טיול להודו

טיול להודו אל ראג'סטאן, מישורי הגנגס ואמריצר

טיולי תרבות וטבע

כולל חגיגות פסטיבל ההולי | 16 יום

הדפיסו שלחו שתפו
מסע להודו מזמן מפגש מאתגר עם זרות ושונות תרבותית. הוא מאפשר חוויה גופנית, אסטטית, תרבותית ורגשית, כזו המותירה במטייל חותם פנימי עז. עבור המבקר בה, נדמית הודו לערבוביה של צבעים, ריחות, צלילים, מגע, טעמים ומנהגים, אשר בדרך פלא כמעט, יוצרים מזיגה אחת שקשה להפרידה לסך מרכיביה. 

במסע זה נצא אל ההמון הרב, אל התרבויות והנופים של רג'סטאן, ארץ המהארג'ות הצבעונית. נבקר בערים מרשימות ובמקומות שבהם הפולחן הדתי הוא דרך חיים מרגשת. נעלה לרגל ונכיר מקדשים המבטאים יותר מכל את תפיסת העולם הדתית ההינדית. נבקר בהודו בזמן  פסטיבל ההולי, אחד הפסטיבלים המפורסמים והפופולריים ביותר בהודו. הוא נחוג יום אחרי ליל הירח המלא של חודש פהאלגונה (Phālguna) – במרץ, ומציין את סוף החורף כסמל לניצחון הטוב על הרע. המשתתפים בפסטיבל מתרוצצים ברחובות וזורים זה על זה אבקה בצבעים עזים. נמשיך אל מישורי הגנגס ונבקר במבנה המסמל ומבטא יותר מכל את אחד משיאי האהבה, הטאג' מאהל, מוזולאום אותו בנה הקיסר המוגולי שאה ג'האן על מנת להנציח את אהובתו לאשתו השלישית ארג'ומנד, משם נמשיך אל העיר העיר הקדושה וראנסי, עירו של האל הכול יכול שיווה, העיר שלגדות נהר הגנגס, העיר שקדושה, חול ומיתוסים שזורים בה אחד בתוך השני. נקנח במקדש הזהב שבאמריצר, אחד האתרים החשובים בהודו, והמקום הקדוש ביותר לדת הסיקהית.

מסלול הטיול

יום 1

מתל אביב אל דלהי

בשעות הערב ניפגש בשדה התעופה ונצא בטיסה ישירה אל בירתה של הודו, דלהי.   

יום 2

מדלהי אל אודאיפור, "העיר הלבנה"

לאחר הנחיתה בשעות הבוקר בדלהי, העברה לארוחת בוקר במלון סמוך. לאחר מכן נשוב אל שדה"ת ונמריא אל אודאיפור, המוכרת כ"עיר הלבנה", בגין בתיה הצבועים לבן. זוהי אחת הערים הרומנטיות בעולם, בה פזורים ארמונות, אגמים ושווקים של כסף, רקמות ובשמים. בשעות אחר הצהריים נצא להיכרות עם העיר עצמה. נסייר בשוק המקומי ונשוט לעת ערב באגם פיצ'ולה (Pichola) היפה.
Photo by tanarch

יום 3

אודאיפור וסביבתה

נקדיש את היום לביקור לאודיפור, השוכנת בלב מדבר, אך בתוכה סכורים אגמים נאים, מוקפים בהרים.  נבקר בארמון המהרג'ה, במקדש ג'אגדיש (Jagdish) המוקדש לאל וישנו. נמשיך ונשוטט בסמטאות העיר ובגנים היפים, ליטול חלק באווירת העיר הצבעונית והחיה. בערב נצא להופעת ריקוד בארמון מקומי.

ארוחת ערב ולינה באודייפור.

יום 4

מקדש השיש ברנאקפור ורג'סטאן הכפרית

נצא מאודאיפור צפונה אל לב מדבר ט'אר דרך אזורים חקלאיים. בדרך נעצור ונבקר במקדש השיש המפואר של בני דת הג'יין ברנאקפור. נתרשם מהמבנה המיוחד ונשמע את סיפורם המרתק של בני הג'יין. נמשיך אל האזור הכפרי של רג'סטאן ואל הכפר דאוגאר, הנמצא באזור ציורי  של  גבעות סלע נצא לטיול ג'יפים באזור הכפר ובסביבותיו, נפגש בבני המקום ונראה  מקדשים עתיקים ומיוחדים, אשר יוצרים תחושה מיסטית מיוחדת למקום.  לינה במלון מורשת הנמצא במקום.

ארוחת ערב ולינה בדאוגאר.

יום 5

העיירה הקדושה פושקר

ניסע לכיוון פושקר, לאורך הנסיעה נפגוש עיירות וכפרים קטנים ונוכל להתרשם מנופי פרא, מאזורים חקלאיים המושקים עד היום בשיטות השקיה מסורתיות קדומות, ועוד. בשעות הצהריים נגיע אל פושקר. על פי האגדה האל ברהמה עף בשמיים וכאשר ראה את האנשים במדבר מתפללים לגשם, השליך לעברם פרח שהפך לאגם, סביבו נבנתה עיירה ציורית, אחת העיירות הקדושות ביותר של הודו. עולי רגל רבים פוקדים את המקום ובאים לבקר במקדשים הרבים. בינהם מקדש לאל ברהמה, היחיד מסוגו בעולם. נבקר במקדש, ונראה את הטקסים שעל גדת האגם וכמובן נותיר זמן לשיטוט בשוק המטיילים המלא בכל טוב. נערוך טקס פוג'ה על שפת האגם הקדוש ונשתתף בסדנת תיפוף  של תופי נאגרה מקומיים.

ארוחת ערב ולינה בפושקר.
Photo by wanfahmy

יום 6

מפושקר אל ג'איפור

לאחר שיעור יוגה וארוחת בוקר נמשיך בנסיעה אל ג'איפור, בירת מדינת ראג'סטאן. לאחר הגעה לג'איפור, ניהנה מסיור רגלי בין הבתים והחומות של העיר העתיקה והארמונות הצבועים בוורוד, נלך דרך הרחובות והשווקים המלאים בתנועת אדם, כלי רכב מגוונים, גמלים רתומים, ריקשות אופניים ושווקים פעילים. נבקר בגן האסטרונומי ובארמון המלך. לקראת שקיעה נשתתף בטקס הפוג'ה במקדש קרישנה.  ארוחת ערב ולינה בג'איפור.

יום 7

ג'איפור, "העיר הוורודה" ומבצר אמבר

בבוקר נעלה בג'יפים למבצר אמבר החולש על דרכי המדבר. זהו הארמון בו ישבו המהרג'ות לפני שעברו לעיר, והוא מהווה דוגמא לאומנות הראג'סטנית המדהימה, המשלבת אלמנטים מוסלמיים והינדיים. לאחר מכן נחזור אל ג'איפור, לשוטט בין דוכני השוק הצבעוני. בערב נצא אל הקולנוע המפואר ראג' מאנדיר – בעיקר לצפות בקהל ההודי הופך לחלק מן העלילה.

ארוחת ערב ולינה בג'איפור.

יום 8

מג'איפור אל אגרה והטאג' מאהאל

לאחר ארוחת הבוקר נצא בנסיעה מג'איפור ומדינת ראג'סטאן לכיוון מדינת אוטאר פראדש והעיר אגרה, שמוכרת בזכות אחד האתרים המפורסמים בהודו ובעולם כולו, הטאג' מאהאל, – מבנה הקבר המפואר שנבנה בשם האהבה.  בדרך נעצור באבינרי,  ונבקר בבאר מדרגות מן הגדולות והיפות בהודו. ארוחת ערב ולינה באגרה.
Photo by Kalyakan

יום 9

הטאג' מאהאל ומעבר אל ערי קרישנה

בשעת הבוקר נטייל במתחם הטאג' היפהפה על גניו הנעימים. קרני שמש ראשונות יאירו את מבנה השיש הלבן היפה הנגלה לעיננו. נשוב למלון לארוחת בוקר, ולאחריה נמשיך בנסיעה לכיוון הערים הקדושות של האל קרישנה, ורינדאוואן ומאטורה, שם נבנו עשרות מקדשים על גדות היאמונה, והמקום הוא ביתם של חסידי קרישנה. חג ההולי הוא חגו של  האל קרישנה ובכל האזור מתחילות החגיגות כשבוע לפני מועד ה"הולי" עצמו, כל יום במקום אחר. נצא לצפות בחגיגות השירה והריקוד של מאמיני קרישנה. ארוחת ערב ולינה בורינאוואן

 

פסטיבל ההולי, אחד הפסטיבלים המפורסמים והפופולריים ביותר בהודו. הוא נחוג יום אחרי ליל הירח המלא של חודש פהאלגונה (Phālguna) – במרץ, ומציין את סוף החורף כסמל לניצחון הטוב על הרע, ובכל מקדש הינדי בהודו נערך פסטיבל. בדרך כלל מוציאים החוצה ביום זה את פסל האל הנמצא בתוככי המקדש, והמאמינים נושאים אותו על כפיים בתהלוכה ססגונית.  ההולי נחשב כחגו של האל קרישנה ואירוע חשוב אצל מאמיניו, חברי "הארי קרישנה" ועולי רגל נוספים המגיעים אל מרכזיו של קרישנה בערים ורינדאוואן ומאטורה השוכנות על נהר היאמונה.

Photo by Roop Dey

יום 10

מאטורה והמעבר לדלהי

לאחר ארוחת הבוקר נמשיך בחלקו הראשון של היום להמשך סיורים באזור מאטורה. נראה את בתי האלמנות שנבנו במקום ונחפש אחר חגיגות ההולי המוקדמות. לאחר מכן נמשיך לדלהי, עיר הבירה של הודו – כרך עצום ושוקק חיים. באם יותיר לנו הזמן, נבקר בקוטוב מינאר, מהשרידים העתיקים של הכיבוש המוגולי בדלהי המסמל את היווסדה של דלהי. ארוחת ערב ולינה בדלהי.

יום 11

מדלהי לוראנסי, העיר הקדושה על הגנגס

בשעות הבוקר ניסע אל שדה"ת של דלהי ונמריא אל ורנאסי, עירו של האל הכול יכול שיווה. ורנאסי יושבת על גדות נהר הגנגס, מוקד לעלייה לרגל של בני דת ההינדו, תמצית ההוויה של הודו, מרכז של אמונה, פולחן, ריחות, וצלילים. האמונה מספרת שהאל שיווה משוטט בין עולי הרגל לאורך גדות נהר הגנגס.  נצא לסייר בעיר על מקדשיה הרבים והמעניינים. נשוטט על הגאטות לאורך הנהר ובשוק על סמטאותיו הרבות, בין המאמינים היושבים במדיטציה ומטוויות המשי הרבות, ונתוודע לריחות ולצבעים של העיר ללא הפסקה. לעת ערב נערוך שייט על נהר הגנגס, נראה את טקס הערב  המרשים על ונחוש את פעימות ליבה של העיר הקדושה בהודו. 

ארוחת ערב ולינה בוראנסי .
Photo by vmedia84

יום 12

וראנסי, עירו של שיווה

השכם בבוקר נצא לשייט על הגנגס לצפות בעולי הרגל הרבים הבאים לבקר במקדשי העיר, להיטבל במימי נהר הגנגס הקדוש, ולעת מותם גם להישרף על גדת הנהר כדי שאפרם יפוזר על פני המים. כל אלו יקדמו אותם לחיים טובים יותר בגלגול הבא. נצפה בפולחן השחר ובפעילות המקומית המרתקת לאורך הננהר. לאחר ארוחת הבוקר ניסע לבקר בגני סארנת, אחד מארבעת המקומות הקדושים ביותר לבודהיסטים, ובו נשא הבודהה את דרשתו הראשונה. נשוב לוורנאסי ונמשיך לסיור מרתק באתרי העיר.

ארוחת ערב ולינה בוראנסי.
ביום זה יחול פסטיבל ההולי בכל רחבי הודו. במהלך סיורינו נראה ונשתתף בחגיגות הצבעוניות שברחבי העיר ובמקדשים.
Photo by PicZania

יום 13

מוראנסי אל אמריצר ומקדש הזהב

בשעות הבוקר נמשיך את הסיור בוראנסי, בין הגאטות שעל הגנגס לחנויות המשי והסדנאות. לאחר מכן נמשיך לשדה"ת, ממנו טיסה אל דלהי, וטיסה נוספת אל אמריצר שבצפון-מערב הודו, לא רחוק מגבול פקיסטן. בשעות הערב  ננחת באמריצר שבמדינת פנג`ב ,(Punjab) "ארץ חמשת הנהרות". העיר היא  משכנו של "מקדש הזהב", המקדש החשוב ביותר לדת הסיקהית,. לאחר ארוחת הערב נצא לראות את מקדש הזהב  המואר ואת עולי הרגל הרבים אשר עולים אליו ללא הפסקה. נתבונן ונתרשם מיופיו של המקדש הזוהר בחשיכה, נפגוש בעולי רגל סיקהים הבאים להיטהר במימי הבריכה, ונראה את טקס ה'פאלקי' שמתקיים כל ערב נחווה את אווירת הקדושה האופפת את המקום המיוחד הזה. 

ארוחת ערב ולינה באמריצר.

יום 14

מקדש הזהב וטקס הדגלים במעבר הגבול

בשעות הבוקר נבקר  ב"בריכת הנקטר" ומקדש הזהב שבתוכה, המכילים יחדיו את המרכז הרוחני והמנהיגותי של מאמיני הדת הסיקהית. נתערה עם עולי הרגל המבקרים בו ונתבונן בקודש הקודשים המכיל את ספר תורתם הקדושה של הסיקהים, נקשיב לשירת ההלל הנמשכת ללא הפסק ונשתתף בחוויה מדהימה במטבח הצמוד למקדש, המשרת עשרות אלפי עולי רגל ביום. לאחר הביקור נצא לביקור באחד הכפרים שבאזור, נתארח בבית משפחה ונלמד על אורח החיים במקום.  מכאן נמשיך אל גבול הודו-פקיסטן ונצפה יחד עם הקהל המשולהב בטקס הורדת הדגלים המפורסם שנערך במקום. לאחר מכן נשוב אל אמריצר.

ארוחת ערב ולינה באמריצר.
Photo by mrallen

יום 15

דלהי, ישן מול חדש

לאחר ארוחת הבוקר, העברה לשדה"ת של אמריצר וטיסה חזרה לדלהי, עיר הבירה של הודו – כרך עצום ושוקק חיים. נכיר את העיר על שני חלקיה – הישן והחדש, ונסקור את ההיסטוריה המורכבת שלה דרך ביקור באתרים בני תקופות שונות, ביניהם: מסגד הג'אמע, הנחשב לגדול בהודו, מיצירות הפאר של הארכיטקטורה המוגולית, ראג' גהאט, מקום שרפת גופתו של מהאטמה גנדהי על גדות נהר היאמונה, קריית השלטון מימי הראג' הבריטי, ועוד אתרים נוספים ככל שיספיק לנו הזמן. 

לינה וארוחת ערב בדלהי.

יום 16

דלהי וסיום הטיול

את בוקר יום זה נקדיש  להשלמת ביקורים בעיר המרתקת בהתאם לשעת ההמראה. בשעות הצהריים נגיע לשדה התעופה הבינ"ל ונמריא בטיסה ישירה חזרה לת"א.

  • מסלול ייחודי המשלב את פסטיבל ה"הולי" בורינדאוואן ווראנסי וביקור במקדש הזהב שבאמריצר, יחד עם ביקןרים ברג'סטאן. חמש טיסות פנים
  • טיסות ישירות בחברת אייר אינדיה.
  • מלונות ברמה גבוהה (4-5 כוכבים).
  • וותק וניסיון רב בהוצאת טיולים ליעד זה, רמת הדרכה מעולה!
  • שפע של אתרים, ארמונות ומקדשים ופעילויות של חגיגות ופולחנים.
  • בהדרכת סיון גוטמן, מדריכה ותיקה ומעולה לתת היבשת ההודית.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

חודש משוער לצאת הטיול הבא:
מרץ 2025

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות בין לאומיות בחברת "אייר אינדיה", טיסה ישירה לדלהי.
5 טיסות פנים ע"י מסלול הטיול.
כניסות לכל האתרים וסיורים כמפורט במסלול הטיול.
תחבורה: נסיעה באוטובוס תיירים ממוזג.
לינה: לינה בבתי מלון בדרגת תיירות מעולה וראשונה (4* ו-5*).
כלכלה: חצי פנסיון (ארוחות בוקר וארוחות ערב במלונות ובמסעדות), מים מינרליים (שני בקבוקים לאדם ליום).
קבוצה וצוות: 15-26 מטיילים. מדריכים מקומיים דוברי אנגלית ומדריכה ישראלית מצוות אקו (סיון גוטמן).
פעילויות: שיעור יוגה, סרט בוליווד, טיול ג'יפים במדבר, מופעי פולקלור ועוד הפתעות.
השתתפות בפסטיבל ה"הולי" בורינדאוואן ווראנסי.
מיסי נמל בטיסות הבינ"ל.
תשר לנותני השירותים המקומיים.
דמי טיפול ורישום.

מחיר הטיול אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען.
שתייה וארוחות שאינן כלולות.
הוצאות בעלות אופי אישי.
מסי נמל מקומיים ובינלאומיים שאינם כלולים בכרטיס הטיסה במידה ויוטלו.
אשרה אלקטרונית להודו.

לתשומת ליבכם

מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי יעודכן המחיר בהתאם.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
באחריות המטייל להוציא אשרת כניסה להודו )ניתן לעשות דרך האינטרנט ב-25$ או דרך חברת ויזות). הנחיות לגבי הוצאת האשרה יישלחו כחודש וחצי לפני היציאה לטיול.
על כל מטייל להיות מצויד בדרכון בתוקף ל- 6 חודשים לפחות מיום החזרה לישראל.
הודו היא מדינה בעלת מאפיינים של עולם שלישי. על אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה, עדיין ייתכנו בעיות שלא תמיד נדע על קיומן מראש (לדוגמא כבישים סגורים מפאת שיפוצים, מפולות, שינויי מועדים של אירועים וכיו"ב). על הנוסע לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארץ היעד הזו. באם יהיה צורך מדריכינו יעשו שינויים בשטח, לטובת ורווחת הנוסעים.
סדר הביקורים בטיול יכול להשתנות בהתאם לאירועים מקומיים ושיקול דעת המדריכים בשטח.
היציאה לטיול מותנת במינימום 15 נרשמים.
משקל הכבודה הנשלחת לבטן המטוס בטיסות הפנים מוגבל ל-15 ק"ג לנוסע. עבור כל ק"ג נוסף בטיסה על הנוסעים לשלם תוספת של 7$ בדלפקי הצ'ק-אין.
טיסות - ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה, ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו, ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות.
כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו".
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

הודו – וראנסי: 563 פסטיבלים בשנה

תמונות וכמה מילים ששלחה מדריכת אקו טיולי שטח – פנינה שררה, לנוסעיה לאחר טיול לרג'סטאן שהתקיים באוקטובר […]

הודו – המקדשים הארוטיים בקהג'ורהו

דווקא בהודו, שתושביה ידועים בצניעותם, שוכנת אטרקציה תיירותית ייחודית וסנסציונית – עיירה ובה מתחם מקדשים המעוטר בפסלי […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול להודו אל ראג'סטאן, מישורי הגנגס ואמריצר

טיולי תרבות וטבע

כולל חגיגות פסטיבל ההולי | 16 יום

הדפיסו שלחו שתפו