טיול חורף אדוונצ'ר בקירגיזסטן

טיולי תרבות וטבע

תכנית משולבת נסיעת שטח ואופנועי שלג | 9 ימים

הדפיסו שלחו שתפו
טיול חורף בקירגיזסטן חושף את המטיילים לאחת המדינות היפות בעולם. נווה המדבר הקטן הזה בלב מרכז אסיה מרשים עם מגוון הנופים העצום שלו ותפקיד לא מבוטל בו ממלא האגם איסיק קול הייחודי. לעיתים קרובות קירגיזסטן מכונה "שוויץ האסיאתית", ועם זאת, הריה של קירגיזסטן בתוליים ומשווים למקום נוף בראשית. גם התרבות והמורשת ההיסטורית של אנשי קירגיזסטן הן מרתקות ביותר. טיול החורף לקיגיזסטן תוכנן כספארי ג'יפים המתמקד באזור הטיאן-שאן (רכס הרי השמיים) המרכזי בתקופת החורף, ומעניק למטיילנו חוויה חורפית בלתי נשכחת של נופים מושלגים ועוצרי נשימה המשלבים מפגשים מקומיים מרתקים ואוכל מקומי.

מסלול הטיול

יום 1

ת"א - בישקק

טיסה מת"א דרך יעד ביניים אל בישקק, בירת קירגיסטן. הגעה בשעות הבוקר המוקדמות של יום 2.

יום 2

טיול הכנה בעמק צ'ון - ק'ורצאק

מוקדם בבוקר ננחת בבישקק וניסע לכיוון המלון ללינה של מספר שעות לאחר הטיסה. לאחר שנתעורר ונאכל ארוחת בוקר מאוחרת, נפגש עם הנהגים המקומיים, נעזוב את העיר ונצא לכיוון הרכס הקירגיזי. נסע לעמק צ'ון קורצ'ק  – (Chunkurchak) עמוס השלג ונחזה לראשונה ביופיים הפראי של הרי הטיאן שאן. בשמורה הנמצאת בגובה – 2,200 מטר נתרגל לתוואי הנוף והשטח של החורף במרכז אסיה. נשוב לעיר לארוחת צהריים מאוחרת ונצא לסיור עירוני בו נפגוש את נקודות הציון החשובות של העיר. את אנדרטת הניצחון, כיכר אלא-טו, את בניין הפרלמנט ואת הפארקים הגדולים. לינה בבישקק.

יום 3

אל המרחבים של קירגיזסטן

היום נתחיל במסע שלנו ברחבי קירגיזסטן, ארץ ההרים השמימיים. נעצור לביקור באתר העיר העתיקה בלאסגון שבמרכזה עומד מגדל בורנה ) Burana ( המרשים, אחד מהמבנים העתיקים בקירגיזסטן אשר נבנה במאה ה- 10 לספירה. נסייר במוזיאון לתולדות דרך המשי ובקומפלקס הארכיאולוגי הנמצא במקום. לאחר נסיעה של כשעה נגיע לעמק היפיפה צ'ונג קמין  ((Chong-Kemin  ונצא לטיול קצר ברכיבה על סוסים על פני המעטה הלבן והרך. נאכל ארוחת צהריים באחד מבתי הכפר שלאחר מכן נמשיך ישירות לכיוון אגם איסיק-קול הגדול. בסופה של הנסיעה נגיע לכפר בוקנבייב Bokonbayevo)) השוכן על גדתו הדרומית של האגם ונבקר בקואופרטיב שיתופי בו מכינים מוצרים מלבד (צמר כבשים דחוס). את היום נסיים בבית הארחה משפחתי שם נאכל ארוחת ערב ונלון.

יום 4

מופע ציידי עיטים בשלג, עמקים ציוריים ובני מיעוטים

יום עמוס בפעילות לפנינו ומיד לאחר ארוחת הבוקר נצא לכיוון עמק הציידים הנמצא מחוץ לכפר ונחזה במופע ציד בעזרת עיט זהב, בשילוב הדגמה של צייד ברכיבה על סוסים ובשימוש בכלבי צייד. לאחר מכן נצא לטיול רגלי בעמק האגדות הציורי סקזקה (Skazka), שם נסיים בארוחת צהריים באחד מהכפרים היפיפיים באזור. נמשיך במסע לחופו הדרומי של אגם איסיק קול ונגיע לעמק ג'טי אוגוז – ששמו מתורגם כ"שבעת השוורים" על שם הצוק הענקי שמעטר את הכניסה אליו. נעלה לתצפית פנורמית ולאחר מכן נמשיך לטיול רגלי קצר היורד חזרה לעמק. בערב נגיע לקרקול להתארגנות במלון. בערב נהנה מארוחת מנות מיוחדת אצל משפחה מהמיעוט הדונגני. לינה בבית מלון בקרקול.

יום 5

אופנועי שלג בפאתי הגבול עם קזחסטן

לאחר ארוחת הבוקר נצא לכיוון אחד האזורים הפראיים והפחות מיושבים של צפון המדינה, עמק קרקרה. נסיעה של כשעתיים מקרקול תוביל אותנו לסביבה אלפינית עמוסה בשלג שם נתנסה באחת החוויות הכי מסעירות של הטיול נסיעה על אופנועי שלג. הנסיעה תתבצע באמצעות נהגים מקצועיים שיובילו אותנו למרחבים הלבנים עוצרי הנשימה על הגבעות בסמוך לגבול עם קזחסטאן. לאחר ארוחת הצהרים נשוב בנסיעה עם הרכבים לג'ירגלאן לארוחת ערב חמה ושתייה ונצפה יחדיו במופע של ילדי הכפר שיבצעו עבורנו מחרוזת של שירי עם וריקודים קירגיזיים. לאחר מכן נחזור למקום הלינה, שם גם נוכל לעשות שימוש בסאונה הרותחת שתעמוד לראשותנו. לינה בבית הארחה בג'ירגלאן.

יום 6

גילוי אזורים נסתרים והשיבה לקרקול

נצא לסיבוב נוסף באזור שנמצא בקרבת המחנה בעזרת אופנועי השלג. ניצור דרכים חדשות יש מהאין, נחפש חיות בר, אגמים קפואים ויערות מחטים טיאן-שאניים סבוכים מוקפים בפסגות מחודדות. לאחר ארוחת הצהריים נמשיך בטיול ונתארגן ליציאה חזרה לדרך לכיוון קרקול. ארוחת ערב במסעדה מקומית. לינה בקרקול.

יום 7

רכבי שטח סובייטים בעמק אלטין-ארשאן המושלג

עם בוקר נעזוב את הרכב שלנו לטובת נסיעת שטח מאתגרת ברכבי שטח סובייטים קטנים לאחד העמקים היפים ביותר באזור אגם איסיק קול, – עמק אלטין ארשאן  ((Altyn Arshan  הנמצא בגובה 2,600 מטר. נתחלק לשישה אנשים בכל רכב מלווה בנהג מקומי, כשלארוכה של הדרך נתרשם מהנופים האלפינים המיוחדים, נחזה במדרונות המושלגים מסביבנו, יערות אשוחית והנהר הקפוא שנמתח לאורך העמק. לאחר ההגעה נלך לטבול במעיינות החמים הנמצאים במרכז השמורה כדי לשחרר מעט את הגוף ונאכל ארוחת צהריים בבקתה של שומר המעיינות. נחזור באותה הדרך, נצא מהעמק ונשוב למלוננו בקרקול.

יום 8

הגדה הצפונית של אגם איסיק קול, שוק אוש-בזאר בבישקק

מקרקול נמשיך במסע לחופו הצפוני של אגם האיסיק קול, נאכל ארוחת צהריים במסעדה בדרך, ועם ההגעה חזרה לבישקק נצא לסיור באחד השווקים השוקקים והצבעוניים ביותר במרכז אסיה אוש בזאר.(Osh Bazaar) בשוק נתרשם מהריחות ומהצבעים ונוכל לקנות תבלינים ומזכרות הביתה. נגיע להתארגנות במלון משם נצא לארוחת פרידה חגיגית מהטיול לקירגיזסטן באחת מהמסעדות הטובות בעיר. לינה בבישקק.

יום 9

חזרה לארץ

לפנות בוקר נסיים את הטיול לקירגיזסטן וניסע לשדה התעופה מאנאס בבישקק לטיסה חזרה ארצה דרך יעד ביניים. נחיתה בתל אביב בשעות הערב.

  • יומיים של נסיעה באופנועי שלג בקרבת הגבול עם קזחסטן
  • מופעי פולקלור מקומי
  • מופע צייד באמצעות עופות דורסים ורחצה במעיינות חמים
  • טיולים רגליים במרחבים המושלגים וטיול סוסים
  • ארוחות במסעדות מקומיות, חשיפה לתרבות ולהוואי המקומי של מרכז אסיה והרי הטיאן-שאן
  • גיל סדגת – מדריך מומחה לארצות מרכז אסיה

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת ליחיד בחדר: 450 $



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות בינלאומיות על פי מסלול הטיול
לינה: בערים בישקק וקרקול לינה בבתי מלון פשוטים, גסטהאוס משפחתי בכפר בוקנבייב וגסטהאוס בג'ירגלאן
כלכלה: כלכלה מלאה. 3 ארוחות מיום ההגעה לקיגיזסטן ועד עזיבתה. מי שתייה מינרלים לכל אורך הטיול. מספר ארוחות בצורת פיקניק
תחבורה: ג'יפ כולל נהג מקומי לכל ארבעה מטיילים, אופנוע שלג ליומיים לכל זוג מטיילים
כניסות לכל האתרים וסיורים כמפורט במסלול הטיול
אשרת כניסה לקירגיזסטן
המחיר מבוסס על מחירי טיסות ומסי נמל הנכונים ליום פרסום הטיול (אוקטובר 2019). במידה ויחול שינוי המחיר יעודכן בהתאם
תשר לנותני השירותים המקומיים
מפגש הכנה לטיול
דמי טיפול ורישום

מחיר הטיול אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען
הוצאות בעלות אופי אישי
שתייה שאינה מים מחוץ לארוחות
טיפ למדריך הישראלי
ציוד חורף

לתשומת לבכם

טיול חורף לקירגיסטן - אופי הטיול: ספארי חורף מושלג אל אזורים הרריים ולא מתוירים, באחד המקומות הנידחים ביותר במרכז אסיה. נסיעה בג'יפים בכבישים ובדרכי עפר (חלקם מושלגים). שילוב של מסלולי הליכה קצרים, ביקור באתרים היסטוריים, רחצה במעיינות חמים, ארוחות מקומיות, המאפשרות מגע בלתי אמצעי עם התושבים, התנסויות ברכיבה על אופנועי שלג וטיול סוסים.
קבוצה קטנה של 12-26 מטיילים. מדריך ישראלי מצוות אקו – גיל סדגת ומדריכים מקומיים דוברי אנגלית.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, המחיר ישתנה בהתאם.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
קירגיזסטן היא מדינה בעלת מאפיינים של עולם שלישי. על אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה, עדיין ייתכנו בעיות שלא נוכל לחזות את קיומן מראש (לדוגמא כבישים סגורים מפאת שיפוצים, מפולות, שינויי מועדים של אירועים וכיו"ב). על הנוסע לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארצות יעד אלו. באם יהיה צורך מדריכנו יעשו שינויים בשטח, לטובת ורווחת הנוסעים.
ביקור באתרים מסוימים במהלך הטיול מותנה באישור מקומי. במידה ולא יתאפשר ביקור כפי שתוכנן מראש, למדריך הטיול תהיה הזכות לבחור תוכנית אלטרנטיבית לטובת ורווחת הנוסעים.
התוכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים לאורך הימים. תכנית הטיול כפופה לשינויים גם בהתאם לשיקול הדעת של המדריך ושל אקו טיולי שטח.
על כל מטייל להיות מצויד בדרכון בתוקף ל- 6 חודשים מיום היציאה.
חובה על המטיילים להצטייד בביטוח רפואי וביטוח נסיעות מתאימים לפני הנסיעה. לאחר שקניתם פוליסת ביטוח, בבקשה שלחו אלינו את הפרטים על מנת שנוכל להתארגן בהתאם במידה ותזדקקו לטיפול רפואי במהלך הטיול.
ע"פ מדיניות חברת התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה, ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו, ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות. כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו".
ביטול נסיעה לפני תחילתה: אנו נתקלים מידי פעם במקרים בהם מטיילים נאלצים לבטל את נסיעתם מחמת תאונה או מחלה פתאומית, או מחמת אשפוז או מוות של בן משפחה קרוב. לצערנו לא נוכל להחזיר דמי ביטול שנגבים מאתנו על ידי חברות התעופה וגורמי התיירות בעולם. על המטיילים לעשות ביטוח טיולים, וחברת הביטוח היא הגורם אליו יש לפנות על מנת לקבל החזר כספי בהתאם לתנאי פוליסת הביטוח אותה רכשתם. למרות האמור לעיל, חברת אקו "כידידת הנוסע" תעשה ככול שביכולתה ע"מ שהלקוח ישלם את המינימום הנדרש. אנו ממליצים לכל המטיילים לעשות את הביטוח בעת ההרשמה על מנת להיות מבוטחים בתקופה שלפני היציאה לטיול, בהתאם לתנאי הפוליסה שתרכשו.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

מיהם שבט ההאדזה?

שבט ההאדזה, או ההאדזבה, הם שבט ילידי של ציידים-לקטים, החי בצפון מרכז טנזניה סביב אגם אייאסי. היום […]

לקמצ'טקה וחזרה – המשלחת הישראלית הראשונה לקמצ'טקה

יצאנו חבורה של מטיילים ותיקים ומנוסים, כמדי שנה, למסע רגלי אל מקום חדש ונידח. היעד הפעם היה […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול חורף אדוונצ'ר בקירגיזסטן

טיולי תרבות וטבע

תכנית משולבת נסיעת שטח ואופנועי שלג | 9 ימים

הדפיסו שלחו שתפו