טיול לפפואה ניו גינאה צילום: אבישי רביב

טיול עצמאי לפפואה ניו גיני

פסטיבל - סינג סינג במאונט האגן, פסטיבל נהר הספיק המרכזי | 19 יום

הדפיסו שלחו שתפו
פפואה ניו גיני, על מחצית מהאי השני בגודלו בעולם שוכנת מדינה המורכבת מכ-800 שבטים שונים הדוברים כמניין זה שפות שונות, דבר המהווה כ-שמינית מהשפות בעולם!
7 מיליון תושבים, 75% מהם גרים בכפרים ללא חשמל או מים מברז, חייהם מתנהלים תוך דואליות מרתקת. שילוב של אמונה מסורתית יחד עם נצרות, חינוך מודרני לצד חינוך המועבר בטקסים שונים, שיטור מערבי יחד עם פיקוח חברתי של מגיה וכישוף, לכל אשר נפנה נפגוש במערכות "כפולות" המנסות לחיות זו לצד זו תוך דיאלוג מרתק. כל זאת על רקע העובדה כי לשבטים רבים המפגש עם האדם המערבי התרחש במהלך מאה השנים האחרונות ואף פחות מכך. הטבע הסובב, טרופי, ירוק ושופע מהווה תפאורה רבת רושם המשפיעה רבות על צורת החיים והפילוסופיה שמשקפת ומעצבת בו זמנית את התנהלות החיים.
להרפתקנים שנכונים לוותר על נוחות לה אנו רגילים, תתאפשר גם הגעה למחוזות נידחים בהם מלונות אינם בנמצא, ופגישה בשבטים שפחות מתורגלים במפגשים שכאלו.

מסלול הטיול

ימים 1-2

ת"א - מנילה

נטוס דרך יעד ביניים אל מנילה. הגעה למנילה למחרת והעברה למלוננו. לינה במנילה.

יום 3

מנילה וטיסה לפפואה ניו גיני

נצא לסייר במנילה והתארגנות לטיסת הלילה לפפואה.

יום 4

פורט מורסבי - וויווק

עם שחר ננחת בעיר הבירה פורט מורסבי, טיסת המשך לוויווק, עיר מחוז זו משמשת מרכז אדמיניסטרטיבי ומסחרי לשבטי נהר הספייק, סיור ראשוני בעיר ותצפית מ- 'בויז טאון', נקודה משמעותית לאזור בתקופת מלחמת העולם השנייה, נלון במלון בעיר.

יום 5

העברה לנהר הספייק והתמקמות בכפר קמינביט

נצא מוקדם במשאית/מיניבוס על דרך שבחלקה עפר לכיוון נהר הספייק, נהר הספייק 1,280 ק"מ אורכו והוא מהגדולים בעולם מבחינת נפח מים העוברים בו, עם הגעתנו נפגוש את הצוות שילווה אותנו בימים הקרובים. השייט על הנהר יתבצע בסירות קנו מגולפות שמנוע בסופן, נכנס לקצב המיוחד לנהר ונעשה דרכנו לכפר קמינביט, נלון בלינה כפרית מקומית, לינה זו מאפשרת קירבה מקסימלית למקומיים ויצירת תקשורת ישירה ובלתי אמצעית, במיוחד לאור העובדה שהדור הצעיר דובר אנגלית. התפשרות על תנאים להם אנו רגילים, מאפשרת הגעה למחוזות מבודדים יותר, דבר שיבוא לידי ביטוי במספר מקומות לאורך הדרך- רחצה בנהר או בעזרת דלי, שירותי 'בול פגיעה', שינה על מזרון על רצפת הבקתה בחללים שלעיתים יתכן ויהיו משותפים.

יום 6

נהר הספייק המרכזי

יום סיור בכפרים בהם יש בתי רוחות המהווים מרכז דתי /תרבותי של הכפר, גדושים בפסלים ומסכות שנרטיבים עומדים מאחוריהם, נבקר את המקומיים, נלמד על חיי היום יום שלהם, נסייר בין הבקתות , בעיקר נתאקלם לקצב הנהר. לינה בקמינביט.

יום 7

פסטיבל קנגנמון

נבלה את היום כולו בפסטיבל הצבעוני שאליו מתכנסים ובאים שבטים מכל אזור הנהר. חוויה של ריקודים לצלילי תופים וחלילים מקומיים, נסתובב בין הקבוצות השונות ונלמד על תרבות הנהר שבה התנין מהווה טוטם מרכזי, הכפר המארח מהווה מרכז תרבותי מסורתי שבמרכזו בית הרוחות הגדול בנהר וחלק מעמודיו בני מעל 110 שנים וגולפו עוד לפני הגעת גרזן המתכת למקום. נלון בקמינביט.

יום 8

שייט לאגם 'מים שחורים'

בעזרת סירות קנו נעבור בין הכפרים תוך שאנו מתמקדים בחיי היום יום, בתי הרוחות האדירים המפארים את מרבית הכפרים, ננסה להעמיק ולהבין את משמעות הפסלים והמסכות שמייחדים כל כפר, נלמד על נוכחות הנצרות בצורתה המקומית, חלק מסיורינו יוביל אותנו לשבט "אנשי התנין", שבט הייטמול בעל טכס הבגרות המקנה למתבגריו צלקות כשל תנין, את לילותינו נעביר בבתי הכפריים, תחת כילה ושמיכת כוכבים. בסיורנו נכנס ליובלים ונלון גם אצל דומניק ומשפחתו בכפר גאוואמס לפתחו של אגם "מים שחורים", צבע המים כהה וצלול ומכאן שם האגם, לא רבים המבקרים כאן והגעתנו בהחלט גורמת לשמחה.

יום 9

נהר ואגם מים שחורים

היום נצא לסיור באזור, הליכה רגלית של כשעה תוביל אותנו דרך מסיון קתולי לכפר בשם קנינגרה, כפר שרק הוא מדבר את שפתו, נראה את קצב ההתקדמות בבניית בית הרוחות שלהם, מרכז דתי/ תרבותי של הכפר, נלון בגאוואמס.

יום 10

טיסת צ'רטר למאונט האגן

בטיסה מהנהר במטוס קל של 9 מושבים נצא מהנהר לאזור ההר, למאונט האגן כדי להתמקם לקראת הפסטיבל. מאונט האגן היא העיר השלישית בגודלה בפפואה ניו גיני, ומהווה את עיר המחוז המרכזית בגב ההר. נתמקם בלב ליבו של כפר שהיה מהראשונים לארח את ה'אדם הלבן' הראשון שהגיע לכאן ב1933. זו אכסניה מקסימה שהקימה מגי וילסון ז"ל, מחלוצות התיירות בפפואה ניו גיני. באכסניה שירותים ומקלחות משותפים ונוף מדהים הצופה אל העמק.

ימים 11-12

פסטיבל מאונט האגן

את מרבית זמננו נבלה בקרב קבוצות הרוקדים השונות, עשרות קבוצות מגיעות בכדי לסמל ולחזק את יחסי הידידות ביניהן, פסטיבל הסינג סינג הנו אירוע מסורתי שהתרחש עוד טרם המפגש עם המערב, לכל קבוצה איפור שונה, תכשיטים מגוונים ומקצב אחר, יחד מתקבלת חוויה צבעונית מהיפות בעולם, נקדים לסייר בין הקבוצות בכדי לפוגשם מתאפרות ומעלות עדיים רבים כגון: צדפים, ניבי חזיר ,נוצות ועוד, ננסה להבין מעט את העיר כמרכז נותן שרות לתושבי העמק, את המתח הקיים בין עיר לכפר, מסורתי ומודרני, כלכלת חליפין מול כלכלת שוק ועוד. לינה באכסניה.

יום 13

עמק וואגי

הבוקר נצא ברכב  לעבר עמק וואגי, נסיעה על גב ההר תוך שאנו עוברים עמקים פוריים ומיושבים ומעברי הרים נישאים, בעמקים אלו שוכנים שבטים שונים הנמנים על  אחת החברות העתיקות בעולם לעבד את האדמה בגינות ירק, הקשר עם האדם הלבן החל כאן לפני כ-70 שנים ומאז חלו שינויים מרחיקי לכת. נתמקם באכסניה בכפר בשם אוניל לשהיית לילה. האכסניה בתנאים פשוטים – ללא שירותים ומקלחת צמודים, הרחצה עם מים חמים מתוך דלי, שירותי 'בול פגיעה', לינה בחדרים משותפים (חלוקה לחדרים נפרדים במידת הניתן).

חוויה אנתרופולוגית בעמק וואגי בו נשהה נבקר בכפרים האופייניים לאזור. נחווה את חיי המקום, גידולי הקפה והחקלאות המקומית העתיקה, שעל פי אמדני ארכיאולוגים מתקיימת מזה 9000 שנה במקום. ננסה להשתלב בחיי היום יום, נצא לגינות, נסייר בבקתות. לינה באכסניה.

יום 14

מדאנג

נסיעה לאורך כביש גב ההר וכניסה לעמק ראמו הפורה, יום נסיעה מפרך וארוך שבו נופים משתנים של פסגות נישאות מהגבוהות בחצי הכדור הדרומי, גינות ירק, מטעי קפה יתחלפו למטעי דקלי קוקוס ושמן, מטעי קנה סוכר ויער טרופי בראשיתי, בסוף היום נגיע למלון מקסים השוכן לחוף סלעי של הפספיק.

ימים 15-16

עיר החוף מדאנג

מדאנג, עיר זו נחשבת לאחת היפות בדרום הפאסיפיק. נסייר בעיר, במוזיאון הקטן והמעניין ,בשוק המקומי, יום זה יאפשר לצאת להכרות עם האזור תוך דגש על הטבע המדהים בו העיר ממוקמת. חופים לבנים, חופים שחורים של אפר וולקני, צלילות לצוללים*, שנורקל למשנרקלים (צלילות אינן כלולות במחיר). נעמוד על שונות הצמחייה בין זו הפונה לאוקיינוס לזו הפונה ליבשת וכל זאת על אי קטן שניתן להקיפו במספר דקות, נסייר במטע קקאו, וניל, וקוקוס בדרכנו לבקר רופא שאמאן מתוך תקווה שלא יצא לביקור בית. נחזור ללינה במלון.

יום 17

מדאנג - פורט מוסרבי – מנילה

טיסה ממדאנג לעיר הבירה פורט מורסבי ומשם טיסת המשך למנילה ולינת לילה בעיר זו.

יום 18

מנילה– ת"א

יום מנוחה במנילה. טיסת ערב ממנילה דרך יעד ביניים, הגעה לתל אביב בשעות הבוקר של יום המחרת.

יום 19

נחיתה עם בוקר בתל אביב

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.



אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

מקסיקו – למראה ערים רבות כל כך

דומה שכל הנופים וכל האקלימים התמקמו במקסיקו – הרי געש, מכתשים, גבעות, מישורים, יערות גשם, מדבריות, נהרות, […]

טיול לאוסטרליה

המצב היה בכי רע. האופנוע היה שקוע במי הנחל עד למושב וסרב לזוז. ניסיתי לדחוף אותו קדימה, […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול עצמאי לפפואה ניו גיני

פסטיבל - סינג סינג במאונט האגן, פסטיבל נהר הספיק המרכזי | 19 יום

הדפיסו שלחו שתפו