טיול לדרום אמריקה צילום: יריב עירון

טיול לפרו בדגש תרבות ונוף

כולל האתר המסתורי קוּאֶָלֶפּ והפייסטה הגדולה לכבוד הבתולה מכרמן | 22 יום

הדפיסו שלחו שתפו
פרו נחשבת ליהלום שבכתר הדרום אמריקאי. בארץ זו, ששטחה כפול בגודלו מזה של צרפת, התרכזו מרבית האלמנטים החשובים ביותר ביבשת. יש בה את רכס ההרים הארוך בעולם, שפסגותיו מגיעות בפרו לגובה של כ- 6700 מ´ מעל פני הים. יש בה יער גשם טרופי עבות, את מדבר אטאקמה לחופו של האוקיינוס השקט, הנחשב לצחיח בעולם ועוד. יש בה גם עולם אתני עשיר ומגוון של ילידים אמרינידים המכונים בטעות "אינדיאנים", בני תערובת ואפילו קורטוב של אפריקאים. כאשר הגיע קולומבוס לאמריקה כבר שגשגו בפרו תרבויות אשר הגיעו להישגים מופלאים בתחום הארכיטקטורה, ההנדסה והאמנות, למרות שלא השתמשו בגלגל. על המקדשים העתיקים הוסיפו הכובשים הספרדים את הערים הקולוניאליות היפות. זוהי ארץ מגוונת ביותר, בעלת עושר תרבותי והיסטורי, טבע ונופים מהיפים באמריקה, מוסיקה, טעמים וריחות.
טיול לפרו הוא טיול יוצא דופן, הכולל, בנוסף לאתרים המוכרים, גם את אזור הוארז, את התרבויות של החוף הצפוני, את האתר העתיק קואלפ, שעדיין מכוסה בעצי הג´ונגל ונחשב כמאצ´ו פיצ´ו של הדור הבא. לסיום הטיול, נחגוג עם הילידים בפואקרטמבו (Puacartambo), את ה"פייסטה" האותנטית הצבעונית ביותר באנדים.
טיולנו מתבצע בעונה היבשה והאידיאלית לטיול באזור האנדים, מזג אוויר בהיר, נופים צלולים ובזמן החגיגה האינדיאנית הצבעונית ביותר.

מסלול הטיול

יום 1

ת"א - אירופה - לימה

טיסה דרך אירופה ללימה, בירת פרו. עם ההגעה, בשעות הערב – העברה למלון.

יום 2

אל הצפון היפה, קחמרקה והמעיינות החמים של האינקה

נטוס לקחמרקה (Cajamarca), הממוקמת בהרים הצפוניים של פרו, בגובה של כ- 2800 מטרים מעל פני הים. קחמרקה ידועה במוצרי הגבינות שלה, בכנסיות היפות שבה ובמעיינות חמים שלה (Banos del inca). הפרואנים זוכרים את קחמרקה כמקום שבו אמפריית האינקה באה לסיומה, כאשר הוצא בה להורג שליט האינקה האחרון – אטואלפה (Atahualpa) ע"י פיסארו הספרדי. נצא לסיור מודרך במרכז ההיסטורי של העיר ונמשיך לרחצה במעיינות החמים של האינקה. לינה בקחמרקה.

יום 3

צ'אצ'אפויאס, "ארץ אנשי העננים"

לאחר ארוחת הבוקר, נצא בנסיעה לכיוון צ'אצ'אפויאס, המכונה גם "ארץ אנשי העננים". זהו אזור מרהיב ומגוון, בו התגוררו בעבר בני תרבות הצ'אצ'אפויה, תרבות שקדמה לתרבות האינקה. אזור זה מפורסם בזכות פירמידות ענקיות, הבנויות מלבני בוץ ומגוון עשיר של תכשיטי זהב שהתגלו בקברים החבויים מתחת למעטה הבוץ. נתחיל את הנסיעה דרך גבעות קיה-קיה לאחד מיובלי האמזונס על גדתו המזרחית של נהר המראניון (Maranon) ולקראת ערב נגיע אל יער העננים של צ'אצ'פויאס. לינה בצ'אצ'אפויאס.

יום 4

לייממבמבה, עיירה הררית באנדים

היום נצא לרכיבה על סוסים לביקור ברוואש – (Revash) – אתר קבורה צבעוני של "אנשי העננים", הממוקם על צוק שאת קירותיו מקשטות צורות גיאומטריות. לאחר ארוחת הצהריים, נעפיל אל הרי האנדים. הנוף יתחלף בהדרגה מצחיח למוריק. נגיע לעיירה ההררית ליימבמבה (Leimebamba), נבקר במוזיאון המקומי ובו ממצאים פרה אינקאיים מעניינים ונסיים את היום באגם הקונדורים (Laguna de Los Condores), שלמרגלות ההרים המושלגים. בתום הסיור נחזור למלוננו בצ'אצ'אפויאס.

ימים 5-6

קרחיה וקואלפ, אתרים ארכיאולוגים פרה קולומביאנים

נצא לכיוון יער הגשם הטרופי ונקדיש את היומיים הבאים לסיורים מקיפים באתרים הארכיאולוגיים קרחיה (karajia) וקואלפ (Kuelap), שם המבנים והטרסות עדיין חבויים בג´ונגל. המקומיים מכנים את קואלפ בתור "מאצ´ו פיצ´ו של הדור הבא". זוהי איפוא הזדמנות לגלות את הקסם, טרם שייכבש ברגליהם של המוני התיירים. נחזור ללינה במלוננו שבצ'אצ'אפויאס.

יום 7

הדרך לצ'יקלאיו

נצא בנסיעה לכיוון החוף הפרואני, אל צ'יקלאיו, נסיעה שתארך כ- 10 שעות. צ'יקלאיו מפורסמת בשל אתרי הארכיאולוגיה הרבים המקיפים אותה. באיזור צ'יקלאיו התגלתה אחת התגליות הארכיאולוגיות החשובות ביותר באמריקה, חשיפת הקבר בו נקבר שליט סיפאן (לורד אוף סיפאן). לינה בצ'יקלאיו.

יום 8

צ'יקלאיו - פירמידות טוקמה ומוזיאון לורד אוף סיפאן

היום נבקר בפירמידות טוקומה (Tucume) הנמצאות בעמק למבאייקה (Lambayeque), העמק הגדול ביותר באזור החוף הצפוני בפרו ובמוזיאון לקברים ועתיקות "Lord of Sipan". בתום הסיורים נצא בנסיעה לחוף המדברי של פרו, אל העיירה הקולוניאלית טרוחיו, שלחוף האוקיינוס השקט, הידועה בכיכר המרשימה שלה ובמבנים המפוארים שבנו בה הספרדים. לינה בטרוחיו.

יום 9

טרוחיו - הוארז, המעבר אל שיא הרי האנדים

יום של נסיעה דרומה, לאורך החוף ובדרך המתפתלת בין כפרים חקלאיים, דרך קניון דל פאטו המרשים, להוארז שבמרומי הרי האנדים, המכונה בקרב תושביה "שווייץ הפרואנית". הוארז נמצאת בגובה של כ- 3,018 מטר מעל פני הים ושוכנת למרגלות שרשרת הרי האנדים, הגבוהה ביותר ביבשת. ה"קורדיליירה בלנקה", מכאן הגיע שפת הקצ'ואה, שלימים שימשה כ"לינגווה פרנקה" של ממלכת האינקה. העיר עצמה הינה יעד מרכזי למטיילים ונחשבת כאתר עליה לרגל למטפסי הרים מכל העולם. לינה בהוארז.

ימים 10-11

הוארז, למרגלות הרכס הלבן של האנדים

הקורדיליירה בלנקה: נטייל ברכב וברגל סביב הוארז. נטייל בפארק הואסקראן, נלך בקניון יאנגנוקו (Llanganuco), בין לגונות תכולות ומעלינו יתנשאו הפסגות המושלגות, הגבוהות בהרי פרו. נבקר באגם פארון, שנודע בצבעו הכחול-עמוק ובאתר הארכיאולוגי של צ'אווין דה הואנטאר, אשר שימש כמרכז פולחני גדול סביב 1500 לפנה"ס ונבנה מאבן וחלקו חפור בצלע ההר. נבקר במקדש העצום, על מחילותיו וחדריו התת-קרקעיים, נתרשם מן הנוף המרהיב, לינה בהוארז.

יום 12

בחזרה ללימה

נצא בנסיעה חזרה ללימה דרך הרי האנדים. ניסע לאורך הכביש הפאן האמריקאי ונהנה מנוף מדבריות החול והעמקים שליד האוקיינוס השקט. כמו כן, תוכלו ליהנות מהשינויים הדרמטיים של הנוף והאקלים, מהרי האנדים הצבעוניים ועד לשרשרת של פסגות הכתיר קרים, למדברי החוף הצחיחים. בדרכנו נחלוף על פני נופים של אגם (Conococha) ונעצור לביקור בעמק Paramonga ומבצר פרמונגה, אחד ממצפי האסטרונומיה המפורסמים של פרו העתיקה. לקראת ערב נגיע ללימה ונעבור למלוננו שממוקם באזור מירה פלורס.

יום 13

קוסקו, בירת האינקה

בשעות הבוקר נטוס אל קוסקו ונקדיש את היום לסיור בבירת האינקה ובסביבתה הקרובה: נצא אל הכיכר המרכזית, פלזה דה ארמאס, אל הקתדרלה, לקוסקו, מקדש קוריקנצ´ה, כנסיית סן בלאס והרחובות הספרדים הקולוניאליים שנבנו על שרידי רחובות האינקה. אחר הצהריים נצא אל סקסהויאמן (Sacsahuyaman), המבצר הצופה על העיר, שאבניו נחשבות לגדולות ביותר באמריקה כולה ובמקדש המעיין, טמבו מאצ'אי.

יום 14

העמק הקדוש

יום טיול אל העמק הקדוש: ניסע לביקור בפיסאק, נטייל בשוק הססגוני ונבקר במצודה האינקאית הצופה על העמק. בשעות אחר הצהריים נמשיך לאויינטיטמבו, לבקר במצודת המקדש המרהיב ולשוטט בכפר הציורי הבנוי על שרידי היישוב האנקאי. נלון בפנסיון כפרי בכפר יוקאי, בלבו של העמק הקדוש.

יום 15

הפייסטה לכבוד הבתולה מכרמן

היום ניסע אל הכפר פואקרטמבו (Puacartambo), שם מתקיימת הפייסטה הססגונית ביותר באנדים, לכבוד הבתולה מכרמן. את שעות אחר הצהריים והערב נבלה בשוטטות בין החוגגים הלבושים ססגונית. נסיים את היום בלינה באוהלים גדולים באזור הכפר.

יום 16

הפייסטה בפואקרטמבו

מי שירצה יוכל להצטרף לעוד מאות מקומיים, לצפות בזריחה מהאתר המקודש טרס קרוסס (Tres Crusses). הפולקלור המקומי מספר שלעתים, בעת נשתברו קרני האור בערפילי הבוקר העולים מן האמזונס, מתקבלת אשליה אופטית של שתי שמשות. לאחר מכן נצפה בתפילה המרכזית בפואקרטמבו ונשוב לקוסקו. לינה בקוסקו.

יום 17

העיר האגדתית מאצ'ו פיצ'ו

ניסע ברכבת, לאורך יובלו הארוך ביותר של האמזונס, ריו אורובמבה, אל העיר האגדית מאצ'ו פיצ'ו, המרשים והמסתורי שבאתרי האינקה. נסייר במקדשים השוכנים בחיק נופים אדירים, ברחובות המתוכננים היטב, נלמד על דרכי הפולחן ועל חיי היומיום של אנשי האינקה. נטפס לנקודות תצפית להשקיף על הנופים הקסומים. בתום הסיור נרד מן ההר ונשוב ברכבת לקוסקו.

יום 18

מקוסקו דרך מישורי האלטיפלנו אל פונו לחוף אגם טיטיקקה

נצא מקוסקו, בנסיעה ארוכה דרך מישורי האלטיפלנו לעיירה פונו, השוכנת לחוף אגם טיטיקקה, הגבוה ברום של כ- 4000 מ´ מעל פני הים. המקומיים מאמינים שבאגם נולדו האחים אשר יסדו את אימפריית האינקה. לינה בפונו.

יום 19

שייט באגם טיטיקקה

נצא להפלגה באגם טיטיקקה הקדוש. נשוט לאיי האורוס, "האיים הצפים" שהם איים שנבנו מאלומות של גומא הטוטורה. נשוט גם לאי הטבעי "טקילה", שהתפרסם בתלבושות המיוחדות של תושביו, כמו בנופיו היפים ובאווירתו הנעימה. בתום הסיור, ניסע לעיר חוליאקה, ממנה נטוס בחזרה ללימה. לינה בלימה.

יום 20

לימה, בירת פרו

זהו יומנו האחרון בפרו. נצא לטייל בבירת פרו, במרכז הקולוניאלי העתיק, בפלאסה דה ארמס, בפלאסה סן מרטין, בקתדרלה ובכנסיית סן פרנסיסקו, במוזיאון הארכיאולוגי, במוזיאון הזהב ועוד. בשעות הערב, נצא בטיסה ארצה דרך אירופה.

ימים 21-22

הטיסה הביתה

נבלה את הלילה בטיסה טרנס אטלנטית למדריד. מי שירצה יוכל לצאת ולהסתובב במדריד. בשעות הערב נמשיך בטיסה הביתה. נחיתה בארץ בבוקר מוקדם של היום ה- 22.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.



דגשים מיוחדים

הטיול כולל

טיסות בינלאומיות, טיסות פנים.
תחבורה: אוטובוס ממוזג, שיט וטיסות פנים, כמפורט בתכנית.
לינה: בבתי מלון מדרגה ראשונה או הטובים בנמצא, לינה באוהלים גדולים באזור פואקרטמבו.
כלכלה: ארוחות בוקר לאורך כל הטיול ועוד 11 ארוחות.
כניסה וסיורים בשמורות הטבע, במוזיאונים ובאתרים ארכיאולוגיים כמפורט בתכנית.
דמי רישום וטיפול.

הטיול אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען,
ארוחות צהריים וערב למעט בג'ונגל.
מסי נמל ובטחון.

לתשומת ליבכם

קבוצה: גודל הקבוצה עד 24 מטיילים. מדריך מטעם "אקו טיולי שטח" ומדריכים מקומיים כנדרש.
ייתכנו שינויים במסי תעופה וטיסות פנים.
תנאים פיסיים בטיול: בחלקים מהטיול נשהה בגובה של יותר מ- 3,500 מטרים. בגבהים אלו עלולים להופיע סימפטומים של מחלת גבהים (A.M.S). אנו נשתדל ליצור תנאים נוחים להסתגלות לגובה. תנאים אלו אמורים להתאים לאנשים שבריאותם תקינה. מטיילים, בכל גיל, אשר מתעורר בלבם ספק לגבי תגובתם הפיסיולוגית לגובה, מתבקשים להתייעץ עם רופא לפני יציאתם לטיול.
רמת בתי המלון בדרום אמריקה נמוכה מהרמה המקובלת במערב.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

פרו – פרו-פסטרורי

המקום הגבוה ביותר שאליו הגעתי כל המטייל באנדים חווה לפחות פעם בחייו את תחושת האוויר הדליל, "מחלת […]

פרו – מנזר סנטה קטלינה

איפה הן הנזירות כולן? (ארקיפה, פרו) מנזר סנטה קטלינה נמצא בעיר ארקיפה, העיר השניה בגדלה בפרו ואחת […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לפרו בדגש תרבות ונוף

כולל האתר המסתורי קוּאֶָלֶפּ והפייסטה הגדולה לכבוד הבתולה מכרמן | 22 יום

הדפיסו שלחו שתפו