טיול להודו בדגש פארקים לאומיים ושמורות טבע

טיול להודו בדגש פארקים לאומיים ושמורות טבע

טיולי תרבות וטבע

| 18 יום

הדפיסו שלחו שתפו
תת היבשת ההודית מכילה 102 פארקים לאומיים ושמורות טבע המשתרעות על פני כארבעים אלף קמ"ר שהם בערך פי שניים מגודלה של מדינת ישראל. בהודו יש תאי שטח מגוונים, החל מהרי ההימלאיה והרמות הטיבטיות, דרך מדבריות רג'סטאן, רמות הדקאן, מישורים וערבות נרחבות, דלתות של הנהרות הגדולים, ביצות, אגמים ועוד. האוכלוסיה האנושית בה היא מהגדולות בעולם, אולם יחד עם זאת השכילו ההודים להקים שמורות טבע ופארקים לאומיים, לקיים פרוייקטים להצלה של מיני בעלי חיים בסכנת הכחדה, ולשמר את המגוון הגדול והייחודי של חיות הבר שלהם. חמשת הגדולים של הודו הם הפיל האסיאתי, הטיגריס הבנגלי המלכותי, הנמר ההודי, הדוב השחור והגאור (המכונה גם ביזון הודי). בנוסף רועמים בשמורות הטבע קרנפים חדי קרן, עדרי איילים ואנטילופות ממינים שונים, קופי לנגור ורזוס, תאואים, חזירי בר, צבועים, תנים, שועלים ומגוון של ציפורים, מדורסים גדולים, עגורים וחסידות ועד לציפורי שיר. שמורות הטבע של היום שימשו בעברן שדות צייד של המהראג'ות והשליטים האזוריים. עד היום מלווים ארמונות ומבצרים את שטחי הבר.

טיול להודו אל שמורות הטבע מציג פן נוסף של ארץ ענקית זו העשירה בתרבויות, דתות וחיי אדם פעילים, ומשלב בהם נדבך נוסף בפסיפס המורכב והמדהים של הודו.

מסלול הטיול

ימים 1-2

הטיסה להודו והמעבר למדינת גוג'אראט והפארק הלאומי גיר

יציאה מתל אביב להודו בטיסת לילה של אל-על. הגעה למומבאי בשעות הבוקר והעברה למלון לארוחת בוקר והתרעננות. סיור קצר לאורך טיילת ג'והו ובמקדש הסמוך ולאחר מכן נחזור לשדה התעופה ונמריא לראג'קוט שבמדינת גוג'ראט אשר במערב הודו. נחיתה אחר הצהריים והעברה למלון.

ימים 3-4

הפארק הלאומי גיר

נצא מרג'קוט בנסיעה דרומה בדרכים הכפריות של הודו לפארק הלאומי גיר (170 ק"מ, כ- 4 שעות). שמורת גיר ידועה כביתו של האריה האסייתי (שם מדעי: Panthera leo persica), תת-מין במשפחת החתוליים, אשר שרד רק בהודו, כאשר בעבר תפוצתו הייתה מאירופה למזרח התיכון ועד הודו שהייתה הגבול המזרחי של אזור תפוצתו. אחר הצהריים ולמחרת נצא לשלושה סיורי ספארי בג'יפים. בשמורה חיים מעל 400 אריות ו-300 נמרים, ויש בה את הריכוז הגדול ביותר של חתולי בר. ביער גיר ניזון האריה האסייתי מהפרסתנים הגדולים בשמורה כגון: אייל נקוד, אייל סמבר, חזיר בר הודי, תאו מים הודי ועוד מספר מיני אנטילופות. בשמורת הטבע יער גיר האריות האסייתים הם טורפי העל וחסרי אויבים טבעיים (הטיגריסים נעלמו משמורה זו). רוב מוחלט של אוכולוסיית האריות האסייאתים חיה על שטח של כ-1,412 ק"מ. שמורת הטבע יער גיר קרובה לאזורים המיושבים בידי האדם, עובדה זו גורמת לעיתים לעימותים בין האדם לאריה. בפארק ישנם גם מספר נהרות ואגמים ששוכנים בהם מינים רבים של עופות.

לינה בשמורת גיר.

יום 5

שמורת הציפורים נאל סארובר ואחמדבאד

לאחר ארוחת הבוקר, נצא בנסיעה ארוכה צפונה אל שמורת הציפורים נאל סארובר, אחת משמורות הציפורים הגדולה בהודו שבתוכה אגם רחב המושך אליו ציפורים נודדות בתקופות החורף והאביב. אלפי להקות של עופות מים מגיעות לאגם בתקופה זו, בינהן אנפות, חסידות, שקנאים, ברווזים ואווזים מסוגים שונים, פלמינגו ועוד. אל השמורה נגיע השעות אחר הצהריים ואת הספארי באגם נבצע באמצעות שייט על סירות. לאחר מכן, נמשיך בנסיעה אל אחמדבאד, בירת מדינת גוג'אראט.

לינה באחמדבאד.

יום 6

אחמדבאד והמעבר לג'איפור

בשעות הבוקר נערוך סיור קצר בעיר העתיקה והמעניינת אחמדבאד. נצא להליכה בין הרחובות והסמטאות, נראה את בתי ההאוולי הישנים, מקדשים הינדים ומסגדים. נמשיך לשדה התעופה נטוס לג'איפור, "העיר הוורודה" והגדולה בערי מדינת רג'אסטאן. ננחת בשעות הצהריים ונמשיך לסיור רגלי בין הבתים והחומות של העיר העתיקה והארמונות הצבועים בוורוד, נלך דרך הרחובות והשווקים המלאים בתנועת אדם, כלי רכב מגוונים, גמלים רתומים, ריקשות אופניים ושווקים פעילים.

לינה בג'איפור.

ימים 7-8

שמורת הטבע רנת'אמבור

ניסע אל מזרח רג'סטאן, אל העיירה סוואי מאדפור, השוכנת בסמיכות לפארק הלאומי ושמורת הטבע רנת'אמבור הנמצאת במזרח רג'סטאן. שמורה זו היא מהגדולות ביותר במרכז הודו, והיא שריד שמור של הג'ונגלים הנרחבים שכיסו בעבר את כל מרכז וצפון הודו. השמורה משתרעת על פני 392 קמ"ר המוגבלים מצפון בנהר בנאס ומדרום בנהר צ'אמבל. השמורה נקראת על שם מצודת רנת'אמבור שנשלטה על ידי המהראג'ה המקומי. רנת'אמבור ידועה באוכלוסיית הטיגריסים שלה, שהם טורפי העל של תת היבשת ההודית. בנוסף לטיגריסים חיים בשמורת הטבע נמרים, דובים שפתניים, צבועים, חזירי בר, איילי סמבר, אייל חזירוני, אנטילופת נילגאי ועוד. נופי השמורה כוללים אגמים ויערות מגוונים ובהם עצי פיקוס בנגאלי מרשימים. בשעות אחר הצהריים וגם למחרת נצא לשלושה סיורי ספארי ג'יפים ברנת'אמבור ונשוב לארוחות במלון.  לינה ברנת'אמבור.

יום 9

שמורת הציפורים בהאראטפור (קאולדאו גאנה)

בשעות הבוקר נצא אל בהארטפור, אחת מערי הממלכה העתיקות של ראג'סטאן. בסמוך לעיר שוכנת אחוזת ציד של המהאראג'ה המקומי שהפכה במרוצת הזמן לפארק הלאומי קאולדאו גאנה (Keoladeo Gana), אחת משמורות הציפורים העשירות ביותר בעולם מבחינת מספר מינים וכמות פרטים. שטח המחייה הייחודי של שמורת בהאראטפור נוצר על ידי בית המלוכה של המהראג'ה המקומי שבנה מערכת של סכרים ותעלות לניקוז הביצות של האזור שהיו מוצפות מידי שנה בעת גשמי המונסון. האדמה הרטובה והאגם שנוצר לצידה יצרו מקלט חם לעופות היציבים והנודדים שהחלו לפקוד את האזור. המקום הפך לשדה צייד של משפחת המהראג'ה ונהגו לצאת בו בעיקר לצייד ברווזים עד שנות ה- 60 של המאה ה- 20. ב- 1982 שינה המקום את פניו והוכרז כשמורת טבע ומקלט לציפורים. כיום זוהי שמורת הציפורים הידועה ביותר בהודו ומטיילים רבים פוקדים אותה. במידה ויותיר לנו הזמן, נבקר אחר הצהריים בשמורה.

לינה בבהאראטפור.

יום 10

בהאראטפור, אגרה ודלהי

לאחר ארוחת בוקר נצא (מי ברגל ומי ברכב) אל השמורה הסמוכה, בה נטייל רגלית או באמצעות ריקשת אופניים, ונצפה במגוון הרחב של הציפורים ובעלי החיים בפארק. שטח השמורה הוא 29 קמ"ר בלבד ונספרו בו למעלה מ-300 מיני עופות שונים, חיות בר, חזירי בר, מגוון איילים ואנטילופות רבבות עופות נודדים אל השמורה, בהם עגורים, חסידות, טווסים, אווזי בר וברווזים, שקנאים, עייטים וניצים וגם שפע של ציפורי שיר כגון:  נחליאלים, פפיונים, סיבכים, סלעיות, חטפיות, גבתונים ועפרונים. נמשיך אל אגרה הסמוכה, הידועה לכל כמקום בו נמצא אחד מהאתרים המפורסמים בהודו ובעולם כולו, הטאג' מאהאל – מבנה הקבר המפואר שנבנה בשם האהבה.  נבקר בטאג' ובעוד אתרים ככל שיותיר לנו הזמן. בשעות הערב נעלה על רכבת אקספרס לדלהי, ולאחר ההגעה נמשיך אל מלוננו הסמוך לשדה"ת.

לינה בדלהי

יום 11

הפארק הלאומי קאנהא

בשעות הצהריים המוקדמות נמריא בטיסה אל העיר ג'באלפור שבמדינת מאדייה פראדש שבמרכז הודו. לאחר הנחיתה נמשיך אל הפארק הלאומי קאנהא. שמורת הטבע קאנהא היא הפארק הלאומי הגדול ביותר בהודו, 940 קמ"ר, של נופים מהממים, צוקים, מדרונות ויערות גשם יובשניים, וצמחייה מגוונת עם למעלה מאלף מינים. שמורת הטבע קאנהא שימשה השראה לספרו המפורסם של קיפלינג "ספר הג'ונגל". נגיע בשעות אחר הצהריים ונתקם במלוננו שבשמורה.

לינה בשמורת קאנהא

יום 12

הפארק הלאומי קאנהא

בשעות הבוקר נצא לספארי רכוב בשמורה. לאחר ארוחת בוקר במלון, התארגנות ויציאה ברגל לביקור בכפרים שבטיים מהאזור הסמוך ובשוק המקומי. אחר הצהריים נמשיך בסיורי ספארי בשמורה וננסה להתחקות אחר הטורפים, הטיגריסים טורפי העל, דובים שפתניים, נמרים, כלבי בר הודים (דאהול), חתולי בר הודים, שועלים ותנים. השמורה ידועה גם בפרוייקט ההצלה של איילי הביצות (באראסינגה) והיום חיים בה פרטים רבים של איילים אלו. מבין אוכלי העשב ניתן לצפות גם באיילים נקודים, איילי ביצות, איילי סמבר, איילי מונטיאק (Barking deer), אנטילופות ארבע-הקרניים, אנטילופה הודית (Black Buck) ואחרים.  לעיתים ניתן לצפות גם בגאור (המכונה לעתים ביזון הודי). כמו כן נפוצים בה חזירי הבר וקופי לאנגור. לאחר הספארי בשעות אחר הצהריים נמשיך לביקור בבאמני דאדר – הר שפסגתו שטוחה אשר מהווה מקום מעולה לתצפיות על חיות בר ועל הנופים המדהימים של קאנהא לאור השקיעה.

לינה בשמורת קאנהא.

יום 13

משמורת הטבע קאנהא לג'בלפור

בשעות הבוקר המוקדמות נצא לספארי ג'יפים אחרון בשמורה, נחזור לארוחת בוקר במלון ולאחריה נסיעה חזרה אל ג'בלפור. ליד העיר, נעצור בבהדאגהאט, שכיית חמדה יפהפייה בה נוכל לראות סלעי שיש לבנים מזדקרים מעל נהר נרמנדה לגובה עשרות מטרים ויוצרים ואדי צר עם מפלים מרשימים וצבעים בוהקים.

לינה בג'בלפור

יום 14

מג'בלפור לגוואהאטי והעברה לשמורת קאזירנגה

בשעות הבוקר המוקדמות נצא בטיסה אל כלכתה ומשם בטיסה נוספת  אל גוואהאטי אשר במדינת אסאם בצפון מזרח הודו, השוכנת על גדות נהר הברהמפוטרה היורד מהרי ההימלאיה. משם ניסע (225 ק"מ) אל הפארק הלאומי קאזירנגה – איזור שופע ירק ואתר מורשת עולמית הידוע באוכלוסית הקרנפים ההודים חדי הקרן שחיים באיזור. מין של חיות נדירות ונכחדות. בשנת 1904 ביקרה באזור מארי ויקטוריה קורזון, אשת מושל הודו, וכאשר לא הצליחה לצפות אפילו בקרנף אחד, הצליחה לשכנע את בעלה להקים פרוייקט לשימור הקרנפים, ותוך שנה המקום הפך לשמורת יער. ארוחת ערב ולינה בקאזירנגה.

יום 15

הפארק הלאומי קאזירנגה

הפארק נמצא בגדה הדרומית של נהר הברהמפוטרה ושטחו 232 קמ"ר. חוצים אותו 4 נהרות ויש בו שטחי ביצות, יערות טרופים לחים רחבי עלים ואחו של עשב פיל. פארק קאזירנגה מפורסם כמקום מחייתו של הקרנף ההודי חד הקרן ובעל השריון, ושני שליש מאוכלוסיית המין הזה חיים כאן. מקלט לחיות זה יוצר תנאים מיוחדים ונדירים לצפייה בבעלי החיים המעניינים והחשובים של הודו. מוקדם בבוקר נרכב על גבי פילים דרך הפארק ונתרשם מיופיים של הקרנף חד הקרן, הפיל האסיאתי, הגאור (ביזון הודי), איילי הביצה ואחרים. נשוב לארוחת בוקר במלון. לאחר ארוחת הבוקר נצא לטייל בכפרי הסביבה ואחה"צ נשוב ונצא לספארי ג'יפים במתחם המערבי של הפארק ונצפה בחיות הבר.

לינה  בקאזירנגה.

 

יום 16

מקאזירנגה אל מומבאי

בבוקר זה נצא לספארי האחרון שלנו בטיול להודו ובשמורת קזירנגה. לאחר ארוחת בוקר במלון, ניסע חזרה לגוואהטי וונמריא בטיסת אחר הצהריים למומבאי, הגדולה בעיר הודו.

לינה במומבאי

ימים 17-18

מומבאי וסיום הטיול

נקדיש את היום לסיור בעיר מומבאי, בירתה הכלכלית והעיר הגדולה ביותר בהודו. נבקר בשער הודו ונראה את מלון טאג' הסמוך והמפורסם. נמשיך  אל דובי גהאט – המכבסה הגדולה בעולם, אל תחנת הרכבת ויקטוריה בעלת הארכיטקטורה הקולוניאלית המרשימה, שוק התבלינים, מוזיאון גנדי ובאתרים נוספים ככל שיותיר לנו הזמן. אחר הצהריים העברה לנמל התעופה של מומבאי לטיסת לילה אל תל אביב, בה ננחת למחרת לפנות בוקר.

  • טיול מיוחד להודו בדגש פארקים לאומיים ושמורות טבע, בצד חיי היומיום של הודו בעיירות ובכפרים. הספארי של הודו אינו מפורסם כמו באפריקה אבל הוא מרתק ושופע חיות בר לא פחות
  • הטיול חוצה את הודו ממערב למזרח ומבקר בשפע שמורות טבע, כל אחת והייחוד שלה, החל משמורות האריות ביער גיר, הטיגריסים ברנת'מבור ובקאנה, שמורת הציפורים בראהטפור, וכלה בשמורת קאזירנגה והקרנף ההודי
  • 6 טיסות פנים מאפשרות לנו את המעבר המהיר והנוח בין השמורות
  • לינה בבתי מלון בדרגת תיירות מעולה וראשונה בערים הגדולות, או הטוב שבנמצא במקומות הפחות מתויירים. בשמורות הטבע לינה במלונות ולודג'ים מצויינים, שחלקם שימשו בעבר ארמונות מהרג'ה שהוסבו לבתי מלון
  • כל הארוחות כלולות בשמורות הטבע והפארקים הלאומיים, בשאר המקומות חצי פנסיון
  • ספארי בשמורות הטבע ב ג'יפים או רכבים גדולים יותר. בחלק מהמשמורות נטייל באמצעות פילים, סירות ובהליכה רגלית

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת יחיד בחדר: 1,050 $

 

>>> לטיולים נוספים להודו – הקליקו כאן <<<



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות בין לאומיות בחברת אל-על, ו-6 טיסות פנים על פי מסלול הטיול. מיסי נמל.
כניסות לכל האתרים והסיורים בשמורות הטבע כמפורט במסלול הטיול.
לינה: לינה בבתי מלון בדרגת תיירות מעולה וראשונה בערים הגדולות, או הטוב שבנמצא במקומות הפחות מתויירים. בשמורות הטבע לינה במלונות ולודג'ים מצויינים, שחלקם שימשו בעבר ארמונות מהרג'ה שהוסבו לבתי מלון.
כלכלה: בשמורות הטבע השונות – פנסיון מלא; חלק מארוחות הצהריים יהיו בסגנון פיקניק. בימי המעברים ובשהות בערים - חצי פנסיון (ארוחות בוקר וארוחות ערב במלונות ובמסעדות), מים מינרליים (שני בקבוקים לאדם ליום).
תחבורה: נסיעה באוטובוס תיירים ממוזג בתוך הערים, ובמדינות גוג'אראט ורג'סטאן (מג'איפור ועד דלהי) בשילוב נסיעת רכבת. ג'יפים מסוג טויוטה אינובה בין שמורות הטבע במאדייה פראדש,ו-6 טיסות פנים כמפורט בתוכנית. התנועה בשמורות הטבע תבוצע באמצעות ג'יפים או רכבים גדולים יותר אשר בהם נעשה שימוש בשמורה. בחלק מהמשמורות נבצע ספארי באמצעות פילים, סירות או הליכה רגלית.
דמי טיפול ורישום, מיסי נמל בטיסות הבינ"ל והפנים
טיפים לנותני השירותים המקומיים.

המחיר אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען.
שתייה וארוחות שאינן כלולות.
הוצאות בעלות אופי אישי.
מסי נמל ביציאה במידה ויוטלו.
אשרה להודו (ניתן לעשות דרך משרדינו, בעלות של 430 ₪ או דרך האינטרנט בעלות של 82$).
חברות התעופה ההודיות מגבילות את משקל הכבודה הנשלחת לבטן המטוס בטיסות הפנים ל-15 ק"ג לנוסע. עבור כל ק"ג נוסף בטיסה על הנוסעים לשלם תוספת של 250-300 רופי בדלפקי הצ'ק-אין (בערך 5$ לק"ג).
עלות הכנסת מצלמות וידאו לתוך שמורות הטבע.

לתשומת ליבכם

אופי הטיול: טיול ראשוני וייחודי אל מיטב שמורות הטבע שיש להודו להציע, המתפרס לרוחב תת היבשת ההודית ומציע מבט מגוון ומרתק על בעלי החיים האופייניים לאזורים השונים. הטיול בשמורות הטבע יתבצע באמצעות ג'יפי ספארי, פילים ועוד.
איננו ערבים לצפייה בפועל בחיות הבר.
כל הפעילויות בפארקים הלאומיים כפופות לתנאי מזג האוויר וזמני הפתיחה של האתרים. יתכן שפארקים מסוימים יסגרו זמנית ללא הודעה מוקדמת.
אנו נערוך סיורי ספארי בג'יפים, פילים וברגל. במקומות מסוימים ייתכן ונצטרך להתפצל, ובמיוחד בספארי הפילים שם יש מספר מוגבל של פילים.
מכסת התיירים המורשים להיכנס לשמורות הטבע היא מוגבלת ולכן חשוב להירשם מוקדם ככל הניתן ולהבטיח את המקום (מקס' 90 יום לפני יציאה). איננו נוכל להתחייב על מקום בספארי בעת הרשמה של פחות מ-90 יום לפני היציאה וזה יקבע ע"ב מקום פנוי.
מרחקי וזמני הנסיעות הם הערכות בלבד. ייתכנו סטיות קלות בהתאם לתנאי הכביש.
חברות תעופה מקומיות טרם פרסמו את לו"ז הטיסות לחורף. עקב כך התוכנית המוצעת לעיל הינה טנטטיבית ועשויה להשתנות בעת קביעת הטיסות הסופיות והתאמת מסלול הטיול.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, יעודכן המחיר בהתאם.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
על כל מטייל להיות מצויד בדרכון בתוקף ל- 6 חודשים לפחות מיום חזרתו ארצה.
סדר הביקורים בטיול יכול להשתנות ותלוי בהחלטת המדריכה שהיא הסמכות הקובעת בשטח.
טיסות - ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה, ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו, ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות.
כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו".
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

גנדהי ג'יאנטי

גנדהי ג'יאנטי. הודו ידועה כמדינה החוגגת חגים רבים. הסיבה לריבוי החגים היא דתות שונות שנוצרו והתמזגו בגבולותיה […]

הודו – המקדשים הארוטיים בקהג'ורהו

דווקא בהודו, שתושביה ידועים בצניעותם, שוכנת אטרקציה תיירותית ייחודית וסנסציונית – עיירה ובה מתחם מקדשים המעוטר בפסלי […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול להודו בדגש פארקים לאומיים ושמורות טבע

טיולי תרבות וטבע

| 18 יום

הדפיסו שלחו שתפו