צילום: Aerial view over Las Teresitas beach and Santa Cruz cityscape in summer holiday, in Tenerife - Canary island of Spain

טיול לאיים הקנריים

טיולי תרבות וטבע

בתוליות געשית עם תרבות האיים הייחודית. בהדרכת שחר זיו | 12 יום

טיול לאיים הקנריים לוקח אותנו לבתוליות געשית: נופים ייחודיים של הרי געש ומכתשים וולקנים, תופעות גיאולוגיות ונוף בראשיתי, מרחבים צחיחים וקווי חוף מרתקים. נחשף למסורת ספרדית של צאצאי הילידים הברברים: לבקתות אופיניות, חקלאות ודייג, היררכיה דתית, והשטן שהיה אחראי על ההתפרצויות הגעשיות. עם קבלת הנצרות, הם יצרו נצרות מיוחדת להם. 

13 איים יש בארכיפלג הקנרי, 7 מהם מיושבים, ונבקר ב-4 מהאיים בטיולנו!! הם מכונים בספרי ההיסטוריה "גן עדן באוקיינוס האטלנטי" ו"איי המזל", ואכן הם כאלו – יפיפיים, צבעוניים וציוריים ומעניינים!! בואו לחוות אתנו טיול שמשלב הליכות בשמורות טבע ובמעבדות גאולוגיות עם חוויות תרבותיות.  

מסלול הטיול

יום 1

תל אביב - מדריד

נפגש אחר הצהריים ונצא בטיסה ישירה למדריד. הגעה בשעות הלילה המוקדמות, העברה למלון בשדה התעופה ללינה.

יום 2

מדריד - האי גראן קנריה – עיר הבירה לאס פאלמס

לאחר ארוחת הבוקר במלון, העברה לשדה התעופה ונצא בטיסה ישירה ממדריד אל האי גראן קנריה (Gran Canaria), האי המאוכלס בארכיפלג האיים הקנריים שליד ספרד. עם הנחיתה בשעות הצהריים, נצא לטייל בעיר הבירה של האי לאס פאלמס (Las Palmas), נעצור לתצפית פנורמית מרהיבה מגבעת אלטה וויסטה, נחלוף על פני המלון העתיק ביותר באי ונראה את הפסל המודרני הניצב בו המייצג את הכיבוש הספרדי. נצא לסיור ברובע העתיק וגאטה (Vegueta) שנוסד ב-1478 שנים ספורות לפני גילוי אמריקה. נבקר בקתדרלה, בכיכר סנטה אנה ונבקר בבית קולומבוס המייצג את הסגנון האדריכלי הקולוניאלי באיים, נראה את אוסף המפות הימיות המציינות את הקשר הגלובלי שנרקם בתקופה זאת בין אירופה, אמריקה ואפריקה. ארוחת ערב ולינה בגראן קנריה.

יום 3

גראן קנריה - תצפית על קלדרת הר הגעש בנדמה - העיירה טרור - מעבר אל האי לה פלמה

הבוקר נצא לביקור בארוקאס (Arucas), המשמשת כמרכז לגידול בננות של האיים. נמשיך את טיולנו בקתדרלה הייחודית, אותה תכנן אחד מתלמידיו של הארכיטקט הקטלוני הידוע אנטוניו גאודי. נמשיך לתצפית יפהפייה על הקלדרה של הר הגעש בנדמה. בהמשך היום נגיע אל העיירה טרור (Teror), שלמרות שמה המרתיע, היא לדעת רבים העיירה היפה באי. האגדה המקומית מספרת שלפני מאות שנים דמותה של הבתולה הקדושה למקום הופיעה על עץ אורן ענק במרכז הכפר. באם הזמן יאפשר נמשיך בנסיעה דרומה עד דיונות החול המוזהבות והמרשימות במספלומאס  .(Maspalomas)העברה לשדה התעופה לטיסת פנים קצרה אל האי לה פלמה ((La Palma הידוע כהאי הירוק ואחד מהפעילים ביותר געשית. ארוחת ערב ולינה בלה פלמה.

יום 4

לה פלמה האי הירוק - לוע הר געש טבוריינטה – מפעל המלח והמגדלור

לאחר ארוחת הבוקר נעלה בנסיעה אל אחת מנקודות הנוף היפות של האי, המשקיפה מגובה רב על הלוע הענק של הר הגעש טבוריינטה ועל מדרונותיו הצפוניים והמערביים, אשר עיצב את הנוף של האי. זוהי הנקודה הגבוהה ביותר של הר הגעש טבוריינטה המכונה "הצוק של הבחורים" (Roque De Los Muchachos). נטייל עד סדרה של דייקים, המאפשרת להיכנס פנימה לנקודת תצפית יפיפייה וקצת על מצלעותיו. נגיע לביקור במזקקת רום מקומית ונטעם מהמשקה. נבקר בסמטאותיה הציוריות של עיר הבירה סנטה קרוז (Santa Cruz De La Palma). נסיים את יומנו במפעל המלח ובמגדלור שבפקוליינטה (Fuencaliente) – הנקודה הדרומית ביותר באי. ארוחת ערב ולינה בלה פלמה.

יום 5

לה פלמה האי הירוק - שיאים וואדיות עמוקים

לאחר ארוחת הבוקר נצא לתצפית לעבר נקודת נוף נהדרת, על גב ההר, בתוככי יער האורן הקנרי, נגיע למעבר הרים לה קומבסיטה (La Comberecita) היושבת על הצלעות הנמוכות של לוע הטבוריינטה. נטייל בתוככי היער ולאורך הלוע הפעור. משם נרד בנסיעה לטזקורטה (Tazacorte), עיירת דייגים עם חוף שחור, היושבת על פתחו של הטבוריינטה – הנקודה בה זרמה הלבה (great gorge Las Angustias). נמשיך משם לעבר יצירת אמנות מקומית מיוחדת בגלוריאנטה, פלזה לאס מנצ'ס (Plaza Glorieta in Las Manchas). ניכנס לאחד הוואדיות העמוקים לוס טילוס (Los Tilos), בו נטייל. לינה וארוחת ערב בלה פלמה.

 

Photo by rh2010

יום 6

האי טנריף - העיירה הקולוניאלית לה אורטבה – סדנת בישול עם ארוחת צהריים

הבוקר נסע לשדה התעופה המקומי, ונצא בטיסה לאי טנריף (Tenerife), האי הגדול והמאוכלס ביותר בארכיפלג הקנרי. לאחר הנחיתה נצא אל העיירה היפה והקולוניאלית לה אורטבה (La Orotava), שהיוותה בעבר בית עבור רוב משפחות האצולה העשירות ביותר באי, נראה את בתי האחוזות המפוארים, מבנים ארכיטקטוניים מרשימים, כנסיות מרהיבות. נצא בנסיעה אל המחוז איקוד דה לוס וינוס (Icod de los vinos) המזוהה בעיקר בגן עם עץ הדרקון הגדול והישיש ביותר בעולם ובעל המראה מיוחד במינו. נגיע לחוויה מיוחדת במינה – סדנת בישול של המטעמים המקומיים באי. השף המקומי יסביר לנו על המרכיבים ובעזרתו נכין את ארוחת הצהריים שנאכל בסיום הסדנה. נתחבר למנהגי ומאכלי המקום וכך נלמד עליהם בצורה המעניינת ביותר. בסיום ארוחת הצהריים נמשיך לביקור בעיירה גארצ'יקו (Garachico) ששימשה נמל מקומי ונקברה תחת זרמי לבה בשנת 1705. העברה למלון לארוחת ערב ולינה בטנריף.

יום 7

הר הגעש הפעיל טיידה

הבוקר נצא ונעלה במעלה ההרים אל שמורת הטבע, שבשיאה ניצב הר הגעש הפעיל טֵיידֶה (Mt. Teide National Park). פסגתו מתנשאת לגובה של 3,718 מטר, והוא הנקודה הגבוהה ביותר באיים ובספרד כולה!!. נעלה לאורך ההר, בתוך יער אורנים קנריים, עד מצפור "מעוף הציפור", ונשקיף על עמקים מיושבים הפרושים תחתנו, מכוסים בשמיכת עננים לבנה ומרחוק מציצים איי הארכיפלג האחרים צפים באוקיינוס. נכנס למרכז המבקרים, ונהנה מהליכה בנוף המיוחד. העברה למלון לארוחת ערב ולינה בטנריף.

Photo by Henner Damke

יום 8

המחוז הדרומי הפראי של טנריף - שייט צפייה בדולפינים ולוויתינים - הכפר האבוד מאסקה - הפירמידות של גוימאר

יום נפלא לפנינו. התחנה הראשונה תהיה ביקור בעיירה קנדלרייה שם נמצאת הכנסייה החשובה ביותר באיים הקנריים. בכיכר בסמוך לכנסייה נחזה בפסל המדונה מחד ובפסלי הגואנצ'ים לצידה ב העיירה קנדלרייה שם נמצאת הכנסייה החשובה ביותר באיים הקנריים. בכיכר בסמוך לכנסייה נחזה בפסל המדונה מחד ובפסלי הגואנצ'ים לצידה. נצא בנסיעה דרומה ונעלה על סירה לשייט צפייה בדולפינים ואף לוויתינים. זהו אזור אשר יונקים גדולים אלו חיים בו בתדירות גבוהה. במהלך השייט נתרשם מהצוקים הענקיים של "לוס גיגנטס" אשר צונחים אל הים בדרמטיות. השייט כולל שתיה ומאכלים קלים. נמשיך אל הכפר האבוד מאסקה (Masca), השוכן בלב ההרים במקום ציורי וחבוי. הכפר שימש כמקום מסתור לשודדי הים וסביבו נפערים קניונים מרהיבים בצוקי הסלע "לוס גיגנטס" החותכים את ההרים ונופלים במצוקים אדירים אל האוקיינוס. לאחר הטיול נרד מן ההרים ונגיע לאתר הפרמידות של גוימאר בו נלמד על תרבות הגואנצ'ים – תושביה המקוריים של האיים אשר הוטבלו לנצרות על ידי הספרדים. לאחר הטיול נרד מן ההרים חזרה אל מלוננו לארוחת ערב ולינה.

יום 9

טנריף - טיול ברכס הרי אנגה ופסגות הרי לאס מרסדס - סנטה קרוז

הבוקר נצא אל עבר העיירה לה לגונה בה לפי האגדה המקומית ישנו קדוש מיוחד לעיירה. נמשיך לצפון האי אל רכס הרי אנגה (Anaga mountains), רכס פראי של פסגות גבוהות טרשיות ויערות המלווים אותם. נראה כפרים התלויים על פי תהום ונצא לטיול רגלי בחיק הטבע. נגיע בהמשך אל פסגות הרי לאס מרסדס (Monte De Las Mercedes). את דרכנו חזרה נעשה בדרך ציורית דרך העיירה סן אנדרס. אחר הצהריים נבקר בעיר סנטה קרוז, בירת האי. בסיומו של היום חזרה למלוננו לארוחת ערב לינה.

יום 10

טיסה לאי לנזרוטה - טיול בדרום האי - הפארק הלאומי של הר הגעש טימנפאיה - הלגונה הירוקה - טעימות יין מקומי

הבוקר נאמר להתראות לאי טנריף ונשים פעמינו בטיסה אל האי לנזרוטה (Lanzarote), המיוחד והיפה מכל שאר האיים בו פעילות וולקנית עשירה, היוצרת נופים געשיים פראיים. את היום נקדיש לטיול באזור הדרומי באי. נצא בנסיעה לעבר רכס הרי האש, אזור שהתפרץ במשך שש שנים רצופות וגרם לגדילת האי ולהרס כל מה שהיה בדרומו. אל הפארק הלאומי טימנפאיה (Timanfaya) הר געש פעיל. בפארק נראה תופעות גיאולוגיות מגוונות הקשורות לפעילות געשיות באיים הקנריים, נצפה בלוע המעשן של הר הגעש ונהלך בשביל וולקני. נבקר בכפר הדייגים הטיפוסי והצבעוני אל גולפו (El Golfo) ונתפעל מהלגונה שמימיה צבועים בירוק-טורקיז לצד חופי החול השחור. נשים פעמינו אל לה חריה (La Geria), אזור מקסים של כרמים וטרסות. נבקר במרתף יין טיפוסי בו נטעם מן היין המקומי הייחודי לאזור. נגיע לביקור באתר שבו נלמד על האמן המיוחד סזאר מנריקה אשר נולד באי בשנת 1919 ונודע ביצירות האמנות ייחודיות אשר הביעו צורת מחשבה שונה. נמשיך אל מלוננו לארוחת ערב ולינה.

יום 11

לנזרוטה - ביקור ב"צינור געשי" - ביתו של האמן סזאר מנריקה - מדריד

את היום נקדיש לאזור הצפוני של האי. בבוקר נגיע לביקור בגן הקקטוסים המרהיב, הנטוע על טרסות בתוך מכתש וולקני שגם אותו עיצב האדריכל סזאר מנריקה והינו אחד מן המקומות היפים באי. נמשיך לביקור בשני מקטעים של "צינור געשי": נרד אל בטן האדמה ונסייר בחלקו העליון של הצינור שנבנה תוך שמירה קפדנית של המקור הטבעי. נמשיך אל חלקו הנמוך של הצינור, בנקודה שבה הוא נושק לאוקיינוס ומכונה "חמיאוס דל אקווה" (Jameos del Agua), אתר וולקני שנוצר לאחר שתקרתו של צינור לבה התמוטט ויצר מערה קטנה עם אגם מים מלוחים ונחשב למרשים ביותר. נאכל ארוחת צהריים במסעדה מקומית. נמשיך לעיירה הריה (Haria) נבקר בביתו של האמן סזאר מנריקה. נבקר ב"מיראדור דל ריו", מבנה מיוחד נוסף שתוכנן על ידי האדריכל המשלב בין אומנות, אדריכלות וטבע. נגיע לתצפית מרשימה על צוקים היורדים בתלילות לים ונתצפת אל האי הסמוך "לה גרסיוסה". בסיום הסיור העברה לשדה התעופה לטיסת ערב ישירה למדריד. לאחר הנחיתה העברה למלון באזור שדה התעופה ללינה.

יום 12

מדריד – תל אביב

לאחר ארוחת הבוקר העברה לשדה התעופה ונצא בטיסה ישירה חזרה ארצה. נחיתה בנתב"ג בשעות אחר הצהריים המאוחרות.

  • ביקור ב- 4 איים - טנריף, לה פלמה, גראן קנרייה ולנזרוטה
  • שייט לצפייה בלוויתנים ודולפינים
  • סדנת בישול עם שף בה נכין ארוחת צהריים אותנטית
  • ביקור בכפר הנסתר מאסקה באי טנריף
  • האי לנזרוטה בו פעילות וולקנית היוצרת נופים געשיים פראיים
  • הליכות וביקורים באתרים ושמורות
  • מסלולים בין כפרים וערים אל מול נופים וולקנים פראיים
  • הפארק הלאומי של הר הגעש הפעיל טימנפאיה באי לנזרוטה
  • סיור בפארק הלאומי המרהיב טֵיידֶה באי טנריף

רוצים לקבל עוד פרטים על הטיול?


תאריכי יציאה ומחירים

תאריך יציאה תאריך חזרה מדריך מחיר לאדם בחדר לשניים הנחת רישום מוקדם הערות הרשמה
טיול מיסי נמל מחיר כולל
15/10/2024 26/10/2024 שחר זיו €4,212 €78 €4,290 €130 הנחה לנרשמים עד 12/06/2024
€50 הנחה לנרשמים עד 30/07/2024

תוספת לאדם בחדר יחיד: 440€



דגשים מיוחדים

המחיר כולל:

טיסות: טיסה בינלאומית דרך יעד ביניים באירופה. טיסות פנים בין האיים.
לינה: מלונות מדרגה תיירות טובה או מעולה (4 או 5 כוכבים).
תחבורה: אוטובוס תיירים ממוזג ונוח לאורך המסלול (בהתאם לגודל הקבוצה). מיניבוסים במידת הצורך.
כלכלה: חצי פנסיון (ארוחות בוקר וערב) ועוד ארוחת צהריים נוספת לאורך כל הטיול מלבד ימי הטיסות מ/אל ישראל.
מדריך ישראלי מצוות אקו: שחר זיו.
מדריכים מקומיים: דוברי אנגלית היכן שנדרש.
דמי כניסה וסיורים באתרים: כמפורט בתכנית
מיסים מקומיים
תשר לנותני שירות מקומיים
דמי רישום וטיפול
מפגש קבוצה

המחיר אינו כולל:

דמי רישום וטיפול
ביטוח אישי ומטען
ארוחות שאינן כלולות ושתייה
הוצאות אישיות
טיפים למדריך הישראלי

לתשומת ליבכם:

אופי הטיול לאיים הקנריים: טיול תרבות וטבע המתמקד באיים המרכזיים.
לינה: הלינה בטיול בבתי המלון בדרגת תיירות טובה או מעולה (4 או 5 כוכבים) עם מקלחת ושירותים צמודים.
תחבורה: אוטובוס תיירים ממוזג.
כלכלה: חצי פנסיון (ארוחות בוקר וערב) לאורך כל הטיול ועוד ארוחת צהריים נוספת מלבד ימי הטיסות מ/אל ישראל.
קבוצה: גודל הקבוצה לטיול בין 14-26 מטיילים.
טיסות: טיסות עם חברת התעופה "איבריה" במסלול תל אביב-מדריד-גראן קנריה // לנזרוטה-מדריד-תל אביב.
תוכנית הטיול מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים באתרים.
לא נוכל להבטיח שירותי סבלות בכל בתי המלון היות ואלו אינם ערוכים לכך ויש לקחת זאת בחשבון – אנו נעשה ככל שביכולתנו על מנת לעזור.
למידע בריאותי על הטיול, יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
התוכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים באתרים.
טיסות: ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות.
כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו טיולי שטח".

מדריך הטיול: שחר זיו

אקולוג, גיאוגרף ומדריך טיולים המתמחה באיים הקנריים, הפסיפיק, איי הוואי, אוסטרליה וניו זילנד, אינדונזיה, אמריקה הלטינית ועוד. שחר זיו הוא מדריך רב תחומי שמיומנותו נעה מקרנבלים, פסטיבלים ופייסטות, דרך אתרי תרבות ומורשת, ועד לאתרי טבע והרפתקאות, כג'ונגלים, קרחונים, רכסי הרים וחופי ים. ניסיון ההדרכה של שחר פרוס על גבי יותר מ-25 שנה של עבודה מסורה עם כל סוגי הקהל והוא משולב בהוראה והרצאות. ה"אני מאמין" של שחר הוא עבודה המבוססת על נתינה טוטאלית ועל האהבה ארוכת השנים למרחבי האוקיינוס הפסיפי, אמריקה הלטינית, אירופה, אנשיה ואתריה.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

קירגיזסטן מסורת ותרבות של נוודים

קירגיזסטן היא מדינתם של הנוודים שגרים בהרים שנים רבות ויש להם חוקים משלהם. הקריגיזיים היו נוודים במשך […]

מי את יוון – ארץ ההרים והים, ארץ רבת פנים, ערש התרבות המערבית? חלק ב'

המסע אל חצי האי הפלופונסי מי שאצה לו דרכו יכול לצאת מדלפי מערבה, דרך העיירות ליוואדיה (Livadia) […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לאיים הקנריים

טיולי תרבות וטבע

בתוליות געשית עם תרבות האיים הייחודית. בהדרכת שחר זיו | 12 יום