טיול לדרום אמריקה

טיול לצפון ארגנטינה וצ'ילה ומלחות בוליביה

מסע בין ערים קולוניאליות ותרבויות אינדיאניות על רקע מדבריות והרי האנדים | 18 יום

הדפיסו שלחו שתפו
טיול אל צפון ארגנטינה וצ'ילה ודרום מערב בוליביה. נופי מדבר אטקאמה בצ'ילה, מלחות ואגמי בוליביה והמדבר בצל האנדים בארגנטינה הם תערובת של קניונים צבעוניים, רכסי הרים גבוהים ופסגות מושלגות, מעיינות חמים, מישורי מלח לבנים בוהקים, אגמים בשלל צבעים ומינרלים בהם משוטטים בעלי חיים ובעלי כנף רבים, והרי געש שחורים. כולם ביחד מהווים את המרחב המדברי האינסופי הגובל באוקיינוס השקט. על הרקע הזה אנו פוגשים את תרבויות המדבר האינדיאניות, ערים קולוניאליות ציוריות שקפאו בזמן, כפרים אקזוטיים, וכרמי גפנים מהם מייצרים יינות מהטובים בעולם.

מסלול הטיול

ימים 1-2

תל אביב בואנוס איירס (Buenos Aires)

נצא בטיסת אחר צהרים מתל אביב אל פרנקפורט. המשך בטיסת לילה טראנס אטלנטית אל בואנוס איירס. לאחר הגעתנו לארגנטינה, נפגוש את הצוות המקומי ונצא לביקור בעיר. הסיור כולל את שדרת 9 ביולי (Av 9 de Julio), כיכר הרפובליקה (Plaza de la Republica) ואת האובליסק (Obelisk), בדרכנו נראה את בית האופרה "קולון" המפורסם (Colon Opera House). הסיור ממשיך לכיכר מאי (Plaza de Mayo) ההיסטורית המוקפת בבתי הממשלה, קבילו (Cabilo) – בניין העירייה הישן, והקתדרלה. נמשיך דרומה בכדי לבקר בשכונת לה-בוקה (La-Boca) בעלת הניחוחות האיטלקיים, וברחוב המפורסם שבה, "קמיניטו" (Caminito). לאחר מכן נבקר בסאן-טלמו (San Telmo), אזור אשר נשמר בצורה יוצאת דופן ומציג לראווה בתים קולוניאלים ורחובות מרוצפים באבן. בדרכנו חזרה לצפון העיר נבקר בשכונה "פלרמו" (Palermo), בשכונה האלגנטית ריקולטה (Recoleta) ובבית העלמין שלה, שם טמונה בין השאר אוויטה הנערצת רעייתו של הנשיא הידוע פרון. בדרך חזרה למלון נעבור בכיכר השגרירות הישראלית, שם ב-1992 התרחש פיגוע הטרור המפורסם ליד השגרירות.
לינה: בואנוס איירס.

יום 3

מבואנוס איירס אל העיר סלטה (Salta) למרגלות הרי האנדים ונסיעה לקפייאטה

טיסת בוקר לסלטה. (צפון ארגנטינה). עם הגעתנו ניסע לקפייאטה (Cafayate) דרך קניון לאס קונצ'ס (Las Conchas), הידוע גם כקניון הנהר קפיאטה, שקירות אבן החול האדמדמים שלו, ותצורות האבן המעניינות שלו, נחצבו כמו ביד אומן על ידי הרוח, המים והזמן. תצורות אלו זכו לכינויים על ידי המקומיים, כיד דמיונם: הארמונות, האובליסק, גרון השטן והאמפיתיאטרון. נצא להליכות קצרות באזור כדי לצפות בתצורות הסלע מנקודות התצפית השונות. בדרך נראה מספר עיירות וכפרים קטנים, כגון לה-ויניה ואלמניה. נסיים בקפייאטה, כפר קולוניאלי קטן על רקע נופים מרהיבים, בלב עמק קלצ'אקי (Calchaqui). המחוז ידוע בזכות היינות המשובחים המיוצרים בו, ביניהם ה"טורונטס".
לינה בקפייאטה.

יום 4

כפרים וכרמי יין למרגלות הרי האנדים

קפאייטה מוקפת בנהרות וכרמים, וניתן להעריך את בתיה הישנים המשלבים בחינניות בין הסגנון הקולוניאלי לבארוק. נתחיל את היום בביקור בעתיקות קילמס (Quilmes), היושבות על מדרון. מדובר בשרידיה של עיר עתיקה שנעזבה בנסיבות פתאומיות וטראגיות. הרים צחיחים אלה היו בעבר מקום משכנם של הקילמס, ציוויליזציה הידועה בזכות חוזקם של אנשיה ומלחמותיהם הרבות נגד פולשים חזקים. הם סירבו להיכנע לאינקה כאשר הללו ניסו לכבוש אותם במהלך כיבושי המאה ה-15. אחר כך הגיעה מלחמת 130 השנים נגד הספרדים. לאחר הסיור נחזור לקפיאטה ונבקר בשני יקבים מפורסמים. נלמד על טכניקות הייצור המסורתיות וניהנה מההזדמנות לטעום קצת מהיינות הארגנטיניים המפורסמים. נבקר במרתף יינות משפחתי הממוקם לרגלי ההר, ונלגום יין אורגני מול נופיו המרהיבים של המקום. נבקר במוזיאון היין, שם נלמד על תעשיית היין של המחוז. לינה בקפייאטה.

יום 5

מסע בין תקופות הסטוריות תצורות גיאולוגיות וכפרי אמנות

ניסע צפונה לעמקי הקלצ'קי, במסע בלתי נשכח דרך מחוז שחווה היסטוריה סוערת, עוד מלפני עידן ממלכת האינקה, וגם לאחר מכן בתקופה הקולוניאלית. ניהנה מהנופים הדרמטיים, שעוצבו מהרוחות והשמש. נראה כפרים שקטים עם בתי בוץ וקש, המשווים למקום אווירה של חזרה בזמן, כגון אנימארה וסקלנטס, שם אומנים אורגים בדים יפהפיים בנולים, ומייצרים פונצ'ו, שמיכות ושטיחי פלרוס. נעבור דרך קברדה דה לס פלצ'ס (Quebrada de las Flechas), תצורת סלע מעניינת דמוית חץ באזור המזכיר מעט את הירח בנופיו. בעמקי הקלצ'קי אפשר לראות יצירות אריגה תלויות על עצים וחבלי כביסה מחוץ לבתי הבוץ. מסורת האריגה באזור זה של דרום אמריקה עברה מדור לדור, ויש שמייחסים מסורת זו ל-7000 שנה לפני הספירה. האריגה שימשה כדרך לביטוי עצמי, ומוצריה משמשים גם כסמלי סטטוס, או כמטבע לסחר חליפין. כיום המסורת עדיין חיה ובועטת במחוז זה של צפון ארגנטינה והליכה בין הצבעים והעיצובים היא חוויה בפני עצמה. ניסע לאורך דרך האומנים, ונבקר בכפר אל קולטה (El Colte), שם רוב התושבים לרבות הילדים עוסקים בייצור טקסטיל. נדבר עם המקומיים על הסודות המשפחתיים הסובבים סביב האריגה. לינה בעיירה קאצ'י (Cachi).

יום 6

דרך פארק לאומי קקטוסים והרים גבוהים

הר קאצ'י, הידוע גם כ"נבאדו דה קאצ'י" מפורסם בשל שמונת פסגותיו והעמק הפורה קאצ'י אדנטרו (Cachi Adentro). נבקר בכנסייה ובמוזיאון הארכיאולוגי, המציג אוסף מעניין של עתיקות מהאתרים השונים באזור. נמשיך לאורך דרך הרקטה דה טין טין (Recta de Tin-Tin), ודרך שמורת הקקטוסים לוס קרדונס (Los Cardones). נגיע לפיידרה דל מולינו (Piedra del Molino), נקודת ציון גבוהה הצופה אל נוף מרהיב. משם נרד בשביל המתפתל "קואסטה דל אוביספו" (המדרון) ונמשיך לאורך קניון קברדה דה אסקופס. בסיום המסלול, בסלטה, נבקר במוזיאון הארכיאולוגי המציג את ילדי הלולאילקו, אחת מהתגליות הארכיאולוגיות המשמעותיות ביותר מהתקופה המאוחרת. שלושת ילדי האינקה האלה נמצאו קפואים בפסגת הר לולאילקו, בגובה 6,700 מטר, בשנת 1999. נמשיך משם לביקור בעיר היחידה במדינה ששימרה את הארכיטקטורה הספרדית שלה, לרבות הקתדרלה, כנסיית סן פרנסיסקו, העירייה ומנזר סן ברנרדו. לינה בסלטה.

יום 7

בדרך נופית מסלטה להואקלרה

נצא מוקדם בבקר להואקלרה (Huacalera) לאורך דרך הקמינו דה לה קורניסה (Camino de la Cornisa). מדובר בדרך נופית, צרה ומתפתלת העוברת דרך יער הטרופי ועולה בהר. בחלקים מסוימים בדרך, השביל כה צר שאין מספיק מקום לשתי מכוניות בו זמנית. נבקר בכפר הציורי פורממרקה (Purmamarca) לרגלי ההר המפורסם בן שבעת הצבעים. נערוך טיול רגלי בסביבת הכפר, נבקר בשוק האומנים ונסייר בכפר לפני שנמשיך למיימרה (Maimara) ולטילקארה (Tilcara), המעוז הקולומביאני הישן ששופץ בחלקו. לינה בהואקלרה.

יום 8

עיר הבוץ הקולוניאלית בהרי האנדים הומהואקה (Humahuaca)

נצא ליום סיור בהומהואקה (Humahuaca) שעל ההר. עיירה זו הוקמה בסוף המאה ה-16, והיא מיוחדת בסגנון הקוליניאלי שלה, עם סמטאות האבן הצרות ונורות הרחוב האירופאיות. נבקר באוקוויה (Uquia), שם הכנסייה המקומית מחזיקה בקישוט המזבח העתיק ביותר במחוז, כמו גם באוסף של ציורים שלהם משמעות דתית והסטורית. נבקר באנדרטת המלחמות לעצמאות ארגנטינה, וביריד המקומי. נבקר בכפר אוקומזו (Ocumazo). כפר זה מתפרנס מחקלאות מסורתית עתיקת יומין. פעם בשנה תושביו מארגנים יריד סחר, בו הם סוחרים עד עצם היום הזה בסחורות חליפין. נחלוק חוויות עם המשפחות המקומיות ונלווה אותן בפעילויות היומיומיות שלהן. נבקר בגבעות הורנוקל (Hornocal) הצבעוניות הודות למינרלים השונים שהן מכילות, ונחזור ללינה בהואקלרה.

יום 9

מעבר לטופיזה (דרום בוליביה)

נצא בנסיעה צפונה ובדרכנו נבקר באתרים על הדרך למרגלות האנדים. נעצור בסוויפצ'ה (Suipacha), שם התרחש הקרב הידוע ב- 1810 בין צבא הצפון שנשלח מטעם ממשלת בואנוס איירס לצבא הספרדי, מה שהוביל לניצחון הראשון של צבא ארגנטינה במלחמת העצמאות. נעבור את הגבול לבוליביה וניסע אל העיר טופיזה. לינה בטופיזה.

יום 10

הנסיעה מטופיזה בדרך נופית לאויוני

נצא בנסיעה ארוכה לאויוני (Uyuni), דרך עמקים ירוקים, קניונים אדומים ויערות קקטוס. באויוני נמצא מישור המלח הרחב ביותר בעולם, הממוקם באנדים הבוליביאנים.  נעצור בנווה מדבר עם תצורות מעניינות של אצות ומאובנים. נצפה בקקטוסים ענקיים בני יותר ממאה שנה, שגדלו לגובה 12 מטר. לינה באויוני.

יום 11

אויוני ומלחות בוליביה

סאלאר דה אויוני הוא מדבר מלח בדרום-מערב בוליביה. שטחו כמחצית ממדינת ישראל, והוא מדבר המלח הגדול בעולם. מישורי המלחה הלבנים משתרעים על פני האלטיפלנו למרגלות מרכס הרי האנדים, וגובהם כ-3,650 מ' מעל פני הים. השילוב של המישור הלבן הבוהק על רקע השמיים הכחולים והקקטוסים הצומחים על גבעות היא מראה נדיר ביופיו המיוחד. נבקר ב"אי אינקהואסי" נאת מדבר הררית בלב המלחות. לינה באויוני.

יום 12

נסיעה נופית בין מלחות הרי געש ולגונות

ניסע לבקר במדבר סילולי (Desierto de Siloli). תצורות הסלע המוזרות של מקום זה נוצרו על ידי שילוב של זרמי לבה וכיוון הרוח. נבקר בלגונת הדיונדה (Laguna Hedionda) הקרויה כך בשל ריכוז הגופרית הגבוה במימיה, כמו גם בלגונות צ'יארקוטה, קנפה והונדה. לינה בסוניקרה (Soniquera).

יום 13

המעבר מבוליביה לצ'ילה אל סאן פדרו דה אטאקמה

נבקר בשמורת הטבע אדוארדו אברואה (Eduardo Avaroa). מקום זה ידוע גם בזכות אגמיו, אגני המלח, הרי הגעש, הפסגות המושלגות, המישורים, המעיינות החמים, נהרות עשירים באצות, וגייזרים חמים. נראה את לגונה קולוראדה (Laguna Colorada) עם מימיה האדומים ולהקות הפלמינגו המאכלסות אותה- האדומות, הלבנות והורודות. נמשיך לגייזרים ולמכתשים הוולקניים של סול דה מניאנה (Sol de Mañana). נבקר בלגונה ורדה, עם מימיה הירוקים הודות לתכולת המגנזיום שלהם. נחצה את הגבול לצ'ילה וניסע ללינה בסן פדרו דה אטקמה (San Pedro de Atacama).

יום 14

לגונות אלטיפלניות ומלחות צפון צ'ילה

נצא בדרך החוצה את חוג הגדי ועוברת דרך סוקאירה (Socaire), כפר הנמצא בגובה 3,500 מטר מעל פני הים ובו נוכל לבקר בכנסייה יפה הבנוייה מסלע וולקני. נגיע ללגונות אלטיפלניות (altiplanic lagoons) מיסקאנטי ומינוויקה (Miscanti and Miñique), הממוקמים למעלה מ 4000 מטר מעל פני הים. הנוף מדגיש את יופיים של המים התכולים אשר זורמים מטה מהרי הגעש בעלי השמות התואמים. הצמח האלטיפלני "קוירון" (“coirón”), אשר מקיף את מינוויקה, נמצא בשימוש של המקומיים להכנת מלאכות יד וגגות. נמשיך למישור המלח וללגונת טויאחטו (Tuyajto), הנמצאת בין סלעים אדומים וולקניים. נמשיך למישור המלח האטקמה (Atacama), שהוא השלישי בגודלו בעולם. נצא לטיול במסלולי לגונת צ'אחה (Chaxa). נסיים בעיירה טוקונאו, נווה מדבר של כרמים, ומשם נשוב לסאן פדרו.

יום 15

גייזרים ומעיינות חמים בנופי מדבר אטקמה

נצא לאנטיפלאנו, דרך הרי האנדים. נגיע לגייזרים של אל טטיו (El Tatio), 80 במספרם, הממוקמים בגובה של 4,200 מטר. נעבור למחנה הגיאותרמי, המוקף בעמודי עשן, ונבקר בפוזון רוסטיקו, שם נטבול באמבטיה חמה טבעית. בדרכנו חזרה נעצור בנהר פוטאנה, ונכיר את עולם החי והצומח של האזור. נעצור בכפר מצ'וקה (Machuca) שבו גרים 10 תושבים בלבד, בבתי בוץ, ומוכרים בשר לאמה ומאכלים מסורתיים אחרים מהאזור. נמשיך לעמק המוות (Valle de la Muerte), שם ניהנה מנופיו המרהיבים של עמק הירח, שנופיו נותנים למטייל הרגשה שהוא נמצא על כוכב אחר. נצפה בשקיעה, ונראה איך המדבר משנה את צבעיו. לפנות ערב נשוב ללינה בסן פדרו דה אטקמה.

יום 16

מעבר גבוה בהרי האנדים מצפון צ'ילה דרך אגם המלח אל חוחוי בארגנטינה

ניסע דרך אגם המלח (Salinas Grandes), ונצפה במישור המלח הענק שלובנו מסנוור עיניים. נמשיך דרך מעבר ההרים הגבוה Paso Jama בגובה  4200 מ' ונפגוש את עובדי המלח ואת הבריכות מהם הם מפיקים את המלח. נעבור את הגבול בחזרה לארגנטינה ונמשיך אל העיירה חוחוי (Jujuy). טיסת ערב לבואנוס איירס.

ימים 17-18

בואנוס איירס וטיסה חזרה לארץ

בשעות הבוקר העברה לשדה התעופה של בואנוס איירס. נצא בטיסת צהרים טראנס אטלנטית לציריך. נחיתה בשעות הבוקר והמשך טיסה לישראל בה ננחת בשעות אחר הצהרים.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת חדר ליחיד:   1495 $

 



דגשים מיוחדים

המחיר כולל

לינה, כלכלה, תחבורה וצוות כמפורט.
סיורים ודמי כניסה לאתרים כמפורט בתכנית.

המחיר אינו כולל

ארוחות אשר אינן מפורטות בתכנית.
ביטוח רפואי ומטען.
שתייה, הוצאות בעלות אופי אישי.
מסי נמל מקומיים שאינם נקובים בכרטיס ושמשולמים בחו"ל.

לתשומת לבכם

אופי הטיול: מסע היכרות עם האזורים הנידחים של צפון ארגנטינה וצ'ילה ודרום מערב בוליביה, המסע מתנהל באוטובוס, מיניבוס, ג'יפים וטיסות פנים. תנאי טיול טובים, נסיעות ארוכות בחבלי ארץ בעלי נוף ייחודי ומרהיב. הטיול מיועד לחובבי תרבויות וטבע המחפשים אחר מקומות שמעבר למסלולים הרגילים.
לינה: מלונות 4* ולודג'ים ברמה גבוהה בארגנטינה וצ'ילה. מלונות הטובים בנמצא בבוליביה.
כלכלה: 15 ארוחות בקר ו-14 ארוחות ערב, 3 ארוחות צהריים ו-3 ארוחות צהריים ארוזות, טעימת גבינות ויין
תחבורה: טיסות בינלאומיות בחברת לופטהאנזה. שתי טיסות פנים בארגנטינה. אוטובוסים מיניבוסים וג'יפים ע"פ התכנית, העברות אל ומשדה התעופה.
קבוצה והדרכה: 15 – 20 מטיילים בקבוצה. מדריך ישראלי מצוות "אקו" – ד"ר רפי נצר, יוביל את הטיול, וייעזר במדריכים מקומיים.
*הערה: זהו טיול לא שכיח בעולם התיירות הישראלי. באם יהיה צורך מדריכינו יערכו שינויים תוך כדי הטיול (לטובת ורווחת הנוסעים) וזאת רק ע"מ לשפר את מסלול הטיול להביא להצלחתו המלאה .
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

ארגנטינה – היער, האגם והשוקולד

כבשן האש של השטן את השקט המוחלט של נצחיות ההרים קטע רק פצפוץ הקרח הנשבר. עשרה זוגות […]

שמורת הקרחונים של ארגנטינה

מזג אוויר קר, קרחוני ענק ומישורים צחיחים הם רק חלק מהדברים שניתן למצוא בחבל פטגוניה שבארגנטינה. גיא […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לצפון ארגנטינה וצ'ילה ומלחות בוליביה

מסע בין ערים קולוניאליות ותרבויות אינדיאניות על רקע מדבריות והרי האנדים | 18 יום

הדפיסו שלחו שתפו