צילום: יובל לוי

טיול לבורמה – הנשים המקועקעות ופסטיבל הנאגה

טיולי תרבות וטבע

מסע ייחודי באחד האזורים המרתקים בדרום מזרח אסיה בהדרכת יובל לוי | 15 יום

הדפיסו שלחו שתפו
נצא למסע שונה ועוצר נשימה בעקבות השבטים וקבוצות המיעוטים באזורים המרוחקים של בורמה, בדגש על שבטי מקועקעות הפנים וחגיגות ראש השנה של ׳שבטי הנאגה׳.

בורמה, או בשמה הרשמי מיאנמר שוכנת באחד האזורים המרתקים בעולם מבחינה אתנית ותרבותית, בין הודו במערב, טיבט בצפון, סין במזרח וארצות דרום מזרח אסיה בדרום מזרח. במהלך מאות שנים ספגה בורמה הגירות אוכלוסין מכל כיווני השמים. עמים היגרו לתוכה, מלכים כבשו חלקים ממנה, תרבויות וממלכות קמו ונפלו אבל כולן השאירו את חותמן על בורמה עד ימינו. תופעות גיאו-פוליטיות אלה הביאו לגיוון אתני אדיר בתוך גבולותיה של בורמה עם לא פחות מ-135 קבוצות אתניות שונות.

את המסע שלנו נתחיל ביאנגון, העיר הגדולה ביותר בבורמה ומרכז התרבות שלה שם נתחיל להיחשף לאורח החיים הבורמזי והבודהיזם התרוודי. נמשיך אל בגאן “עיר מיליון הפגודות”. בגאן שוכנת בלב המישור היבש של מרכז בורמה, על גדות נהר האירוואדי, ונחשבת לפנינת המקדשים של אסיה. משם נחדור בג׳יפים אל אחד האזורים המרתקים והלא מתויירים של מדינת צ׳ין המערבית שם נבקר אצל שבטי ההרים. המסורת מספרת שבעבר נהגו הנסיכים הבורמזים לחטוף את נשות האזור אשר נחשבו ליפות ביותר. על מנת ל׳כער׳ אותן נהגו בנות המקום לקעקע את פניהן במגוון צורות וסמלים, מנהג זה רווח עד היום.  נבקר בכפרי העץ ובמטעי הקפה והפרי ונעפיל לפסגת הר ויקטוריה, ההר הגבוה ביותר במערב בורמה.

משם נמשיך למנדאליי העיר השנייה בגודלה בבורמה אשר משמשת כמרכז תרבותי בודהיסטי והן כלכלי בשל אוצרות הטבע הרבים באזור. ואז נטוס אל צפון מערב בורמה אל ׳ארץ שבטי הנאגה׳ שעל גבול הודו אחד האזורים המרוחקים והפחות מפותחים בעולם. שבטי הנאגה הצבעונים אשר מיישבים את האזור מזה מאות שנים רואים עצמם כצאצאיו של נחש הנאגה המיתולוגי. בני הנאגה שמרו על אורח חיים ייחודי שכמעט ולא נפגע עם מסורת של לחימה ובגדים צבעוניים אשר  מזכירים את מנהגם הישן כלוחמים וציידי ראשים. שם נצטרף אל פסטיבל ראש השנה של בני הנאגה - אחד הפסטיבלים המרתקים והמיוחדים בבורמה בפרט ובמזרח בכלל. שם ניקח חלק בחגיגות אשר כוללות ריקודים, מגוון תחרויות, שירה, מדורות ועוד..

הטיול מיועד למטיילים שרוצים להגיע אל מעבר למסלולים התיירותיים. ניסע באמצעי תחבורה מגוונים, אוטובוס תיירים, ג׳יפים 4X4, שייט בנהרות וטיסות פנים.

הלינה מגוונת מפשוט ועד מפואר, מלונות 4 כוכבים בערים הגדולות ומרכזי התיירות המפותחים, לינה במלונות פשוטים בערים המרוחקות, ובאזור שבטי הנאגה לינה בבקתות עץ של המקומיים.

מסלול הטיול

ימים 1-2

המעבר לינגון בירת בורמה

נצא בטיסת לילה מישראל דרך יעד ביניים לבנגקוק. בבוקר ננחת בשדה התעופה של  בנגקוק ונמשיך בטיסת צהרים אזורית לינגון, העיר הגדולה ביותר במיאנמר ומרכז התרבות והעסקים שלה. לאחר הנחיתה נצא לסיור עירוני ברחובותיה המרתקים של ינגון.

לקראת הערב נגיע אל פגודת שוודאגון, סימן ההיכר של העיר והאתר הקדוש ביותר לבורמזים. הפגודה אדירת המימדים, מצופה כולה זהב ומספקת מחזה מרהיב בעיקר בשקיעה כאשר מאות מאמינים מקיפים אותה ומתפללים בפינותיה השונות.

יום 3

מעיר הבירה ינגון לבאגאן עיר מליון הפגודות

בבוקר נצא לסיור רגלי בליבה של העיר, בין הבניינים שנותרו מהתקופה הקולוניאליסטית ונלך עד לנהר שם המקומיים מעמיסים ופורקים את הסירות.  נבקר בפגודת Chaukhtattkyi  שם נמצאת דמות ענקית של הבודהה השוכב. לאחר מכן בהתאם לזמן נבקר בצ׳יינה טאון של ינגון, אחד האזורים התוססים של העיר עם מגוון של חנויות ודוכני רחוב.
העברה לשדה התעופה של ינגון שם נעלה על טיסה לבאגאן – עיר מליון הפגודות אשר שימשה כבירת הממלכה הבורמזית במאות ה 11-13.

יום 4

באגאן – עיר המקדשים

נצא ליום סיור בתוך הפלא הארכיאולוגי של אינספור הפגודות העתיקות. בין היתר נבקר בשווזיגון הפגודה המוזהבת אשר שם לפי האמונה קבורים שן ושיערות של הבודהה. אחר הצהריים נצא לסיבוב בכרכרות רתומות לסוסים בשבילי העפר בין הפגודות השונות.

יום 5

הנסיעה מבאגאן אל מינדאט ואזור ההרים של חבל צ'ין

לפני שנעזוב את באגאן נבקר בשוק המקומי של העיר. משם נצא עם ג׳יפים בנסיעה של 6 שעות שתיקח אותנו מערבית מהאזורים המישוריים חקלאיים של באגאן אל אזורי ההרים של מדינת צ׳ין הסמוכה.  באזורים מבודדים אלו שוכנות קבוצות מיעוטים שונות ביניהן מא קאן, מון, דאי ועוד. קבוצות אלה שימרו מסורת עתיקה לפיה נוהגות הנשים לקעקע את פניהן במגוון של סימנים וקווים כאשר לכל קבוצה ישנם הסימנים המזוהים איתה. האגדה מספרת שמכיוון שנשות הצ׳ין נחשבו ליפות ביותר בבורמה, הנסיכים והמלכים מאזור באגאן היו חוטפים אותן והופכים אותן לשפחות או נשותיהם. לכן על מנת למנוע את החטיפות כיערו הנשים את פניהן.

בערב נגיע למינדאט העיירה הגדולה ביותר באזור שיושבת על נקודה גבוהה המשקיפה על כל האזור ההררי.  שם נצא לסיור קצר בין המקדשים הבודהיסטים והכנסיות הנוצריות שנותרו עוד מהתקופה הבריטית.

הלינה היא במלון פשוט בעיירה.

ביומיים הקרובים נחקור את כפרי מקועקעות הפנים שבאזור.

יום 6

טיול בכפרי המיעוטים עד לעיירה הנסתרת קאנפטלט

בבוקר נצא לסיור רגלי קצר במינדאט ונבקר בשוק המקומי הקטן ונשתה קפה מקומי. משם נצא ליום מלא בין הכפרים באזור שם נראה את גידולי הקפה והתה, את צורת החיים הכפרית ונפגוש את נשות המקום וצורות הקעקועים האופיינית לכל קבוצה. נתחיל בנסיעה לכפר Pan Au של קבוצת המון צ׳ין. משם נמשיך לכפר Ma Kyaut Arr של קבוצת המקאן צ׳ין ולכפר Kant Tar Yon של קבוצת האינדו צ׳ין. בצהריים נעשה פיקניק באחת נקודות היפות באזור.
אחר הצהריים נגיעה לעיירה הנסתרת קאנפטלט אשר בה חיים ערב רב של קבוצות אתניות שונות.  הלינה היא במלון פשוט בעיירה.

יום 7

הליכה אל הר ויקטוריה- נסיעה אל מאנדליי

בבוקר המוקדם נצא להליכה של כ-3  שעות הלוך וחזור אל פסגת הר ויקטוריה 3,070 מ׳) ההר הגבוה ביותר במדינת צ׳ין ואחד הגבוהים במערב מיאנמר.  בדרך לפסגה נראה את הנוף האלפיני המשתנה לנגד עינינו ונחזה בפריחת הרודודנדרום עד שנגיע לפסגה שם הנוף עוצר נשימה.

* מי שלא ירצה ללכת יוכל להסתובב בעיירה הכפרית.
כשנסיים נצא בנסיעה ארוכה של 9-8 שעות כל הדרך למאנדליי.

יום 8

מאנדליי- העיר הגדולה של צפון מיאנמר

נצא ליום מלא באזור מאנדליי, העיר השנייה בגודלה בבורמה.  היא משמשת כמרכז תרבותי בודהיסטי והן כמרכז כלכלי בשל אוצרות הטבע הרבים באזור. מאנדליי שימשה בירת בורמה עד כיבוש האימפריה הבריטית.

בבוקר ניסע אל שפת נהר האירוודי שם נצא לשייט נעים במעלה הנהר אל העיר העתיקה מינגון, השוכנת מעברו השני של הנהר.  נראה את יסודות פגודת מינגון ואת פעמון מינגון אדיר הממדים 90 טון) כנראה הפעמון השלם הגדול בעולם)  כמו גם  פגודות מרהיבות נוספות. נשוב אל מאנדליי דרך הנהר ונבקר בפגודת המהאמוני,  בה ניצב פסל בודהה מרהיב המצופה כולו עלי זהב אותו מבקרים המאמינים ומטפלים בו 24 שעות ביממה.

בהתאם לזמן נבקר במנזר ארמון הזהב – מבנה עץ מסורתי עתיק, ובפגודת קוטודאו בה נמצא ספר השיש הגדול בעולם.  נקנח בתצפית על העיר מגבעת מאנדליי הסמוכה.  נאכל ארוחת ערב במסעדה מקומית. לינה במאנדליי.

יום 9

המעבר ממאנדליי אל העיירה קהאמטי בלב אזור "נאגה לנד"

לאחר ארוחת הבוקר העברה לשדה התעופה של מאנדאליי שם נעלה על טיסה לצפון מערב בורמה אל העיירה קהאמטי שבמחוז סג׳האין. העיירה נמצאת על גדות נהר הצ׳ין דווין ובלב האזור שקרוי נאגה לנד על שם שבטי ה׳נאגה׳ המאכלסים את האזור.  בני הנאגה אשר חיו באזורים נידחים אלה בבידוד יחסי במשך מאות שנים מאמינים שהם צאצאיו של נחש הנאגה האגדי.  תרבות בני הנאגה היא של לוחמים וציידים ובעבר המאוד לא רחוק היו ידועים כציידי ראשים נועזים שהיו אף כורתים את ראשי הניצודים באמונה שיקבלו את כוחותיהם. כיום על אף שמנהג זה חלף מן העולם עדיין משמרים בני הנאגה חיי כפר מסורתיים אשר משמרים את תרבות הלוחמים העתיקה.
לאחר ההגעה נצא לסיבוב בעיירה הקטנה ונתחיל להתוודע לתרבות המקומית.

בין הייתר נוכל לצאת להליכה של שעתיים  שלוש באזור,  לבקר בבתי התושבים,  ללמוד הכנה של אוכל מקומי או לבקר בסדנאות מלאכה של המקומיים. הלינה בגסט האוס פשוט בעיירה.

יום 10

לה ח׳ה – מרכז שבטי הנאגה

לאחר ארוחת בוקר נסע אל שפת נהר הצ׳ין דווין שם נחצה במעבורת אל צידו השני. משם נצא בנסיעה של כ-4 שעות אל לה ח׳ה- אחד האזורים הנידחים בעולם ומרכז שבטי הנאגה המחולקים לכמה תתי שבטים ועשרות כפרים.

בהתאם לזמן נסייר בלה ח׳ה ובכפרים בסביבה.

* הלינה בהום סטיי אצל בתי המקומיים או באוהלים שיוקמו עבורנו.

יום 11

לה ח׳ה - פסטיבל ראש השנה של בני הנאגה

ביומיים הקרובים נשתתף בחגיגות פסטיבל ראש השנה של בני הנאגה. תקופה זאת שבין הקציר לתחילת החריש מיועדת לישוב חובות. הפסטיבל נועד לתפילות עבור יבול טוב, שגשוג בכל תחומי החיים ובין היתר גם למציאת בני ובנות זוג. תושבי הכפרים מקרוב ומרחוק מתאספים באזור במיטב התלבושות המסורתיות וחוגגים יחדיו במגוון של טקסים, תחרויות, ריקודים ושירה.

היום נצטרף לטקס הפתיחה, נצפה במגוון של תחרויות, נכיר את בני הקבוצות השונות בבגדיהם המסורתיים. בסיום הטקס נאכל ארוחה מקומית ואז נצא לסיבוב בכפרים שבאזור.

* הלינה בהום סטיי אצל בתי המקומיים או באוהלים שיוקמו עבורנו.

יום 12

המשך פסטיבל ראש השנה של בני הנאגה

היום נצטרף אל הטקס הגדול והאירוע המרכזי והמרשים של הפסטיבל עם שירה וטקסים מרשימים.  לאחר מכן הנוהג הוא להתארח אצל בתי המקומיים וכך נעשה גם אנחנו.

* הלינה בהום סטיי אצל בתי המקומיים או באוהלים שיוקמו עבורנו.

יום 13

בחזרה מארץ הנאגה לנד למאנדליי

נצא מוקדם בבוקר בדרכנו חזרה לקהאמטי שם נעלה על טיסת אחר צהריים למאנדליי.  לאחר ההגעה העברה למלון שבעיר.

יום 14

מאנדליי

נצא לטייל בעיירות המעניינות והיפות שמחוץ למאנדליי. נבקר באמאראפורה עיר האל-מוות שעל נהר האירוואדי, אשר שימשה כבירת בורמה במהלך המאה ה- 18 . תחילה נבקר במנזר בו לומדים למעלה מאלף נזירים ונראה את טקס הבוקר של חלוקת המזון.  משם נמשיך אל מפעל קטן לאריגת משי.

לאחר מכן נמשיך לביקור בסאג׳אין אחת מהבירות העתיקות ונעלה על גבעת סאג׳אין המשובצת בעשרות פגודות לבנות וזהובות ומשקיפה על האירוואדי מלמעלה. אחר הצהרים העברה לשדה התעופה לטיסת ערב לבנגקוק. העברה למלון בשדה התעופה.

יום 15

הטיסה חזרה לארץ

ארוחת בוקר והעברה לשדה התעופה של בנגקוק. יציאה בטיסה בינלאומית בנגקוק – תל אביב דרך יעד ביניים. נחיתה בשעות הערב המאוחרות.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת ליחיד בחדר: 850 $



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות בין לאומיות עד בנגקוק וחזרה, דרך יעד ביניים.
טיסות המשך לבורמה וחזרה, 3 טיסות פנים על פי מסלול הטיול.
תחבורה: באמצעי תחבורה מגוונים, אוטובוס תיירים, ג׳יפים 4X4, שייט בנהרות וטיסות פנים
לינה: הלינה מגוונת מפשוט ועד מפואר, מלונות 4 כוכבים בערים הגדולות ומרכזי התיירות המפותחים, לינה במלונות פשוטים בערים המרוחקות, ובאזור שבטי הנאגה לינה בבקתות עץ של המקומיים או באהלים.
כלכלה: ארוחות בוקר וערב בבתי המלון ובמסעדות מקומיות מרגע ההגעה לבורמה ועד היציאה, 8 ארוחות צהרים נוספות במהלך הטיול.
קבוצה וצוות: 12–26 מטיילים. מדריך מקומי בכל אזור ומדריך ישראלי מצוות אקו יובל לוי.
כניסות לכל האתרים והסיורים כמפורט במסלול הטיול.
מים מינרליים – בקבוק לאדם ליום.
מיסים ואישורי כניסה לאזורים מיוחדים.
תשר לנותני השירותים המקומיים.
דמי טיפול ורישום.

מחיר הטיול אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען; שתייה וארוחות שאינן כלולות; הוצאות בעלות אופי אישי;
מס נמל ביציאה מבורמה במידה ויידרשו (כ-10$ שישולמו במקום)
אשרה לבורמה – ניתן לעשות דרך משרדינו בעלות של 240 ₪ או ויזה אלקטרונית בצורה עצמאית.

לתשומת לבכם - הערות חשובות

אופי הטיול: טיול שטח מיוחד המיועד למטיילים שרוצים להגיע אל מעבר למסלולים התיירותיים. הגעה לאזורים בלתי מטויילים של שבטי מקועקעות הפנים, ופסטיבל שנתי של אנשי ה"נאגה לנד". ניסע באמצעי תחבורה מגוונים, אוטובוס תיירים, ג׳יפים 4X4, שייט בנהרות וטיסות פנים. הלינה מגוונת מפשוט ועד מפואר, מלונות 4 כוכבים בערים הגדולות ומרכזי התיירות המפותחים, לינה במלונות פשוטים בערים המרוחקות, ובאזור שבטי הנאגה לינה בבקתות עץ של המקומיים.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, המחיר ישתנה בהתאם.
בורמה היא מדינה בעלת מאפיינים של עולם שלישי. על אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה, עדיין ייתכנו בעיות שלא תמיד נדע על קיומן מראש (לדוגמא כבישים סגורים מפאת שיפוצים, מפולות, שינויי מועדים של אירועים וכיו"ב). על הנוסע לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארץ היעד הזו. באם יהיה צורך מדריכינו יעשו שינויים בשטח, לטובת ורווחת הנוסעים.
סדר הביקורים בטיול יכול להשתנות בהתאם לאירועים מקומיים ושיקול דעת המדריכים בשטח.
תשתיות הכבישים והתיירות מחוץ לערים הגדולות במיאנמר הן פשוטות ובסיסיות.
טיסות - ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה, ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו, ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות.
כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו".
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

מה בין ראשת הממשלה הבורמזית – לבין מהטמה גנדי?

צילומים: ליאור עלמא וקסלר כולנו מכירים את סיפורה של אאונג סאן סו צ'י, פעילת זכויות האדם והאופוזיציונרית […]

הנזירים והנזירות של מיאנמר (בורמה)

צילומים: ליאור עלמא וקסלר למעלה מ-90% מהבורמזים הם בודהיסטים. מתוך אוכלוסייה של 55 מיליון איש 10% הם […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לבורמה – הנשים המקועקעות ופסטיבל הנאגה

טיולי תרבות וטבע

מסע ייחודי באחד האזורים המרתקים בדרום מזרח אסיה בהדרכת יובל לוי | 15 יום

הדפיסו שלחו שתפו