טיול לאיים הקנריים בזמן אירועי הקרנבל הססגוניים

טיולי תרבות וטבע

4 איים, 4 קרנבלים | 11 יום

הדפיסו שלחו שתפו
מסע ייחודי לאיים הקנריים המהווים ארכיפלג של איים יפיפיים ואקזוטיים השייכים לספרד והממוקמים באוקיינוס האטלנטי אל מול חופה הדרום-מערבי של מרוקו. הטמפרטורות באי נוחות ומתאימות לטיול בכל ימות השנה !

בטיול מרתק זה נטייל בין 4 איים מרכזיים, נחזה במראות טבע ייחודיים בעלי נופים געשיים ופראיים לצד תופעות גיאולוגיות שונות, נבקר בשמורות טבע מרהיבות, נבקר בכפרי דייגים ציורים ועיירות עתיקות.

הדגש בטיול יהיה בסימן אירועי הקרנבל המרהיב המתקיים כל שנה באי הגדול טנריף, הזוכה לשם עולמי הודות למוזיקה החושנית והקצבית, לריקודים שלא פוסקים, לתהלוכות המפוארות עם התלבושות הססגוניות ולאנרגיות השופעות שבו – זהו הקרנבל השני בגודלו בעולם אחרי הקרנבל של ריו, ברזיל. האווירה השמחה והחגיגית הופכים אירוע זה לחוויה בלתי נשכחת!

מסלול הטיול

יום 1

תל אביב - מדריד - הגעה לאי גראן קנריה – לאס פאלאמס - נוף וולקני פראי

נצא בטיסה ישירה למדריד, שלאחריה טיסת המשך אל האי גראן קנריה (Gran Canaria);  האי המאוכלס  בארכיפלג האיים הקנריים שליד ספרד. עם הנחיתה אחר הצהריים, נחל בביקור בעיר הבירה לאס פאלמאס (Las Palmas), נעצור לתצפית פנורמית מרהיבה מגבעת אלטה וויסטה, נחלוף על פני המלון העתיק ביותר באי ונראה את הפסל המודרני הניצב בו המייצג את הכיבוש הספרדי. נצא לסיור ברובע העתיק וגאטה (Vegueta) שנוסד ב-1478 שנים ספורות לפני גילוי אמריקה. נבקר בקתדרלה ובכיכר סנטה אנה, בבית קולומבוס המייצג את הסגנון האדריכלי הקולוניאלי באיים, נראה את אוסף המפות הימיות המציינות את הקשר הגלובלי שנרקם בתקופה זאת בין אירופה, אמריקה ואפריקה.  לעבר המכתש הוולקני העצום והמרשים בנדמה (Bandama), נטפס לתצפית אל הלוע הגעשי העצום ואל מרחבי האי כולו. לינה במלון בלאס פאלמאס.

יום 2

האי גראן קנריה: מסלול בין כפרים – דיונות החול המוזהבות - האי לה פלמה

הבוקר נגיע לביקור בעיר ארוקאס (Arucas) העתיקה המשמשת כמרכז לגידולי הבננות של האיים. נהלך בין הסמטאות היפות ונגיע לקתדרלה הייחודית, אותה תכנן אחד מתלמידיו של הארכיטקט הידוע אנטוניו גאודי. נצא בנסיעה נופית מרהיבה במעלה ההרים אל העיירה טרור (Teror), שלמרות שמה המרתיע, היא לדעת רבים היפה באי. נמשיך בנסיעה בדרך נופית מרשימה לנקודה הגבוהה ביותר באי, מצפור פיקו דה לאס נייוֵוס (Pico de las Nieves) המשקיף לעבר הפסגות הציוריות של רוקה נובלו (Roque Nublo); סלע וולקני אדיר ואחד מסמלי האי המפורסמים, שחולש על הנוף הפראי מגובה של 80 מטר. נלך במסלול רגלי בין יערות האורן הקנרי. נרד בנסיעה דרומה אל דיונות החול המוזהבות והמרשימות במספלומאס (Maspalomas). בתום הסיור ניסע בדרך נופית מרהיבה לאורך החוף המזרחי של האי. בסיום הסיור הגעה לשדה התעופה לטיסת פנים קצרה אל האי לה פלמה (La Palma). עם ההגעה, העברה למלוננו.

Photo by thecriss

יום 3

האי לה פלמה

האי לה פלמה (La Palma) הירוק מבין כל האיים, יש בו גאיות תלולים, הרים מכוסים בצמחי בר ואחד מהפעילים ביותר מבחינה געשית. היום יוקדש להליכות בנוף המרהיב הכולל יער גשם מצידו האחד ונוף געשי בתולי מצידו השני, נעצור לנקודות תצפית שונות והליכות. נרד בנסיעה מרהיבה צפונה, דרך צ'ורטו אזול (Charco Azul) ונבקר במרכז המבקרים San Antonio Volcano . נמשיך עד לפינה הדרומית של האי ונבקר במגדלור שבפואנקליינטה (Fuencaliente). (במידה ותנאי הכביש יאפשרו להגיע לאזור הדרומי של האי). חזרה למלון ללינה.

Photo by unai

יום 4

האי לה פלמה: צוקים געשים וקרנבל - קרנבל LOS INDIANOS

הבוקר נעלה לנקודת התצפית "Los Andenes" משם נוכל לצפות בלוע הענק של הר הגעש טבוריינטה, אשר עיצב את הנוף של האי, זוהי הנקודה הגבוהה ביותר של הר הגעש טבוריינטה המכונה "הצוק של הבחורים" (Roque De Los Muchachos). נטייל עד סדרה של דייקים, המאפשרת להיכנס פנימה לנקודת תצפית יפיפיה על מצלעותיו. לקראת צהריים נמשיך לנקודת תצפית Tajuya  בה נראה את שרידי ההתפרצות הגעשית האחרונה בשנת 2021 ונחזור לסנטה קרוז דה לה פלמה לצפות בקרנבל הראשון בטיול.  לוס אינדיאנוס (Indianos Carnival)  היא ללא ספק חגיגה המיוחדת ביותר בלה פלמה, אופייה הייחודי מושך את מרבית תשומת הלב של האי הקנרי כולו. "במסיבה הלבנה" הרחובות מתמלאים בריקודים מוסיקה ואבקת טלק לבנה, אנשים לבושים בלבן. מקור החגיגות בתרבות הייחודית של ילידי האי החוזרים לאי מולדתם מהארצות הלטינית. בתום החגיגות נחזור למלוננו.

Photo by Alvaro

יום 5

טיסה לאי טנריף – חגיגות הקרנבל הצבעוני

נצא בשעות הבוקר המוקדמות לשדה התעופה ונטוס לאי טנריף (Tenerife); האי הגדול והמאוכלס ביותר בארכיפלג האיים הקנריים. לאחר הנחיתה נצא אל אתר הפרמידות של גוימאר בו נלמד על תרבות הגואנצ'ים- תושבייה המקוריים של האיים אשר הוטבלו לנצרות על ידי הספרדים. נמשיך אל העיירה קנדלרייה שם נמצאת הכנסייה החשובה ביותר באיים הקנריים. בכיכר בסמוך לכנסייה נחזה בפסל המדונה מחד ובפסלי הגואנצ'ים לצידה.  בשעות הצהריים נמשיך אל סנטה קרוז דה טנריף (Santa Cruz de Tenerife);. נחזה במצעד הצבעוני והשמח של הקרנבל שהינו הינו השני בגודלו בעולם אחרי הקרנבל של ריו דה ז'ניירו. הקרנבל עובר בשדרה המרכזית של העיר מול האוקיינוס ובה משתתפים קבוצות ססגוניות שיצעדו ברחובות, בשילוב מוסיקה ותלבושות צבעוניות על במות נעות עם פסלי ענק מעוצבים, מכוניות מקושטות, ליצנים, לוליינים רקדנים ועוד. בתום המצעד נמשיך עייפים אך מרוצים למלוננו בטנריף.

Photo by rh2010

יום 6

האי טנריף: לה אורטבה וסיור בפארק הלאומי טֵיידֶה – תהלוכת קבורת הסרדין

הבוקר ניסע במעלה ההרים אל שמורת הטבע, שבשיאה ניצב הר הגעש הפעיל טֵיידֶה (Teide) המתנשא לגובה של כ- 3,718 מטרים – הנקודה הגבוהה ביותר בספרד. נמשיך בנסיעה בתוך יער אורנים קנריים המהווים את הצמחייה הטבעית של האי ונגיע לנקודת תצפית הצופה אל העמקים המיושבים של האי שמכוסים בשמיכת עננים לבנה וממנה נצפה אל איים נוספים הבולטים מכל עברי האוקיינוס. נמשיך אל לה אורטבה ((La Orotava; עיירה הקולוניאלית יפה, שהיוותה בעבר בית עבור רוב משפחות האצולה העשירות ביותר באי שהתיישבו בה לאחר הכיבוש הספרדי. נסייר בעיירה, נלך לאורך רחובות העיר העתיקה, נראה את בתי האחוזות המפוארים, נראה מבנים ארכיטקטוניים מרשימים, כנסיות מרהיבות ועוד. לאחר ארוחת הערב נצא אל סמטאות סנטה קרוז לצפות בתהלוכת "קבורת הסרדין" המייצגת את סיום חגיגת הקרנבל המסורתי ואת "צום הבשר" הנערך בכל שנה ביום רביעי של האפר (למעשה מדובר בשריפת הבובה של הסרדין). הטקס מאופיין במצעד הומוריסטי מקאברי החוגג בצורה ביזארית ועליזה את מותו של דג הסרדין בשילוב של בכי וצחוק לצד בגדי אבל חושפניים עם מלמלות שחורות המאפיינים את החגיגות המדהימות של הלילה הזה.

Photo by Henner Damke

יום 7

האי טנריף: יום סיור באי – הכפר האבוד מאסקה – חגיגת קרנבל היתולית

היום נמשיך בנסיעה אל המחוז איקוד דה לוס וינוס (Icod de los vinos) המזוהה בעיקר בגן עם עץ הדרקון הגדול והישיש ביותר בעולם ובעל המראה מיוחד במינו. נטעם מן היין המקומי הייחודי לאזור. נעצור בעיירה גארצ'יקו (Garachico) ששימשה נמל מקומי ונקברה תחת זרמי לבה בשנת 1705. נמשיך אל הכפר האבוד מאסקה (Masca), השוכן בלב ההרים במקום ציורי וחבוי. הכפר שימש כמקום מסתור לשודדי הים וסביבו נפערים קניונים מרהיבים בצוקי הסלע "לוס גיגנטס" החותכים את ההרים ונופלים במצוקים אדירים אל האוקיינוס. לאחר הטיול נרד מן ההרים אל מלוננו. בערב נלך לצפות בחגיגות מקומיות נוספות – גברים מחופשים לנשים בשמלות מוגזמות מופיעים על הבמה (מופע דראג).

Photo by cristianbalate

יום 8

האי טנריף: טיול ברכס הרי אנגה ופסגות הרי לאס מרסדס – טיסה לאי לנזרוטה

הבוקר ניסע לצפון האי אל רכס הרי אנגה (Anaga mountains); רכס פראי של פסגות גבוהות טרשיות ויערות המלווים אותם. נראה כפרים התלויים על פי תהום ונצא לטיול רגלי בחיק הטבע. נגיע בהמשך אל פסגות הרי לאס מרסדס (Monte De Las Mercedes) ונבקר במצפור האנגלים (Pico del Ingles). את דרכנו חזרה נעשה בדרך ציורית דרך העיירה סן אנדרס. לקראת ערב נצא בטיסה אל האי לנזרוטה (Lanzarote), הגעה והעברה למלון ללינה.

Photo by rh2010

יום 9

האי לנזרוטה: טיול בדרום האי – הפארק הלאומי של הר הגעש טימנפאיה – חגיגות הקרנבל בפורטו דל כרמן

האי לנזרוטה (Lanzarote), המיוחד והיפה מכל שאר האיים בו פעילות וולקנית עשירה, היוצרת נופים געשיים פראיים. נעלה דרך עמק אלף הדקלים ונקדיש זמן לביקור באתרי האמן/האדריכל סזאר מנריקה שבין השאר קבע את אופיים של הבתים הלבנים הזהים בכל רחבי האי.  נמשיך לעבר רכס הרי האש: אזור שהתפרץ במשך שש שנים רצופות וגרם לגדילת האי ולהרס כל מה שהיה בדרומו. אל הפארק הלאומי טימנפאיה (Timanfaya) הר געש פעיל. בפארק נראה תופעות גיאולוגיות מגוונות הקשורות לפעילות געשיות באיים הקנריים, נצפה בלוע המעשן של הר הגעש ונהלך בשביל וולקני. נבקר בכפר הדייגים הטיפוסי והצבעוני אל גולפו (El Golfo) ונתפעל מהלגונה שמימיה צבועים בירוק-טורקיז לצד חופי החול השחור. נמשיך אל לה חריה ((La Geria; אזור מקסים של כרמים וטרסות, נבקר במרתף יין טיפוסי בו נטעם מן היין המקומי הייחודי לאזור. לקראת ערב נגיע אל המשך חגיגות הקרנבל והפעם מצעד הקנרבל בעיר פורטו דל כרמן – בתום המצעד נמשיך אל מלוננו לארוחת ערב ולינה.

Photo by Pat on stock

יום 10

האי לנזרוטה: טיול בצפון האי – בעקבות האמן סזאר מנריקה

הבוקר נבקר בשני מקטעים של "צינור געשי": נרד אל בטן האדמה ונסייר בחלקו העליון של הצינור שנבנה תוך שמירה קפדנית של המקור הטבעי. נמשיך אל חלקו הנמוך של הצינור, בנקודה שבה הוא נושק לאוקיינוס ומכונה "חמיאוס דל אקווה"(Jameos del Agua): אתר וולקני שנוצר לאחר שתקרתו של צינור לבה התמוטט ויצר מערה קטנה עם אגם מים מלוחים ונחשב למרשים ביותר. עם הגענו לעיירה הריה (Haria) נבקר בביתו של האדריכל המפורסם סזאר מנריקה, נבקר ב"מיראדור דל ריו": מבנה מיוחד נוסף שתוכנן על ידי האדריכל המשלב בין אומנות, אדריכלות וטבע. נגיע לתצפית מרשימה על צוקים היורדים בתלילות לים ונתצפת אל האי הסמוך "לה גרסיוסה". נסיים את היום עם ביקור בגן הקקטוסים המרהיב, הנטוע על טרסות בתוך מכתש וולקני שגם אותו עיצב האדריכל והינו אחד מן המקומות היפים באי. נשוב למלוננו לעת ערב.

Photo by Balate Dorin

יום 11

האי לנזרוטה וטיסה חזרה ארצה

בבוקר מוקדם ניפרד לשלום מהאיים בדרכנו לשדה התעופה לקראת  טיסתנו חזרה ארצה דרך מדריד. הגעה ארצה ביום 11 (19/02) בשעה 17:30 לערך.

  • מלונות בדרגת תיירות טובה.
  • ביקור ב- 4 איים: גראן קנרייה, לה פלמה, טנריף ולנזרוטה.
  • תכנית טיול עשירה ומלאה בתכנים.
  • מסלולים בין כפרים וערים אל מול נופים וולקנים פראיים.
  • הפארק הלאומי של הר הגעש הפעיל טימנפאיה.
  • סיור בפארק הלאומי המרהיב טֵיידֶה.
  • ביקור הכפר הנסתר מאסקה.
  • הקרנבל הלבן - לוס אינדיאנוס בלה פלמה.
  • צעדת הקרנבל מטריף החושים בטנריף!
  • קבורת הסרדין.
  • מצעד הקרנבל בלנזרוטה.
  • 11 ימי טיול של טבע ייחודי עם נופים וולקנים פראיים עוצרי נשימה לצד תרבות קסומה, בשילוב 4 קרנבלים ותהלוכות ססגוניות וחושניות!

רוצים לקבל עוד פרטים על הטיול?


תאריכי יציאה ומחירים

תאריך יציאה תאריך חזרה מדריך מחיר לאדם בחדר לשניים הנחת רישום מוקדם הערות הרשמה
טיול מיסי נמל מחיר כולל
28/02/2025 11/03/2025 יפורסם בהמשך

תוספת לאדם בחדר יחיד: 420 €



דגשים מיוחדים

הטיול כולל

טיסות: טיסה בינלאומית דרך יעד ביניים באירופה. שלוש טיסות פנימיות בין האיים.
לינה: מלונות מדרגה ראשונה (מקביל ל- 4 כוכבים)
תחבורה: אוטובוס תיירים ממוזג ונוח לאורך המסלול (בהתאם לגודל הקבוצה). מיניבוסים במידת הצורך.
כלכלה: חצי פנסיון לאורך כל הטיול כולל ארוחה במסעדה מקומית.
קבוצה: גודל הקבוצה 15-26 מטיילים
מדריך ישראלי: גיל יניב.
מדריכים מקומיים: דוברי אנגלית היכן שנדרש.
דמי כניסה וסיורים באתרים: כמפורט בתכנית.
מיסים מקומיים.
תשר לנותני שירות מקומיים.
דמי רישום וטיפול.
מפגש קבוצה.

הטיול אינו כולל

שירותי סבלות בטיול.
ביטוח בריאות (וביטוח ביטול).
ביטוח מטען וציוד צילום.
ארוחות צהריים.
טיפ למדריך הישראלי.
שתייה בארוחות/משקאות אלכוהוליים.
הוצאות בעלות אופי אישי (כביסה, טלפונים, ארוחות נוספות וכד').

לתשומת ליבכם

אופי הטיול לאיים הקנריים: טיול טבע המתמקד בארבעה איים מרכזיים וביניהם האי הגדול טנריף בו נחגוג בקרנבל הצבעוני והשמח עם האוכלוסייה המקומית.
לא נוכל להבטיח שירותי סבלות בכל בתי המלון. היות ואלו אינם ערוכים לכך ויש לקחת זאת בחשבון – אנו נעשה ככל שביכולתנו על מנת לעזור.
למידע בריאותי על הטיול, יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
התוכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים באתרים.
יובהר כי המחירים הנקובים לעיל נכונים ליום ההרשמה. במידה ותחול עלייה הגבוהה מ -3% בשערי המטבע, במיסי הנמל או במיס הדלק יעודכנו מחירי הטיול בהתאם ותחול התוספת על הנוסע.
טיסות: ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות.
כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו טיולי שטח".
מדריך הטיול: גיל יניב. מתכנן עירוני וסביבתי, סמנכ"ל המשרד להגנת הסביבה לשעבר, מטייל, לומד ומדריך כ-25 שנים בטיולי שטח ומסלולי תרבות וטבע ביעדים רבים באסיה, האיים הקנריים, אוקיאניה, צפון אירופה, ארצות הבלקן, הקווקז ואגן הים התיכון. מתגורר עם משפחתו במושב רמת רזיאל.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

בֶּרְבֶּרִים – בין להיות חלק לבין להיות עצמם (חלק ג: הברברים הקנריים)

חלקים א וב עסקו בברברים שמצפון לסהרה, בתחומי המגרב (צפון אפריקה). חלק זה יעסוק בברברים הרבה פחות […]

הפסחא, ההכנות, הקרנבל(ים) הגדול(ים) וחג הקורפוס קריסטי – אֵבֶל וחגיגות בעולם הקתולי (חלק ב: החגים שלאחר הפסחא)

צילומים: ליאור עלמא וקסלר ביוני השנה נצא לחגוג יחד את אירועי הקורפוס קריסטי, "חגיגת הלחם והיין הקדושים" […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לאיים הקנריים בזמן אירועי הקרנבל הססגוניים

טיולי תרבות וטבע

4 איים, 4 קרנבלים | 11 יום

הדפיסו שלחו שתפו