פעילים נוספים. בתום הביקור, נמשיך לארוחת ערב בריקייאויק ובסיומה נצא ללינה בקפלאויק סמוך לשדה התעופה.

יום 11

קפלאוויק – תל אביב

בשעות הצהריים ניפרד לשלום מאיסלנד ונצא לשדה התעופה לקראת טיסתנו חזרה ארצה

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

 

 

>>> לטיולים נוספים לאיסלנד – הקליקו כאן <<<



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות בינלאומיות, לינה, כלכלה וצוות כמפורט.
הטיול מבוסס על מינ' 14 נרשמים
דמי כניסה לאתרים הכלולים בתכנית.
תשר לנותני שירותים מקומיים.
מיסי נמל וביטחון.

המחיר אינו כולל

ביטוח אישי ומטען.
שתייה וארוחות שאינן כלולות.
הוצאות בעלות אופי אישי.

לתשומת לבכם

לגבי הזוהר הצפוני: אנו נעשה את כל המאמצים האפשריים להביא את התוצאות הטובות ביותר מבחינת הטיול, הן מבחינת הנוף, הן מבחינת בעלי החיים והן מבחינת זוהר הקוטב הצפוני, יש להבהיר כי מאחר ואנחנו תלויים בגורמים שאינם בשליטתנו כמו מזג אוויר והטבע, ייתכן וכי לא נצליח לצפות בזוהר הצפוני.
מכיוון שהטיול לאיסלנד הוא בדגש צילום, ייתכן ומדריכנו יערכו שינויים בשטח לטובת הנוסעים.
מזג האוויר באיסלנד הינו בלתי צפוי. עקב כך, ייתכן ונידרש לבצע שינויים במסלול הטיול המתוכנן. במידת הצורך מדריכינו יידעו למצוא את האלטרנטיבה הראויה ביותר. התוכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים לאורך הימים
למידע בריאותי על טיול לאיסלנד, יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
הטיול כולל נסיעות רבות בדרכי עפר בלב האי וכן קטעי הליכה בשטח – מסלולי ההליכה יותאמו לאופי הקבוצה.
למרות היותה מדינה מערבית, איסלנד היא מדינה בעלת אופי כפרי והמלונות הם בהתאם. לחלקם אין מעליות, האוכל פשוט יותר ולא מקובל להעסיק שם סבלים.
יתכן ומקומות הלינה ישתנו בהתאם לזמן האישור הסופי של הקבוצה, רשימת בתי מלון סופית תועבר לנוסעים לפני היציאה.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה והמחיר ישתנה, יעודכן המחיר בהתאם.
אין אפשרות לבחור מקומות ישיבה על המטוס במסגרת כרטוס קבוצתי, מראש. לא כמו כרטוס אינדיבידואלי, בו יכול הסוכן לבחור מקומות ישיבה במקרים רבים, בקבוצות לא ניתן.
אין ביכולתנו להבטיח מראש הטבות בכרטיסי טיסה קבוצתיים (נקודות נוסע מתמיד, בונוסים וכד') המוצעים על ידי חברות התעופה ליעדים שונים.
חשוב להבהיר ולציין כי כל שינוי הקשור בחברות התעופה אינו מהווה עילה לתביעה כנגד חברת "אקו תיירות שטח" והאחריות כולה היא על חברות התעופה במקרה זה וכי "אקו תיירות שטח "תהיה פטורה מכל פיצוי בגין שינוי ו/או מחדל שכזה.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

הקרנבל בברזיל

החגיגות של ברזיל אצטדיון הסמבודרומו של ריו היה מלא אדם בעת שהחלו הרמקולים לרעום. ראשוני הצועדים היו […]

על יהדות הודו

קשרים בין הודו לבין ישראל התקיימו כבר בימי בית ראשון. שלמה המלך שלח אניות מעציון גבר ומאילת […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול צילום לאיסלנד

טיולי צילום

המשלב בתוכו; קרחונים, פיורדים והרי געש | 11 יום