דרום אפריקה עם מפלי ויקטוריה

טיולי תרבות וטבע

בהדרכת איילת סטודניץ \ אריק מסנגי | 17 יום

הדפיסו שלחו שתפו
דרום אפריקה, הנקודה בה נפגשים שני האוקיינוסים, היא אחת מהמדינות היפות והמגוונות ביותר באפריקה, עם אוכלוסייה ייחודית המורכבת מאפריקאים אירופאים והשילוב של שניהם. אחד מהיעדים הפופולאריים ביותר ביבשת השחורה!

העושר התרבותי, הגאוגרפי, האנושי והקולינרי של דרום אפריקה הוא כמעט בלתי נתפס - נמצא חופי ים בתוליים הנושקים לרכסי הרים עוצרי נשימה, סמי-פיורדים וגשרים תלויים על רקע יערות מוריקים הגולשים לעבר האוקיינוס, מרחבים אין-סופיים של שמורות ספארי המאכלסים את מיטב חיות הפרא, וכמובן הר השולחן – תופעת טבע ייחודית ואחת מהאטרקציות התיירותיות המוכרות ביותר ביבשת כולה, שאף הוכתר לאחד מ"שבעת פלאי עולם הטבע".

יחד עם הפראיות האפריקאית ישנה גם סצנה אורבנית שלא נופלת משום עיר מרכזית אחרת בעולם! אחת הערים המפורסמות והיפות ביותר בדרום אפריקה היא קייפטאון, העיר מציעה את השילוב המושלם של חופים שמשיים עם פינגווינים וכלבי ים, מרכזי קניות מודרניים עם מיטב המותגים, מסעדות, ברים, וסצנה עירונית תוססת ובועטת המושכת מבקרים מכל רחבי העולם! 

בנוסף אם אנחנו כבר בדרום היבשת אז נבקר גם במפלי ויקטוריה הגדולים והמפורסמים בכל היבשת.

מסלול הטיול

יום 1

תל אביב - קייפטאון

נצא בטיסת לילה מתל אביב לקייפטאון דרך אדיס אבבה. לאחר הנחיתה בשעות אחר הצהריים המוקדמות, נפגש עם המדריך ונצא לסיור פנורמי בעיר עם עצירה בשכונת המלזית, היא השכונה הצבעונית של העיר, עם היסטוריה ייחודית כמו המראה שלה. ארוחת ערב ולינה בקייפטאון.

יום 2

קייפטאון – כף התקווה הטובה

לאחר ארוחת בוקר נצא לשייט על האוקיינוס בו נפגוש מקרוב בכלבי ים. לאחר מכן נמשיך לחקור את חצי האי של "כף התיקווה הטובה". נסע לבקר בשמורת "הסי פוינט" – המקום הדרום מערבי ביותר ביבשת אפריקה – שם האוקיינוס ההודי נפגש עם האוקיינוס האטלנטי, אם נסתכל טוב מנקודת התצפית אולי אפילו נוכל לראות את המקום בו הם נפגשים. בדרך נסע לאורך החוף ונראה את שכונות הפרברים המדהימים של קייפטאון. לאחר החוויה המדהימה הזאת נסע לזמן חופשי לצהרים בעיירה הקרובה "סימונס טאון", שם נפגוש מקרוב פינגווינים לחופי האוקיאנוס!! ארוחת ערב נאכל במסעדה מקומית בנמל ההיסטורי הפעיל – ווטר-פרונט Waterfornt. לינה בקייפטאון.

יום 3

קייפטאון

לאחר ארוחת בוקר נצא לחקור את העיר הכי מגניבה באפריקה! נעלה להר השולחן ברכבל – 1067 מטר מעל העיר. ההר הוא שמורת טבע בלב העיר וסמל העיר. משם נמשיך לגן הפרלמנט במרכז העיר. משם נמשיך לגני קירשטיינבוך המדהימים, הם חלק משמורת הר השולחן, גן מדהים על אלפי מני צמחים. את שעות אחר הצהריים נעביר ב- "ווטר-פרונט" Waterfront – זהו הנמל של העיר שהוא מרכז קניות ובילוי של העיר. חזרה למלון לארוחת ערב ולינה.

יום 4

סטלנבוש – בירת היין האפריקאית

לאחר ארוחת בוקר נשים פעמנו מזרחה אל עבר העיירה סטלנבוש – היא בירת היין האפריקאית!! עיירה עם אופי אירופאי שמוקפת בכרמי גפנים מכל צד. נכיר את תרבות היין של דרום אפריקה בעזרת כל חמשת חושינו בטעימות יין מקצועיות, ונענה על השאלה – מה עושים פה כל כך הרבה "לבנים"?! ארוחת צהריים כלולה. בסיום הסיור המעניין חזרה לקייפטאון. ארוחת ערב במסעדה מקומית שתלווה במוסיקה והופעה אותנטית. לינה בקייפטאון.

יום 5

קייפטאון – סוולנדם

לאחר ארוחת בוקר נעזוב את קייפטאון המקסימה ונצא בנסיעה אל עבר סוולנדם, עיירה בת כ-250 שנה ובה רחובות קסומים ומבנים שהשתמרו כפי שהיו בסגנון ה-Cape Dutch ו Victoria. נבקר במוזאון ובשוק המקומי. נמשיך לאזור נהר Berg להליכה בטבע היפה באזור. העברה למלון באזור סוולנדם לארוחת ערב באזור ללינה.

יום 6

סוולנדם – חוות היענים - מערת נטיפים "קאנגו"

הבוקר נצא בנסיעה לאזור אודסהורן המדברית. נגיע לביקור בחוות יענים שגם היא קשורה למעשה היהודים במקום זה מאות שנים אחורה. בחווה נלמד על חיי היענים והתעשיה בהם. נאכל ארוחת צהריים נהדרת בחווה. נמשיך לביקור במערת נטיפים "קאנגו" – בין המערות הגדולות בעולם עם חדרים ענקיים שעם קצת דמיון מכניסים אותנו לסיפור מהאגדות. העברה למלון באודסהורן לארוחת ערב ולינה.

יום 7

אודסהורן – Swartberg Pass - נייזנה

לאחר ארוחת הבוקר נסייר ונחווה את העיר אודסבורן המדברית, נבין מאיפה הגיע ומה עשתה פה קהילה יהודית, כשמה הנוסף של העיר – ירושלים השנייה.

נצא בנסיעה אל עבר Swartberg Pass, אשר נחשב לאחד המסלולים היפים בדרום אפריקה כולה. נעלה ונסע על כביש חול אשר התחיל להיבנות במאה ה-19. המקום נחשב כמיסטי עבור מקומיים רבים וידוע ביופיו הפראי. בסיום הסיור נמשיך דרומה לעיירת הנופש לנייזנה. עם ההגעה נוכל להנות מהנמל הקטן והאינטימי. ארוחת ערב ולינה בנייזנה.

יום 8

שייט בלגונת נייזנה – שמורת הטבע Robberg

לאחר ארוחת הבוקר נצא לשייט בלגונה על שמה. לגונת נייזנה הינה בית נופש. אחת מהלגונות היחדיות בעלום אשר סגורות (90% סגורה כמועט לחלוטין) שלא נכנסים מים מהאוקייאונס. זהו שייט בין איים קטנים. בקצה השני של הלגונה קיים יער חורש טבעי. נגיע יער ונהנה מהליכה נעימה ומעניינת. . אחר הצהריים נסע ונגיע לשמורת הטבע Robberg natural reserve. נלך בשמורה במסלול הליכה יפה ומעניין. חזרה למלון בנייזנה לארוחת ערב ולינה.

יום 9

שמורת ציציקאמה – שייט בקייאקים

נשאר באזור קו החוף ונחזה בטבע העוצר נשימה באזור, שמורת ציציקמה המתאפיינת ביער ירוק וצפוף, למרגלותיו האוקיאנוס ההודי תוך כדי שנהר גדול יוצא מתוכו ונשפך לאוקיאנוס. נצא לשייט מדליק בקיאקים בנהר שבו נחווה מראות מטורפים שניתן לראות רק מהקייאק. נסייר בגשרים תלויים. חזרה למלון בנייזנה לארוחת ערב ולינה.

יום 10

טיסה ליוהנסבורג – סיור ביוהנסבורג ופרטוריה

לאחר ארוחת בוקר נעזוב את אזור "דרך הגנים" ונצא בטיסה מהעירGeorge ליוהנסבורג – מרכז הכלכלה והעיר הגדולה של דרום אפריקה. זהו עולם אחר ולא דומה לכל מה שראינו עד כה, נבקר בטאונשיפ – סוואטו : עיירת "שחורים" שהתפתחה ונהיתה חלק בלתי נפרד מיוהנסבורג. כיום זהו פרבר ביוהנסבורג – ה"פלורנטין" של העיר. נבקר בביתו של הנשיא השחור הראשון של דרום אפריקה – נלסון מנדלה ז"ל, הוא סמלה של דרום אפריקה והמאבק כנגד הדיכוי הלבן באפריקה בפרט. לא נסיים את היום בלי ביקור בעיר הבירה (והלא יחידה) של דרום אפריקה – פרטוריה כולל ביקור בגן הפרלמנט. ארוחת ערב ולינה ביוהנסבורג או בפרטוריה.

ימים 11-12

ספארי במפומלנגה

הבוקר נצא בנסיעה מיוהנסבורג למחוז פראי בשם מפומלנגה, שם נעביר את היומיים הקרובים בחוויית ספארי בלתי נשכחת. ננסה לאתר לראות מקרוב פילים, אריות, זברות, ג'ירפות ועוד… הפרא האפריקאי כפי שיכול רק להיות! לינה בלודג' איכותי בתוך השמורה. ארוחות ערב בימים 11+12 וארוחת צהריים ביום 12 כלולות בלודג'.

יום 13

הדרך הפנורמית

ביום הזה אנו עוזבים את מפומלנגה וחוזרים לציביליזציה בנסיעה מדהימה ב"דרך הפנורמית" בא נראה תופעות טבע ונופים מדהימים ומרשימים: חלון האלוהים – תצפית עוצרת נשימה כאשר מתחתיה נמצא מרבד יער טרופי, שלושת הרונדוולים: שלוש צוקים מרשימים הנראים כבקתות אפריקאיות, חורי המזל של בורק: תופעת שחיפה מרתקת בערוץ נהר שיוצרת בסלע צורות שרק הטבע יכול לעשות, קניון בלייד: אחד מהקניונים המרשימים ביותר ביבשת אפריקה! הגעה ליוהנסבורג לארוחת ערב ולינה.

יום 14

זימבבואה – שייט על נהר הזמבזי

לאחר ארוחת בוקר נפרד מדרום אפריקה ונעלה על טיסה לעיר "ויקטוריה פולס" בזימבבואה, צ'ק אין במלון באם יתאפשר, ואחרי הצהריים נצא לשייט על נהר הזמבזי המפורסם שמחבר בין זמביה, זימבבואה ומוזמביק ומשם נשפך לאוקיינוס ההודי. במהלך השייט נסעד ארוחת ערב מפנקת ונחפש חיות מסביב כמו פילים קרוקודילים, היפופוטמים ועוד…לינה במפלי ויקטוריה.

יום 15

ספארי בצ'ובה – ארוחת ערב אפריקאית חגיגית

היום נצא לספארי בשמורת צ'ובה שנמצאת בבוצוואנה – שמורה ייחודית עם מקורות מים רבים ומשפחות פילים רבות יחד עם כל שאר הטורפים. השמורה נחשבת כאחד אחד מריכוזי בעלי החיים הגדולים ביבשת וללא ספק מהמגוונים ביותר. ארוחת צהריים כלולה. נסיים את הערב האחרון בארוחת ערב אפריקאית חגיגית. לינה במפלים.

ימים 16-17

סיור במפלי ויקטוריה, טיסה לארץ

לאחר ארוחת בוקר נצא לסיור מרענן ומשפריץ במקצת במפלי ויקטוריה – המפלים הגדולים ביבשת אפריקה!  ננסה להבין מי היה האדם הראשון שגילה את המפלים, והאם הוא אכן האדם הראשון שגילה אותם?! בסיום הסיור נמשיך לשדה התעופה לטיסה חזרה לארץ. נחיתה בנתב"ג ביום 17 לפנות בוקר.

  • ביקור בעיר היפה סוולנדם
  • ביקור בשמורת הטבע Robberg
  • שייט בקיאקים בשמורת ציציקאמה
  • ספארי בשמורה פרטית
  • ספארי בצ'ובה בבוצואנה

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת לחדר ליחיד לטיול ב 05.02.24 – $980



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות עם חברת התעופה "אתיופיאן" במסלול תל אביב-אדיס אבבה-קייפטאון / מפלי ויקטוריה-אדיס אבבה-תל אביב, טיסות פנים כמפורט במסלול.
תחבורה, לינה, כלכלה וצוות כמפורט במסלול הטיול.
כלכלה: חצי פנסיון לאורך כל הטיול ועוד 4 ארוחות צהריים נוספות.
כניסות לכל האתרים והסיורים כמפורט במסלול הטיול.
מדריכה ישראלית מצוות "אקו" – איילת סטודניץ.
תשר לנותני שירותים מקומיים.
שירותי סבלות בטיול.
מיסי נמל וביטחון.
דמי טיפול ורישום.
מפגש קבוצה.

המחיר אינו כולל

ביטוח אישי ומטען.
ארוחות שאינן כלולות ושתייה.
הוצאות אישיות.
טיפים למדריך הישראלי.
ויזה לזימבבואה – תשלום במקום במעבר הגבול בסך 50$ לאדם.

לתשומת לבכם

אופי הטיול לדרום אפריקה: מסע מיוחד המשלב ערים היסטוריות וטבע עוצר נשימה. תרבות, היסטוריה, ספארי ועוד.
לינה: הלינה בטיול בבתי המלון בדרגת תיירות גבוהה (4 כוכבים) עם מקלחת ושירותים צמודים.
תחבורה: אוטובוס תיירים ממוזג ורכבי שטח במהלך הספארי.
כלכלה: חצי פנסיון לאורך כל הטיול ועוד 4 ארוחות צהריים נוספת.
קבוצה: גודל הקבוצה לטיול בין 13-26 מטיילים.
טיסות: טיסות עם חברת התעופה "אתיופיאן" במסלול תל אביב-אדיס אבבה-קייפטאון / מפלי ויקטוריה-אדיס אבבה-תל אביב.
מדריכת הטיול איילת סטודניץ: גדלתי בבית עם מורשת דרום אפריקאית ארוכת שנים. במהלך ילדותי ביקרתי רבות בבית אימי במחוז לימפופו בצפון דרום אפריקה, שם התאהבתי לראשונה במקום מופלא וקסום זה, בצבעים המלטפים, בקולות, בריחות, בנוף הדרמטי העוטף חיים של בעלי חיים ובני אדם וחושף בפנינו מציאות אגדית של מקום מופלא. דרך עייני המטיילים אני מתאהבת ומתרגשת מדרום אפריקה שוב ושוב. בוגרת תואר שני בלימודי רפואת המזרח. מדריכת טיולים לדרום אפריקה ויוון.
לא נוכל להבטיח שירותי סבלות בכל בתי המלון. היות ואלו אינם ערוכים לכך ויש לקחת זאת בחשבון – אנו נעשה ככל שביכולתנו על מנת לעזור.
למידע בריאותי על הטיול, יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
התוכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים באתרים.
טיסות: ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות.
כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו טיולי שטח".
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

רואנדה – יוצאים מתוך הערפל

צילום: הדס זהבי למרות שמאחוריה היסטוריה עקובה מדם, מתחילה רואנדה להשתקם, ומסתבר שיש לה מה להציע לתיירים. […]

הגיע הזמן של טאיוואן

הסוד הכמוס של אסיה מתחיל להתגלות, ואיתו שמורות טבע עוצרות נשימה, תושבים ילידים, פסטיבלים מטורפים, שווקי לילה […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

דרום אפריקה עם מפלי ויקטוריה

טיולי תרבות וטבע

בהדרכת איילת סטודניץ \ אריק מסנגי | 17 יום

הדפיסו שלחו שתפו