טיול למרוקו

טיול לדרום ספרד

טיולי תרבות וטבע

חבל אנדלוסיה וחבל אלגרבה בפורטוגל בהדרכת שוקי ברנדווין | 10 ימים

 

אנדלוסיה, היא חבל הארץ הנושא עליו את חותם התרבות המוסלמית, הנוצרית והיהודית יותר מכל אזור אחר בספרד, היא רוויה היסטוריה, ניגודים, צבעים וטעמים.

נחשף בטיולנו למורשתה של ספרד, לרוח הצוענית ומקורותיו של ריקוד הפלמנקו החושני, לאדריכלות, לאווירה המיוחדת, לאוכל המעולה, לשווקים הססגוניים ולעבודות היד והאמנות שמאפיינות את חבל אנדלוסיה מזה מאות שנים, נבקר בכפרים שבתיהם צבועים בלבן ומכונים "הכפרים הלבנים", נסייר בין ערים עתיקות ומיוחדות, המשמרות היטב את עברה המפואר של אנדלוסיה.

מקורו של השם "אנדלוסיה" הוא בשם הערבי "אל אנדלוס", כך כונה חצי האי האיברי לאחר כיבושו על ידי המוסלמים בשנת 711 לספירה. 

נבחין כי באנדלוסיה התרבות שונה לחלוטין משאר ספרד ונגלה כי האדריכלות המורית חזקה בהרבה, בעיקר משום שזה היה האזור האחרון באירופה בו שלטו המוסלמים, עד סוף המאה ה-15.

הטיול כולל 2 לילות בחבל אלגרבה בדרום פורטוגל. זהו המחוז הדרומי ביותר בפורטוגל ולמעשה הנקודה הדרום-מערבית ביותר ביבשת אירופה כולה. לאורך ההיסטוריה חבל אלגרבה היווה מקום אסטרטגי, מאחר והוא האזור המערבי ביותר באירופה ובעל ערי נמל רבות. חבל אלגברה היה תחת השלטון המוסלמי כמעט חמש מאות שנה ובאמצע המאה ה-12 נכבש על ידי הממלכה הפורטוגלית שהביאה לסיום השליטה המוסלמית באזור שחזר לידיים נוצריות. המקום ידוע בחופיו היפים, הרבה ימי שמש בשנה, מטעי זיתים עד לאופק ותושבים רגועים ומחייכים ומספק חוויה שונה מאשר רוב האזורים בפורטוגל.

מסלול הטיול

יום 1

תל אביב – מלאגה – העיירה הציורית מיחאס

בשעות הבוקר המוקדמות נצא בטיסה למלאגה דרך מדריד. עם הנחיתה במלאגה בשעות הצהריים נצא בנסיעה אל עבר העיירה הציורית מיחאס, שבתיה הלבנים מעוטרים באדניות גרניום ובסורגי ברזל. מהעיירה נראים נופיה הנפלאים של רצועת החוף. היא מלאה במסעדות ובבתי קפה ציוריים, הפועלים לא פעם בחצרות הפנימיות של המבנים הלבנים. הכיכרות הקטנות בעלות מזרקות ומרופדות בפרחים. בסיום הסיור נמשיך בנסיעה אל מלוננו באזור מרבייה (Marbella) ללינה.

יום 2

סיור בעיירות הלבנות של אנדלוסיה - רונדה - ארקוס דה לה פרונטרה

הבוקר נצא לסיור בעיירות הלבנות של אנדלוסיה. בדרום מערב חבל אנדלוסיה עשרות כפרים ועיירות ציוריות מפוזרים על פני נוף הררי מרהיב. נגיע לביקור ברונדה (Ronda); עיר קטנה ומקסימה בגובה 2,300 מטר מעל פני הים, הנחשבת לאחת הערים היפות באירופה והממוקמת משני עברי קניון "טאחו דה רונדה" העמוק. נצפה מזוויות שונות על הגשר המפורסם המתנשא מעל תהום הנקיק ולאחר מכן נסייר בעיר הרומנטית וברבעים הססגוניים, נראה את זירת מלחמות הפרים הראשונה בספרד. נבקר במוזאון הארנה, מקום מרשים ומלא עוצמה המשלב מוזיאון על התרבות של מלחמות השוורים. נמשיך בנסיעה לביקור בעיירה היפהפיה ארקוס דה לה פרונטרה. בתיה הלבנים של העיירה העתיקה בנווים על מצוק אבן גיר המתנשא בתלילות מעל עמר נהר Gaudalete הזרוע שדות ומטעים. נסייר ברחובות הלבנים, בין מבצר עתיק שבנו המוסלמים לבין כנסיות. בתי העיר העתיקה בנויים כמו תלויים על המצוק מעל עמק הנהר. בסיום הסיור נמשיך בנסיעה לסביליה ללינה.

יום 3

סיור בסביליה – מעבר לדרום פורטוגל

הבוקר נחל בסיור בסביליה (Seville), בירת חבל אנדלוסיה שבדרום ספרד. נראה את בית האינקוויזיציה, את פסל הסובלנות של אדוארדו צ'ילידה, נבקר באלקזר, הארמון המוסלמי-מלכותי המרשים, ביתם של מלכי ספרד מזה 700 שנה ובעל פאר האדריכלות המודח'ארית. המבנה המרשים שההיסטוריה פועמת בו נבנה בשנת 712 לספירה ע"י הכובשים המוסלמים ולאחר כיבוש סביליה ע"י הנוצרים בשנת 1248 לספירה עבר הארמון למגורי משפחת המלוכה. נבקר גם בקתדראלה הרומית-קתולית הגדולה והמפרסמת בעולם "סנטה מריה דה לה סדה" בו קבור כריסטופר קולומבוס. אחר הצהריים נצא בנסיעה מערבה, נחצה את הגבול לפורטוגל ונגיע ללינה באזור העיר אלבופיירה.

יום 4

חבל אלגרבה בפורטוגל – חוות שמן זית – שייט באוקיאנוס

מחוז אלגרבה הינו המחוז הדרומי ביותר בפורטוגל ולמעשה הנקודה הדרום-מערבית ביותר ביבשת אירופה כולה. לאורך ההיסטוריה חבל אלגרבה היווה מקום אסטרטגי, מאחר והוא האזור המערבי ביותר באירופה ובעל ערי נמל רבות. המקום היה תחת השלטון המוסלמי כמעט חמש מאות שנה ובאמצע המאה ה-12 נכבש על ידי הממלכה הפורטוגלית שהביאה לסיום השליטה המוסלמית באזור שחזר לידיים נוצריות. המקום ידוע בחופיו היפים, הרבה ימי שמש בשנה, מטעי זיתים עד לאופק ותושבים רגועים ומחייכים ומספק חוויה שונה מאשר רוב האזורים בפורטוגל. נגיע לביקור בחווה לייצור שמן זית ונלמד על הפקת השמן המקומי. נצא לשייט באוקיאנוס האטלנטי לאורך קו החוף היפהפה. חזרה למלון ללינה.

יום 5

חזרה לאנדלוסיה – האתר הארכיאולוגי הרומאי איטליקה – העיירה העתיקה קרמונה

היום נחצה את הגבול לספרד ונשים פעמנו חזרה לחבל אנדלוסיה. נגיע לביקור באיטליקה, עיירה רומית המהווה אתר ארכיאולוגי ובה שרידיה של היישוב הקדום שהיה במקום בשנת 206 לפנה"ס. את העיירה יסד המצביא הרומאי פובליוס קורנליוס. נראה את האמפיתיאטרון הענק (25,000 מושבים) וכן פסיפסים שונים. באתר צולמו מספר סצנות בסדרה הידועה "משחקי הכס". נמשיך אל עבר העיירה קרמונה, אשר ניצבת לה על גבעה Vega Del Corbone, אחת העיירות העתיקות והמרשימות של אנדלוסיה שבה ניתן לראות שילוב של שרידים עוד מהתקופה הרומית, ארכיטקטורה מורית מוסלמית ובנייה "חדשה" ממאות השנים האחרונות. לא פחות מ-5,000 שנות היסטוריה שזורות בסימטאות העיירה שמעליהן מתנשאים צריחים ומגדלים ססגוניים, שריד לשלטון המוסלמי ששלט כאן כמעט 500 שנים, ושערי אבן עצומים בניבנו בתקופה הרומאית ונשתמרו בצורה מופלאה. נבקר בנקרופוליס (בית קברות קדום שנמצא בחפירות) ובמוזיאון קטן. נסיעה לסביליה ללינה.

יום 6

סביליה – שיעור ריקוד פלמנקו – מופע פלמנקו

היום נמשיך בסיורינו בסביליה, העיר העתיקה בת 3,000 השנים ובעלת האופי והיופי. נסייר בשכונת סנטה קרוז, השכונה היהודית לשעבר של סביליה. נעמיק את הלמידה על אחד מסימני הזהות של אזור זה בספרד – הלוא הוא ריקוד הפלמנקו, סגנון מוזיקה צועני שהתפתח באנדלוסיה  בתקופות שלפני הרקונקיסטה ולאחריה, וספג השפעות תרבותיות של העמים השונים שחיו אז באזור: ספרדים, צוענים, מוסלמים ואף יהודים, והביא לידי ביטוי מאפיינים תנועתיים ומוזיקליים מכל העמים. מקורו של הפלמנקו בשירת הרועים בהרים. בהמשך התפתחותו צורפה הגיטרה, כיוון שהייתה כלי ליווי פופולרי בספרד דאז, יחד עם מחיאות הכפיים (פאלמאס) ורקיעות קצביות. מאוחר יותר התפתח הריקוד. כך נוצר השילוש המפורסם – שירה, גיטרה וריקוד  (Cante, Guitarra y Baile). נגיע לשיעור ריקוד לפלמנקו, חוויה מיוחדת וכיפית. בערב נצא למופע פלמנקו מקומי בסביליה. לינה בסביליה.

יום 7

קורדובה -"הפנינה של ספרד המורית"

הבוקר נצא בנסיעה אל העיר העתיקה והיפה קורדובה (Cordova) בעלת עבר עשיר ומפואר המשתלב כיום בעיר המודרנית; בעברה הייתה מרכז חשוב לאסלם עם מאות מסגדים, פעילות כלכלית ורוחנית ענפה וגם קהילה יהודית פורחת. נסייר ברחובות העיר העתיקה ונהלך בסמטאות הרובע היהודי המשופץ ("החודריה") בה נגלה את שרידיה המרשימים של הקהילה היהודית שהייתה למרכזה החשוב של יהדות ספרד בימי "תור הזהב" ושם נשמע את סיפור הקהילה. כיום – העיר ריקה מיהודים וכל שנותר בה הם שרידים מעטים. נמשיך לביקור בבית הכנסת מהמאה ה-14 הממוקם בסמוך לכיכר טבריה,  בה ניצב פסלו של הרמב"ם (יליד המקום). לאחר מכן נגיע אל  ה"מסקיטה"; מסגד ענק שנבנה במאה ה-8 ובמאה ה-16 נבנתה קתדרלה בלב המסגד כדי להאדיר את הנצרות על פני האסלם ומאז המקום מסמל לא רק עושר אדריכלי אלא גם את המאבק בין הנצרות לאסלם. בסיום הסיור נמשיך בנסיעה ללינה בגרנדה.

יום 8

גרנדה – בירתה האחרונה של ספרד המוסלמית

את יום זה נקדיש את לביקור בגרנדה. נתחיל בשווקיה העתיקים ובשוק האוכל המקורה והמפורסם סן אגוסטין Mercado (San Agustin). נמשיך ונעלה לאתר התיירות הידוע ביותר בדרום ספרד: ארמון אלהמברה שהוכרז כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו. המקום מהווה דוגמא ומופת לאדריכלות מוסלמית קדומה, הכוללת ארמונות מעוטרים, "מבצר אלקסבה" המוגן היטב ומזרקות שיש שמימיהן זורמים עד היום, ממש  כפי שזרמו לפני מאות שנים. בתום הסיור נגיע לביקור בגני חנרליפה (Generalife) המלכותיים והמטופחים, ששימשו כמקום המפלט של המלכים. נראה את חצר ההדסים, חצר האריות ואולם השגרירים בו נחתם ע"י פרנדיננד ואיזבלה, צו הגירוש ליהודי ספרד. את המשך היום נקדיש לביקור באתרי העיר השונים ונסיים בסמטאות הציוריות של הרובע המוסלמי העתיק: "אלבייסין" בן למעלה מאלף שנים, שאף הוא אתר שימור של אונסק"ו. בסיומו של יום מרתק נשוב למלוננו בגרנדה.

יום 9

נרחה – מערת נטיפים – פריגיליאנה – מוזאון פיקאסו

נצא בנסיעה דרומה אל עבר קו החוף של ים התיכון. נגיע לביקור בעיר נרחה, עיירת קיט שלווה טיפוסית בקוסטה דל סול. נבקר “במרפסת של אירופה”, הבלקון המפורסם מתייחס לנקודות תצפית הנוף הרבות והמרתקות שאליהן תגיעו בעת ביקור בעיירה הממוקמת על מצוקי סלעים נישאת גבוה מעל פני הים באופן שמאפשר למבקרים בה להביט לכל עבר ולהשתכר ממראה עיניים. נמשיך לביקור במערת נטיפים קסומה. היעד הבא הוא פריגיליאנה (Frigiliana) . השילוב בין בתיה הלבנים, עציצי הגרניום האדומים, הגבעות הירוקות שסביבה והים הכחול של רצועת החוף קוסטה דל סול, יוצרים ביחד מראה מהפנט במיוחד. נמשיך לעיר למלאגה לביקור במוזאון פיקאסו. המוזיאון מכיל יצירות של האמן הנודע והמוכשר שלא סביר שתראו או תוכלו לראות בשום מקום אחר. במוזאון קיימים ציורים, פסלים, רישומים בודדים, ספר סקיצות, תחריטים ויצירות קרמיקה. העברה למלון באזור.

יום 10

מלאגה – טיסה חזרה הביתה

הבוקר ניפרד לשלום מחבל אנדלוסיה ומטיולנו המופלא ונצא אל שדה התעופה בדרכנו חזרה לתל אביב דרך מדריד. הגעה לתל אביב בשעות הלילה של יום 10, 04.05.

  • 10 ימים (ולא 8 כמו בטיולים אחרים)
  • טיול עומק לאנדלוסיה
  • 2 לילות בחבל אלגרבה היפהפה בפורטוגל כולל שייט באוקיאנוס
  • שיעור פלמנקו ומופע פלמנקו
  • מוזאון פיקאסו במלאגה
  • סיור בעיירות הלבנות של אנדלוסיה
  • חצי פנסיון - ארוחות בוקר וערב בכל יום

רוצים לקבל עוד פרטים על הטיול?


תאריכי יציאה ומחירים

תאריך יציאה תאריך חזרה מדריך מחיר לאדם בחדר לשניים הנחת רישום מוקדם הערות הרשמה
טיול מיסי נמל מחיר כולל
25/04/2024 04/05/2024 שוקי ברנדווין €3,423 €67 €3,490

תוספת ליחיד בחדר: 550€



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל:

טיסות: בחברת התעופה איבריה, ת"א-מלאגה-ת"א דרך מדריד.
לינה: מלונות מדרגה ראשונה.
תחבורה: אוטובוס תיירים ממוזג ונוח
כלכלה: חצי פנסיון. ארוחות בוקר וארוחות ערב לאורך כל הטיול.
קבוצה וצוות: גודל הקבוצה 15-26 נוסעים.
מדריך ישראלי: שוקי ברנדווין מצוות "אקו".
דמי כניסה וסיורים באתרים: כמפורט בתכנית.
מופע פלמנקו
מיסים מקומיים
תשר לנותני שירות מקומיים
דמי רישום וטיפול.
מפגש קבוצה.

המחיר אינו כולל

ביטוח בריאות ומטען.
שתייה בארוחות וארוחות נוספות שלא כלולות בתוכנית הטיול.
הוצאות בעלות אופי אישי (כביסה, טלפונים, משקאות, ארוחות נוספות וכד').
טיפ למדריך הישראלי.

לתשומת לבכם

אופי הטיול: מסע בין עבר להווה המשלב טיול בין תרבויות שונות וטבע בחבל אנדלוסיה שבדרום ספרד. סיורים בערים עתיקות ומרתקות, כפרים אותנטיים והכרת התרבות הספרדית העתיקה והקשר היהודי.
יובהר כי המחירים הנקובים לעיל נכונים ליום ההרשמה. במידה ותחול עלייה הגבוהה מ -3% בשערי המטבע יעודכנו מחירי הטיול בהתאם ותחול התוספת על הנוסע.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה והמחיר ישתנה, יעודכן המחיר בהתאם.
למידע בריאותי על הטיול לחבל אנדלוסיה, יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
גודל הקבוצה – 15-26 נוסעים.
סדר הביקורים בכל יום עשוי להשתנות וזאת בהתאם ללוח הזמנים ולשיקול דעתו של המדריך. ייתכן ויעברו סיורים מיום אחד למשנהו. כמו כן ייתכן כי מפאת קוצר זמן, או הרחבה של ביקורים באתרים מסוימים, נוותר על ביקור באתרים אחרים. כל זאת אך ורק למען הצלחת הטיול ולרווחת המטיילים.
אין ביכולתנו להבטיח מראש הטבות בכרטיסי טיסה קבוצתיים (נקודות נוסע מתמיד, בונוסים וכד') המוצעים על ידי חברות התעופה ליעדים שונים.
חשוב להבהיר ולציין כי כל שינוי הקשור בחברות התעופה אינו מהווה עילה לתביעה כנגד חברת "אקו טיולי שטח" והאחריות כולה היא על חברות התעופה במקרה זה וכי "אקו טיולי שטח" תהיה פטורה מכל פיצוי בגין שינוי ו/או מחדל שכזה.
מדריך הטיול: שוקי ברנדווין. שוקי הינו מרצה, מדריך וגיאוגרף המדריך טיולים מזה כ-25 שנים באמריקה הלטינית, אלסקה, ספרד ופורטוגל ועוד. בוגר ומוסמך המגמה למדעי כדור הארץ באוניברסיטה העברית ואוניברסיטת חיפה. תחומי עיסוק עיקריים הם עיצוב הנוף, גיאוגרפיה היסטורית ושימושית. שותף לצוות הפקת סדרת חכמי ספרד של הערוץ השני ותוכניות טלויזיה העוסקות ביהדות פורטוגל. בעל הטור האלקטרוני "משולחנו של גיאוגרף". דובר עברית, אנגלית וספרדית.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

הקשר בין עיירה ששמה "להרוג את היהודים", להיסטוריה של יהדות ספרד

למה בספרד יש עיירה ששמה "להרוג את היהודים" וכיצד השם המוזר הזה מתקשר להיסטוריה הארוכה של יהודי […]

הצוענים של אנדלוסיה

חבל אנדלוסיה מוכר באירופה כאחד האזורים המיוחדים והמעניינים בספרד אם לא ביבשת כולה. זוהי ארץ של תושבים […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לדרום ספרד

טיולי תרבות וטבע

חבל אנדלוסיה וחבל אלגרבה בפורטוגל בהדרכת שוקי ברנדווין | 10 ימים