טיול להודו

טיול עצמאי להודו בחגיגות הקומבה מלה

| 15 יום

הדפיסו שלחו שתפו
טיול להודו בעת חגיגות הקומבה מלה הינו חוויה עמוקה ומרגשת הנוגעת בכל החושים. בטיולנו זה נבקר בערים בחבל רג'סטאן, בעיר הטאג' מאהאל אגרה, ובמקדשים הארוטיים של קג'וראהו, בעיר הקדושה ורנאסי ועוד... שיא המסע יהיה ביקור והשתתפות בפסטיבל הגדול באלאהבאד ומפגש בלתי אמצעי עם עולי הרגל הרבים.

פסטיבל "הכד הגדול" שיחל בחודש פברואר 2019 נחשב לכינוס האנושי והדתי הגדול ביותר בעולם. מלבד תפילות, טקסים רוחניים ופעילות ציבורית, מחכים מיליוני המאמינים לטבילה בנהר הגנגס, שתטהר אותם מחטאיהם ומהצורך להיוולד מחדש.

במיתולוגיה ההודית מסופר כי לפני עידן ועידנים, במהלך מאבק בין האלים והשדים על כד נקטר האלמוות, נפלו ארבע טיפות מהכד בארבעה מקומות שונים בהודו. כך קודשו ארבעה מקומות כאשר אלאהבאד, שבה נבקר, היא אחת מהם ובה מתרחשות חגיגות הקומבה מלה הגדולות.

ההשתתפות בקומבה מלה היא חוויה חד פעמית, לנו ולהודים הבאים לטבול ולהיטהר מחטאיהם, ולהיוולד ( בגלגול הבא) טובים ומוצלחים יותר.

נפגוש את אלפי המאמינים, נראה ונחוש את הגעתם לעיר, ההתארגנות וחיי היומיום של עולי הרגל ההינדים - האוכל, מוכרי המתוקים ומחלקי התה, השווקים והרוכלים, ברהמינים קדושים, סגפנים המחפשים את האושר.

מסלול הטיול

יום 1

טיול להודו , טיסה לדלהי

ניפגש בשדה התעופה ונצא בטיסת לילה ישירה בחברת אייר אינדיה אל דלהי, עיר הבירה של הודו.

יום 2

המעבר לאודייפור – חבל רג'סטאן

לאחר הנחיתה בדלהי בשעות הבוקר, נעבור את ביקורת הגבולות, נצא לארוחת בוקר במלון בדלהי, וניסע לשדה התעופה לטיסות פנים לטיסת המשך לאודייפור (Udaipur), המוכרת כ"עיר הלבנה", בגין בתיה הצבועים לבן. יש האומרים כי זוהי אחת הערים הרומנטיות בעולם, בה פזורים ארמונות, אגמים ושווקים של כסף, ריקמות ובשמים. בשעות אחר הצהריים נצא להיכרות עם העיר עצמה. נסייר בשוק המקומי הצבעוני ונחזה לראשונה בבגדי הריקמה והמראות האופיינים לחבל רג'סטאן. נלך על גדות אגם פיצ'ולה (Pichola) ונצא לשייט באגם בו נצפה אל האי ג'אגמנדיר. בשעות הערב העברה למלון לארוחת ערב ולינה.

יום 3

אודייפור

בשעות הבוקר נצא לביקור במקדשי נגדה ואקלינגי הציוריים השוכנים בנוף מדברי קניוני קסום, אשר היוו את ליבה של הבירה העתיקה של האיזור שקדמה לאודייפור. בצהריים נחזור לאודיפור, השוכנת בלב מדבר, אך בתוכה סכורים אגמים נאים, מוקפים בהרים.  נבקר בארמון המהרג'ה, במקדש ג'אגדיש (Jagdish) המוקדש לאל וישנו ובארמון המהראנות (שושלת המלוכה של אודאיפור, שצאצאיה רואים עצמם כבני השמש). ככל שיספיק הזמן, נמשיך ונשוטט בסמטאות העיר ליטול חלק באווירת העיר הצבעונית והחיה. בערב נצא להופעת ריקוד הודי בארמון מקומי. לינה – אודייפור.

יום 4

מאודייפור לדיאוגאר – ארמון המהרג'ה

עם בוקר נצא לנסיעה בת כשלוש שעות מאודייפור לעבר העיירה העתיקה דיאוגאר (Deogarh) הניצבת בראש הר. בדרך נבקר במקדש השיש המרשים של בני כת הג'יין ברנאקפור. נתרשם מהמבנה המיוחד ונשמע את סיפורם המרתק של הג'יין. נבקר במקדש אנג'נה (Anjana) והמבצר. נלון בריזורט המלכותי "דיאוגאר מאהל" המרשים שהוא ארמון מורשת גדול שנבנה בתקופה המלכותית של שושלת מוואר (Mewar), ומנוהל בידי משפחת המהרג'ה המקומי. הארכיטקטורה ההודית המסורתית ועיצוב הפנים של הארמון מספרים סיפור של יוקרה ופאר.

יום 5

פושקר – הכפר הקדוש הבנוי על האגם

בשעות הבוקר נצא בנסיעה בת כשלוש שעות בנופי המדבר הרג'סטאני לכיוון פושקר. לאורך הנסיעה נפגוש עיירות וכפרים קטנים ונוכל להתרשם מנופי פרא, מאזורים חקלאיים המושקים עד היום בשיטות השקיה מסורתיות קדומות. על- פי האגדה האל ברהמה עף בשמיים וכאשר ראה את האנשים במדבר מתפללים לגשם, השליך לעברם פרח שהפך לאגם, סביבו נבנתה עיירה מקודשת וציורית. עולי רגל פוקדים את המקום ובאים לבקר במקדשים הרבים ובאגם. אחר הצהרים נבקר במקדש נדיר לכבודו של האל ברהמה ונחזה שם בטקס פוג'ה. נשוטט ברגל בעיירה הקטנה והציורית. נצפה במבקרים הלבושים בשלל צבעים ובמאמינים הטובלים במימי האגם הקדוש. בערב נהנה משיעור תיפוף של מקצבים מקומיים. לינה בפושקר.

יום 6

ג'איפור - "העיר הוורודה"

נצא בנסיעה אל ג'איפור, בירת חבל ראג'סטאן. נצא לסיור רגלי בין הבתים והחומות של העיר העתיקה והארמונות הצבועים בוורוד, נלך דרך הרחובות והשווקים המלאים בתנועת אדם, כלי רכב מגוונים, גמלים רתומים, ריקשות אופניים ושווקים פעילים. בערב נשתתף בטקס הפוג'ה במקדש קרישנה. לינה בג'איפור.

יום 7

ג'איפור ומבצר אמבר

בבוקר נעלה בג'יפים למבצר אמבר החולש על דרכי המדבר. זהו הארמון בו ישבו המהרג'ות לפני שעברו לעיר, והוא מהווה דוגמא לאומנות הראג'סטנית המדהימה, המשלבת אלמנטים מוסלמיים והינדיים. לאחר הביקור נחזור ונחוש את שווקי העיר וסמטאותיה התוססות: שוק הצורפים, הבדים והסארי, שוק התבלינים, ועוד. נבקר בגן אסטרונומי, בארמון המלך ובארמון הרוחות. בערב נצא אל הקולנוע המפואר ראג' מאנדיר – בעיקר לצפות בקהל ההודי הופך לחלק מן העלילה. לינה בג'איפור.

יום 8

המעבר אל אלאהבאד וחגיגות המאהה קומבה - מלה

בשעות הבוקר המוקדמות נצא בטיסה אל וראנסי.. לאחר הנחיתה נמשיך בנסיעה אל אלאהבאד אחת הערים הקדושות ביותר להינדים, היושבת על נהר הגנגס. נשהה  בעיר ונספוג לעומק את אווירת האירוע הקדוש. נפגוש את אלפי המאמינים, נראה ונחוש את הגעתם לעיר, ההתארגנות וחיי עולי הרגל ההינדים (האוכל, המסעדות, מוכרי המתוקים ומחלקי התה, השווקים והרוכלים, ברהמינים קדושים, סגפנים המחפשים את האושר,  וכל הודו בשיא גדולתה). נראה את הטבילות בנהר ואת הטקסים המקומיים בשעות היום וכן בשעות החשיכה. אירוע זה הוא הזדמנות נהדרת לצפות בחגיגות הדתיות למיניהן, להתרשם מן ההווי המקומי: המוסיקה, האנשים וכו'.

יום 9

מאלאהבאד אל וראנסי

בשעות הבוקר המוקדמות נמשיך לטייל במתחם העצום של חגיגות הקומבה – מלה.  נצפה בתהלוכות של הסאדהו הקדושים הבאים להיטבל במי הנהר הקדוש. לאחר ארוחת הבוקר נסייר במוקדי העניין השונים ברחבי החגיגות ולאורך הנהר. אחר הצהרים נצא אל העיר וראנסי, היושבת על גדות נהר הגנגס, מוקד לעלייה לרגל של בני דת ההינדו, תמצית ההוויה של הודו, מרכז של אמונה, פולחן, ריחות, וצלילים. לינה בוורנאסי.

יום 10

וראנסי, עירו של שיווה

השכם בבוקר נצא לשייט על הגנגס לצפות בעולי רגל הרבים הבאים לבקר במקדשי העיר, להיטבל במימי נהר הגנגס הקדוש, ולעת מותם גם להישרף על גדת הנהר כדי שאפרם יפוזר על פני המים. כל אלו יקדמו אותם לחיים טובים יותר בגלגול הבא. נצפה בפולחן השחר ובפעילות המקומית המרתקת לאורך הנהר. לאחר ארוחת הבוקר ניסע לבקר בגני סארנת, אחד מארבעת המקומות הקדושים ביותר לבודהיסטים, ובו נשא הבודהה את דרשתו הראשונה. נשוב לוורנאסי ונמשיך לסיור מדהים באתרי העיר. האמונה מספרת שהאל שיווה משוטט בין עולי הרגל לאורך גדות נהר הגנגס. נשוטט על הגאטות לאורך הנהר ובשוק על סמטאותיו הרבות, בין המאמינים היושבים במדיטציה ומטוויות המשי הרבות, ונתוודע לריחות ולצבעים של העיר ללא הפסקה. לינה בווראנסי.

יום 11

המקדשים הארוטיים בקג'וראהו

בשעות הבוקר המוקדמות נתוודע לתרגול יוגה ולאחריו ארוחת בוקר. לקראת צהרים נטוס אל לקג'וראהו, העיירה הנידחת שהפכה למוקד תיירות עולמי בזכות המקדשים בהם תגליפי אבן מהעשירים והמורכבים ביותר של הודו. עבודות האומנות הללו התפרסמו בעיקר, אך לא רק, בשל התיאורים הארוטיים הבאים כאן לידי ביטוי מפורט. נצא לסייר במקדשים הארוטיים המדהימים מתקופת שושלת הצ'נדלה המפוארת, בהם התקיימו פולחני טנטרה מיניים. נראה את מאות הפסלים הארוטיים החקוקים על הקירות, נכיר את פולחן ה"לינגאם" החשוב של הודו ואת סיפורי המיתולוגיה סביב המקדשים. בערב נצא לצפות בטקס גנגה ארטי מרגש, בו שולחים המאמינים מנחת אש לאל גנגה על מנורות אש צפות על פני המים. לינה בקג'וראהו.

יום 12

אל אורצ'ה – כפר בין ארמונות ומקדשים

בשעות הבוקר נבקר צבר מקדשים מערבי ונשוב ונחזה בעבודות הפיסול והאדריכלות המרשימים. נמשיך בנסיעה אל העיירה העתיקה אורצ'ה, שהייתה בעבר בירת שושלת בונדלה במאות ה-16-17, והיום היא כפר הממוקם בתוך מכלול של ארמונות ומקדשים שהשתמרו להפליא.  נבקר בארמונות שהותירו אחריהם מלכי העבר ובהם ציורי תקרה מרהיבים המספרים את עלילותיהם של האלים השונים, נשמע את סיפור הראמאיינה – אחד האפוסים החשובים של התרבות ההודית. נחזה בטקס הארטי (מנחת האש) המתקיים מדי ערב במקדש המרכזי. לינה באורצ'ה.

יום 13

אל אגרה - העיר של הטאג' מאהאל

בשעות הבוקר נצא לטיול רגלי קל לאורך נהר בטואה לצפות בחיי הכפר ובשרידי העבר העתיקים. נמשיך בנסיעה ארוכה בת כחמש שעות דרך העיירה ג'האנסי אל אגרה. אגרה היא עיר גדולה, אשר ידועה לכל כמקום בו נמצא אחד מהאתרים המפורסמים בהודו ובעולם כולו, הטאג' מאהאל – מבנה הקבר המפואר שנבנה בשם האהבה. אחר הצהרים נבקר במבנה הטאג' המרשים, נטייל בגנים הנעימים, נלמד מקרוב את עבודת העיטור המושלמת, ונביט על כיפת הטאג' הנצבעת בקרני השמש השוקעת. לינה באגרה.

יום 14

אגרה - דלהי

בשעות הבוקר נבקר במבצר האדום השוכן על עיקול הנהר ונשקיף משם אל הטאג' מאהאל.משם נצא בנסיעה דרך מישורי הודו אל דלהי הבירה. אחר הצהרים נצא לסייר בדלהי הישנה וההומה רכובים על גבי ריקשות. נבקר במסגד הג'אמע, הנחשב לגדול בהודו, מיצירות הפאר של הארכיטקטורה המוגולית. נשוטט בשוק התבלינים בבזאר קינארי, ונהנה מאווירת הסימטאות העתיקות. לינה בדלהי.

יום 15

דלהי – תל אביב

בשעות הבוקר נמשיך את הסיור בדלהי, עיר הבירה של הודו – כרך עצום ושוקק חיים. נבקר במגדל הקוטאב מינר, ובאתרים נוספים ככל שיותיר הזמן. לקראת הצהרים העברה לשדה התעופה לטיסת אחר צהרים. נחיתה בתל אביב בשעות הערב המאוחרות.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

   תוספת חדר ליחיד: 970 $

 

>>> לטיולים נוספים להודו – הקליקו כאן <<<



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות בין לאומיות בחברת "אייר אינדיה". כולל מיסי נמל בסך 395$.
טיסות פנים על פי מסלול הטיול.
כניסות לכל האתרים וסיורים כמפורט במסלול הטיול.
תחבורה: נסיעה באוטובוס תיירים ממוזג. נסיעת רכבת וטיסות פנים כמפורט בתוכנית.
לינה: לינה בבתי מלון בדרגת תיירות מעולה וראשונה (4-5 כוכבים, כולל ארמון המהרג'ה בדיאוגאר. הטוב בנמצא במקומות הפחות מתויירים (פושקר אורצ'ה). בזמן הקומבה-מלה לינה לילה אחד באהלים מדוגמים וממוזגים עם מיטות, שירותים ומקלחות צמודות.
כלכלה: חצי פנסיון (ארוחות בוקר וארוחות ערב במלונות ובמסעדות), מים מינרליים (בקבוק לאדם ליום).
קבוצה וצוות: 15- 26 נוסעים. מדריכים מקומיים דוברי אנגלית ומדריך ישראלי מצוות אקו.
שפע מופעים ופולחנים כמפורט במסלול הטיול
מים מינרלים – בקבוק לאדם ליום.
תשר לנותני השירותים המקומיים.
דמי טיפול ורישום.

מחיר הטיול אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען.
שתייה וארוחות שאינן כלולות.
הוצאות בעלות אופי אישי.
מסי נמל מקומיים ובינלאומיים שאינם כלולים בכרטיס הטיסה במידה ויוטלו.
אשרה להודו (ניתן לעשות דרך משרדינו או באופן עצמאי)

לתשומת ליבכם

אופי הטיול: טיול אל המיטב שיש להודו להציע, חבל רג'סטאן המדברי עם הערים הצבעוניות וארמונות המהרג'ה, אזור מישורי הגנגס עם העיר וארנסי ופסטיבל הקומבה – מלה הענק המתקיים באלאהבאד אחת לכמה שנים, במקדשי קג'ורהו הארוטיים, אגרה ומבנה הטאג' מאהאל. נקיים מפגש בלתי אמצעי עם תת היבשת ההודית, אנשיה ותרבותה.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי יעודכן המחיר בהתאם.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
באחריות המטייל להוציא אשרת כניסה להודו )ניתן לעשות דרך משרדנו בעלות של 430 ₪(. הנחיות לגבי הוצאת האשרה יישלחו כחודש וחצי לפני היציאה לטיול.
על כל מטייל להיות מצויד בדרכון בתוקף ל- 6 חודשים לפחות מיום החזרה לישראל.
הודו היא מדינה בעלת מאפיינים של עולם שלישי. על אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה, עדיין ייתכנו בעיות שלא תמיד נדע על קיומן מראש (לדוגמא כבישים סגורים מפאת שיפוצים, מפולות, שינויי מועדים של אירועים וכיו"ב). על הנוסע לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארץ היעד הזו. באם יהיה צורך מדריכינו יעשו שינויים בשטח, לטובת ורווחת הנוסעים.
סדר הביקורים בטיול יכול להשתנות בהתאם לאירועים מקומיים ושיקול דעת המדריכים בשטח.
חברות התעופה ההודיות שינו את מדיניותן והחליטו להגביל את המשקל של הכבודה הנשלחת לבטן המטוס בטיסות הפנים ל-15 ק"ג לנוסע. עבור כל ק"ג נוסף בטיסה על הנוסעים לשלם תוספת של 250 רופי בדלפקי הצ'ק-אין (בערך 5-6$ לק"ג).
טיסות - ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה, ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו, ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות.
כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו".
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

הודו – וראנסי: 563 פסטיבלים בשנה

תמונות וכמה מילים ששלחה מדריכת אקו טיולי שטח – פנינה שררה, לנוסעיה לאחר טיול לרג'סטאן שהתקיים באוקטובר […]

הודו – המקדשים הארוטיים בקהג'ורהו

דווקא בהודו, שתושביה ידועים בצניעותם, שוכנת אטרקציה תיירותית ייחודית וסנסציונית – עיירה ובה מתחם מקדשים המעוטר בפסלי […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול עצמאי להודו בחגיגות הקומבה מלה

| 15 יום

הדפיסו שלחו שתפו