טיול עצמאי לרואנדה

אל ארץ אלף הגבעות | 9 ימים

רואנדה הידועה בכינויה "ארץ אלף הגבעות", בורכה בטבע ייחודי, בעלי חיים נדירים החיים בין הרי הגעש, יערות גשם ומישורים מרשימים. רואנדה מציעה למטייל נופים מרהיבים, אנשים חמים וחברותיים, וחוויות מיוחדות באחד מהמחוזות היפים בעולם; הרי געש וירונגה בצפון מערב המדינה, בהם מסתתרות בין יערות הבמבוק גורילות ההרים האחרונות בעולם; בחופי אגם קיוו נמצאים כמה מן החופים המיוחדים ביותר ביבשת, בעוד הפארק הלאומי יער ניונגווה מגן על שטחים נרחבים של יערות גשם עתיקים, והוא ביתם של פרימטים רבים ושמורת אקגרה במזרח המדינה אשר מהווה בית למגוון בעלי חיים ומתקיימים בה פרויקטים רבים של שיקום והשבה לטבע.  ומצד שני - קיגאלי, הבירה - מודרנית, בטוחה ומתוחכמת.

נכון, שמה של רואנדה עשוי להעלות זיכרונות על רצח העם הנורא שהכריע את המדינה ב -1994, אבל המדינה אימצה עתיד מבטיח ודינמי והיום היא יציבה ומתפתחת, מודל למדינות אפריקה אחרות, והתיירות היא שוב תורם מרכזי לכלכלה כשהתיירים בה מרגישים רצויים מאוד.

מסלול הטיול

יום 1

הגעה לקיגאלי הבירה

ננחת בשעות הבוקר בבירת רואנדה, קיגאלי. לאחר הנחיתה נפגוש את הצוות המקומי ונמשיך אל בית המלון להתרעננות וארוחת בוקר. בהמשך היום נצא לביקור לא קל אך משמעותי להבנת היעד בו נטייל בטיול זה; נקדיש את שעות הצהריים לביקור במוזיאון והאנדרטה לרצח העם ברואנדה. מקום זה הינו מקום מנוחתם האחרונה של יותר מ- 250 אלף קורבנות רצח העם שהתחולל כנגד שבט הטוטסי ברואנדה והוא מנציח את זכרם של יותר ממיליון אזרחים רואנדים שנהרגו במהלך 100 ימים ב-1994, לצד פעילויות ליצירת מודעות ושמירה על השלום. לינה בקיגאלי.

יום 2

דרך ארמון המלך אל יער ניונגווה

לאחר ארוחת הבוקר ניסע לניאנזה (Nyanza), מקום משכנו ההיסטורי של ארמון המלך, שם נלמד על ההיסטוריה והתרבות הרואנדית. הבירה המסורתית של רואנדה הייתה מקום משכנו של האומוואמי (המלך) בניאנזה ומקום מושבו של המושל הקולוניאלי היה בבוטרה (Butare). אחרי הביקור נמשיך לבוטרה, שם נבקר במוזיאון הלאומי ובאתר זיכרון משמעותי נוסף. נמשיך משם לשמורת הטבע ניונגווה (Nyungwe Forest National Park), יער גשם עם עצים גבוהים וצפופים, עם שטח של 1000 קמ"ר. מדובר ביער הגשם ההררי הגדול ביותר במזרח ומרכז אפריקה, מקום מושבם של כ-250 סוגים שונים של ציפורים, פרפרים, סחלבים, שימפנזים ופרימטים נוספים. מדובר גם באחד מהיערות העתיקים ביותר באפריקה, שנותר ירוק גם בעידן הקרח, מה שמסביר את מגוון החי והצומח שבו. לינה בניונגווה.

יום 3

הליכות טבע ביער ניונגווה

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לטיול על גשרים תלויים (Canopy walk) בין העצים בחופת יער יפהפייה. תוך כדי ההליכה נוכל לחוות את היער מנקודת מבט חדשה, תוך כדי מעברי הגשרים התלויים בגובה 60 מ' מעל קרקעית היער, בין עצי ענק אשר מהם נוכל לחוות את החי והצומח מהגובה. לאחר ארוחת הצהריים נצא לטיול רגלי נוסף בו נחפש את קופי הקולובוס ואם ישחק לנו המזל נוכל לצפות בפרימטים נוספים וגם במגוון ציפורים אנדמיות המייחדות את האזור הזה. לינה בניונגווה.

יום 4

נסיעה בדרך ה-Congo Nile Trail לקיבויה

לאחר ארוחת הבקר ניסע לעיירה קיבויה (Kibuye), השוכנת בצד המזרחי של אגם קיוו (Lake Kivu). היום יוקדש לנסיעה על  ה-Congo-Nile Trail – דרך עפר הנמתחת מ- Cyanguguבדרום ועדGisenyi  בצפון, מתפתלת בין ההרים הנושקים לאגם כשעצי אקליפטוס תוחמים את הדרך, ושולי ההרים מכוסים במטעי בננות. נעצור בדרך להליכה של 2-3 שעות ליהנות מהנופים והכפרים המקומיים בדרך. לאחר ארוחת צהריים, נצא בשייט על האגם אל האיים הסמוכים – אי נפוליאון (Napoleon's island), ואי השלום (Amahoro Island). לינה באזור קיבויה.

יום 5

אל גיסניי ושמורת וולקאנוס

נמשיך בנסיעה צפונה אל גיסניי (Gisenyi), שם נבקר בשני קואופרטיבים מקומיים – האחד של דייגים והשני לייצור קפה. נלמד על חיי התושבים ונכיר את הפרויקטים להם חלק חשוב בקיום המקומי. אחר כך נמשיך לשמורת הרי הגעש (Volcanoes National Park) שבמחוז רוהנגרי. לינה באזור השמורה.

יום 6

טרק הקופים המוזהבים

שמורת וולקאנוס היא מקום מושבן של גורילות ההרים וגם של חמישה מתוך שמונת הרי הגעש של הרי וירונגה: מוהבורה, קריסימבי, סבייניו, ביסוקה וגהינגה, המכוסים ביערות גשם ובמבוק. בשעות הבוקר המוקדמות נצא לסיור בעקבות הקופים המוזהבים (Golden monkeys); נקום מוקדם בבוקר, ונצא למרכז השמורה, שם נקבל הסבר ממדריכי השמורה לפני שנתחיל בהליכה בחיפוש הקופים המוזהבים ביער הבמבוק. נשהה במחיצתם כשעה, שבמהלכה נוכל לראות אותם משחקים ונעים בין ענפי העצים. לקראת צהריים נבקר בקואופרטיב נשים מעניין ברוהנגרי שמטרתו להעצים נשים בחייהן המקצועיים, האישיים והרוחניים. משם נמשיך בנסיעה בחזרה לקיגאלי. לינה בקיגאלי.

יום 7

הפארק הלאומי אקאגרה

לאחר ארוחת הבוקר נצא בנסיעה מקיגאלי לכיוון צפון מזרח לפארק הלאומי אקאגרה, אשר נקרא על שם נהר אקאגרה הזורם בגבולו המזרחי ונשפך לאגם Ihema. הפארק שוכן בצד המזרחי של רואנדה, בסמוך לגבול עם טנזניה ומורכב מיערות, ביצות, הרים נמוכים וסוואנה. השטח המגוון הוא ביתם של חיות בר רבות בניהן זברות, ג'ירפות, פילים, אריות, קרנף שהוחזר כחלק מהליך שיקום השמורה ומאות מיני ציפורים. לאחר נסיעת ספארי בשמורה, נמשיך אל הלודג' לארוחת צהריים ולאחר מכן נצא לשייט אחר הצהריים בחלקו הדרומי של הפארק באגם Ihema העצום – הוא ביתם של היפופוטמים, תנינים ועופות מים רבים. לינה בשמורת אקגרה.

יום 8

לייבש את הדמעות באגהוזו-שלום

בשעות הבוקר המוקדמות נצא לנסיעת ספארי, דרך שבילים שונים בצד הצפוני של השמורה בחיפוש אחר הפילים, הבופאלו, הטופי, הזברה, אנטילופות שונות, אריות, קרנפים ורבים אחרים. לאחר מכן נבקר בפרויקט קהילתי מקומי אשר ייתן לנו אפשרות ליצור אינטראקציה עם האנשים המקומיים, תוך כדי ביקור בקואופרטיב דבש שבמהלכו נלמד על תהליכי הייצור בכוורת הדבורים ועד השלבים הסופיים של ייצור הדבש. בשעות הצהריים נצא בנסיעה אל כפר הנוער אגהוזו-שלום (Agahozo-Shalom). הכפר הוקם ב-2008 לאחר שפילנטרופית יהודייה בשם אן היימן נחשפה לעובדה הקשה כי רצח העם הותיר אחריו 1.2 מיליון יתומים ברואנדה וכי למדינה אין מענה או מסגרות תומכות לילדים אלה. ההשראה לכפר הגיעה מכפרי הנוער שהוקמו בישראל לאחר השואה והוא מתפקד כתיכון עם פנימייה, שמטרתה לאפשר תהליך של ריפוי על ידי יצירת אווירה משפחתית ותומכת. לאחר הביקור בכפר ומפגש עם התלמידים נחזור למלוננו בקיגאלי.

יום 9

סיור פרידה בקיגאלי

ביומנו האחרון לטיול נצא לסיור קולינרי חוויתי בו נתלווה לנשים מקומיות הלוקחות חלק בקואופרטיב מקומי. במהלך הסיור נערוך עם הנשים קניות בשוק המקומי, ולאחר מכן נבשל מטעמים מקומיים בהדרכתן. לאחר ארוחת הצהריים החווייתית, נבקר בשוק מקומי תוסס וצבעוני בו ניתן לרכוש גם מזכרות ואומנות מקומית, ומשם נמשיך ונבקר בקולקטיב של אומנים רואנדים צעירים המתמחים באמנות אפריקאית עכשווית. לאחר מכן ניסע אל שדה התעופה ונטוס חזרה ארצה.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.



אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

גיאורגיה – כמו מסע בזמן

לא אמרתי לא כשהוצע לי להצטרף לטיול בגיאורגיה, וכששמעתי מה הטיול כולל – הליכה בטבע בראשיתי, טעימות […]

טיולים לנוסע העצמאי בעולם הסיני

העולם הסיני הוא כינוי לאזורים אשר בהם חיים בני העם הסיני, השפה המדוברת היא הסינית והתרבות, גם כן, סינית…. העולם הסיני הוא השטח הביתי שלנו. בטיול עצמאי תוכלו להגיע גם לאזורים המוכרים לכל תייר, אבל גם לצאת ממסלול התיירות השחוק ולהיכנס לעומק השטח, אל מקומות אשר שמם עובר מפה לאוזן בין תרמילאים והרפתקנים. בואו לגלות את העולם הסיני עם […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול עצמאי לרואנדה

אל ארץ אלף הגבעות | 9 ימים