טיול למקסיקו

טיול לגואטמלה ומקסיקו – בחגיגות הסמנה סנטה

טיולי תרבות וטבע

כולל העיירה ליווינגסטון | 18 יום

הדפיסו שלחו שתפו
טיול לגואטמלה ומקסיקו הוא מסע אל ארצות האינדיאנים במרכז אמריקה, שתושביהן הם צאצאי מלכויות עבר מפוארות של  האולמקים, האצטקים ושבטי המאיה. מבט אל שרידי הפירמידות והפולחנים המרתקים שהותירו אחריהם התושבים הקדומים אל ממלכות ההר של האצטקים ואל תרבות המאיה במישורי יערות הגשם.

מפגש מרתק עם הילידים האינדיאנים החיים עד היום בחבל צ'יאפס במקסיקו, בשדרת ההרים של גואטמלה משמרים מסורות עתיקות יומין, תלבושות ואריגים צבעוניים, ימי שווקים כפריים ומורשת אינדיאנית עשירה המהולה בהשפעות הכיבוש הספרדי.

ארצות אלו ניחנו גם באתרי נוף וטבע מרתקים, המהווים רקע מקסים של הרי געש, אגמים, נהרות זורמים ויערות גשם, לתרבויות המסתוריות של מרכז אמריקה.

מסלול הטיול

יום 1

טיסה מת"א לגואטמלה סיטי - אגם אטיטלן

בשעות הבוקר נצא בטיסה דרך אירופה אל גואטמלה סיטי בה ננחת בשעות הערב. נמשיך ברכב אל אגם אטיטלן השוכן בלב שדרת ההרים של גואטמלה, כלוא בין 3 הרי געש חרוטים ומרשימים. לחופיו יושבים 13 כפרי אינדיאנים מסורתיים. לכל כפר התלבושת המסורתית האופיינית לו, המבדילה אותו משאר תושבי הכפרים. לינה לחוף האגם.

יום 2

אגם אטיטלן- הכפרים והמים

היום נפליג אל הכפרים המיוחדים שעל שפת אגם אטיטלן. נפליג אל הכפר סנטיאגו אטיטלן, שתושביו לובשים אריגים מפוספסים עם רקמות ציפורים. נבקר בכפר המסורתי סאן אנטוניו פאלופו ובכפר כפר סאן פדרו. כפרים ייחודיים, לכל כפר תלבושת ייחודית, עבודות יד וניב לשוני אופייני. נראה תמונה מורכבת של הזהות השבטית בגואטמלה. לינה לחוף אגם אטיטלן.

יום 3

השוק בצ'יצ'יקסטננגו ונסיעה לאנטיגואה

לאחר ארוחת הבוקר נצא בנסיעה אל העיירה צ'יצ'יקסטננגו. נטייל בין דוכני השוק הפתוח הגדול ביותר בגואטמלה, המציע אריגים צבעוניים של בני השבטים השונים, מסיכות מסתוריות וחפצי פולחן, עבודות עץ ומתכת, כלי קרמיקה וכלי נגינה מסורתיים. נבקר בכנסיית סט. תומאס בה נפגשים פולחנים אנימיסטים אינדיאנים עם אמונות נוצריות. נבקר בביתה של אחת מהמרפאות והמנהיגות הוותיקות של שבטי הקיצ'ה ונחווה בהדרכתה טקס הטהרות פולחני. נעפיל לראש גבעה בה מצוי אתר פולחן מאיה ונבקר בבית הקברות הצבעוני של העיירה. המשך אל אנטיגואה, בירתה העתיקה של גואטמלה שחרבה ברעידת אדמה. לינה באנטיגואה.

יום 4

סיור והכנות השטיחים לקראת החגיגות

אנטיגואה היא עיר קולוניאלית, השוכנת בין שלושה הרי געש מרשימים. אגואה (Agua), פואגו (Fuego) ואקאטנאנגו (Acatenango). בעיר מתקיימות מדי שנה, חגיגות ותהלוכות סביב אירועי השבוע הקדוש הקתולי, המכונה "השבוע הקדוש". נסייר בעיר הקולוניאלית המשוחזרת, נראה גם את עקבות רעידת האדמה (מאה 18). נצא לחזות במשפחות המכינות שטיחים צבעוניים מנסורת ופרחים לקראת שיאו של השבוע: "יום שישי הקדוש", שיתקיים ביום למחרת, ובו התהלוכות "ירמסו" את השטיחים היפיפיים. לינה באנטיגואה.

יום 5

יום שישי הקדוש באנטיגואה

נסתובב בין חצרות העיר, סמטאותיה, כנסיותיה ואתריה הססגוניים של אנטיגואה. נצא להשתתף בחגיגות יום שישי הקדוש, לצפות בתהלוכות הססגוניות של קדושים ומאמינים ברחבי העיר. נמשיך את סיורנו בעיר העתיקה והתוססת. נבנה את השטיח שלנו עם בני משפחה מקומית ונראה אותו מצטרף לעשרות אחרים במעגל הבנייה וההרס, החיים והחידלון. בצהריים נצא לכפרים האינדיאניים של שבטי הקקצ'יקל העוטפים את אנטיגואה כדי לחוות תהלוכות מקומיות של הקהילות. נכיר את ההבדלים בין המסורות, את הנסתר מן העין התיירותיות המתרכזת באנטיגואה. לקראת ערב נחזור לעיר ונצטרף לתהלוכות בכיכר המרכזית מלאת האורות ועולי הרגל. לינה באנטיגואה. את ארוחת הסדר החגיגית נערוך במסעדה מקומית.

יום 6

הר הגעש הפעיל פקאייה

לאחר ארוחת הבוקר ניסע דרום מזרחה אל הר פקאייה (2500 מ' מעפה"י). נטפס מי ברגל ומי רכוב על סוס אל עבר לועו המעשן (לא נגיע ללוע), ונראה את עקבות ההתפרצות האחרונה במאי 2010, "צמות" לבה", סלעי בזלת "צעירה", עשן ולבה אדומה המבעבעת מלב האדמה . אחר הצהרים נגיע ללינה בעיר הבירה גואטמלה סיטי.

יום 7

הירידה לחוף הקריבי

גואטמלה גובלת באוקיאנוס השקט במערב, ובים הקריבי במזרח. נטוס מגואטמלה סיטי מערבה, אל עיר הנמל פוארטו באריוס, היושבת בסמוך למפרץ סט. תומאס. נמשיך באוטובוס וסירות אל העיירה ליווינגסטון בשפך הנהר המתוק (ריו דולסה), עיירה בעלת פולקלור ושפה ייחודיים, שהושפעו מתרבות העבדים השחורים מאפריקה (Garifuna). לינה בליווינגסטון.

יום 8

ליווינגסטון והים הקאריבי

נצא בשייט אל אחד מהחופי הקריבים המיוחדים באזור (Playa Blanca) שם נהנה מקוקוס על החוף הלבן וטיול הליכה קצר. נמשיך לביקור באתר הטבע ‘שבעת המזבחות’, שם נהנה ממפלוני מים קרירים. אחה"צ נחזור לליווינגסטון למפגש מעניין עם משפחה מקומית ונבקר בפנימייה של העיר .לינה בליווינגסטון.

יום 9

ליוינגסטון – פלורס

נשוט על נהר ריו דולסה (הנהר המתוק) המהווה נקיק של מים מתוקים הזורמים בין האגם הגדול בגואטמלה לבין הים. נוכל לצפות בצבי מים, ציפורים, נוריות מים מתוקים, אוכלוסייה אינדיאנית מקומית ומצודת פליפה. בתום השייט נמשיך בנסיעה לכיוון צפון מזרח אל פלורס בירת מחוז פתן. לינה בפלורס.

יום 10

טיקאל בירת המאיה

ביקור בטיקאל, בירת שבטי המאיה הקדומים, עיר המקדשים בלב הג'ונגלים הנאבקים לכבוש אותה מחדש. האתר כולל עשרות פירמידות ענק שנחפרו מתוך יער הגשם שכיסה אותם. זהו שילוב מרתק של ארכיאולוגיה מרשימה עם טבע מדהים. סיור בעתיקות טיקאל, שפע מקדשים, ארמונות, מצבות ענק, כתב הירוגליפים המספר את תולדותיה  של ממלכה עתיקה שנעלמה באורח מסתורי. נשוב ללינה בפלורס.

יום 11

המעבר למקסיקו

ניסע דרך יערות הגשם אל הגבול המקסיקני כשבדרך נעבור בעיירה בית אל (Betel). לאחר חציית הגבול במידה והזמן יאפשר נבקר באתר המאיה הנידח בונאמפק ונמשיך ללינת לילה בפאלנקה.

יום 12

פאלנקה

פאלנקה היא עיר מאיה עתיקה מן התקופה הקלאסית. נבקר באתר מתקופת הפריחה של תרבות המאיה, הניצב בלב יערות גשם שנוקו על מנת לחשוף את שרידיה המרשימים. ביקור במפלי "המים הכחולים" (Agua Azul) שנותנים את התחושה כי נצבעו לכבוד התיירים, נשחה ונמשיך לביקור במפל הקטן, החבוי ביער, "במיסול הא". המשך נסיעה אל העיר הקולוניאלית היפה סן קריסטובל ללינה.

יום 13

סן קריסטובל וסביבותיה

מחוז צ'יאפס הוא אזור "מבותר ע"י נהרות עמוקים ורכסים מיוערים, ועדיין מצויות בו קהילות מבודדות. נבקר בכפרי אינדיאנים, בזינאקאנטאן נכיר את הנשים הרוקמות, בסאן חואן צ'מולה נבקר בכנסיה המתפקדת שנים רבות ללא כומר, ונכיר את דרך הפולחן המקומי. נטייל בשוק עבודות היד הססגוני בסן קריסטובל, אליו מגיעים תושבי האזור. לינה בסן קריסטובל.

יום 14

קניון סומידרו ומקסיקו סיטי רבתי

נצא בנסיעה אל העיירה טוסלה גוטיירז, בירת המחוז החדשה, היושבת בעמק הנהר. נשוט בקניון סומידרו, בין צוקים גבוהים ומיוערים ונראה את אחד הבקעים הטקטוניים העתיקים ביבשת האמריקנית. נראה את עולם החי של קניון סומידרו: קופים, אנפות, קורמורנים ואפילו תנינים מתחממים בשמש ואורבים לציד, גן עדן לאוהבי טבע וצילום. לאחר הביקור נמשיך אל שדה התעופה ונעלה לטיסת פנים למקסיקו סיטי. לאחר הנחיתה נעבור למלוננו השוכן במרכז העיר.

יום 15

מקסיקו סיטי – טאוטיהואקאן

בבוקר נצא לביקור בכנסיית "הבתולה מגואדלופ", כנסייה המקודשת לנס התגלות של הבתולה לאיכר מקסיקני בשם חואן דייגו. כנסייה המושכת אליה אלפי מאמינים מדי יום. נמשיך אל "עיר האלים" טאוטיהואקאן (Teotihuacán), ישוב ומתחם פולחן חשוב ביותר מהתקופה הקלאסית. נכיר את פירמידות השמש והירח, נסייר במבנים ובמקדשים של תרבות טאוטיהואקאן. אחה"צ נחזור למקסיקו סיטי. לינה במקסיקו סיטי.

יום 16

יום 16 המשך סיורים במקסיקו סיטי

מקסיקו סיטי יושבת על שרידי בירת האצטקים, עיר שישבה בלב אגם ואחד היישובים הגדולים והמפותחים בעולם במאה ה-16! נצא לסיור במרכז העיר, הסוקאלו, על שלל המבנים החשובים שבו: הקתדרלה, בית האריחים הכחולים, ארמון הנשיאות ועוד. נמשיך לסוצ'ימילקו (Xochimilco), אזור חקלאי היושב על תעלות מים, שבעבר חיברו את רובעי העיר האצטקית שישבה בלב אגם. נשוט בתעלות ונראה את החלקות המעובדות סביב- נתערה בהמולת החוגגים המקסיקנים הבאים לבילוי משפחתי. נמשיך לביקור באחוזת דולורס אולמדו, אשת חברה ואספנית אמנות, בו מוצג האוסף הגדול ביותר של ציורים של דייגו ריווירה, פרידה קאלו וציירים נוספים. לינה במקסיקו סיטי.

ימים 17-18

מקסיקו סיטי , מוזיאון וטיסה

לאחר ארוחת הבוקר נצא לתור את שרידי העבר במוזיאון האנתרופולוגי העשיר בממצאים מרתקים, דרכם ניחשף אל העבר המפואר. נבקר גם בביתה של פרידה קאלו- הקאזה אזול. לקראת ערב ניסע לשדה התעופה ונעל על טיסה לת"א דרך מדריד. ננחת בת"א בשעות אחר הצהריים של היום ה-18 לטיול (28/4)

  • יציאה לפני ליל הסדר
  • חצי פנסיון לאורך כל הטיול במקסיקו ובגואטמלה (ארוחת בוקר + צהריים או ערב)+ ארוחה נוספת ובקבוק מים למטייל ליום
  • השתתפות בחגיגות סמנה סנטה – יום שישי הקדוש
  • 2 לילות בעיירת החוף ליווינגסטון, פנינת הים הקאריבי ביתם של שבט הגריפונה
  • ביקור בביתה של אחת מהמרפאות והמנהיגות הותיקים ביותר של שבטי הקיצ'ה + וצפייה בטקס הטהרות פולחני
  • טיפוס רכוב על סוסים לתצפית על הר הגעש פקאייה
  • בתי מלון טובים שנבחרו בקפידה
  • קונקשנים קצרים בטיסות הבינלאומיות

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת לחדר יחיד: 1,185 $

>>> לטיולים נוספים למקסיקו – הקליקו כאן <<<

 

 



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות בינלאומיות
לינה, כלכלה, תחבורה וצוות כמפורט בתכנית
כניסה וסיורים בשמורות הטבע, במוזיאונים ובאתרים ארכיאולוגיים כמפורט בתוכנית
דמי רישום וטיפול

מחיר הטיול אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען
הוצאות בעלות אופי אישי
שתייה וארוחות שאינן כלולות
מסים נמל מקומיים (מס יציאה)
בדיקות קורונה בהתאם לדרישה.

לתשומת ליבכם

אופי הטיול: טיול תרבות וטבע בתנאים טובים, משולב בחוויות הרפתקניות של חציית הג'ונגלים בין מקסיקו וגואטמלה.
לינה: במלונות טובים במקומות מרכזיים לכל אורך הטיול.
כלכלה: חצי פנסיון לאורך כל הטיול במקסיקו וגואטמלה (ארוחות בוקר+ ארוחות צהריים או ערב) ארוחה נוספת ובקבוק מים ביום למטייל.
תחבורה: טיסות, אוטובוס תיירים ממוזג ושיט בסירות.
קבוצה: 26 – 15 מטיילים, מדריך ישראלי מצוות "אקו" ומדריכים מקומיים.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום 10.11.21 במידה והמחיר ישתנה, תחול התוספת על הנוסע.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש להפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
תנאי תשלום ודמי ביטול - כמופיע בדף הרישום המצורף
מדינות אמריקה הלטינית הן מדינות אשר עדיין לא מפותחות דיין במתן שירותי תיירות. אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה עדיין ייתכנו בעיות שלא תמיד נדע על קיומן מראש (לדוגמא כבישים סגורים מפאת שיפוצים, מוזיאונים סגורים, שינוי מועדים של ארועים וכיוצ"ב). על הנוסע לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארצות היעד הללו.
כמו כן, באם יהיה צורך מדריכינו יערכו שינויים (לטובת ורווחת הנוסעים) וזאת רק ע"מ לשפר את מסלול הטיול להביא להצלחתו המלאה.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

מקסיקו – למראה ערים רבות כל כך

דומה שכל הנופים וכל האקלימים התמקמו במקסיקו – הרי געש, מכתשים, גבעות, מישורים, יערות גשם, מדבריות, נהרות, […]

יום המתים במקסיקו

יש הטוענים שיום המתים הוא החג הנוצרי החשוב והנחגג ביותר במקסיקו (היות שהחג הוא מיזוג של החגים […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לגואטמלה ומקסיקו – בחגיגות הסמנה סנטה

טיולי תרבות וטבע

כולל העיירה ליווינגסטון | 18 יום

הדפיסו שלחו שתפו