טיול לפיליפינים בדגש שמורות טבע ופסטיבל "פאנאגבנה"

טיולי תרבות וטבע

כולל הר הגעש פינאטובו ושמורת קופי הטרייסר הננסיים, בהדרכת ליה אגרנוב | 15 יום

הדפיסו שלחו שתפו
מסענו לפיליפינים הינו טיול מקיף אל ארץ הררית טרופית מופלאה עם תרבות אסיאתית שונה משכנותיה. הצטרפו אלינו למסע מרתק המשלב שמורות טבע ייחודיות בשילוב עם אנשים ותרבות מקומית, נרד מהמסלול הקלאסי, ונגיע אל פיליפינים האמיתית: נבקר את שבטי האיפוגאו והבונטוק המגדלים אורז בטרסות הרריות באי המרכזי והגדול - לוזון. שם נחשף לנופים קרסטיים, מנהגי קבורה מפתיעים, הרי געש, נהרות גועשים ותושבים מכניסי אורחים. בטיול לפיליפינים ניקח חלק ב"פנגבאנה", פסטיבל הפרחים של העיר באגיו  נגיע באירוע הפתיחה של הפסטיבל ונצטרף לתהלוכות, שמחה וריקודים ברחובות, יחד עם המקומיים. נסייר במרכבות הרתומות לסוסים במתחם הקולוניאלי בסגנון ספרדי לאס קאסאס דה אקוזר, נבקר בשמורת הקופים הננסיים "טרייסר": שמורה שבה נראה מאות קופים בגודל אגרוף, ועיניים ענקיות, חבויים בין העצים ומלווים אותנו במסלולנו, נטייל באי בוהול וב"גבעות השוקולד" המרהיבות והמפורסמות שלו, וכן בחופיו הטרופיים המהווים גן עדן טרופי תחת כיפת שמיים כחולים, חופים עם שוניות אלמוגים, ומים צלולים בצבע טורקיז. הטיול לפיליפינים מרגש כל יום מחדש, וממנו תחזרו עם רוגע של קסם האוקיינוס השקט, ושמחת המקומיים בלב.

קצת על מדריכת הטיול, ליה אגרנוב

נולדה בסנט- פטרסבורג וגדלה בישראל כהכלאה מדויקת של שתי התרבויות. בעלת תשוקה לעולם והתגוררה לאורך חייה במגוון של מדינות – מאנגליה ועד ספרד עד שהגיעה לסין, אותה הפכה לביתה במשך 4 שנים. במהלכן, חצתה את המדינה מקצה אחד למשנהו על אופנוע, חיה בערים ובהרים וחוותה את התרבות המקומית על כל גווניה. מדריכה בסין, ברוסיה ובאסיה, ומהווה גשר בין התרבויות המקומיות וזו הישראלית.

בוגרת תואר ראשון במזרח אסיה באוניברסיטת תל אביב, במהלך לימודי תואר שני בהיסטוריה של רוסיה ומרכז אסיה ודוברת חמש שפות: עברית, רוסית, אנגלית, צרפתית ומנדרינית.

מפת הטיול בפיליפינים בדגש פסטיבל הפרחים

 

מסלול הטיול

ימים 1-2

טיסה לפיליפינים: ת"א – מנילה

נפגש בשעות הערב בשדה התעופה ונמריא בטיסת אל על דרך יעד מקשר אל מנילה, בירת הפיליפינים. נחיתה במנילה ביום השני בשעות הערב. העברה אל מלוננו. לינה במנילה.

יום 3

מנילה בירת הפיליפינים ומלון עם נוף לאגם עם הר געש

היום יקדש לביקור במנילה, בירת הפיליפינים, המהווה את המרכז התרבותי והכלכלי של המדינה ואחד ממרכזי המסחר המשמעותיים באסיה, ובה חיים למעלה מ-12 מיליון תושבים.  נבקר באינטרמורס – העיר העתיקה הידועה בכינויה "העיר המבוצרת". נמשיך ונבקר בפארק ריזל אשר נקרא על שם הגיבור הלאומי הפיליפיני. אחר הצהרים נצא דרומה לאגם טאאל (Taal), שבמרכזו נמצא הר געש פעיל מהקטנים בעולם ונתמקם בעיירה טגאיטאי (tagaytay) במלון עם נוף עוצר נשימה לאגם ולהר שבמרכזו. לינה בטגאיטאי.

יום 4

מפלי פגסנחאן

בשעות הבוקר נצא בנסיעה אל עבר הנהר פגסנחאן (Pagsanjan). אם יתאפשר, בדרכנו נעצור בתחנת רכבת לא פעילה ונחווה נסיעה רגועה בקרוניות עץ על פסי הרכבת העוברים בעיירה קטנה, ירוקה וקסומה. נמשיך בדרכנו אל הנהר ושם נעלה על סירות קאנו עם שייטים מקומיים אשר ינווטו בעבורנו את הדרך במעלה הנהר עד הגעה אל המפל. הדרך ציורית וירוקה עם צמחיה מרהיבה המעטרת את גדות הוואדי, ובמבט סביב ניתן לראות כיצד מקומיים חיים באזור: ילדים רוחצים בנהר, דייגים ונשים הכובסות במי הנהר. בנהר זה צולמו קטעים רבים לסרט "אפוקליפסה עכשיו" של פרנסיס פורד קופולה שעסק במלחמת וייטנאם. המפלים מוקפים בתפאורה מדהימה של צוקים וצמחייה עשירה. מי המפלים ניתכים בעוצמה אדירה מגובה 20 מטר ועוצמתם מהפנטת. בהגעה אל המפלים ניתן להיכנס עם רפסודה ולרחוץ במימיהם. נאכל ארוחת צהריים מקומית קלה ונשוב בנסיעה למנילה. לינה במנילה.

 

יום 5

קולוניאליזם ספרדי במיטבו

היום יוקדש לאחד המקומות היפים וההיסטוריים בפיליפינים שהוצבו ונשמרו בלאס קאסאס דה אקוזר (Las Casas Filipinas de Acuzar), ומייצג את תקופת הקולניאליזם הספרדי. נסייר בין בנייני המקום ונמשיך לטיול קלזה (Calesa) העובר דרך הפארק המקומי. קלזה היא כרכרה רתומה לסוס, ששימשה כאמצעי התחבורה העיקרי עוד בתקופה הקולוניאלית הספרדית. נצא לשייט נינוח לאורך על הנהר ולבסוף נהנה מאיזור החוף היפה. אחר הצהרים נתמקם במלוננו בקרבת מקום. לינה בבטאן (Bataan).

יום 6

הר הגעש פינאטובו

מוקדם בבוקר ניסע אל שמורת הטבע של הר הגעש פינאטובו (Pinatubo) ושם נעלה על רכבי 4X4  וניסע בדרכי עפר פתלתלות בנוף של אפר ולבה שפלט הר הגעש פינאטובו בהתפרצות האחרונה שלו, בשנת 1991. מנקודה מסוימת בדרך, נלך ברגל אל לוע הר הגעש, שבו נוצר אגם קטן המוקף במתלולי הסלע הוולקני. וניהנה מפיקניק מעל הלוע. הביקור בפינאטובו כולל הליכה, ירידות ועליות בשבילים לא כבושים. אחרי הצהרים נמשיך בנסיעה יפהפיה בין ההרים המיוערים (וגם המעובדים….) של האי לוזון. לקראת ערב נגיע אל באגיו, בירת הקיץ של הפיליפינים. לינה בבאגיו.

יום 7

פסטיבל הפרחים של באגיו

הבוקר נגיע לאחד משיא הטיול – יום הפתיחה של פסטיבל פאנגבאנה (Panagbenga), הוא פסטיבל פרחים שנתי הנחגג מדי פברואר ומתקיים בעיר באגיו. המונח "פנאגבנגה" מגיע ממונח קנקנאי שפירושו "עונת הפריחה". פסטיבל זה משקף את ההיסטוריה, המסורות והערכים של באגיו ואיזור ההרים. הארוע נמשך יותר מחודש ומשגשג באמצעות מעורבות הקהילה המקומית, הרחק מעיניה של התיירות העולמית. נשוטט ברחבי העיירה באגיו ונהנה מחוויה אנתרופולוגית יוצאת דופן. החוגגים צובעים את פניהם, עוטים תלבושות צבעוניות מרהיבות, יוצאים בתהלוכות ובריקודים ברחובות העיירה, ומשלבים טקסים שונים, תהלוכות, מצעדים, ריקודים ושמחה. הקרנבל מתרחש במספר אירועים לאורך חודש פברואר כל שנה. חוסר הרשמיות של הקרנבל הוא אחד הדברים ההופכים אותו ליפה ומיוחד כל כך – הלהקות צועדות בלי גדרות המפרידות ביניהן לבין הקהל.  לינה בבאגיו.

יום 8

"קערת הסלט" והדרך לסגדה

בשעות הבוקר נטייל בעיר, בשוק הנפלא, אצל צורפי הכסף והאורגים.  נמשיך בנסיעה בדרך נופית הררית, נופי הרים וכפרים ילוונו לאורך הדרך. נחצה את שמורת הר דאטה, הר המתנשא לגובה של 2,300 מטרים. נעצור בעמק טרינידד, הידוע בכינוי סלט הירקות של הפיליפינים, בו מגדלים פרחים ומבחר ירקות. הדרך מתפתלת ועוברת דרך שדות חקלאיים הבנויים בטראסות הרריות, עד אשר נגיע אל סגדה, עיירת הרים מנומנמת ויפהפייה. סגדה פזורה בלב עמק קארסטי יפה, ומפתיעה במראה הייחודי שלה. לינה בסגדה.

יום 9

עיירת בתי הפח סגדה

העיירה המבודדת מהווה אבן שואבת לתרמילאים ולמטיילים היפים כבר כמה עשורים, בעיקר בזכות האווירה הרגועה, האוויר הצלול בגובה 1500 מטרים והנופים המרהיבים. נטייל ברגל אל מערות קבורה מסורתיים של שבטי ההרים, שבהן נתלו ארונות העץ על פיגומים. נרד לסיור במערה קארסטית עם בריכות מים ונטיפים מרהיבים. אחר הצהרים נמשיך דרך נוף מרהיב של טרסות אורז אל העיירה ההררית בנאווי, מרכז שבט האיפוגאו. נמשיך לטייל ולהכיר את נוף חייהם של בני שבט האיפוגאו. לינה בבנאווי.

יום 10

יום הליכה בהרי שבט האיפוגאו, אל הכפר בטאד

נצטייד בתרמיל ליום, נעלה לג'יפים וניסע בנופי טראסות האורז והיערות אל הכפר בטאד. נגלה כפר יפהפה השוכן ב"אמפיתיאטרון" של טראסות אורז. המדרגות משתרעות מאפיק הנהר ועד אל ראשי ההרים ועוצבו לאט, במשך מאות דורות. נצא למסלול הליכה מרתק בין הטראסות ובתי הכפר המסורתיים, נתמזג עם אנשי הכפר, ונתוודע לחיי היום יום של המקומיים, בתום הסיור נצא בנסיעה אל העיר קוואיאן (Cauayan). לינה בקוואיאן.

יום 11

טיסה אל האיים

הבוקר נצא אל שדה התעופה ונעלה על טיסה אל האי בוהול, דרך מנילה. בשעות הצהרים נגיע לבוהול וניאסף אל מלוננו הממוקם על חוף טרופי יפהפה בדרומו של האי. אחר הצהרים נצא לסיבוב באיזור ונתרגע על רקע השקיעה. לינה בבוהול.

יום 12

בוהול - גבעות השוקולוד והקוף הקטן בעולם

נצא בנסיעה אל מרכז האי הירוק, לאתר שללא ספק נמנה בין האטרקציות המפורסמות והמרהיבות ביותר בטיול לפיליפינים, גבעות השוקולד של בוהול. אלו גבעות ענק המתנשאות לגובה של 30-50 מטר. במהלך יום הסיור נחווה רבות מהיופי שיש לבוהול להציע לנו. בנוסף, נבקר באתר השימור של הקוף הקטן בעולם ונחזה בחיה מיוחדת זו. נוכל לעלות על אומגה אתגרית המשקיפה על הנוף המרהיב של נהר הלובוק והאי כולו ונהנה מארוחה על סירה השטה על הנהר. לינה בבוהול.

יום 13

גן העדן החולי של דרום בוהול

האי בוהול הוא שילוב ייחודי של חופי ים אקזוטיים ותופעות טבע ייחודיות.  נפתח את היום באיילנד-הופינג, גן עדן קיצי תחת כיפת שמיים כחולים, חופים עם שוניות אלמוגים ומים צלולים בצבע טורקיז. נסייר באיים הקסומים המקיפים את בוהול. נתחיל בשייט לכיוון "אי הבתולה"- אי מוארך באמצע הים. האי נחשף רק בשעות היום בשל השפל במקום, ובלילה הוא מתכסה במי הים. בדרך ניתן לעיתים לצפות בדולפינים מקפצים. נמשיך בשייט אל האי בלאיקסאג, שם נבצע עצירה לשנרקל – זוהי חוויה מדהימה המאפשרת להתרשם מהדגים הצבעוניים, האלמוגים הגדלים במקום וכן צבי ים בגדלים שונים. נהנה מארוחה המוגשת על האי, ונשוב את אל מלוננו. לינה בבוהול. 

יום 14

סבו סיטי

נעלה על מעבורת אל האי סבו ונמשיך אל סבו סיטי, בירת האי. סבו סיטי היא העיר השנייה בגודלה בפיליפינים. נצא לסיבוב היכרות עם העיר ונסיים במרכז קניות עם חנויות ומסעדות מקומיות. לעת ערב נצא אל שדה התעופה לקראת טיסתנו חזרה לארץ.

יום 15

טיסה מסבו לתל אביב

אחרי חצות נמריא לתל אביב דרך יעד מקשר. בשעות הערב ננחת בתל אביב.

  • טיול מעמיק ומקיף לפיליפינים, הכולל את האי המרכזי לוזון, האי בוהול ו"גבעות השוקולד" הידועות, שמורת קופי הטרייסר הזעירים ביותר בעולם, האי סבו ויום של שייט ופעילות בין איים קטנים ובתוליים.
  • השתתפות בפסטיבל הפרחים המיוחד "פאנאגבנה", המתקיים בעיירת ההרים - באגיו.
  • שייט חוויתי במעלה הנהר פגסנחאן, בו צולמו קטעים רבים לסרט המפורסם "אפוקליפסה עכשיו".
  • ביקור בצפון האי לוזון באיזור המרהיב של טרסות האורז. הליכה בין הטראסות ובתי הכפר המסורתיים והתמזגות עם אנשי הכפר וחיי היום יום של המקומיים.
  • לילה במלון עם נוף עוצר נשימה לאגם, ובמרכזו ניצב הר געש.
  • ניצול זמן מירבי – נחיתה במנילה בירת הפיליפינים וחזרה מהאי סבו.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

חודש משוער לצאת הטיול הבא:
פברואר 2025

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול לפיליפינים כולל:

טיסות בינלאומיות (בחברת קוריאן אייר). הטיסה מת"א היא למנילה, החזרה מהפיליפינים מהאי סבו.
לינה: בבתי מלון 4* במנילה, טגאיטאי, בטאן ובבוהול, ומן הטובים בנמצא בשאר המקומות. הלינה בעיירה סגדה היא בגסט האוס פשוט, הטוב בנמצא. הביקור והלינה בכפר זה מאפשרים לנו הצצה ייחודית אל חייהם המרתקים של בני שבט הקנקנה-אי.
כלכלה: חצי פנסיון ע"ב ארוחות בוקר וארוחת צהריים/ערב בבתי המלון ובמסעדות מקומיות.
תחבורה: נסיעה באוטובוס תיירים, ג'יפני מקומי, הפלגות בסירות ממונעות וסירות קאנו. טיסת פנים במסלול קוואיאן-מנילה-בוהול. כניסות לכל האתרים וסיורים כמפורט במסלול הטיול.
מיסי נמל וביטחון – 360$ ונכונה לחודש יולי 2023.
תשר לנותני השירותים המקומיים.
דמי טיפול ורישום.
מפגש הכנה לטיול בזום.
מים מינרלים – בקבוק לאדם ליום.

המחיר אינו כולל:

ביטוח רפואי ומטען
שתייה וארוחות שאינן כלולות
הוצאות בעלות אופי אישי
מסי נמל בטיסות הפנים
מס יציאה מהפיליפינים (750 פזו, כ-15$)
טיפ למדריך/ה הישראלי/ת.

לתשומת לבכם:

טיול לפיליפינים - אופי הטיול: טיול עומק אל איי הפיליפינים, נופי הרים, נהרות וים, מפגש עם אוכלוסיות מרתקות של שבטי הצפון, אנשי הכפרים ותושבי האיים. הטיול כולל מסלולים רגליים ומיועד לאוהבי לכת.
קבוצה קטנה של : 15-26 מטיילים. מדריך/ה ישראלי מצוות אקו ומדריכים מקומיים.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, המחיר ישתנה בהתאם.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
הפיליפינים היא מדינה אשר עדיין אינה מפותחת דייה במתן שירותי תיירות. אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה עדיין ייתכנו בעיות שלא תמיד נדע על קיומן מראש ( לדוגמא כבישים סגורים מפאת שיפוצים, מוזיאונים סגורים, שינוי מועדים של אירועים וכיוצ"ב ). על הנוסע לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארצות היעד הללו. כמו כן, באם יהיה צורך מדריכנו יערכו שינויים (לטובת ורווחת הנוסעים) וזאת רק ע"מ לשפר את מסלול הטיול ולהביא להצלחתו המלאה.
חברת התעופה איננה מאפשרת הושבה מוקדמת ובחירת מקומות טרם הטיסה, יש להגיע כשלוש שעות לפני ההמראה לדלפקי הצ'ק אין של החברה בארץ.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, המחיר ישתנה בהתאם.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

אתיופיה – על לועו של הר הגעש

בכל המסעות שלי אני מחפשת הר געש. לרוע המזל אני מגיעה תמיד אחרי שהאל וולקן כבר סיים […]

סיפורים סיציליאניים: החוף המזרחי של סיציליה

בסיציליה ניצח הרקולס, האיש החזק בעולם, בקרב התגוששות, מלך אימתני. אודיסאוס, גיבור מלחמת טרויה נמלט בעור שיניו […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לפיליפינים בדגש שמורות טבע ופסטיבל "פאנאגבנה"

טיולי תרבות וטבע

כולל הר הגעש פינאטובו ושמורת קופי הטרייסר הננסיים, בהדרכת ליה אגרנוב | 15 יום

הדפיסו שלחו שתפו