טיול למקסיקו

טיול למקסיקו וגואטמלה כולל חגיגות יום המתים בוואחקה

טיולי תרבות וטבע

| 19 יום

הדפיסו שלחו שתפו
טיול למקסיקו וגואטמלה הוא מסע מרתק אל התרבויות העתיקות של מרכז אמריקה ומפגש בלתי אמצעי עם התושבים האינדיאנים, צאצאי מלכויות העבר המפוארות, החיים עד היום בחבל צ'יאפס שבמקסיקו ובשדרת ההרים של גואטמלה. הטיול למקסיקו וגואטמלה עובר בין האתרים שהותירו אחריהם התושבים הקדומים – האולמקים, האצטקים ושבטי המאיה, דרך עיירות קולוניאליות וכפרים אינדיאנים המשמרים מסורות מקומיות, תלבושות ואריגים צבעוניים, ימי שוק כפריים ומורשת אינדיאנית עשירה, המהולה בהשפעות הכיבוש הספרדי. כל זאת על רקע נוף יפה של הרי געש, אגמים, נהרות ויערות גשם.

טיולנו במקסיקו מתרכז ביום המתים, שיש הטוענים שהוא החג הנוצרי החשוב והנחגג ביותר בגואטמלה ומקסיקו (היות שהחג הוא מיזוג של החגים הנוצריים All Saint's Day ו-All Soul's Day). ניקח חלק בארועי יום המתים הנחגג על ידי תושבי גואטמלה בפאר והדר. ביום זה בני המשפחה מנקים, מייפים ומהדרים את הקברים של קרוביהם, מקשטים אותם בפרחים, בעיקר פרחים גדולים ובהירים, כמו ציפורני חתול וחרצית, פרחים של קאלות (לבנים גדולים), נרות, קמעות ועוד.

בעיירה סומפנגו בגואטמלה נהוג על פי האמונה לתקשר עם המתים באמצעות עפיפונים. משפחות על טפן וזקניהם עמלים על הכנת עפיפונים מחומרים שונים צבעוניים, ואז מתקבצים להעיף את כל העפיפונים יחדיו בטקס מיוחד וצבעוני.

מסלול הטיול

יום 1

טיסה מת"א לגואטמלה סיטי

בשעות הבוקר  נצא בטיסה דרך אירופה אל גואטמלה סיטי בה ננחת בשעות הערב. לאחר הנחיתה ניסע לאנטיגואה לארוחת ערב ולינת לילה. אנטיגואה, הבירה הקודמת של גואטמלה שחרבה ברעידת אדמה ועיר קולוניאלית שוכנת בין שלושה הרי געש מרהיבים – אגואה (Agua), פואגו (Fuego) ואקאטנאנגו (Acatenango). לינה באנטיגואה.

יום 2

העיירה הקולוניאלית אנטיגואה

נצא לסיור בעיר נבקר בכנסיית סן פרנסיסקו, בקתדרלה הגדולה ובכנסיית לה מרסד עם המזרקה היפה. נשוטט סביב כיכר העיירה, בין בתי הקפה והמסעדות, ונהנה מן המבנים הקולוניאליים ומחיי היומיום הנעימים של אנטיגואה. לינה באנטיגואה.

יום 3

חוות קפה והכפרים מסביב לאנטיגואה

הבוקר ניסע  לסיור בחוות קפה מקומית ונלמד על תולדות הקפה ותהליך הכנתו. לאחר מכן נסייר בכפרים המקיפים את אנטיגואה . לינה באנטיגואה.

יום 4

פסטיבל עפיפונים ""barriletes בעיירה סומפנגו סקטפקז

מידי שנה חוגגים בגואטמלה בראשון ובשני לנובמבר את "יום המתים". זהו יום המוקדש להתייחדות עם הנפטרים. המשפחות נאספות סביב הקברים, מקשטות אותם, מכינות מאכלים, מותירות מנחות לנפטרים, וחוגגות את האיחוד השנתי איתם. ניסע לעיירה סומפנגו סקטפקז, השוכנת ברכס סיירה מדרה  (Sierra Madre), בה נערך מידי שנה נערכת חגיגה צבעונית מרשימה הכוללת גם הדלקת זיקוקים, ומציינת את הקשר המשפחתי החזק גם עם אלו שאינם. נצפה בטקס הפרחת עפיפונים, מסמל את העלייה לשמיים של הברכות בהן מברכים את המתים, ולכבודו נבנו עפיפונים צבעוניים ומקושטים, הגדולים בהם בקטרים של 6 מטר ואולי יותר. לאחר מכן ניסע לצ'יצ'יקסטננגו ונשתתף בחגיגות והתהלוכות של  day of all saints"   "יום כל הקדושים" , הנערכות מול הכנסייה של צ'יצ'יקסטננגו . לינה בצ'יצ'יקסטננגו.

יום 5

העיירה האינדיאנית צ'יצ'יקסטננגו- יום המתים בבית הקברות בצ'יצ'י

נצא לסיור בעיירה האינדיאנית צ'יצ'יקסטננגו . נבקר בכנסיית סנטו תומס, בה מתאחדים פולחנים אנימיסטים אינדיאנים עם אמונות נוצריות. נכנס לביתה של אחת מהמרפאות הוותיקות ביותר של שבטי הקיצ'ה ונחווה בהדרכתה טקס הטהרות פולחני. בצ'יצ'יקסטננגו נמצא אחד הביתי קברות המפורסמים והצבעוניים ביותר במרכז אמריקה. ב-2.11 כל שנה חוגגים ברחבי גואטמלה את יום המתים. נצפה במשפחות הצועדות בדרך המובילה את בית הקברות  שבידיהם סירים רוחשים תבשילים, נרות ובקבוקים של משקאות חריפים.  לאחר מכן ניסע לאטיטלן ללינה.

יום 6

אגם אטיטלן- הכפרים והמים

אגם האטיטלן השוכן בלב שדרת ההרים של גואטמלה, כלוא בין 3 הרי געש חרוטים ומרשימים. לחופיו שוכנים 13 כפרי אינדיאנים מסורתיים, לכל כפר התלבושת המסורתית האופיינית לו, המבדילה אותו משאר תושבי הכפרים. לינה לחוף האגם.היום נצא להפלגה אל עבר הכפרים המיוחדים שעל גדות האגם אטיטלן. נפליג אל הכפר סנטיאגו, שתושביו לובשים אריגים מפוספסים עם רקמות ציפורים, נבקר בכפר המסורתי סאן חואן ובכפר סנתה קטרינה הצבעוני. כל כפר יציג פנינו תמונה מורכבת יותר ויותר של הזהות השבטית בגואטמלה. לאחר מכן נחזור למלוננו על שפת האגם ללינה.

יום 7

הר הגעש פקאייה וגואטמלה סיטי

הבוקר ניסע אל מרומי הר פקאייה   (Vulcan Pacaya)ונטפס אל לועו המעשן של הר הגעש הפעיל, שלעיתים לועו מעשן ואף מבעבעת בו לבה אדומה. נטפס קרוב אל פסגת ההר הפעיל עם סוסים ולאחר מכן נמשיך בנסיעה לגואטמלה סיטי ונצא לסיור בעיר הבירה. לינה בגואטמלה סיטי.

יום 8

8 גואטמלה סיטי - ליוינגסטון –החוף הקריבי

הבוקר נצא לעבר החוף הקאריבי. לקראת צהרים נגיע אל העיירה פוארטו באריוס או לריו דולסה (תלוי במצב הים) ומשם נמשיך אל העיירה ליווינגסטון של שבטי הגריפונה. ליווינגסטון מוקפת בג'ונגלים, רוב תושביה שחורים, צאצאי עבדים נמלטים שהתיישבו בחוף הקאריבי. בעיירה ישנם  מטעי קוקוס, בתי עץ צבועים בשלל צבעים וכלכלה המבוססת על דיג. לינה בליווינגסטון.

יום 9

ליווינגסטון והים הקאריבי

בבוקר נעלה לסירות, נצא מהנהר ריו דולסה אל הים הקאריבי. נפליג לאורך חוף הים אל אתר הטבע "שבעת המזבחות" ונצא לטיול רגלי לאורך פלגי מים שיוצאים מן היער בסדרה של מפלים ובריכות שנאגמו בין סלעי טרוורטין. נטייל ברגל ונשתכשך בבריכות המים היפות. נמשך בשייט צפונה אל גבול בליז גואטמלה ואל חוף טרופי מרהיב הנקרא פלאייה בלנקה – החוף הלבן. נעצור לרחצה בחוף הקאריבי המבודד והמרהיב, לשכב על ערסלים בין עצי הקוקוס ולטעימה ממשקאות טרופיים. לקראת צהרים נשוב בשייט אל העיירה ליווינגסטון, לשוטט בין בתי העיירה, ולהכיר את סיפורם המיוחד של תושבי העיירה, הגאריפונה, שהם צאצאי אינדיאנים ועבדים שחורים שנמלטו והתערבבו איתם. ארוחת ערב והופעת פולקלור של תושבי העיירה הגאים בתרבותם הייחודית.

יום 10

ליוינגסטון – פלורס

נשוט על נהר ריו דולסה (הנהר המתוק) המהווה נקיק של מים מתוקים הזורמים בין האגם הגדול בגואטמלה לבין הים. נוכל לצפות בצבי מים, ציפורים, נוריות מים מתוקים, אוכלוסייה אינדיאנית מקומית ומצודת פליפה. בתום השייט נמשיך בנסיעה לכיוון צפון מזרח אל פלורס בירת מחוז פתן. לינה בפלורס.

יום 11

טיקאל בירת המאיה

ביקור בטיקאל, בירת שבטי המאיה הקדומים, עיר המקדשים בלב הג'ונגלים הנאבקים לכבוש אותה מחדש. האתר כולל עשרות פירמידות ענק שנחפרו מתוך יער הגשם שכיסה אותם. זהו שילוב מרתק של ארכיאולוגיה מרשימה עם טבע מדהים. סיור בעתיקות טיקאל, שפע מקדשים, ארמונות, מצבות ענק, כתב הירוגליפים המספר את תולדותיה  של ממלכה עתיקה שנעלמה באורח מסתורי. נשוב ללינה בפלורס.

יום 12

המעבר למקסיקו

ניסע דרך יערות הגשם אל הגבול המקסיקני כשבדרך נעבור בעיירה בית אל ( Betel). לאחר חציית הגבול ונמשיך לפלנקה -עיר מאיה עתיקה מן התקופה הקלאסית. נבקר באתר מתקופת הפריחה של תרבות המאיה, הניצב בלב יערות גשם שנוקו על מנת לחשוף את שרידיה המרשימים.  ללינת לילה בפאלנקה.

יום 13

פאלנקה

לאחר ארוחת הבוקר נבקר במפלי "המים הכחולים" (Aqua Azul) שנותנים את התחושה כי נצבעו לכבוד התיירים ,במידה והזמן יאפשר נשחה ונמשיך לביקור במפל הקטן, החבוי ביער, במיסול הא. המשך נסיעה אל העיר הקולוניאלית היפה סן קריסטובל ללינה.

יום 14

סן קריסטובל וסביבותיה

אנחנו בלב מחוז צ'יאפס ההררי. נבקר בכפרים האינדיאנים המסורתיים זינאקאנתאן וסאן חואן צ'מולה. נטייל בשוק עבודות היד הססגוני, אליו מגיעים תושבי האזור. לינה בסן קריסטובל.

יום 15

קניון סומידרו ומקסיקו סיטי רבתי

הבוקר נצא אל העיירה טוקסלה גוטיירז ונצא לשייט בקניון סומידרו, בין צוקים גבוהים ומיוערים. שיגלה לנו לא רק את אחד מן הבקעים הטקטוניים העתיקים ביבשת האמריקנית אלא גם את עולם החי של קניון סומידרו. קופים, ענפות, קורמורנים ואפילו תנינים ימתינו לנו מעבר לסירה. גן עדן לאוהבי טבע וצילום. לאחר מכן ניסע לשדה התעופה ונעלה על טיסה למקסיקו סיטי, לאחר הנחיתה נעבור למלוננו לארוחת ערב ולינה.

יום 16

מקסיקו סיטי

מקסיקו סיטי היא עיר ענקית, הגדולה ביבשת אמריקה. היא שוכנת בגובה של למעלה מ -2,200 מטר מעל פני הים ומשמרת בתוכה עבר מפואר. נצא לסיור במרכז העיר –  אזור הסוקאלו על שלל המבנים כמו הקתדרלה ובית האריחים הכחולים. מקסיקו סיטי שוכנת על שרידי בירת האצטקים, נצא לתור את שרידי העבר במוזיאון האנתרופולוגי העשיר בממצאים מרתקים, דרכם ניחשף לטפח מן העבר המפואר . לינה במקסיקו סיטי.

יום 17

בזיליקת גואדלופה והפירמידות הגדולות של טאוטיהואקאן

מקסיקו סיטי שוכנת על שרידי בירת האצטקים. נבקר בבזיליקת הבתולה מגואדלופ, כנסייה מקודשת שבה ניווכח באמונה הקתולית החזקה המושרשת בבני מקסיקו.  נצא אל טאוטיהואקאן, העיר העתיקה הגדולה ביותר במקסיקו. נעלה אל הפירמידות המרהיבות של טאוטיהואקאן, פירמידת השמש (הפירמידה השלישית בגודלה בעולם) ופירמידת הירח – מרכז התרבות של חבל ההר המקסיקני. לאחר מכן נצא בנסיעה בין הרי געש מרשימים אל פואבלה –העיר הקולוניאלית המשומרת ביותר במקסיקו אשר הוכרזה כ"אתר מורשת עולמי" על ידי אונסק"ו. לינה במקסיקו סיטי.

ימים 18-19

מקסיקו סיטי מוזיאונים והדרך הביתה

היום נצא לתור את שרידי העבר במוזיאון האנתרופולוגי העשיר בממצאים מרתקים, דרכם ניחשף לטפח מן העבר המפואר. נבקר בביתה הצבעוני של  פרידה  קאלו. אחר הצהרים ניסע לשדה התעופה ונעלה על טיסה למדריד. ננחת במדריד בשעות הערב המאוחרות של היום ה-19 לטיול.

  • נערוך את ליל הסדר במסעדה מקומית אנטיגואה
  • חצי פנסיון לאורך כל הטיול במקסיקו ובגואטמלה (ארוחת בוקר + צהריים או ערב)+ ארוחה נוספת ובקבוק מים למטייל ליום.
  • השתתפות בחגיגות סמנה סנטה – יום שישי הקדוש באנטיגואה
  • ביקור בביתה של אחת השמאניות הותיקות ביותר של שבטי הקיצ'ה + וצפייה בטקס הטהרות פולחני
  • טיול רכוב סוסים אל הר הגעש פקאייה
  • בתי מלון טובים שנבחרו בקפידה
  • גודל הקבוצה עד 22 מטיילים!

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת לחדר יחיד:  1140 $

גודל הקבוצה – 15-22 מטיילים

 

>>> לטיולים נוספים למקסיקו – הקליקו כאן <<<

 



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות בינלאומיות וטיסות פנים על פי מסלול הטיול
לינה, כלכלה, תחבורה וצוות כמפורט במסלול הטיול
כניסה וסיורים בשמורות הטבע, במוזיאונים ובאתרים ארכיאולוגיים כמפורט במסלול הטיול
מסי נמל
טיפים לנותני השרותים המקומיים
דמי רישום וטיפול

המחיר אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען
שתייה וארוחות שאינן כלולות
הוצאות אישיות
מסי נמל מקומיים המשולמים במקום (כ- 20$)

לתשומת ליבכם

אופי הטיול: טיול עומק תרבות וטבע בתנאים טובים, משולב בחוויות הרפתקניות של חציית הג'ונגלים בין מקסיקו וגואטמלה.
לינה: במלונות מדרגת תיירות ראשונה או מהטובים בנמצא לכל אורך הטיול.
כלכלה: חצי פנסיון, ארוחות בוקר וערב לאורך כל הטיול + ארוחת צהריים נוספת
תחבורה: טיסות, אוטובוס תיירים ממוזג ושייט בסירות.
קבוצה וצוות: 15 – 26 מטיילים, מדריך ישראלי מצוות "אקו" ומדריכים מקומיים.
מסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה והמחיר ישתנה, תחול התוספת על הנוסע.
חיסונים – לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
-תנאי תשלום ודמי ביטול - כמופיע בדף הרישום המצורף
מקסיקו וגואטמלה הן מדינות בעלות מאפיינים של מדינות עולם שלישי. אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה עדיין ייתכנו בעיות שלא תמיד נדע על קיומן מראש (לדוגמא כבישים סגורים מפאת שיפוצים, מוזיאונים סגורים, שינוי מועדים של ארועים וכיוצ"ב). על הנוסע לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארצות היעד הללו. באם יהיה צורך, מדריכינו יערכו שינויים (לטובת הנוסעים ולרווחתם) וזאת רק על מנת לשפר את מסלול הטיול להביא להצלחתו המלאה.

הערות חשובות

מדינות אמריקה הלטינית הן מדינות אשר עדיין לא מפותחות דיין במתן שירותי תיירות. אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה עדיין ייתכנו בעיות שלא תמיד נדע על קיומן מראש (לדוגמא כבישים סגורים מפאת שיפוצים, מוזיאונים סגורים, שינוי מועדים של ארועים וכיוצ"ב). על הנוסע לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארצות היעד הללו.
כמו כן, באם יהיה צורך מדריכינו יערכו שינויים (לטובת ורווחת הנוסעים) וזאת רק ע"מ לשפר את מסלול הטיול להביא להצלחתו המלאה
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

דרום אפריקה – מדינת הקשת בענן

נלסון מַנְדֶלָה הוא בוודאי האסיר לשעבר המפורסם ביותר בעולם. לאחר יותר מ-27 שנים בכלא הפך מנדלה לנשיא […]

הודו – עשרת השבטים קוקי, צין ומיזו חולמים על ישראל

בצפון-מזרח הודו יושבים השבטים קוקי, צ`ין ומיזו, שרבים מבניהם התגיירו מתוך אמונה שלמה כי הם צאצאי שבט […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול למקסיקו וגואטמלה כולל חגיגות יום המתים בוואחקה

טיולי תרבות וטבע

| 19 יום

הדפיסו שלחו שתפו