טיול לאיחוד האמירויות

טיולי תרבות וטבע

ממצודות המדבר למגדלי הכרך - אבו דאבי, שארג'ה, ראס אל חיימה פוג'ירה, דובאי | 10 ימים

איחוד האמירויות הערביות היא מדינה מרתקת הנושקת למפרץ הפרסי ומיצרי הורמוז בצפון מערב ולמפרץ עומאן שבמזרח. עמוק בלבה, מצוי המדבר ורכס הרי החאג’ר המתנשאים לגובה של מעל 1800 מ’ באמירויות. בין הים למדבר צמחה ושגשגה תרבות השבטים שהגירו לכאן במהלך אלפי שנים, ממדינות במרחב ומחצי האי ערב. חקלאות בסיסית של עצי הדקל ופרי התמר, שליית הפנינים, מרעה, שליטה על דרכי המסחר הימי בחצי האי ערב, כל אלו היוו את הבסיס הראשוני ליצירת זהות, שטרם הבשילה לאיחוד השבטים השונים, שנאבקו להגדיר ולשמר את הטריטוריה של אבות אבותיהם. הם שרדו שנים של קולוניאליזם פורטוגלי, הולנדי ואנגלי שהוביל אותם במאה ה 19 להכיר ביתרונותיו של השלטון הבריטי שהיטיב עמם בנושאי חוץ והותיר להם לנהל את ענייני הפנים. אך היה זה גילוי הנפט בשנות ה 60 של המאה העשרים שפרץ את הדרך לאיחוד האמירויות הערביות והביא אותם בזכות חזונם להישגים יוצאי דופן המהווים דוגמא ומופת לעמי האזור בחצי האי ערב. לחופו של הים ממזרח וממערב, צצו על חולות המדבר גורדי השחקים. תאגידים וחברות מצאו בהם מקום ראוי לקיום מסחר וקשרי תרבות, כספי הנפט הושקעו בחכמה ובתבונה במיזמים עתידיים, מחקר, חלל, התפלת מים ובינה מלאכותית. “נוודי המדבר” ומנהיגיהם הוכיחו בכישרונם, שהם מסוגלים להוות לעולם, מרכזי תרבות, אדריכלות, תעופה, קניות, ואטרקציות תיירותיות ולהפוך את מדינת הים והמדבר לפלא קסום. הנכם מוזמנים לטייל עמנו ולחוות בדרך שונה את הפסיפס התרבותי והאנושי של מדינת איחוד האמירויות הערביות בדגש תרבות טבע ואומנות.

מסלול הטיול

יום 1

תל אביב – דובאי – אבו דאבי

נמריא מנתב"ג בדרכנו אל מדינת איחוד האמירויות הערביות. בשעות הערב ננחת באמירות אבו דאבי עיר הבירה של איחוד האמירויות ומשכנו של הפרלמנט וארמון הנשיאות. בדרכנו למלוננו באבו דאבי נתרשם ממערכת התחבורה המשוכללת והמתקדמת הכוללת גשרים וכבישים שיותירו אותנו פעורי פה מול נופי המדבר והים. אבו דאבי  משמשת כעיר הבירה של איחוד המדינות הערביות והיא גם האמירות הגדולה מבין שבע האמירויות המרכיבות את האיחוד. העיר הנחשבת מרכז תרבותי כלכלי ומסחרי הפכה במרוצת השנים מאז נתגלו בה מרבצי הנפט לעשירה ביותר מבין האמירויות וכתוצאה מכך, מרכז תרבותי בו הוקמו מכלולים אדריכליים מהיפים בעולם, מוזיאונים בעלי שם מה שהופך את העיר לאחת המרתקות בחצי האי ערב ובעולם בכלל. לאחר הנחיתה, העברה למלוננו באבו דאבי  אחר הצהריים נבקר במגדלי האיתיחד לתצפית פנורמית על אבו דאבי והסביבה. לינה באבו דאבי.

ימים 2 - 3

אבו דאבי

את היומיים הבאים נקדיש לביקורים בעיר המרתקת אבו דאבי, נבקר במסגד הגדול, מסגד שייח' זאיד  הנחשב אחד מעשרת המסגדים הגדולים בעולם. יותר מ 3,000 עובדים הועסקו בבניית המסגד, ו-38 חברות קבלניות השתתפו בבנייתו. המסגד שבנוי מחומרי גלם מגוונים, שיש, אבן, זהב, חרס, יכול להכיל מעל כ 40.000 מתפללים. נבקר גם בארמון של הנשיאות שנקרא גם 'הארמון הלאומי'. נסייר במוזיאון הלובר… לא זה הפריזאי… שנחנך ב 2017 ומכיל מגוון מרתק של יצירות אומנות, המתחלפות מעת לעת. נבקר באנדרטת האיחוד של מדינת האמירויות בטיול ושיטוט ב"קורניש" הטיילת שעל הים, השווקים התוססים והסמטאות הצרות של העיר העתיקה וגם נקנח בשייט ייחודי בתוך שמורת המונגרובים להבנת הפלא של שמורת טבע במיקרו אקלים כה מיוחד של המפרץ.  הפארק משמש כמרכז למידה ומחקר בכל הקשור לצמחיית המונגרובים. נשוט בתוך השמורה ונתרשם מבעלי הכנף ובעלי החיים החוסים בצילה של השמורה הייחודית ובאחד הערבים נקנח גם בפסטיבל מקומי.  לינה באבו דאבי.

Photo by DanRentea

יום 4

אבו דאבי אל עין

ניפרד מאבו דאבי בשעות הצהרים לאחר השלמת הביקורים בה ונצא אל נאות המדבר של אל עין. הנוף המדברי הצחיח מתחלף והחום הופך ירוק, תודות למים ומערכות ההשקייה שהפכו את המקום לצומת דרכים מסחרית לאורך השנים. אסופת האוהלים של אל עין הפכה לכרך המונה היום מאות אלפי תושבים, רבים מהם, אמירתים, ובתחומו עשרות אתרים שחלקם הוכרזו על ידי ארגון אונסקו אתרי מורשת. נבקר בעיר ובאתריה, נצעד במסלול קצר אל המעיין ונבקר במצודת Jahili שהוקמה במאה ה 19 כחלק ממצודות המדבר שהוקמו להגן על דרכי המסחר והשיירות שנעו בנתיב. לקינוח נערוך תצפית על אלעין ונערוך ביקור קצר במובלעת גבול שבין אמירות אבו דאבי לעומאן ונסייר בנופי המדבר היפים. לינה באל עין.

יום 5

אל עין – חטה, פוג'ירה

ניפרד מנאות המדבר של אל עין ונצא בדרכנו צפונה אל Mleha שבמובלעת אמירות שארג'ה. ונבקר באחד מהאתרים הארכיאולוגים החשובים ביותר בחצי האי ערב שגם הוא הכרז על ידי ארגון אונסקו כאתר שימור מורשת עולם. במרכזו של האתר הארכיאולוגי החשוב נלמד על ההתיישבות כאן כבר בתקופה הנאוליתית מלפני כ 8000 שנים. בדרכנו לאתר ובסביבתו נהנה מנופי המדבר המשתנים, בין דיונות צבעוניות לרכסי אבן גיר. נמשיך אל Hatta בה נעצור בנקודת תצפית מרהיבה על העיר חטה ונאות המדבא, נתפעל מ"ים הדקלים" המאפיין את אזור חטה ומהווה את מקור הפרנסה העיקרי של תושביה, נעצור להפסקת צהרים שבסיומה נוכל לערוך במידת האפשר לתצפית נוספת מהסכר שהקים מוחמד בן ראשד אלל מכתום שליטה של אמירות דובאי. האגם המלאכותי המרהיב ופסגות ההרים המשוננים, הם נוף עוצר נשימה, כמו גם הפליאה על ההישג ההנדסי של האמירתיים בהתמודדות עם המדבר. נמשיך לביקור קצר ב Kalba מובלעת של אמירות שארג'ה בעומאן וממנה לעיר פוג'יירה שם נלון.

יום 6

פוג'יירה, נאות מדבר ,מצודות ודיבה פוג'יירה

יום ארוך ומלא  הפתעות לפנינו היום נבקר באזור אמירות פוג'יירה ונפתח בביקור במבצר יפהפה ומיוחד בלב ההרים  שנבנה בתחילת המאה ה 19 על ידי שייך עבדולה בין חמדן אל שארקי לציון שנות שלטונו באזור שהיה שייך לבני שבט הקונדו. המבצר משקיף אל הואדי הנושא את אותו השם והכפר העתיק שבתיו שוחזרו. נמשיך ונטייל בעיר פוג"ירה בירת האמירות פוג'יירה, תחילה נצפה ונתרשם מחצר מסגד שייך זיאד על הפלא האדריכלי שיזכיר לנו בגודל ובצורה את כנסיית האגיה סופיה באיסטנבול. מהמבנה העצום שיכול להכיל עשרות אלפי מתפללים מתנשאים אל קו הרקיע, 6 מינרטים לגובה של כ 100 מ' ובולטים 36 חצאי כיפות שעם מכלולים נוספים הפכו אותו אחרי חמש שנות בנייה לשני בגודלו באמירויות. בתום הביקורים במבצר פוג'יירה המשופץ הנחשב ליפה שבמצודות האמירויות, נמשיך צפונה על קו החוף המזרחי של מדינת איחוד האמירויות, לעבר Dibba al Fujaira למלוננו.

יום 7

שיפולי רכס החג'אר ראס אל חיימה

נצא בבוקר לכיוון נסיכות ראס אל חיימה. בדרך נעצור לבקר באחד הכפרים המיוחדים המאוכלסים על ידי בני שבט הנקביין עוואנת ושארקיין שבנסיבות ביטחוניות הסטוריות בנו מבצר שנחשב למפוארים ומיוחדים באיחוד האמירויות.  ניפרד מנופי המדבר בדרכנו אל הים ונקדיש את מחציתו השנייה של היום לביקורים באמירות ראס אל ח'ימה. בין מוקדי הענין והביקור, העיר העתיקה והמוזיאון העירוני בה נוכל ללמוד על תעשיית שליית הפנינים, מקור פרנסתם העיקרי של תושבי האמירות טרם גילוי הנפט. לינה באזור לגונת ראס אל ח'ימה.


Photo by jovannig

יום 8

ראס אל חיימה, שארג'ה דובאי

יום עמוס וארוך לפנינו , היום נבקר באמירות שארג’ה המשתרעת על פני שטח של 2590 קמ”ר ומונה כ 1.4 מיליון תושבים. זו האמירות בה מרוכזים מיטב המוזיאונים של מדינת האמירויות הערביות ואנו נשים פעמינו אל המבנה המהודר של המוזיאון לתרבות הציליוויזציה האסלאמית- נחקור ונתפעל מהממצאים הרבים המעידים על תרומתו של האסלאם לאנושות. קליגרפיות,גילוף,קרמיקה, מטבעות, כלי זכוכית, כלים מדעיים- ספרי קוראן ועוד…
ניפרד מאמירות שארג'ה ובנסיעה קצרה דרומה נכנס בשערי אמירות דובאי, הנוצצת והתוססת ביותר מבין איחוד האמירויות זהו הלב הפועם של איחוד האמירויות.
נמשיך ונעלה למגדל בורג' חליפה המתנשא אל על לגובה של 828 מ’ . הנוף הנשקף, עוצר נשימה! השילוב בין גורדי השחקים והאדריכלות פורצת הדרך, לים, למדבר שבאופק הוא מחזה שלא במהרה יישכח. עם הירידה מהמגדל, נצפה במזרקות המים המרהיבות של דובאי ונטעם מעושרה של דובאי כשנבקר בקניון הגדול של דובאי בו מצויות 1200 חנויות, מסעדות בתי קפה ואטרקציות תיירותיות ואקווריום מרשים. נקנח את היום בביקור בכפר הגלובלי בדובאי , אטרקציה תיירותית מהנה לראי העולם מנקודת מבט אמירתית . לינה דובאי

יום 9

דובאי

דובאי, המאוכלסת ביותר באיחוד האמירויות הערביות וכן הבירה של אמירות דובאי, ששוכנת על חופו הדרום-מזרחי של המפרץ הפרסי, היא מרכז כלכלי ותחבורתי בינלאומי, וב-2012 הוגדרה כעיר עולם בדרגה אלפא. את יומנו נקדיש לעיר ולמכלולים התרבותיים והאדריכליים פורצי הדרך שלה. נעמיק בביקורינו בשכונת בסטקיה ודיירה, מקום ההתיישבות הראשוני של מהגרים שהגיעו לחוף דובאי ובנו את מבצרם. נבקר במוזיאון עתיד שנפתח לאחרונה ונבנה בארכיטקטורה חדשנית בכל פרמטר עולמי. זהו מוזיאן מושלם לחובבי עתידנות, מדע בדיוני וחידושים טכנולוגיים.
לאחר מכן נערוך שייט קצר על נתיב המים המלאכותי החוצה את השכונות, , נבקר במבנה יחודי שנבנה בהוראתו של השליט מוחמד בן ראשד אל-מכתום על מנת לשמר את תרבותם יוצאת הדופו של האמירתיים. נהלך בשווקים הססגוניים ונבקר במוזיאון האיחוד, במקום בו לראשונה, הונף דגל האמירויות שהתאחדו את הערב נסיים בטיול ג'יפים בדיונות החול המרהיבות של דובאי

Photo by Markus Mainka

יום 10

דובאי - בן גוריון

נשכים מוקדם בבוקר וניסע לאחד המוסדות החשובים של דובאי – מוזיאון איתיחד ,שבו מוצגות שלל פריטים מההיסטוריה,החזון,חפצי אומנות ייחודים שנותנים זוית מיוחדת וטובה על כל המורשת האמירתית. נבקר ב – פלאם דובאי ונעלה לתצפית על פאלם ג'ומירה עוד פלא הנדסי בצורת אי המלאכותי שנבנה מדובאי ועליו בתי יוקרה ושכונות פאר. נמשיך לתצפית לבורג' אל ערב תצפית על אחד מבתי המלון המפוארים בעולם – תוכלו רק לקנא ולתאר מה נקרא פאר. נבקר בקניון האמירט, פלא הנדסי המכיל בתוכו כמה חוויות הרפתקניות שמעבר לדימיון ומשם נמשיך לשדה התעופה לטיסה חזרה ארצה נחיתה בשעות הערב המאוחרות של יום 10.

  • מסלול הטיול המקיף ביותר בכל באיחוד האמירויות.
  • טיולי הליכה במקומות אקזוטים ובנאות מדבר.
  • קו החוף המזרחי.
  • פוג'יירה, דיבה פוג'יירה.
  • טיול בקבוצה קטנה.
  • 4 לילות בדובאי 3 לילות באבו דאבי.
  • 4 ארוחות צהריים נוספות בסגנון מיוחד.
  • נאות המדבר חטה ושיש.
  • טיולי הליכה במקומות אקזוטים ובנאות מדבר ומצודות לא מוכרות.
  • מים מינרלים במהלך הטיול.
  • שייט בשמורת המונגרובים באבו דאבי.
  • ביקור מרגש ובלעדי במרכז הסובלנות התרבותית בדובאי.
  • מספר האתרים הרב ביותר בדובאי בטיול נינוח.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת ליחיד בחדר : 840$

 



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות בינלאומיות ומיסי נמל.
לינה .
כלכלה: חצי פנסיון ועוד 4 ארוחות צהריים .
תחבורה.
הדרכה: מדריך ישראלי מצוות אקו ומדריכים מקומיים על פי הצורך.
כניסה לאתרים ושמורות טבע בהתאם למסלול הטיול.
תשר לנותני שירותים מקומיים.
דמי טיפול ורישום.
מפגש הכנה לפני יציאת הטיול.
מים מינרלים במהלך הטיול.

מחיר הטיול אינו כולל

ביטוח בריאות ומטען.
ארוחות שאינן כלולות ושתייה.
הוצאות בעלות אופי אישי.
אשרת כניסה.
בדיקות קורונה בארץ ובחו"ל ( במידת הצורך ).

לתשומת לבכם

מסלול הטיול – תכנית הטיול כפופה לשינויים ותלויה במזג האוויר, בתנאי השטח ובנסיבות נוספות. באם יהיה צורך צוות אקו ומדריכינו יערכו שינויים במסלול (לטובת ורווחת הנוסעים) וזאת רק ע"מ לשפר את מסלול הטיול להביא להצלחתו המלאה בהתאם לתנאים בשטח. בימים בהם אנו משתמשים בשירותי תעופה יתכנו שינויים במסלול הטיול בהתאם לשינויים בלו"ז הטיסות והגעת הכבודה האישית.
גודל הקבוצה - 15- 26 מטיילים.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, המחיר ישתנה בהתאם.
טיסות: ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה, ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו, ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות. כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו".
התמונות הינן להמחשה בלבד והן באדיבות הספק.
מסלול הטיול מתאר את אתרי הטיול , אבל יתכן שינוי בסדר המסלול התחלה בדובאי וסיום באבו דאבי .
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

מדיירה – תגלית עתיקה, תגלית חדשה

איי מדיירה; קרובים יותר לצפון אפריקה מאשר לאירופה, שייכים מדינית לפורטוגל וידועים בעיקר כמקום הולדתם של כוכב […]

סיביר ואגם בייקל

"ספסיבה, דז'דושקה בייקל" (תודה, סבא בייקל), קרא נהג הסירה ששייטה לידינו ופרש זרועות ארוכות לצדדים. הסירות קיפצו […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

אהבתם את הטיול? אולי תאהבו גם את אלו

טיול לאיחוד האמירויות

טיולי תרבות וטבע

ממצודות המדבר למגדלי הכרך - אבו דאבי, שארג'ה, ראס אל חיימה פוג'ירה, דובאי | 10 ימים