טיול לארמניה

טיולי תרבות וטבע

מסע להרי הקווקז הפראיים והמסתוריים | 11 יום

ארמניה היא מדינה קטנה השוכנת בחלק הדרומי של הרי קווקז ושופעת בטבע עוצר נשימה. ארמניה שוכנת בין אסיה לאירופה והיוותה בעבר צומת דרכים לצבאות, סוחרים ומפגש של תרבויות שונות. הטיול לארמניה הוא טיול מקיף למדינה שטרם נחשפה למערב בשל תמורות היסטוריות והמטייל בה חווה מסע מתוק בזמן. הארמנים יותירו בכם רושם עז, הם צנועים ונעימי הליכות, ואין כמו לסעוד עמם סביב שולחן עמוס בבשר וירקות, ולהרים שוב ושוב כוסות יין (או וודקה). הטיול לארמניה הוא טיול טבע עם נופים פראיים, היסטוריה עתיקה ומפגש עם תרבויות עתיקות ומרתקות. הטיול הוא בתנאי לינה ותחבורה טובים -  כולל נסיעות באוטובוס וברכבי 4X4, משלב הליכות בטבע ירוק ובכפרים ציוריים בתוך נופי הרי הקווקז המרהיבים ונופי טבע פראיים. 

מסלול הטיול

יום 1

מתל-אביב טביליסי (Tbilisi)

בשעות הערב ניפגש בשדה התעופה ונצא בטיסה ישירה אל טביליסי בירת גיאורגיה, מערי המסחר החשובות באזור הקווקז. ננחת בטביליסי בשעות הלילה ונעבור אל מלוננו. לינה בטביליסי.

יום 2

כניסה לארמניה והכירות ראשונית עם המדינה ותרבותה

נצא בנסיעה לכיוון הגבול הארמני, נחצה את הגבול ונגיע למחוז הצפוני של ארמניה – לורי (Lori)  ונבקר במבצר אחטלה (Akhtala) שמוזכר לראשונה במאה ה-10. המבצר שהיה במשך מאות שנים מוקד אסטרטגי של הממלכה הארמנית הצפונית, עומד על אחד הצוקים של קניון דבד (Debed) אשר חוצה את מחוז לורי לאורכו. נמשיך ונבקר במנזר החפט (Haghpat). בארמניה, המדינה הנוצרית הראשונה בעולם מאז שנת 301 לספירה, מנזרים היוו מוקדים של פוליטיקה, תרבות והשכלה חשובים ואחפט היה החשוב באזור. בשל השפעתו ההיסטורית והארכיטקטורה הייחודית נכלל אחפט ברשימת המורשת התרבות העולמית של אונסק"ו. לעת ערב נגיע למלוננו בכפר אחפט הסמוך. המלון נמצא בסביבת טבע יפיפה עם נוף ציורי. נעבור שיעור ראשון בהכנסת אורחים ארמנית במרכז האתנוגרפי בכפר פאמבאק (Pambak) ונכיר את הטקסים הארמנים העתיקים שמחוברים לטבע ולסיפורי עם המועברים בעל פה מדור לדור. רבים מהמנהגים רלוונטים גם כיום. נשתתף באירוע פולקלור עם שירים וריקודים ונהנה מארוחת צהריים מקומית. נמשיך וניסע לעיר ואנדזור (Vanadzor) ונבקר בשוק המקומי. נשים פעמינו אל הפארק הלאומי דיליג'אן (Dilijan) משתרע על 240 קמ"ר של יערות מעורבים עם סוגי עצים רבים, חלקם אנדמיים. שמורת הטבע נמצאת ברום של 1500-1800מטר מעל פני הים ובמרכזה העיר דיליג'אן, עיירת נופש הממוקמת באזור שמכונה "שווציריה הארמנית" ומשתלבת בצורה אורגנית עם היערות וההרים. ארוחת ערב ולינה בדיליג'אן.

יום 3

"שוויצריה הארמנית" ואגם סוואן (Sevan)

נצא לסיור בעיר דיליג'אן ונבקר בגושוואנק (Goshavank) – מנזר ומרכז תרבותי מהמאה ה-12, שנמצא בקרבתה, ובו נמצא החצ'קר (אבן-צלב) היפה ביותר בארמניה. נמשיך בנסיעה לאגם סוואן (Sevan) – אגם המים המתוקים הגדול ביותר באזור הקווקז ואחד האגמים הגבוהים הגדולים בעולם, ונמצא ברום של 1900 מטר מעל פני הים. נעלה על גבעה בחצי האי סוואן, השוכנת על לשונית יבשה בתוך האגם ונצפה על הנוף הנשקף ממנה. נצא לשייט רגוע באגם ונמשיך לעיירת סקי ההררית צחקדזור, אשר הופכת בקיץ לאזור נופש פופולרי בזכות הטבע העשיר בצמחיה מגוונת ואוויר צח. נעלה ברכבל על ההר ונשקיף על הסביבה ממעוף הציפור. ארוחת ערב ולינה בצחקדזור.

יום 4

מעבר ההרים סלים (Selim), חאן דרכים קדום ובית קברות יהודי מיוחד

הבוקר נצא דרומה לאורך חופו של אגם סוואן, המכונה "העין הכחולה של ארמניה", ונבקר בכפר נוראטוס, הידוע בזכות שדה החצ'קרים הגדול בעולם, עם דוגמאות לאומנות הארמנית המסורתית של חריטת אבן מתקופת המאה ה-5 לספירה ועד היום. נמשיך ונעלה בהדרגה לגובה של 2400 מ' מעל פני הים ונחצה את מעבר ההרים סלים (Selim), הידוע כאחד המעברים החשובים בתקופה שדרך המשי הייתה פעילה. נבקר בקרוון סראי (חאן דרכים שנבנה במאה ה-13 ונשמר עד היום בצורה מדהימה), ונתצפת על האזור.  נרד אל העמק הפורה ונעצור לארוחת צהריים על שפת הנהר. נמשיך ונסע אל הכפר ירגיס (Yeghegis), שם נבקר בבית קברות היהודי מהמאות ה-13 וה-14 והתגלה לפני שנים ספורות. ארוחת ערב ולינה בירגיס.

יום 5

ארץ היין של ארמניה

נצא אל מחוז ואיוצדזור (Vayotsdzor) , המפורסם בתעשיית היין העתיקה שלו. נעצור במערת "ארני 1" (Areni 1) המכונה גם "מערת הציפורים", ובה התגלתה נעל העור העתיקה בעולם (גילה המשוער 5500 שנה). מלבד זאת נמצאו במערה שרידים של תעשיית היין העתיקה בעולם מלפני 6000 שנה, עם שרידי ענבים זהים לאלו הגדלים רק באזור זה. נמשיך אל מנזר נורוואנק (Noravank)  התלוי על מצוק נהר ארפה (Arpa) ובו תבליטי צלבים מיוחדים. המנזר חולש על קניון יפיפה עם סלעים ורודים.  נמשיך ונבקר ביקב בוטיק מקומי, נטעם סוגים שונים של יין משובח ונהנה מארוחת צהרים מקומית מסורתית. נצא  בנסיעה אל הבירה ירוואן דרך עמק אררט עם תצפית מרשימה על הר האררט, השוכן מעבר לגבול עם תורכיה. בערב נצא לארוחת ערב הכוללת מופע פולקלור בטברנה מקומית. לינה בירוואן.

יום 6

קניון גארני (Garni) ו"סימפוניית האבנים", מנזר גרהארד (Geghard)

נעלה על ג'יפים ונצא מירוואן אל עבר גארני. בדרכנו נעצור באנדרטה לזכר המשורר הלאומי של ארמניה ייגישה צ'ארנץ, המהווה נקודת תצפית על הר אררט. נמשיך בנסיעה ונרד אל קניון גארני (Garni) ונתרשם מתופעה גיאולוגית מרשימה, המכונה "סימפוניית האבנים" – דפנות הקניון שמורכבות מצינורות משושים טבעיים מאבני בזלת, שזוויותיהם המדויקות נראות כאילו נחרטו ביד אמן. נמשיך בג'יפים אל הצוק שמעל הקניון, שם כבר כמעט אלפיים שנה עומד ומשקיף על הנוף מקדש גארני, אשר נבנה בשלהי המאה ה-1 לפני הספירה לכבוד אל השמש, ומציע נקודת תצפית אל הקניון העמוק. נמשיך וניסע למנזר גרהארד (Geghard), אתר מורשת עולמית של אונס"קו אשר חצוב בחלקו בסלע, נשוב למרכז ירוואן ונסייר באתריה. נגיע לקסקייד (Cascade), אחד מסמליה של ירוואן, גרם מדרגות המעוטר בעבודות אמנות מודרנית,  במזרקות, פסלים וערוגות פרחים.  נתרשם מהמקום ונשמע את סיפורה של בניית העיר. נמשיך לבית האופרה המפואר, לשדרה הצפונית עם חנויות המותגים ומסעדות היוקרה, ולכיכר הרפובליקה רחבת ידיים. עוד נבקר במפעל הקוניאק הראשון בארמניה "נוי", אשר מאז המאה ה-19 ועד היום מייצר את הקוניאק הארמני הידוע שהיה אהוב על צ'רצ'יל. העיר ארוחת ערב ולינה בירוואן.

יום 7

ביקור ב"וותיקן הארמני" ולמרגלות הר אראגץ (Aragats) – הגבוה בהרי ארמניה

נבקר בציצרנקברד (Tsitsernakaberd), מוזיאון השואה הארמנית ונכיר פרקים בהיסטוריה הארמנית, נמשיך לביקור באצ'מיאדזין ((Echmiadzin, מרכז הנצרות הארמנית המכונה  "הוותיקן הארמני", נבקר בקומפלקס ובכנסיית הקתדרלה המרכזית, בה מתקיימת המיסה השבועית. נהנה מארוחת צהרים עם טעימות של יין המיוצר באיזור זה. נמשיך בנסיעה צפונה אל ההר הגבוה בארמניה – אראגץ (Aragats), שפיסגתו מתנשאת אל רום של 4090 מ' מעל פני הים. נגיע למבצר אמברד (Amberd) – מבצר מתקופת ימי הביניים מהמאה ה-10 לספירה, השוכן במורדותיו של הר הארגץ. בימים בהירים נפתחת מכאן תצפית מצוינת על עמק האררט וההר המתנשא מעליו. נעצור בכפר ביורקן (Byurakan) אשר גובהו 1500 מ', ונלמד על מנהגיהם של הארמנים החיים באזור. נמשיך וניסע צפונה לג'יומרי (Gyumri) – העיר השנייה בגודלה במדינה. ארוחת ערב ולינה בגיומרי.

יום 8

ג'יומרי (Gyumri), המעבר לגיאורגיה ועיר המערות המופלאה וורדזיה (Vardzia)

ג'יומרי ספגה בשנת 1988 רעידת אדמה קשה ביותר שעד היום היא מתאוששת ממנה. נסייר בעיר העתיקה, אשר רחובותיה מרוצפים אבן ובנייניה בנויים אבני טוף ונצא צפונה לגבול הארמני-גיאורגי במעבר הגבול באוורה (Bavra). לאחר חציית הגבול נמשיך את הסיור שלנו בגאורגיה. נתחיל באחד האתרים החשובים בגיאורגיה – וורדזיה, עיירת מערות עוצרת נשימה מן המאה ה-12. בוורדזיה היו למעלה מ-3000 מערות שנחצבו בסלע בתקופת המלכה תמרה ששימשו למחבוא ומסתור. נבקר בחלק מן המערות, בבורות המים, ובכנסייה המכוסה בפרסקאות בצבעים נהדרים בניהם פרסקו של המלכה תמרה ואביה, המלך גאורגי השלישי. לאחר הביקור נמשיך לאחלציחה (Akhaltsikhe) ונבקר במבצר רבאט' .(Rabath) ארוחת ערב ולינה באחלציחה.

יום 9

מים זכים בבורג'ומי (Borjomi), גורי (Gori) – עיר הולדתו של סטאלין

הבוקר ניסע אל עבר עיירת הנופש בורג'ומי, נטעם ממי המעיינות הנחשבים למים הטבעיים והמשובחים ביותר בגיאורגיה, ונצא להליכות בנופים היפים של הפארק. נמשיך אל עבר גורי, עיר עתיקה שידעה פריחה כלכלית בימי הזוהר של דרך המשי המפורסמת, והיא גם עיר הולדתו של סטאלין. נבקר במוזיאון סטאלין, אשר נפתח בשנת 1957 בבית שבו נולד. נמשיך וניסע לטביליסי, בירת גיאורגיה. נצא לסיור ערב קצר בעיר, ונקנח את היום בארוחת ערב עם מופע פולקלור גאורגי. לינה בטביליסי.

יום 10

מצחטה (Mtskheta), טביליסי בירת גיאוגיה

הבוקר נצא אל עבר מצחטה, בירתה העתיקה (בת 3000 שנה) ומרכזה הדתי של גיאורגיה היושבת על מפגש נהרות מטקוורי וארגוי. נבקר בכנסיית הצלב (ג'ווארי) מן המאה ה-6 לשם הביאה נינה הקדושה את הצלב הקדום מקפדוקיה, קתדרלת סווטיצחובלי  (Svetitskhoveli) מהמאה ה-11 שבה קבורה גלימתו של ישו. אתרים אלו כלולים ברשימת המורשת העולמית של אונסק"ו. נשוב אל העיר טביליסי, בירתם של הגיאורגים יושבת על גדות נהר הקורה ומציעה מגוון רחב של מראות ואתרים מרהיבים. נטייל בעיר העתיקה, ברחובותיה הקטנים המשובצים בבתים צבעוניים עם מרפסות קטנות ובארכיטקטורה מודרנית,  נעלה למונומנט "אמא גיאורגיה" שהפך לסמלה של העיר. הפסל הוקם על ראש גבעה בשנת 1958, בשנה בה חגגה טביליסי את יום הולדתה ה-1500. נבקר בטירה העתיקה נאריקלה (Narikala) ונהנה מתצפית על טביליסי. בערב נצא אל שדה התעופה בהתאם לשעת הטיסה לתל אביב.

יום 11

בחזרה לארץ

בשעת לילה מאוחרת ננחת בתל אביב.

  • טיסות ישירות לטביליסי בירת גיאורגיה ומעבר נוח ופשוט לארמניה. הטיול משלב גם יומיים בגיאורגיה עם אתרים מובחרים במדינה.
  • פנסיון מלא לאורך כל הטיול.
  • טיול הכולל תצפיות על אזור הר אררט המפורסם, עלייה ברכבל באזור אגם סוואן והגעה ל"וותיקן הארמני" ביום קיום המיסה.
  • אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו בשילוב טבע פראי ונופים עוצרי נשימה.
  • סיור במפעל קוניאק מקומי וביקור ביקב באזור היין של ארמניה.
  • התנסות בארוחות אותנטיות ומקומיות ומופעי פולקלור.
  • רמת הדרכה גבוהה ומפגש הכנה בזום לקראת מועד הטיול.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת ליחיד בחדר: 550$
נחיתה ביום 11 ולכן יש לעשות ביטוח ל- 11 ימים.



דגשים מיוחדים

המחיר כולל:

טיסות – ישירות במסלול ת"א – טביליסי - ת"א.
לינה: לינה בבתי מלון טובים לאורך כל הטיול.
כלכלה: על בסיס פנסיון מלא.
תחבורה: נסיעה באוטובוס תיירים ממוזג ונוח וג'יפים ביום הנסיעה לקניון גארני.
קבוצה: גודל הקבוצה 15-26 מטיילים.
מדריכה ישראלית מצוות "אקו" – אניה קוזלובה תוביל את הטיול בעזרת צוות מקומי היכן שנדרש.
דמי כניסה וסיורים באתרים: כמפורט בתכנית.
בקבוק מים מינרליים לאדם, ליום.
מיסים מקומיים.
תשר לנותני שירות מקומיים.
דמי רישום וטיפול.

המחיר אינו כולל:

וויזה לארמניה – על כל נוסע נדרש לעשות וויזה אינטרנטית בתשלום ישיר באתר (עלות כ-8$).
ביטוח בריאות ומטען, בדיקות והוצאות הקשורות בקורונה.
ארוחות שאינן כלולות במסלול.
שתייה בארוחות.
הוצאות בעלות אופי אישי (כביסה, טלפונים, משקאות, ארוחות נוספות וכד').

לתשומת לבכם:

חשוב לדעת: ארמניה וגיאורגיה הן מדינות אשר עדיין לא מפותחת דיו במתן שירותי תיירות. אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה עדיין ייתכנו בעיות שלא תמיד נדע על קיומן מראש. על הנוסע לקבל זאת כחלק מאופי הטיול במדינה זו. כמו כן, באם יהיה צורך מדריכנו יערכו שינויים (לטובת ורווחת הנוסעים) וזאת רק ע"מ לשפר את מסלול הטיול ולהביא להצלחתו המלאה. על הנוסע לקבל זאת כחלק מאופי הטיול במדינה זו.
אופי הטיול: טיול טבע ותרבות חוויתי ומרתק, הכולל נסיעות אוטובוס וברכבים מקומיים (לפי הצורך), המשלב הליכות קצרות בטבע, כפרים ציוריים ואת נופי הקווקז; בתנאים טובים של לינה ונסיעה.
למידע בריאותי על הטיול לארמניה וגיאורגיה, יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
מזג האוויר עשוי להיות בלתי צפוי ועקב כך, ייתכן ונידרש לבצע שינויים במסלול הטיול המתוכנן. במידת הצורך מדריכת הטיול תדע למצוא את האלטרנטיבה הראויה ביותר לטובת ורווחת הנוסעים. התוכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים באתרים
רמת בתי המלון, הכבישים ושירותי התיירות בארמניה וגיאורגיה, אינה בהכרח תואמת את הסטנדרט המערבי. אנו משתדלים לספק את השירותים הטובים בנמצא ויש לקחת זאת בחשבון כחלק מתנאי הטיול.
יובהר כי המחירים הנקובים לעיל נכונים ליום ההרשמה. במידה ותחול עלייה הגבוהה מ -3% בשערי המטבע, במיסי הנמל או במיס הדלק יעודכנו מחירי הטיול בהתאם ותחול התוספת על הנוסע.
טיסות: ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה, ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו, ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות. כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו".
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

פרו השרשרת הלבנה

טיפוס בהוארז שבפרו המשמעות המילולית של La Cordillera Blanca היא "שרשרת ההרים הלבנה, שם המתאר היטב את […]

יהודי בוסניה והגדת סראייבו

מהו סיפורה של הגדת הפסח העתיקה ביותר בעולם, איך היא הגיעה דווקא לבוסניה, ומיהם היהודים הבוסנים, ושכניהם […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לארמניה

טיולי תרבות וטבע

מסע להרי הקווקז הפראיים והמסתוריים | 11 יום