טיול לטנזניה בדגש ציפורים צילום: צילום: אייל ברטוב

טיול לטנזניה בדגש ציפורים

טיול בדגש ציפורים | 9 ימים

הדפיסו שלחו שתפו
לחופי אגם ויקטוריה, בשמורות הגדולות וביערות ההרריים של מרו והנגורונגורו הצטרפו למסע בעקבות ציפורי היבשת השחורה. טנזניה, ארץ הספארי הבלתי מעורערת, מוכרת בעולם כולו בזכות עדרי הגנו, הפילים ושלל הטורפים, מהווה גם אחד ממוקדי הצפרות המעניינים והמרתקים ביותר ביבשת. עם רשימה של מעל 1150 מיני ציפורים (מתוכן כ 20 אנדמיות הנמצאות רק בטנזניה) אין יום שעובר מבלי שרואים משהו חדש ומעניין.
טיול צפרות לטנזניה יכלול תצפיות בהם נעבור בבתי גידול, שמורות ואתרים ייחודיים הנמצאים מחוץ למסלול התיירות הרגיל, אך לא נפסח גם על שמורות כמו סרנגטי, ארושה, מניארה, טרנגירה ומכתש הנגורונגורו, בהן מלבד ציפורים ניהנה משלל בע"ח ואנשים צבעוניים ומרתקים.

מסלול הטיול

יום 1

תל אביב - ארושה

נצא בטיסת בוקר מוקדמת דרך אדיס אבבה וננחת בשדה התעופה קילימנג'רו שבארושה, העיר המרכזית בצפון טנזניה. נסיעה למלון הממוקם ביער שבשולי שמורת ארושה ובהתאם לזמנים ננסה ליהנות מצפרות יער ראשונית בפארק הלאומי ארושה. לינה בארושה.

יום 2

שמורת ארושה ומישורי העפרונים

בבוקר נהנה מצפרות ביער שמורת מרו, ולאחר מכן נמשיך אל מישורי העפרונים – מצפון לשמורת ארושה ובצל הר מרו שוכן לו מישור חצי מדברי המוכר כ"סרנגטי הקטן" וגם כמישור העפרונים. שם ניתן למצוא מינים רבים של האזורים הצחיחים יותר וביניהם אחד ממיני הציפורים הנדירות ביותר ביבשת – עפרוני ביזלי שרק כ- 100 פרטים נותרו בעולם וכולם נמצאים במישורים אלו. את הלילה נעבור במישורים וננסה למצוא גם עופות לילה.

יום 3

טרנגירה - אגם בורונגי

בבוקר נצא בנסיעה אל שמורת טרנגירה הידועה בעדרי הפילים הגדולים שבה ושלל הטורפים, שם גם נחפש מגוון ציפורים עצום הכולל 3 מינים אנדמיים לטנזניה ועוד רבים אחרים. נלון על גדות אגם בורונגי (Lake Burunge).

יום 4

אגם מניירה

אחרי בוקר של צפרות, נצא בנסיעה אל אגם מניירה הממוקם בלב השבר ובו ניתן לראות ציפורי ביצה רבות לצידם של בע"ח ונופי השבר המרתקים. נחצה את שמורת הטבע מניירה מדרום לצפון לדרום ובסופו של היום ניסע אל המלון הממוקם בקרבת היער ההררי של רכס הנגורונגורו.

יום 5

נגורנגורו

תצפית ציפורים במסלולי היער ובשאיפה שגם נמצא חלק מחיות היער המגיעות להנות מעיינות וליקוק מלח. יחד עם ארוחת צהריים ארוזה, נרד אל מכתש הנגרונגורו שהינו חלק מאתר מורשת עולמית מטעם אונסק"ו, ומהווה את אחת האטרקציות היפות של צפון טנזניה. המכתש (קלדרה) נוצר לפני כ-2-3 מיליון שנה עקב התמוטטות הר געש, ומהווה סביבת מגורים טבעית לחיות בר שונות. אחה"צ נצא לכיוון לב הסרנגטי שם נבלה את הלילה.

יום 6

סרנגטי

יום מלא בשמורת הסרנגטי (Serengeti) – "המישורים האינסופיים" בסוואהילית – השמורה השנייה בגודלה בטנזניה ששטחה כמעט כגודל מדינת ישראל וחיים בה ג'ירפות, פילים, אנטילופות, טורפים ומגוון ציפורים. לינה בסרנגטי.

יום 7

אל אגם ויקטוריה

בשעות הבוקר נצא לכיוון אגם ויקטוריה דרך המסדרון המערבי של הסרנגטי. במפרץ לחופי האגם ניתן למצוא מיני אגם וביצה רבים ומגוונים ובגינות המלון ניתן למצוא גם מיני ציפורים המאפיינים את מערב טנזניה.

יום 8

מוואנזה - ארושה - תל אביב

אחרי תצפית בוקר מוקדמת בציפורי האגם, נצא לכיוון עיר המחוז מוואנזה (Mwanza) ומשם בטיסת פנים אל שדה התעופה קילימנג'רו, ממנו נמשיך חזרה ארצה.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת ליחיד בחדר: 550$
אפשרות המשך לזנזיבר: לאחר הספארי ניתן להמשיך באופן עצמאי לנופש בזנזיבר, למספר ימים נוספים.
האי זנזיבר, הידוע כ"אי התבלינים", הוא יעד מרתק שעונה על הרצון להמשיך לטייל ולחוות את אפריקה, ובמקביל על הצורך במנוחה ובשקט. זהו אי טרופי עם חופים נפלאים ושפע של יערות גשם, ביתם היחיד של קופי הקולובוס האדום הזנזיברי, והוא בעל היסטוריה מרתקת בשל היותו מרכז סחר העבדים של מזרח אפריקה ומקום מושבו של הסולטן. המעוניינים מוזמנים לפנות למשרד.

 

>>> לטיולים נוספים לטנזניה – הקליקו כאן <<<



דגשים מיוחדים

הטיול כולל

טיסה בינלאומית בחברת אתיופיאן איירליינס.
כניסות לכל האתרים וסיורים, כמפורט במסלול הטיול.
תחבורה: נסיעה ברכבי ספארי - ג'יפים 4X4 עם גג נפתח מיוחד לספארי, עד 7 מטיילים לרכב. נהגים-מדריכים מקומיים דוברי אנגלית.
לינה: נלון בלודג'ים מדרגת תיירות טובה במהלך כל הטיול.
כלכלה: ארוחות מלאות לאורך כל טיול הספארי, ומים מינרלים ברכבים.
דמי רישום וטיפול.
מיסי נמל.
תשר לנותני שירותים מקומיים.
אשרת כניסה לטנזניה.

הטיול אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען.
הוצאות בעלות אופי אישי.
שתייה וארוחות שאינן כלולות.

לתשומת ליבכם

קבוצה וצוות: 10-20 מטיילים, נהגים-מדריכים מקומיים ומדריך ישראלי מצוות אקו טיולי שטח – ד"ר איתי שני.
התכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים לאורך הימים.
"אקו" אינה יכולה להתחייב לתנאי מזג אוויר אופטימאליים. טנזניה היא מדינה משוונית (הממוקמת על קו המשווה), כך שייתכן גשם אף בעונות המוגדרות יבשות. בדרך כלל בבקרים ובערבים קר ובמהלך היום נעים עד חם.
חברת אתיופיאן איירליינס אינה מאפשרת הושבה מראש (אף לא מטעמים רפואיים), על כן לא נוכל לארגן הושבה בהתאם לבקשה מוקדמת. בהתאם, כל המעוניינים לשבת במקום ספציפי ו/או עם בני זוג מסוימים, אנו ממליצים להגיע לצ'ק אין מוקדם מהרגיל על מנת לתאם את הושבתכם בהתאם לרצונכם.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים. חובה להתחסן כנגד קדחת צהובה (!). אנו ממליצים לפנות למרפאתו של פרופסור שוורץ בבית חולים תל השומר.
ציוד חובה לכל משתתף: משקפת.
ציוד מומלץ לכל משתתף: מצלמה, מגדיר ציפורים – אחד מהשניים: Birds of Kenya & Northern Tanzania מאת Zimmerman, Turner & Pearson או Field Guide to the Birds of East Africa מאת Stevenson & Fanshawe
לצורך קבלת ויזה לטנזניה יש לוודא כי ישנם לפחות 2 עמודים ריקים בדרכון וכי הדרכון בתוקף לפחות לחצי שנה מיום הכניסה לטנזניה.
יציאת הטיול מותנית במינימום של 10 משתתפים.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, המחיר ישתנה בהתאם.
מחיר הטיול נכון ליום פרסום הטיול, במידה וחברת התעופה אתיופיאן איירליינס תשנה את מועדי הטיסות ו/או תעלה את מחירן, ישתנה מחיר הטיול בהתאם לתוספת.
מחיר הטיול תלוי בין השאר במחירי הכניסה לשמורות הטבע, שנקבע על פי המחירים הרשמיים אותם מפרסמת ממשלת טנזניה. במידה ויועלו מחירי הכניסה יותאם מחיר הטיול בהתאם.
בתאריך 2.8.2016 חלה עלייה של 145$ במחיר הטיול עקב עלייה במחירי הכניסה לשמורות הטבע בטנזניה.
אפשרות המשך לזנזיבר: לאחר הספארי ניתן להמשיך באופן עצמאי לנופש בזנזיבר, למספר ימים נוספים. האי זנזיבר, הידוע כ"אי התבלינים", הוא יעד מרתק שעונה על הרצון להמשיך לטייל ולחוות את אפריקה, ובמקביל על הצורך במנוחה ובשקט. זהו אי טרופי עם חופים נפלאים ושפע של יערות גשם, ביתם היחיד של קופי הקולובוס האדום הזנזיברי ולחופיו ניתן למצוא מגוון גבוה של עופות ים וחופמאים, הוא בעל היסטוריה מרתקת בשל היותו מרכז סחר העבדים של מזרח אפריקה ומקום מושבו של הסולטן. המעוניינים מוזמנים לפנות למשרד.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

הנדידה הגדולה בטנזניה

לשונות של אש נשלחו אל תוך יריעות הברזנט העצומות והכדור עצום הממדים התנפח ומילא את חלל האוויר. […]

מה נשתנתה טנזניה מקניה?

מה משותף לכל האנשים שרוצים לצאת למסע ספארי מאורגן באפריקה? משיכה לחיות ולטבע. ומה עוד? שהם עומדים […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לטנזניה בדגש ציפורים

טיול בדגש ציפורים | 9 ימים

הדפיסו שלחו שתפו