טיול לאוזבקיסטן, טג'יקיסטן וקזחסטן בתקופת חגיגות הנורוז

טיולי תרבות וטבע

8 ימים בהדרכת ד"ר זאב לוין | 8 ימים

הדפיסו שלחו שתפו
עבור 300 מיליון אנשים ברחבי העולם, אמצע חודש מרץ  זו תחילתה של שנה חדשה. נורוז (Nowruz) - שפירושו "יום חדש" - הוא חג המציין את בוא האביב והיום הראשון של השנה באיראן. במהלך החג עבירות העבר נסלחות ונשכחות וכולם מבקשים להשאיר את כל הרע מאחור ולהביא חידוש בשנה החדשה. נורוז נחגג באיראן ובפזורה הפרסית כבר יותר מ-3,000 שנה, במדינות רבות לאורך דרך המשי, ולכל אזור גרסה משלו לחגיגות אלו. טיולנו בנורוז יתמקד בשלוש ממדינות מרכז אסיה: אוזבקיסטן, טג'יקיסטן וקזחסטן, בהן ערים גדולות, עיירות וכפרים הופכים למרכזי פסטיבלים. יורטות - בתי נוודים מסורתיים מוקמים במרכזי ערים ובכל אחד מהם מונח דסטרחאן (שולחן) עשיר. כיכר העיר מתמלאות ביורטות, ומתקיימות בה הופעות רבות. כאן אפשר ללמוד על התרבות ואורח החיים של נוודים ולחזות באנשים הלובשים בגדים לאומיים יפים, להאזין לשירים מקומיים, לנגן בכלי נגינה וכו'. בתערוכות החג ובירידים נמכרות מתנות ומזכרות מסורתיות. במהלך טיולנו נחשף לביטויי החג באזורים שונים במדינות אלו, ונחווה את חג הנורוז במלא הדרו, תוך כדי מתן תשומת לב לאתרים ולתרבויות המקומיות.

מסלול הטיול

יום 1

טיסה ישירה תל אביב – טשקנט

נצא בטיסה ישירה מתל אביב לטשקנט (Tashkent), הבירה המודרנית של אוזבקיסטן, שהחלה כיישוב קטן על דרך המשי מינג אורוק (Ming Uruk) "עיר אלף עצי המישמיש". זו העיר הגדולה ביותר באוזבקיסטן וברובה הוקמה אחרי 1966 על ידי הרוסים. טשקנט היא עיר תעשייה גדולה וצומת דרכים של מסילות רכבת לסיביר ולאירופה, לאפגניסטן ולסין. לאחר הנחיתה נצא לארוחת ערב במסעדה מקומית. לינה בטשקנט.

יום 2

היופי של סמרקנד (Samarkand)

הבוקר נצא ברכבת אל העיר סמרקנד (Samarkand), לביקור בעושר וביופי העוצמתי של העיר הזו. סמרקנד, בירתו המפוארת של האמיר טימור לנג, שנבנתה בידי אדריכלים ובנאים מכל רחבי העולם הישן, נחשבת ליפה שבערי דרך המשי והייתה גם העיר הסובלנית ביותר בעולם; הפתגם "יש הרבה מדרגות המובילות לשמיים" נהגה כאן. העיר טובלת בעצי תות וצפצפה, ומוקדשת כולה למשפחה הטימורית: המסגד הענק ביבי חאנום (Bibi Khanum Mosque), שנבנה לכבוד אשתו האהובה של טימור לנג, קבר גורי אמיר ועיר הקברים שאח-י זינדה (Mausoleum Guri Emir Shakh-i-Zinda) ניצבים כאן, לצדם נפרש השוק הגדול והצבעוני של העיר (Siab) – תבלינים, פירות ופירות יבשים, ביצים, ירקות, לחם, ומפעלי שטיחים שבאחד חודזם (carpet factory Hudzhum) בו ממשיכים באריגה ידנית. נבקר בכיכר רג'יסטן המוקפת בשתי מדרסות מרשימות (Madrassah Ulugbek, Madrassah Shir-Dor) ובמסגד הזהב (Madrassah Tillya-Kori), שהיה מקום בו הוקרן כל ערב עד שנות ה-90 של המאה הקודמת חזיון אורקולי "סוציאליסטי" סובייטי. לינה בסמרקנד.

יום 3

המעבר לטג'יקיסטן, פנג'יקנט (Penjikent)

הבוקר נצא בנסיעה של כשעה אל עבר הגבול עם מדינת טג'יקיסטן ונחצה אותו אל עבר העיירה פנג'יקנט (Penjikent), היושבת על נהר הזרבשן. נסייר באזור העתיק שלה ובבזאר המקומי ונמשיך בנסיעה העוברת דרך ערוץ וארזוב (Varzob), בו זורם נהר כחול וניתן להבחין בנופים של כרי מרעה ירוקים ועדרי צאן רועים למרגלות פסגות מושלגות. בערב נגיע לדושנבה (Dushanbe), בירת טג'יקיסטן. לינה בדושנבה.
צילום: עמית נחמיה

יום 4

דושנבה בירת טג'יקיסטן

לאחר ארוחת הבוקר נבקר במוזיאון העתיקות הלאומי של טג'יקיסטן, עם גאוות המקום – הבודהה הגדול.

נמשיך לסיור בעיר. אל מוט הדגל, אשר באוגוסט 2011, בזמן חגיגות 20 שנה לעצמאותה של טג'יקיסטן, נכנס ל"ספר השיאים של גינס "בתור הדגל הגבוה בעולם". גובהו 165 מטרים ובראשו מתנוסס בגאון דגל המדינה.

נמשיך ונלך אל הכיכר המרכזית של דושנבה ובמרכזה ממוקמת האנדרטה של אבי האומה, איסמוילי סומוני (Ismoili Somoni). חלקו העליון של הפסל מצופה זהב. נמשיך ונסייר בשוק מהרגון (Mehrgon Bazaar), אחד השווקים הגדולים של דושנבה. אחר הצהרים נצא בנסיעה ארוכה אל הגבול עם אוזבקיסטן ונתמקם בעיירה דנאו (Denau). לינה בדנאו.
צילום: עמית נחמיה

יום 5

תרבות מרכז אסיה במלוא הדרה

קופקרי (Ulak-kupkari) הוא אחד ממשחקי הסוסים העתיקים ביותר הפופולריים בקרב עמי מרכז אסיה. באופן מסורתי מתקיים המשחק בחגים, חתונות, באביב, לפני פתיחת עונת החקלאות, ובסתיו, לאחר הקציר. השחקנים רוכבים על סוסים ועוטים בגדי צמר גפן רכים, מגפיים גבוהות וקסדות, ומתחרים כדי לשאת פגר עז או כבש למטרה. המנצח, הנושא את הגביע ראשון לקו הסיום, מקבל פרס.  

הבוקר נסע  אל היישוב בייסון (Baysun), שם  נוכל לראות את משחקי הקופקרי (מותנה בקיומם). נמשיך ונבקר בכפר מינור (Minor), בו ניצב המינרט המרשים דז'ארקורגן (Jarkurgan) העשוי לבנים וטיט, אשר נבנה בשנת 1110 לספירה ומתנשא לרום של כ-21 מטרים. נמשיך וניסע אל המבנה הייחודי "קיר קיז" ("ארבעים בנות"), הממוקם שלושה ק"מ מהעיר העתיקה טרמז. המבנה משך את תשומת ליבם של חוקרים מזה זמן רב. "קירק קיז" ממוקמת 3 ק"מ מהעיר העתיקה טרמז. לינה בטרמז.
צילום: עמית נחמיה

יום 6

קזחסטן, חגיגות הנורוז (Nowruz)

הבוקר נעלה על טיסת פנים לטשקנט ונמשיך בנסיעה של כשעתיים אל עבר גבול קזחסטן, אותו נחצה ונגיע לצ'ימקנט (Chimkent), שם נסייר בעיר ונשתתף בחגיגות הנורוז המתקיימות בה.  הנורוז (Nowruz) הוא חג חשוב מאוד בקזחסטן ובחלקים נרחבים במרכז אסיה, המציין את תחילתה של שנה חדשה. הוא נחגג מספר ימים החל מה-21 במרץ, יום שוויון האביב. פירושו 'יום חדש', הוא נחגג בערבות הגדולות מימי קדם, והוא מסמל טוב ועושר, אהבה וחברות. במהלך החג עבירות העבר נסלחות ונשכחות וכולם מבקשים להשאיר את כל הרע מאחור ולהביא חידוש בשנה החדשה. הערים הגדולות, העיירות והכפרים הופכים למרכזי פסטיבלים. יורטות – בתי נוודים מסורתיים מוקמים במרכזי הערים ובכל אחד מהם מונח דסטרחאן (שולחן) עשיר. כיכר העיר מתמלאות ביורטות, ומתקיימות בה הופעות רבות. כאן אפשר ללמוד על התרבות ואורח החיים של נוודים ולחזות באנשים הלובשים בגדים לאומיים יפים, להאזין לשירים מקומיים, לנגן בכלי נגינה וכו'. בתערוכות החג ובירידים נמכרות מתנות ומזכרות מסורתיות. בסוף היום נישאר ללינה בעיר צ'ימקנט.
צילום: עמית נחמיה

יום 7

טשקנט (Tashkent) בירת אוזבקיסטן

הבוקר נחצה את הגבול לאוזבקיסטן ונגיע לטשקנט, בירתה המודרנית, אשר החלה את דרכה כישוב קטן על דרך המשי וכונתה מינג אורוק (Ming Uruk) "עיר אלף עצי המישמיש". זו העיר הגדולה ביותר באוזבקיסטן ורובה הוקם אחרי 1966 על ידי הרוסים. היא גם עיר תעשייה גדולה וצומת דרכים של מסילות רכבת לסיביר ולאירופה, לאפגניסטן ולסין. נסייר בחלק הישן של העיר ובכיכרותיה. בכיכר טימור לנג (“Amir Temur” Central Square) שגויס לנרטיב האוזבקי והפך לסמל; נבקר הקוראן ובשוק המרכזי (Chorsu) ובו עושר של ריחות וטעמים, תבלינים בשלל צבעים, כדורי ומטעמי היוגורט הלח והיבש, וכן לחם ה"ליפיושקה" המקומי – תאווה לעיניים ולחיך. נסיים את היום בארוחה חגיגית לרגל סיום טיולנו בחגיגות הנורוז ונצא אל שדה התעופה לקראת טיסתנו חזרה לישראל.
צילום: עמית נחמיה

יום 8

סיום הטיול לחגיגות הנורוז

לפנות בוקר נצא אל שדה התעופה כדי לשוב בטיסה ישירה לתל אביב. נחיתה בשעות הבוקר.

 

  • טיסות ישירות לאוזבקיסטן.
  • ביקור בשלוש מדינות בהן מתקיימות חגיגות הנורוז.
  • התנסות בארוחות אותנטיות מקומיות וביקור בשווקים מגוונים וצבעוניים.
  • השתתפות בארועי החג המרכזיים בעיר צ'ימקנט שבקזחסטן, ובחגיגות באזורים שונים בטג'יקיסטן ואוזבקיסטן.
  • טיסת פנים מטרמז לטשקנט.
  • תוכנית גדושה ומלאה הכוללת אתרים חשובים בשילוב מפגשים מרתקים, מופעי פולקלור וארועי חגיגות הנורוז.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

חודש משוער לצאת הטיול הבא:
מרץ 2025

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל:

טיסות בינלאומיות (בחברת אוזבקיסטן איירוויז) בקו ת"א – טשקנט –ת"א.
לינה - מלונות בדרגת תיירות טובה או הטובה בנמצא במקומות מרוחקים.
כניסות לכל האתרים כמפורט במסלול הטיול.
כלכלה על בסיס חצי פנסיון לאורך כל הטיול.
תחבורה: אוטובוס צמוד לנסיעות בינעירוניות, לסיורי ערים והעברות לשדה התעופה. טיסת פנים בקו טרמז – טשקנט. רכבת בקו טשקנט – סמרקנד.
תשר לנותני השירותים המקומיים.
ויזה לטג'יקיסטן.
דמי טיפול ורישום.
מפגש הכנה בזום.

המחיר אינו כולל:

ביטוח רפואי ומטען.
שתייה וארוחות שאינן כלולות.
הוצאות בעלות אופי אישי.
דמי צילום באתרים.
טיפ למדריך הישראלי.
מסי נמל מקומיים שאינם נקובים בכרטיס ומשולמים בחו"ל.
בדיקות והוצאות קורונה.

לתשומת ליבכם:

טיול לאוזבקיסטן, טג'יקיסטן וקזחסטן הוא טיול תרבות וטבע, בין ערים עתיקות, נופי מדבר והרים. הטיול מציע נופים מרהיבים של ערבות מדבריות, נהרות זכים והרים ירוקים, שווקים מלאים בכל טוב, שרידי ערים עתיקות, מסגדים, מדרסות וארמונות ענק עם ארכיטקטורה מדהימה, על רקע חגיגות הנאורוז המתקיימות באזורים אלו.
מדריך ישראלי מצוות אקו ומדריכים מקומיים דוברי אנגלית.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. אם יחול שינוי, המחיר ישתנה בהתאם.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
אוזבקיסטן, טג'יקיסטן וקזחסטן הן מדינות בעלות מאפיינים של עולם שלישי באזורים מסוימים. על אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה, עדיין ייתכנו בעיות שלא תמיד נדע על קיומן מראש (לדוגמה כבישים סגורים מפאת שיפוצים, מפולות, שינויי מועדים של אירועים וכיו"ב). על הנוסע לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארץ היעד הזו. אם יהיה צורך מדריכינו ישנו את המסלול בשטח, לטובת הנוסעים ולרווחתם.

הערות:

הביקור באתרים מסוימים במהלך הטיול מותנה באישור מקומי. אם לא יתאפשר ביקור כפי שתוכנן מראש, למדריך הטיול תהיה הזכות לבחור תוכנית אלטרנטיבית לטובת הנוסעים ולרווחתם.
התוכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים לאורך הימים. תוכנית הטיול כפופה לשינויים גם בהתאם לשיקול הדעת של המדריך ושל אקו טיולי שטח.
רכבות: לאחרונה חברת הרכבות הרשמית של אוזבקיסטן מבצעת שינויים תכופים, ולפעמים ללא הודעה מראש, יש לקבל זאת בהבנה. בכל מקרה של שינוי נציע את החלופה הטובה ביותר עבור מטיילנו.

טיסות:

ע"פ מדיניות חברת התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה, ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו, ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות. כרטוס מוקדם (אפשרי רק בחברות מסוימות), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו".
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

לראות את נאפולי ולחיות

מי ביתן של הסירנות ההיסטוריה של נאפולי וסביבתה שזורות בקסמים מרגע לידתן ועד עצם היום הזה. גיא […]

זנזיבר – קסם שהפך למציאות

הטיול לזנזיבר מתחיל הרבה לפני שדה התעופה. ראשיתו בחלומות אקזוטיים, ניחוחות רחוקים וטעמים מרתקים ובלתי מפוענחים. גם […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לאוזבקיסטן, טג'יקיסטן וקזחסטן בתקופת חגיגות הנורוז

טיולי תרבות וטבע

8 ימים בהדרכת ד"ר זאב לוין | 8 ימים

הדפיסו שלחו שתפו