טיול נשים להודו

טיולי תרבות וטבע

| 15 יום

הודו מתקשרת, אצל מי שטרם היה בה, עם פסיפס מגוון של קטעי תמונות ואסוציאציות: שווקים מלאים בכל טוב, פרות קדושות מטיילות ברחובות באין מפריע, שכונות עוני עלובות ומנגד - ארמונות מרהיבים מרשימים באוצרותיהם האגדיים. טיול זה לוקח אותנו אל הודו במיטבה. נבקר בטירות מוגוליות ובארמונות מהאראג'ות המבטאים את פאר העבר של הודו בכלל, ושל ראג'סטאן בפרט, ובכפרים נידחים המשמרים אורח חיים מסורתי ומלאכות עתיקות. נטייל בעיר הטאג' מאהאל אגרה, בערים הקדושות על גדות הגנגס ורנאסי ורישיקש, ועוד... נעלה לרגל אל מקדשים הינדואים, סיקהים ובודהיסטים ונוכל לעמוד על שפע האמונות שצמחו בתת היבשת. נלמד על ערכים דתיים ופילוסופיים, על דרכי פולחן שונות, ועל אמונות שיראו לנו תמוהות, וננסה להבין את אורחות החיים המקומיים.

מסלול הטיול

יום 1

טיסה להודו: מתל אביב לדלהי

בשעות הערב ניפגש בשדה התעופה ונצא בטיסה ישירה עם אייר אינדיה אל בירתה של הודו, דלהי.

יום 2

דלהי - ישן מול חדש

לאחר הנחיתה בשעות הבוקר, נפתח את הטיול להודו בדלהי, עיר הבירה של הודו – כרך עצום ושוקק חיים. נכיר את העיר על שני חלקיה – הישן והחדש, ונסקור את ההיסטוריה המורכבת שלה דרך ביקור באתרים בני תקופות שונות, וסיור שיכלול גם רכיבה על גבי ריקשות. בין האתרים אליהם נגיע: מסגד הג'אמע, הנחשב לגדול בהודו, מיצירות הפאר של הארכיטקטורה המוגולית, ראג' גהאט, מקום שרפת גופתו של מהאטמה גנדהי על גדות נהר היאמונה, המקדש הסיקהי בנגלה סאהיב, קריית השלטון מימי הראג' הבריטי, קוטאב מינאר ועוד. ככל שיספיק לנו הזמן נבקר באתרים נוספים. ארוחת ערב ולינה בדלהי.

יום 3

אגרה

נסיעה לאגרה, העיר שמוכרת בזכות הטאג' מאהאל. נבקר במבנה הקבר המפואר שנבנה בשם האהבה, וגם במבצר האדום השוכן על עיקול הנהר ונשקיף גם משם אל הטאג' מאהאל. באם ירשה לנו הזמן נצא מהעיר ונבקר בסיקהנדרה, שם נמצא המאוזוליאום של השליט המוגולי אכבר. ארוחת ערב ולינה באגרה.

יום 4

הדרך מאגרה אל ג'איפור "העיר הוורודה"

נצא מאגרה ונבקר בפאטפור סיקרי, עיר שנבנתה כדי לשמש כבירה בממלכתו של הקיסר המוגולי אכבר, וננטשה כעבור זמן קצר ביותר. העיר משמשת דוגמא מדהימה לארכיטקטורה המוגולית. לאחר הביקור נמשיך בנסיעה אל ג'איפור, בירת חבל ראג'סטאן. אחר הצהרים נצא לסיור רגלי בין הבתים והחומות של העיר העתיקה והארמונות הצבועים בוורוד, נלך דרך הרחובות והשווקים המלאים בתנועת אדם, כלי רכב מגוונים, גמלים רתומים, ריקשות אופניים ושווקים פעילים. בערב נשתתף בטקס הפוג'ה במקדש קרישנה. ארוחת ערב ולינה בג'איפור.

יום 5

ג'איפור ומבצר אמבר

בבוקר נעלה על גבי פילים (או ברכב) למבצר אמבר החולש על דרכי המדבר. זהו הארמון בו ישבו המהרג'ות לפני שעברו לעיר, והוא מהווה דוגמא לאומנות הראג'סטנית המדהימה, המשלבת אלמנטים מוסלמיים והינדיים. לאחר הביקור נחזור ונחוש את שווקי העיר וסמטאותיה התוססות: שוק הצורפים, הבדים והסארי, שוק התבלינים, ועוד. נבקר בגן האסטרונומי, בארמון המלך ובארמון הרוחות. בערב נצא אל הקולנוע המפואר ראג' מאנדיר – בעיקר לצפות בקהל ההודי הופך לחלק מן העלילה. ארוחת ערב ולינה בג'איפור.

ימים 6-7

פושקר

נשכים קום ונצא ברכבת מהירה אל אג'מר. לאורך הנסיעה נפגוש עיירות וכפרים קטנים ונוכל להתרשם מנופי פרא, מאזורים חקלאיים המושקים עד היום בשיטות השקיה מסורתיות קדומות, ועוד. בשעות הצהריים המאוחרות נגיע אל פושקר. על פי האגדה האל ברהמה עף בשמיים וכאשר ראה את האנשים במדבר מתפללים לגשם, השליך לעברם פרח שהפך לאגם, סביבו נבנתה עיירה ציורית, אחת העיירות הקדושות ביותר של הודו. עולי רגל רבים פוקדים את המקום ובאים לבקר במקדשים הרבים. נצפה במבקרים הלבושים בשלל צבעים ובמאמינים הטובלים במימי האגם הקדוש. ארוחת ערב ולינה בפושקר.

יום 8

ורנאסי שעל נהר הגנגס

נצא בנסיעה אל ג'איפור ובשעות הצהריים נצא בטיסה אל העיר וראנסי. ורנאסי היושבת על גדות נהר הגנגס היא מוקד לעלייה לרגל של בני דת ההינדו, תמצית ההוויה של הודו, מרכז של אמונה, פולחן, ריחות וצלילים. אחר הצהריים נצא ברכבים דרך רחובות העיר הסואנת לביקור באזור הגאטות ונהר הגנגס הקדוש. נערוך שייט לעת ערב על הנהר, נראה את טקס הערב המרשים ונחוש את פעימות ליבה של העיר הקדושה בהודו. ארוחת ערב ולינה בוראנסי.

יום 9

וראנסי, עירו של שיווה

השכם בבוקר נצא לשייט על הגנגס לצפות בעולי רגל הרבים הבאים לבקר במקדשי העיר, להיטבל במימי נהר הגנגס הקדוש, ולעת מותם גם להישרף על גדת הנהר כדי שאפרם יפוזר על פני המים. כל אלו יקדמו אותם לחיים טובים יותר בגלגול הבא. נצפה בפולחן השחר ובפעילות המקומית המרתקת לאורך הנהר. לאחר ארוחת הבוקר נמשיך לסיור באתרי העיר. האמונה מספרת שהאל שיווה משוטט בין עולי הרגל לאורך גדות נהר הגנגס. נשוטט על הגאטות לאורך הנהר ובשוק על סמטאותיו הרבות, בין המאמינים היושבים במדיטציה ומטוויות המשי הרבות, ונתוודע לריחות ולצבעים של העיר ללא הפסקה. ארוחת ערב ולינה בוראנסי.

יום 10

לאמריצר – טקס הורדת הדגלים ו"מקדש הזהב"

נצא בטיסת בוקר דרך יעד ביניים אל אמריצר, אליה נגיע בשעות הצהריים. נמשיך אל גבול הודו-פקיסטן ונצפה יחד עם הקהל המשולהב בטקס הורדת הדגלים המפורסם במקום. לאחר ארוחת הערב נצא לראות את הטקס הנערך במקדש הזהב ואת עולי הרגל הרבים אשר עולים אליו ללא הפסקה. נתבונן ונתרשם מיופיו של המקדש הזוהר בחשיכה, נפגוש בעולי רגל סיקהים הבאים להיטהר במימי הבריכה, ונשתתף עימם בסחיבת המרכבה הקדושה. נחווה את אווירת הקדושה האופפת את המקום המיוחד הזה. לינה באמריצר.

יום 11

"מקדש הזהב"

בבוקר נשוב אל "בריכת הנקטר" ומקדש הזהב שבתוכה, המכילים יחדיו את המרכז הרוחני והמנהיגותי של מאמיני הדת הסיקהית. נתערה עם עולי הרגל המבקרים בו ונבקר בקודש הקודשים המכיל את ספר תורתם הקדושה של הסיקהים, נקשיב לשירת ההלל הנמשכת ללא הפסק ונשתתף בחוויה מדהימה במטבח הצמוד למקדש, המשרת עשרות אלפי עולי רגל ביום. נמשיך לביקור בג'אליאן וואלה באג(Jalianwalla Bagh) , מונומנט היסטורי המסמל את תחילת המאבק ההודי לעצמאות. כאן בוצע טבח המונים בידי הבריטים בשנת 1919. לינה באמריצר.

יום 12

המעבר לרישיקש

מעבר בטיסה דרך דלהי אל דראדום, ומשם נסיעה אל רישיקש, הלא היא "עיר החכמים". העיירה הקדושה והנעימה שוכנת על גדות נהר הגנגס, באזור בו יוצא הנהר הקדוש מהרי ההימלאיה אל מישורי צפון הודו.

יום 13

רישיקש, "עיר החכמים"

היום נבקר ברישיקש, מרכזים רוחניים (אשראמים) רבים קמו על גדות הנהר ומחפשי דרך מכל רחבי תת היבשת והעולם מגיעים אליהם ללמוד הינדואיזם, יוגה ומדיטציה. לעת ערב נצפה בטקס ה"ארטי" המיוחד למקום, טקס המוקדש לנהר הגנגס הקדוש, ונערך על ידי הכוהנים בזמן השקיעה. לינה ברישיקש.

יום 14

הארידוור דלהי

בשעות הבוקר נשלים את ביקורנו ברישיקש, וניסע לבקר בעיירה הסמוכה הארידוור, אף היא מרכז קדוש על גדות נהר הגנגס. אחר הצהרים נעלה לרכבת המהירה אל דלהי.

יום 15

חזרה לישראל

נשלים את סיורנו בדלהי. בשעות הצהרים נשוב אל שדה התעופה ונמריא חזרה לישראל. נחיתה בישראל בשעות הערב המאוחרות.

  • טיול מקיף בהודו הקלאסית, כולל הערים הצבעוניות של רג'סטאן, ורנאסי ורישיקש עיר החכמים על הגנגס, אגרה והטאג' מאהאל, ואמריצר עיר הסיקים
  • שפע סדנאות ופעילויות המיועדות לטיול נשים כמו: ריקוד אש קאלבליה, שיעור תיפוף בפושקאר, שיעור יוגה ומדיטציה, סרט הודי בוליבודי, שיעור בישול הודי, הליכה רגלית נעימה בהימלאיה, שיעור איורוודי ועוד
  • מדריכה הודית מיוחדת במינה, סג'ידה בן צור, בת לשייח סופי מאג'מר הודו, ואשתו של המוזיקאי שי בן צור. סג'ידה היא שפית, רקדנית ומדריכה טיולים להודו מזה 8 שנים
  • הטיול מתבצע בתנאים מעולים של בתי מלון 4-5 כוכבים, רכבים ממוזגים וארוחות בוקר וערב לכל אורכו

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

           תוספת חדר ליחיד: 850 $

 

>>> לטיולים נוספים להודו – הקליקו כאן <<<



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות בין לאומיות בחברת אייר אינדיה ומיסי נמל
טיסות פנים לפי התכנית
בתי מלון 4-5 כוכבים כמפורט בהמשך
ארוחות בוקר וערב בבתי המלון
אוטובוס תיירים מפואר עם מיזוג
רכבות לפי התכנית בקרונות ממוזגים
מדריך מקומי דובר אנגלית
מדריכה מצוות אקו דנה מרזל
כניסות לכל האתרים וסיורים כמפורט במסלול הטיול
נסיעה בריקשות בדלהי העתיקה
רכיבה על גמלים בפושקאר
ריקוד אש קאלבליה בפושקאר
שיעור תיפוף בפושקאר
רכיבה על פילים אל מבצר אמבר
מופע פולקלור
שיעור יוגה ומדיטציה
כניסה לסרט הודי בוליבודי בג'איפור
שיעור בישול הודי וארוחה בג'איפור
הליכה רגלית נעימה בהימלאיה
שייט על נהר הגנגס
שיעור איורוודי
שיעור ריקוד הודי וארוחה ביתית ברישיקש
טקס פוג'ה פולחני בורנאסי
ערכת עזרה ראשונה
מים מינרלים 2 בקבוקים ליום
דמי טיפול ורישום
טיפים לנותני השירותים המקומיים

מחיר הטיול אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען.
שתייה וארוחות שאינן כלולות.
הוצאות בעלות אופי אישי.
מסי נמל ביציאה, במידה ויוטלו.
אשרה להודו (ניתן לעשות דרך משרדינו בעלות של 400 ₪)

לתשומת ליבכם

מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי יעודכן המחיר בהתאם
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
באחריות המטייל להוציא אשרת כניסה להודו (ניתן לעשות דרך משרדנו בעלות של 400 ש"ח). הנחיות לגבי הוצאת האשרה יישלחו כחודש וחצי לפני היציאה לטיול.
על כל מטייל להיות מצויד בדרכון בתוקף ל-6 חודשים לפחות מיום החזרה.
הודו היא מדינה בעלת מאפיינים של עולם שלישי. על אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה, עדיין ייתכנו בעיות שלא תמיד נדע על קיומן מראש (לדוגמא כבישים סגורים מפאת שיפוצים, מפולות, שינויי מועדים של אירועים וכיו"ב). על הנוסע לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארץ היעד הזו. באם יהיה צורך מדריכינו יעשו שינויים בשטח, לטובת ורווחת הנוסעים.
סדר הביקורים בטיול יכול להשתנות ותלוי בהחלטת המדריכה שהיא הסמכות הקובעת בשטח.
• טיסות - ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה, ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו, ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות.
כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו".
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

גנדהי ג'יאנטי

גנדהי ג'יאנטי. הודו ידועה כמדינה החוגגת חגים רבים. הסיבה לריבוי החגים היא דתות שונות שנוצרו והתמזגו בגבולותיה […]

אוגנדה עדיין מחכים לתיירים

אוגנדה המתפתחת, על תושביה מסבירי הפנים, מצטיינת בנופים ירוקים, במגוון רב של בעלי חיים ובמורשת אפריקנית מסורתית. […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול נשים להודו

טיולי תרבות וטבע

| 15 יום